Data: 2010-09-03 14:26:21 | |
Autor: Hokan Ashir | |
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :( | |
Po pierwsze gratuluję świetnej relacji, super się czytało.
Co do nowego zakupu to najpierw musisz określić ile jesteś w stanie wydać pieniążków przy założeniu że jesteś przekonany iż sprzęt jest tego wart. Miałem podobny dylemat i po sprawdzeniu kilkunastu modeli z zakresu 7-15k zł na placu boju pozostał Anthem X1 i Santa Cruz Blur XC. Wygrał ten drugi i cóż. choćbym chciał to nie ma się do czego doczepić. Po wieściach o problemach z damperem RS Monarch zdecydowałem się na FOX-a RP23 i jest to przerost formy nad treścią, PP zablokowanego nie użyłem ani razu poza testami, nie jest potrzebny. Podobnie było w przypadku Anthema i Maestro choć bardzo fajne jak dla mnie przegrało z VPP drugiej generacji, niedużo ale jednak.
Jak będziesz oglądał to daj znać na priv, mieszkam w Bydgoszczy więc mogę podjechać i obejrzysz oba :).
Da się.
Jak najbardziej, przy najazdach i zjazdach z tychże dupsko grzecznie spoczywa na siodełku, resztę robi zawieszenie, pełen komfort.
Przy 120mm? Toż to jak Blur LT, AM do ścigania, więc lycra nie razi :). W kwestii samego fulla. Osobiście uważam, że zalety z jego posiadania bardzo docenia się na trudnych podjazdach, gdzie przyczepność i brak "uciekania" tylnego koła sprawia że po głowie kołacze się myśl "kurde, to działa!" :). Pozdrawiam HA |
|
Data: 2010-09-03 06:11:55 | |
Autor: jpogoda | |
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :( | |
On 3 Wrz, 14:26, "Hokan Ashir" <hokan.as...@gmail.com> wrote:
na placu boju pozostał Anthem X1 i Santa Cruz Blur XC. Szkoda że już niestety nie produkowany z aluminium :( Nowy Blur XC jest tylko w wersji karbonowej. Wygrał ten drugi U mnie budżet wymusił wybranie pierwszego :) zdecydowałem się na FOX-a RP23 Mam dokładnie te same odczucia ze swoim RP2 w Anthemie. Mam nawet wrażenie, że jeździ mi się gorzej niż z włączonym ProPedal :) W kwestii samego fulla. Osobiście uważam, że zalety z jego posiadania bardzo Mam dokładnie te same odczucia po raz drugi w tym wątku :) -- J.P. |
|
Data: 2010-09-04 00:20:35 | |
Autor: biodarek | |
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :( | |
jpogoda pisze:
na placu boju pozostał Anthem X1 i Santa Cruz Blur XC. A za rok nie będzie już pewnie aluminiowego Blura LT2. Tak patrząc z perspektywy czasu, to 7 lat temu chciałeś Jarku zmienić stalową ramę na aluminiową, a za chwilę aluminium będzie trudne do zdobycia i drogie, jak teraz Cro-Mo. Kolejna rzecz, którą zaobserwowałem, to ciągle zwiększa się skok zawieszenia. Blur LT2 ma już 150/140mm. Dopiero co pisano, że dla 29" wystarcza skok 100mm, bo resztę robi większa opona - nowe Spece 29" mają 120mm skoku. Nowe amortyzatory Fox Talas 29 też mają 120mm. zdecydowałem się na FOX-a RP23 Czyli sama konstrukcja zawieszenia jest niepodatna na siły wynikające z pedałowania? Jeśli tak, to może damper jest wcale niepotrzebny i wystarczy guma od majtek ;-) Poważnie - to właśnie dlatego wolałbym Foxa RP2 lub RP23, a nie Float R, bo nie tyle chodzi mi o całkowitą blokadę, ile właśnie o uwolnienie zawieszenia. Wolałbym tylko opcję On-Off, ale trójpozycyjny RP23 spełnia moje wymagania z naddatkiem. W kwestii samego fulla. Osobiście uważam, że zalety z jego posiadania bardzo Ja miewałem ostatnio problemy z przyczepnością tylnego koła na podjazdach po mokrym piachu, dosłownie buksowałem w miejscu. No ale niestety, nie mogłem włożyć grubszej opony z tyłu niż te 1,9". Jeszcze słowo o grubości opon crossowych 28". Chyba od roku Schwalbe nie produkuje opon Black Jack 28x1,9". Są np. Alberty 28x2,1" ale taka mieściła mi się tylko z przodu. Z tyłu bez szans. Rok temu dostałem od kolegi 2szt. Black Jacków (jemu nie podchodziły - więcej na asfalcie). A jako, że zużywam jedną taką oponę rocznie - wiedziałem, że za rok zostanę bez możliwości kupna opony na tył i będę zmuszony zmienić rower. Alternatywą byłyby tylko chyba Smart Samy 1,75". Ale to już bym nigdzie nie dał rady podjechać :( -- biodarek |
|
Data: 2010-09-06 12:51:04 | |
Autor: Hokan Ashir | |
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :( | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5rsij$2ll$1mx1.internetia.pl... jpogoda pisze: Szczerze mówiąc ja za alu Blurem XC nie "tęsknię". Nowy jest sztywniejszy i lżejszy, ale rozumiem że w wielu głowach tkwi jeszcze przekonanie iż karbon = mało wytrzymały materiał. W przypadku rozwiązań budżetowych jest to podejście zasadne. Pewnie dlatego Santa czekała tak długo z pierwszym modelem w węglu, żeby byc pewnym swojego rozwiązania. Teraz mamy karbonowego Tallboya, LT2, Nomada i V10 do DH na którym Minaar zdążył już wygrać pierwsze zawody. Santa daje fajne warunki gwarancji, do tego stan na luty 2010 był taki, że 2 karbonowe Blury się złamały, oba w wypadkach samochodowych i zostały wymienione na gwarancji :). Nie śledzę już teraz doniesień o potencjalnych uszkodzeniach, ale nie natrafiłem na żadne nowości. Ja swojej nie oszczędzam, bo za takie pieniądze to ma być trwałe i póki co bez zastrzeżeń.
Akurat u Santy ma to troszkę inne przyczyny, a mianowicie wprowadzenie 2 dużo tańszych modeli z systemem APP, które powodują że praktycznie cały zakres skoków jest pokryty (piszę z głowy, więc proszę o wybaczenie jeśli gdzieś wkradł się błąd) - Blur XC => 105mm - Nickel (APP) => 130mm - Blur LT => 140mm - Butcher (APP) => 150mm - Nomad => 160mm Pozdrawiam HA |
|
Data: 2010-09-04 00:39:40 | |
Autor: biodarek | |
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :( | |
Hokan Ashir pisze:
> Po pierwsze gratuluję świetnej relacji, super się czytało. Może i opłaciło się, bo wnieśliście tutaj sporo informacji i czuję się już lekko oświecony. > Co do nowego zakupu to najpierw musisz określić ile jesteś w stanie > wydać pieniążków przy założeniu że jesteś przekonany iż sprzęt jest > tego wart. Ustaliłem, że przekroczę ustalony limit :) >> Ten trance stoi chyba blisko mnie - w sklepie rowerowym w Bydgoszczy >> na Gdańskiej. > Jak będziesz oglądał to daj znać na priv, mieszkam w Bydgoszczy więc > mogę podjechać i obejrzysz oba :) . Odważny jesteś - nie boisz się mojej czarnej serii i że coś może trzasnąć pod moimi nogami ;-) Już w pierwszym poście pisałem o Sancie jako o rowerze marzeń (ach te smarowniczki :) Boję się, że jak dotknę to wtedy znacznie nadszarpnę założony limit ;-) Ale dziękuję za ofertę! Już ja sobie to zapamiętam :) A prędzej niż na Gdańskiej to będę pewnie w CR. > W kwestii samego fulla. Osobiście uważam, że zalety z jego posiadania > bardzo docenia się na trudnych podjazdach, gdzie przyczepność i brak > "uciekania" tylnego koła sprawia że po głowie kołacze się myśl "kurde, > to działa!" :) . Dzięki! -- pozdrawiam biodarek |
|
Data: 2010-09-06 12:37:49 | |
Autor: Hokan Ashir | |
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :( | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5rtmc$bts$1mx1.internetia.pl... Hokan Ashir pisze: Fajnie, przed zakupem pierwszego fulla wydaje się, że to "tylko" amortyzacja z tyłu, a tu nagle dochodzi sporo pytań i potencjalnych problemów z nią związanych, a w konsekwencji wyższa/niższa cena. > Co do nowego zakupu to najpierw musisz określić ile jesteś w stanie Haha, witaj w klubie, ja miałem target 10-12k i troszkę mi się przesunął :). >> Ten trance stoi chyba blisko mnie - w sklepie rowerowym w Bydgoszczy Nowy Blur nie ma limitu wagowego rowerzysty, póki co jechał na nim 110kg kolega i luzik :)
U mnie było podobnie i postanowiłem troszkę poczekać i dołożyć, bo jeśli nie teraz to kiedy? :)
Jest to bardzo prawdopodobne :).
Pozdrawiam HA |
|
Data: 2010-09-06 14:38:26 | |
Autor: biodarek | |
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :( | |
Hokan Ashir pisze:
Ustaliłem, że przekroczę ustalony limit :)Haha, witaj w klubie, ja miałem target 10-12k i troszkę mi się przesunął :). Ojoj! Coś Santa znika w oddali ;-) Odważny jesteś - nie boisz się mojej czarnej serii i że coś może trzasnąć pod moimi nogami ;-)Nowy Blur nie ma limitu wagowego rowerzysty, póki co jechał na nim 110kg kolega i luzik :) Nie no, jeśli chodzi o wagę to spoko - 75kg :) Już w pierwszym poście pisałem o Sancie jako o rowerze marzeń (ach te smarowniczki :)U mnie było podobnie i postanowiłem troszkę poczekać i dołożyć, bo jeśli nie teraz to kiedy? :) No i tak też postanowiłem. A tymczasem stary rower udał się dzisiaj w ostatnią drogę - na przeszczep ramy. Aż niebo płacze ;( Jeszcze nie wiem jaki to będzie ten nowy. Może Santa, może Giant. W sobotę świetnie jechała na Mistrzostwach Świata Ania Szafraniec na Epicu. Właśnie sobie czytam, przy chmielowej Perle, wrześniowy Magazyn Rowerowy i BikeBoard. I tak myślę, że na 29" to może i filigranowa Willow Koerber nie wygląda najlepiej, ale mi na fullu 29" byłoby chyba do twarzy ;-) Boję się, że jak dotknę to wtedy znacznie nadszarpnę założony limit ;-)Jest to bardzo prawdopodobne :). Kiedyś miałem twardą zasadę - nie dotykać cudzych rowerów. Żadnego tam pstrykania manetkami i duszenia widelca. Niestety, nieopatrznie dotknęło się a to jakiegoś fulla, jakiegoś hydraulika... -- dzięki i pozdrawiam biodarek |
|
Data: 2010-09-06 16:25:21 | |
Autor: Hokan Ashir | |
RIP ramo! Przepraszam, że cię umyłem :( | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i62nj5$jlo$1mx1.internetia.pl... Hokan Ashir pisze: Nie żebym chciał Cię zniechęcić, ale alu Epic wyjdzie podobnie :).
Ja się cieszę, że ten etap mam już za sobą, bo wiem ile koncepcji się w głowie potrafi pojawić w trakcie. Przejażdżka na potencjalnych kandydatach dużo pomaga, bo masz w głowie bezpośrednie porównanie i obraz na którym było lepiej i dlaczego. Osobiście czytając testy Blura powątpiewałem w zachwyty w kwestii podjazdów bo to jednak full, a okazało się, że jest faktycznie świetnie. Papier wszystko przyjmie, a każdy pewne rzeczy dobiera inaczej, więc jak dasz radę to koniecznie przetestuj. >Właśnie sobie czytam, przy chmielowej Perle, wrześniowy Magazyn Rowerowy i BikeBoard. I tak myślę, że na 29" to może i filigranowa Willow Koerber nie wygląda najlepiej, ale mi na fullu 29" byłoby chyba do twarzy ;-) Widzę że twenty-niner Cię kusi, ciekaw jestem co w końcu zwycięży :). Pozdrawiam HA |
|