RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(

Data: 2010-09-03 14:26:21
Autor: Hokan Ashir
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(
Po pierwsze gratuluję świetnej relacji, super się czytało.
Co do nowego zakupu to najpierw musisz określić ile jesteś w stanie wydać pieniążków przy założeniu że jesteś przekonany iż sprzęt jest tego wart.
Miałem podobny dylemat i po sprawdzeniu kilkunastu modeli z zakresu 7-15k zł na placu boju pozostał Anthem X1 i Santa Cruz Blur XC.
Wygrał ten drugi i cóż. choćbym chciał to nie ma się do czego doczepić. Po wieściach o problemach z damperem RS Monarch zdecydowałem się na FOX-a RP23 i jest to przerost formy nad treścią, PP zablokowanego nie użyłem ani razu poza testami, nie jest potrzebny.
Podobnie było w przypadku Anthema i Maestro choć bardzo fajne jak dla mnie przegrało z VPP drugiej generacji, niedużo ale jednak.

Dzięki za wszystkie uwagi. Powoli wgryzam się w temat.
Ten trance stoi chyba blisko mnie - w sklepie rowerowym w Bydgoszczy na Gdańskiej.

Jak będziesz oglądał to daj znać na priv, mieszkam w Bydgoszczy więc mogę podjechać i obejrzysz oba :).

Jak tak rozpoznaję temat, to pojawia się mnóstwo różnych pytań. Od takich czy da się śmiało jeździć po torach kolejowych (podkładach - nie szynach ;)

Da się.

czy będzie mi łykał krawężniki,

Jak najbardziej, przy najazdach i zjazdach z tychże dupsko grzecznie spoczywa na siodełku, resztę robi zawieszenie, pełen komfort.

czy można takim rowerem jeździć w obcisłych czy też trzeba mieć enduro-szorty ;-)

Przy 120mm? Toż to jak Blur LT, AM do ścigania, więc lycra nie razi :).

W kwestii samego fulla. Osobiście uważam, że zalety z jego posiadania bardzo docenia się na trudnych podjazdach, gdzie przyczepność i brak "uciekania" tylnego koła sprawia że po głowie kołacze się myśl "kurde, to działa!" :).

Pozdrawiam
HA

Data: 2010-09-03 06:11:55
Autor: jpogoda
On 3 Wrz, 14:26, "Hokan Ashir" <hokan.as...@gmail.com> wrote:

na placu boju pozostał Anthem X1 i Santa Cruz Blur XC.

Szkoda że już niestety nie produkowany z aluminium :( Nowy Blur XC
jest tylko w wersji karbonowej.

Wygrał ten drugi

U mnie budżet wymusił wybranie pierwszego :)

zdecydowałem się na FOX-a RP23
i jest to przerost formy nad treścią, PP zablokowanego nie użyłem ani razu
poza testami, nie jest potrzebny.

Mam dokładnie te same odczucia ze swoim RP2 w Anthemie. Mam nawet
wrażenie, że jeździ mi się gorzej niż z włączonym ProPedal :)

[...]

Mam dokładnie te same odczucia po raz drugi w tym wątku :)

--
J.P.

Data: 2010-09-04 00:20:35
Autor: biodarek
jpogoda pisze:
na placu boju pozostał Anthem X1 i Santa Cruz Blur XC.

Szkoda że już niestety nie produkowany z aluminium :( Nowy Blur XC
jest tylko w wersji karbonowej.

A za rok nie będzie już pewnie aluminiowego Blura LT2. Tak patrząc z perspektywy czasu, to 7 lat temu chciałeś Jarku zmienić stalową ramę na aluminiową, a za chwilę aluminium będzie trudne do zdobycia i drogie, jak teraz Cro-Mo.

Kolejna rzecz, którą zaobserwowałem, to ciągle zwiększa się skok zawieszenia. Blur LT2 ma już 150/140mm. Dopiero co pisano, że dla 29" wystarcza skok 100mm, bo resztę robi większa opona - nowe Spece 29" mają 120mm skoku. Nowe amortyzatory Fox Talas 29 też mają 120mm.

zdecydowałem się na FOX-a RP23
i jest to przerost formy nad treścią, PP zablokowanego nie użyłem ani razu
poza testami, nie jest potrzebny.

Czyli sama konstrukcja zawieszenia jest niepodatna na siły wynikające z pedałowania? Jeśli tak, to może damper jest wcale niepotrzebny i wystarczy guma od majtek ;-)

Poważnie - to właśnie dlatego wolałbym Foxa RP2 lub RP23, a nie Float R, bo nie tyle chodzi mi o całkowitą blokadę, ile właśnie o uwolnienie zawieszenia. Wolałbym tylko opcję On-Off, ale trójpozycyjny RP23 spełnia moje wymagania z naddatkiem.

[...]

Ja miewałem ostatnio problemy z przyczepnością tylnego koła na podjazdach po mokrym piachu, dosłownie buksowałem w miejscu. No ale niestety, nie mogłem włożyć grubszej opony z tyłu niż te 1,9".

Jeszcze słowo o grubości opon crossowych 28". Chyba od roku Schwalbe nie produkuje opon Black Jack 28x1,9". Są np. Alberty 28x2,1" ale taka mieściła mi się tylko z przodu. Z tyłu bez szans. Rok temu dostałem od kolegi 2szt. Black Jacków (jemu nie podchodziły - więcej na asfalcie). A jako, że zużywam jedną taką oponę rocznie - wiedziałem, że za rok zostanę bez możliwości kupna opony na tył i będę zmuszony zmienić rower. Alternatywą byłyby tylko chyba Smart Samy 1,75". Ale to już bym nigdzie nie dał rady podjechać :(

--
biodarek

Data: 2010-09-06 12:51:04
Autor: Hokan Ashir

Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5rsij$2ll$1mx1.internetia.pl...
jpogoda pisze:
na placu boju pozostał Anthem X1 i Santa Cruz Blur XC.

Szkoda że już niestety nie produkowany z aluminium :( Nowy Blur XC
jest tylko w wersji karbonowej.

A za rok nie będzie już pewnie aluminiowego Blura LT2.

Szczerze mówiąc ja za alu Blurem XC nie "tęsknię". Nowy jest sztywniejszy i lżejszy, ale rozumiem że w wielu głowach tkwi jeszcze przekonanie iż karbon = mało wytrzymały materiał. W przypadku rozwiązań budżetowych jest to podejście zasadne.
Pewnie dlatego Santa czekała tak długo z pierwszym modelem w węglu, żeby byc pewnym swojego rozwiązania. Teraz mamy karbonowego Tallboya, LT2, Nomada i V10 do DH na którym Minaar zdążył już wygrać pierwsze zawody.
Santa daje fajne warunki gwarancji, do tego stan na luty 2010 był taki, że 2 karbonowe Blury się złamały, oba w wypadkach samochodowych i zostały wymienione na gwarancji :).
Nie śledzę już teraz doniesień o potencjalnych uszkodzeniach, ale nie natrafiłem na żadne nowości.
Ja swojej nie oszczędzam, bo za takie pieniądze to ma być trwałe i póki co bez zastrzeżeń.

Kolejna rzecz, którą zaobserwowałem, to ciągle zwiększa się skok zawieszenia. Blur LT2 ma już 150/140mm.

Akurat u Santy ma to troszkę inne przyczyny, a mianowicie wprowadzenie 2 dużo tańszych modeli z systemem APP, które powodują że praktycznie cały zakres skoków jest pokryty (piszę z głowy, więc proszę o wybaczenie jeśli gdzieś wkradł się błąd)

- Blur XC => 105mm
- Nickel (APP) => 130mm
- Blur LT => 140mm
- Butcher (APP) => 150mm
- Nomad => 160mm

Pozdrawiam
HA

Data: 2010-09-04 00:39:40
Autor: biodarek
Hokan Ashir pisze:
> Po pierwsze gratuluję świetnej relacji, super się czytało.

Może i opłaciło się, bo wnieśliście tutaj sporo informacji i czuję się już lekko oświecony.

> Co do nowego zakupu to najpierw musisz określić ile jesteś w stanie
> wydać pieniążków przy założeniu że jesteś przekonany iż sprzęt jest
> tego wart.

Ustaliłem, że przekroczę ustalony limit :)

> Jak będziesz oglądał to daj znać na priv, mieszkam w Bydgoszczy więc
> mogę podjechać i obejrzysz oba :) .

Odważny jesteś - nie boisz się mojej czarnej serii i że coś może trzasnąć pod moimi nogami ;-)   Już w pierwszym poście pisałem o Sancie jako o rowerze marzeń (ach te smarowniczki :)  Boję się, że jak dotknę to wtedy znacznie nadszarpnę założony limit ;-)
Ale dziękuję za ofertę! Już ja sobie to zapamiętam :)
A prędzej niż na Gdańskiej to będę pewnie w CR.

Dzięki!

biodarek

Data: 2010-09-06 12:37:49
Autor: Hokan Ashir

Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5rtmc$bts$1mx1.internetia.pl...
Hokan Ashir pisze:
> Po pierwsze gratuluję świetnej relacji, super się czytało.

Może i opłaciło się, bo wnieśliście tutaj sporo informacji i czuję się już lekko oświecony.

Fajnie, przed zakupem pierwszego fulla wydaje się, że to "tylko" amortyzacja z tyłu, a tu nagle dochodzi sporo pytań i potencjalnych problemów z nią związanych, a w konsekwencji wyższa/niższa cena.

> Co do nowego zakupu to najpierw musisz określić ile jesteś w stanie
> wydać pieniążków przy założeniu że jesteś przekonany iż sprzęt jest
> tego wart.

Ustaliłem, że przekroczę ustalony limit :)

Haha, witaj w klubie, ja miałem target 10-12k i troszkę mi się przesunął :).

> Jak będziesz oglądał to daj znać na priv, mieszkam w Bydgoszczy więc
> mogę podjechać i obejrzysz oba :) .

Odważny jesteś - nie boisz się mojej czarnej serii i że coś może trzasnąć pod moimi nogami ;-)

Nowy Blur nie ma limitu wagowego rowerzysty, póki co jechał na nim 110kg kolega i luzik :)

Już w pierwszym poście pisałem o Sancie jako o rowerze marzeń (ach te smarowniczki :)

U mnie było podobnie i postanowiłem troszkę poczekać i dołożyć, bo jeśli nie teraz to kiedy? :)

Boję się, że jak dotknę to wtedy znacznie nadszarpnę założony limit ;-)

Jest to bardzo prawdopodobne :).

Data: 2010-09-06 14:38:26
Autor: biodarek
Hokan Ashir pisze:
Ustaliłem, że przekroczę ustalony limit :)
Haha, witaj w klubie, ja miałem target 10-12k i troszkę mi się przesunął :).

Ojoj! Coś Santa znika w oddali ;-)

Odważny jesteś - nie boisz się mojej czarnej serii i że coś może trzasnąć pod moimi nogami ;-)
Nowy Blur nie ma limitu wagowego rowerzysty, póki co jechał na nim 110kg kolega i luzik :)

Nie no, jeśli chodzi o wagę to spoko - 75kg :)

Już w pierwszym poście pisałem o Sancie jako o rowerze marzeń (ach te smarowniczki :)
U mnie było podobnie i postanowiłem troszkę poczekać i dołożyć, bo jeśli nie teraz to kiedy? :)

No i tak też postanowiłem. A tymczasem stary rower udał się dzisiaj w ostatnią drogę - na przeszczep ramy. Aż niebo płacze ;(

Jeszcze nie wiem jaki to będzie ten nowy. Może Santa, może Giant. W sobotę świetnie jechała na Mistrzostwach Świata Ania Szafraniec na Epicu. Właśnie sobie czytam, przy chmielowej Perle, wrześniowy Magazyn Rowerowy i BikeBoard. I tak myślę, że na 29" to może i filigranowa Willow Koerber nie wygląda najlepiej, ale mi na fullu 29" byłoby chyba do twarzy ;-)

Boję się, że jak dotknę to wtedy znacznie nadszarpnę założony limit ;-)
Jest to bardzo prawdopodobne :).

Kiedyś miałem twardą zasadę - nie dotykać cudzych rowerów. Żadnego tam pstrykania manetkami i duszenia widelca. Niestety, nieopatrznie dotknęło się a to jakiegoś fulla, jakiegoś hydraulika...

--
dzięki i pozdrawiam
biodarek

Data: 2010-09-06 16:25:21
Autor: Hokan Ashir

Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i62nj5$jlo$1mx1.internetia.pl...
Hokan Ashir pisze:
Ustaliłem, że przekroczę ustalony limit :)
Haha, witaj w klubie, ja miałem target 10-12k i troszkę mi się przesunął :).

Ojoj! Coś Santa znika w oddali ;-)

Nie żebym chciał Cię zniechęcić, ale alu Epic wyjdzie podobnie :).

Jeszcze nie wiem jaki to będzie ten nowy. Może Santa, może Giant. W sobotę świetnie jechała na Mistrzostwach Świata Ania Szafraniec na Epicu.

Ja się cieszę, że ten etap mam już za sobą, bo wiem ile koncepcji się w głowie potrafi pojawić w trakcie.
Przejażdżka na potencjalnych kandydatach dużo pomaga, bo masz w głowie bezpośrednie porównanie i obraz na którym było lepiej i dlaczego.
Osobiście czytając testy Blura powątpiewałem w zachwyty w kwestii podjazdów bo to jednak full, a okazało się, że jest faktycznie świetnie. Papier wszystko przyjmie, a każdy pewne rzeczy dobiera inaczej, więc jak dasz radę to koniecznie przetestuj.

>Właśnie sobie czytam, przy chmielowej Perle, wrześniowy Magazyn
Rowerowy i BikeBoard. I tak myślę, że na 29" to może i filigranowa Willow Koerber nie wygląda najlepiej, ale mi na fullu 29" byłoby chyba do twarzy ;-)

Widzę że twenty-niner Cię kusi, ciekaw jestem co w końcu zwycięży :).

Pozdrawiam
HA

RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :(