RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(

Data: 2010-08-31 08:14:37
Autor: kml
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(

Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5h4ne$ijn$1mx1.internetia.pl...

Łączę się w bólu. A słowem podsumowania to jaki rower i za ile chcesz teraz kupić? Zima to nazistowska pora roku, ale przeceny są miodne :)

kml
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-08-31 22:00:46
Autor: biodarek
kml pisze:

Łączę się w bólu. A słowem podsumowania to jaki rower i za ile chcesz teraz kupić? Zima to nazistowska pora roku, ale przeceny są miodne :)

Jeszcze nie podjąłem decyzji o zakupie fulla, ale poczytałem to i owo, odwiedziłem różne portale i sklepy internetowe (polskie, niemieckie i angielskie) i najbardziej odpowiadałby mi Spec Stumpjumper 29. Najlepiej z brainem. Ale to drożyzna. W sezonie 2011 (jest już katalog) będzie prawdopodobnie niższa cena (nie widać tego w katalogu), ale rowery pojawią się w okolicach stycznia-lutego.

Na kołach 26" to Blur, ale też za drogo.

Najlepiej cenowo wypada Giant. Tu moja uwagę zwrócił Trance X4. Ceny poniżej 4 tys. pln. Jednak jakoś nie widzi mi się. Na plus skok 120mm i Maestro.

Zakres cenowy który mi odpowiada czyli 4-5 tys. spełniają rowery Viper Nitro. Za te 5 tys. można mieć widelec i tłumik Foxa. Jednak skok to tylko 100mm. Ale rowery bardzo ładne. Ciekawe jak to jeździ.

Jeszcze dwa rowery brałem pod uwagę: Poison Arsen AM i Cube AMS 125.

Ale to było takie wstępne szukanie tylko. Zgadza się, pora na zakupy jest odpowiednia. Bo są już obniżki, a rozmiarówka nie jest jeszcze przebrana.

--
biodarek

Data: 2010-08-31 14:06:58
Autor: Marek
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
Kurcze(ę), jak to rynek potrafi wyostrzyć apetyt i skomplikować rzeczy
proste. I pomyśleć, że jeszcze niedawno w górach dawało się radę na
stalówkach ze sztywnym widelcem i hamulcami cantillever, a duch walki
z żywiołem tkwił w rowerzyście, nie w rowerze :).

--
Marek

Data: 2010-08-31 23:46:10
Autor: kml

Użytkownik "Marek" <h.art@op.pl> napisał w wiadomości news:c1a14550-a8ec-447f-b442-8db8d4e6df74s9g2000yqd.googlegroups.com...
[...]
-- -- -- -- -

No dawało, a potem łapy odbite tak, że hej. Ja za dobrze tamtych jazd nie wspominam, ale dzieki nim potrafię docenić to co mam teraz ;)

Data: 2010-08-31 14:24:39
Autor: jpogoda
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
On 31 Sie, 22:00, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:

Najlepiej cenowo wypada Giant. Tu moja uwagę zwrócił Trance X4. Ceny poniżej 4 tys. Na plus skok 120mm i Maestro.

Maestro jest wielce OK i nawet nie zauważyłbyś w tym Trance X4
kiepskiego dampera firmowanego przez Gianta... Niestety X3 z fox to
już 2 tys. więcej. Za tyle to można mieć Anthema X4, który na szosę,
szutry i lekkie góry typu Izery będzie dużo lepszy. Nie zawsze im
więcej skoku tym lepiej.

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-08-31 23:46:36
Autor: kml
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(

Rzuć okiem w stronę Meridy. Zawieszenia mniej wysublimowane, ale nadal ok.

Data: 2010-09-01 21:01:44
Autor: biodarek
kml pisze:
Rzuć okiem w stronę Meridy. Zawieszenia mniej wysublimowane, ale nadal ok.

Sprawdzę te one-twenty.
Zajrzałem dzisiaj do pisemek rowerowych i na sezon 2011 kolejne firmy wprowadzają fulle 29" - teraz dołącza Giant. Może to nie jest mój wymysł co do fajności dużego koła. I pewnie całe to zamieszanie sprowadzi się do dylematu wyboru rozmiaru kół.

Jedno pytanie jeszcze - na co dzień jeżdżę po ścieżkach w lesie i takich tam polnych drogach. Wyszukuję każdego niepłaskiego odcinka. Jakieś nadwiślańskie skarpy, itp. W ciągu dnia może uzbieram tak 500-600m przewyższeń jadąc wzdłuż pradoliny. W góry niestety rzadko - powiedzmy 10 dni w roku, ale intensywnie. Może jak będę miał A1 ukończoną, to więcej. Czy w takim układzie mam rację wybierając rower ze skokiem 120-130mm? Czy brać też pod uwagę 100mm? Niestety, nie jeździłem fullem po górach.

--
biodarek

Data: 2010-09-01 13:03:55
Autor: jpogoda
On 1 Wrz, 21:01, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Trudno doradzić. Nie jeździłeś nigdy fullem, to nie masz ugruntowanych
preferencji. Ja też stałem przed takim wyborem na początku ubiegłego
roku. Zdałem sobie sprawę, że jak kupię fulla, to wcale nie będę
częściej wyjeżdżać w prawdziwe góry. Tak więc szukałem ramy na
pofalowane szutry i asfalty, których wokół mnie jest najwięcej oraz
czasem wypad w lekkie góry typu Izery. Ustaliłem więc z jakim
zawieszeniem (VPP/Maestro) i z jakim skokiem chcę ramę (100mm) i
czekałem tylko na odpowiednią okazję. Ostatecznie jednak trafiła się
okazja kupna Gianta Anthema 1 '2008 z "tylko" 89mm skoku. Geometria
ramy wymusiła zmniejszenie skoku w świeżo zakupionej Rebie do 80mm.
Powiem tyle, jeździ mi się świetnie, ale jednak zawieszenie 100/100mm
sprawowałoby się lepiej:-) Jednak na więcej bym się nie zdecydował.
Może mój przypadek pomoże Ci w podjęciu decyzji. Nie rób niczego
pochopnie. Wybór ramy to podstawa, reszta to szczegół.

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-09-01 13:38:26
Autor: jpogoda
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
On 1 Wrz, 21:01, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:

Czy brać też pod uwagę 100mm?

Nie mam nic wspólnego z tą aukcją, ale to jest całkiem niezły sprzęt:
http://allegro.pl/giant-trance-3-nowy-raty-i1209164994.html

Dobra rama, Niezły damper i przyzwoity widelec. Reszta też może być..
Tyle, że to model 2007 i chyba na Cibie za mały. Żeby było śmiesznie
to takiej właśnie ramy bezskutecznie szukałem rok temu :-)

--
Jarek Pogoda

Data: 2010-09-03 10:35:18
Autor: biodarek
jpogoda pisze:

> [...]
> Tyle, że to model 2007 i chyba na Cibie za mały. Żeby było śmiesznie
> to takiej właśnie ramy bezskutecznie szukałem rok temu :-)

Dzięki za wszystkie uwagi. Powoli wgryzam się w temat.
Ten trance stoi chyba blisko mnie - w sklepie rowerowym w Bydgoszczy na Gdańskiej. Nie przekonuje mnie to dolne mocowanie dampera. Już od kolejnego roku (2008) Giant zmienił to. Obecne mocowanie (blisko korby) ma zaletę niskiego środka ciężkości, ale jak sobie przypominam, to często po jeździe miałem błotną grudę na przedniej przerzutce. To wiązałoby się z częstszym serwisem dumpera, a sam tego nie będę robił.
Bardziej skłaniam się przy rozwiązaniu jak w Cube AM - damper równolegle pod górną rurą. Sam damper waży ok. 200g + wyżej samo mocowanie = nie powinien aż tak bardzo podnieść się środek ciężkości.

Rozmiar - nie wiem. Najpierw się przymierzę. Crossa miałem 21" przy 182cm wzrostu. Góral wypada mi 19". Gdy są tylko 18 i 20, to skłaniam się jednak ku mniejszemu. Ale gdyby się okazało, że muszę wymienić sztycę na dłuższą przy rozmiarze M (18"), to może jednak 20". Ale to i tak będę przymierzał.

Ale obejrzałem sobie nowe Gianty i jeśli na początku mówiłem zdecydowanie nie tej marce, to teraz widzę pozytywy. Np. taki Trance X3 z 2010r.: duży przekrok, dość lekki, 2xFox, Avidy Juicy 3, napęd Deore/SLX (innego nie chcę - miałem problemy z niby dobrą piastą XT: bębenek do niej kosztuje ~95,-, a sama piasta jakieś 109,- zresztą mam zamówiony na wymianę już taki napęd - byłby na zapas).
Z minusów kaseta SRAM i opony Kenda Nevegal 2,1", ale jedno i drugie się zużywa. No i na wyprzedaży cena 5,5 tys. zamiast 7 tys.

Jednak to i tak byłby kompromis, nie ideał. Są 2 Foxy, ale z tyłu jest Float R - ma nieregulowany propedal. Wolałbym jednak Float RP23 gdzie można całkowicie uwolnić zawieszenie jak i je całkowicie zablokować w czasie jazdy. Zamierzam unikać asfaltów, ale zawsze trzeba gdzieś tam dojechać lub wrócić szybko z terenu. Albo w górach początkowe asfaltowe podjazdy.

Z przodu jest Fox F120R - to samo - wolałbym gdyby to był RL czyli z lockoutem. Ale to jeszcze bym dopuścił, nie ma to być rower do robienia podjazdów na stojąco. Wystarczyłaby mi wysoka jakość pracy na nierównościach. Często w tej klasie rowerów występuje RS Recon SoloAir 120 z MotionControl. I do tego nie mam zastrzeżeń. Na plus przemawia to, że prawdopodobnie potrafiłbym sam zmienić uszczelki i olej (jak tak teoretycznie patrzę w dokumentację).

Jak tak rozpoznaję temat, to pojawia się mnóstwo różnych pytań. Od takich czy da się śmiało jeździć po torach kolejowych (podkładach - nie szynach ;) czy będzie mi łykał krawężniki, jak poprowadzić linkę licznika, gdy nie ma pancerza od V-mulców, czy można takim rowerem jeździć w obcisłych czy też trzeba mieć enduro-szorty ;-)
Takie tam drobiazgi.

Zauważyłem, że właśnie w tych dniach dokonuje się dużo zakupów rowerowych. Rowery znikają w oczach z półek. Nawet tych e-półek.
Więc nawet gdy wybiorę rower, to powiem jaki, dopiero po zakupie - za dużo tutaj skrytoczytaczy ;P

No i nie ulegam parciu pomimo wyprzedaży, pomimo tego, że ja bez roweru a za tydzień "Michałki", potem "Golubska Starówka" i Harpagan.
Wybór będzie racjonalny :)

--
biodarek

Data: 2010-09-03 12:34:14
Autor: Jarek
[...]

Mam 181 cm wzrostu i niedawno przymierzałem się (tzn. testowo pojeździłem, nawet z podjazdami) do Gianta Anthema chyba z przed 3 sezonów (takiego jeszcze z 80 mm skoku) w rozmiarze M czyli 18". Dla mnie był za mały. Sztycę miałem wysuniętą na maksa, a wydawało mi się, że chciałbym mieć jeszcze trochę wyżej. Poza tym jakiś krótki mi się ten rower wydawał. W każdym razie nie czułem się na nim jak na wyścigowej maszynie, którą podobno jest ;-)

szynach ;) czy będzie mi łykał krawężniki, jak poprowadzić linkę licznika, gdy nie ma pancerza od V-mulców, czy można takim rowerem

Kabelek od licznika dobrze się prowadzi po lince od lock-outu, jak jest.

[...]

Mi się wydaje, że w tym roku sprzedawcy byli strasznie ostrożni i w ogóle mało lepszych rowerów zostało w sklepach. Z tego co rozmawiałem wynikało, że lepsze modele wzięli tylko na początku sezonu, o dziwo się nawet jakoś sprzedały, ale potem już się bali brać następne. Zwalali to nawet nie tyle na tzw. kryzys, co na kiepską pogodę wiosną, która nie zachęcała ludzi do jazdy na rowerach. Na przykład w sklepie Gianta w Warszawie na Ursynowie z lepszych modeli stały tylko dwa Anthemy z przed 2 i 3 sezonów. Tegorocznych żadnych fajnych fuli nie było. Nie mówiąc już o wyborze rozmiarów itp (akurat oba to były M). W innych sklepach dość podobne miałem wrażenia.

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-09-03 05:56:34
Autor: jpogoda
On 3 Wrz, 12:34, "Jarek" <nie...@takiego.numeru> wrote:

> [...]

nawet z podjazdami) do Gianta Anthema chyba z przed 3 sezonów (takiego
jeszcze z 80 mm skoku) w rozmiarze M czyli 18". Dla mnie był za mały.

Ja mam 180 i tez się wahałem między M i L świadomie wybierając M, choć
producent twierdzi na naklejce na ramie, że M jest 'for bikers
5'7"-5'10", czyli 170-178cm. Mnie zależało na mniejszej bazie kół i
niższym przekroku niż miałem w starym rowerze, stąd wybór rozmiaru. A
ponieważ kupując samą ramę i tak musiałem kupić nową sztycę (inna
średnica), to od razu wziąłem 400mm i a że chciałem czarny mostek w
miejsce starego srebrnego, to kupiłem o 1cm dłuższy :) I nadal
twierdzę, że L byłaby na mnie za duża. Mniejsza baza kół daje
wspaniałą zwrotność roweru a na tym mi szczególnie zależało.

--
J.P.

Data: 2010-09-04 00:54:13
Autor: biodarek
Jarek pisze:
Kabelek od licznika dobrze się prowadzi po lince od lock-outu, jak jest.

I dochodzi kolejny dylemat: amortyzator w wersji z linką lock-outu czy licznik bezprzewodowy :)

[...]

Bardzo możliwe, że tak jest. Może teraz odbicie od kryzysu, lepsza pogoda jesienią (ma być super wrzesień i październik) skłonią sprzedawców do większych inwestycji. Może takie pisanie o potrzebach, na preclu, też się do tego przyczyni.

--
biodarek

Data: 2010-09-01 21:49:39
Autor: kml

Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5m85m$89u$1mx1.internetia.pl...
kml pisze:
[...]

Do mnie 29" nie przemawia, ale co kto lubi :)

[...]

Jeżeli będziesz mieć sensowny zawias i dobry damper to 100mm też będzie ok tym bardziej, że to będzie Twój pierwszy full ;) 100mm idzie bardziej w XC a 120+ migruje w stronę Enduro czyli więcej w dół. Jeżeli mogę Ci coś zasugerować to nie zabijaj się o maksymalną wartość skoku zawieszenia tylko o jakość jego pracy i późniejszej obsługi.