Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   RMA wadliwego dysku WD.

RMA wadliwego dysku WD.

Data: 2018-11-12 23:22:24
Autor: ń
RMA wadliwego dysku WD.
Pod jaki adres (Polska, inny w UE) wysyła się teraz 3,5'' dyski?
Pada mi (sypie bad sektorami) WD Red w NASie, szczęśliwie gwarancja do 2019 r., tyle że muszę gdzieś zaparkować prawie 4 TB danych.
Swoją drogą to mój bodajże siódmy WD ostatnimi laty, a padnięty już trzeci - zatrważająca statystyka :-((

Data: 2018-11-13 10:35:53
Autor: Queequeg
RMA wadliwego dysku WD.
ń <ku@ta.sie> wrote:

Swoją drogą to mój bodajże siódmy WD ostatnimi laty, a padnięty już trzeci - zatrważająca statystyka :-((

"Pierwszy raz to błąd, drugi raz to już wybór."

--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Data: 2018-11-13 11:41:56
Autor: ń
RMA wadliwego dysku WD.
Tyle, że każdy z trzech był inny: 1x Blue, 1x Black, 1x Red.
Przy czym jak pamięcią sięgam, to każdy z nich był "refurbished" lub "powystawowy".
Pytanie, ile warte jest oszczędzenie 50-100 zł?
Za WD jest dobra polityka gwarancyjna.


-- -- -
"Pierwszy raz to błąd, drugi raz to już wybór."

Data: 2018-11-13 23:12:18
Autor: Mark
RMA wadliwego dysku WD.
Dnia 2018-11-12 o 23:22, ń napisał(a):
Pod jaki adres (Polska, inny w UE) wysyła się teraz 3,5'' dyski?
Samemu znaleźć to nie łaska?
No dobra adres znajdziesz na tej stronie: https://support.wdc.com/warranty/rmaaddress.aspx?lang=pl

--
Mark
keitaro@pnet.pl
keiichi@onet.pl

Data: 2018-11-15 09:50:12
Autor: n
RMA wadliwego dysku WD.
1) Czy po wymianie RMA dysku WD Red gwarancja zaczyna bieg na nowo, czy trwa jedynie do końca 3-letniego okresu liczonego jak dla pierwszego (wadliwego) dysku?
2) Lepiej wymieniać bezpośrednio przez WD RMA, czy przez sprzedawcę (polski sklep, wysyłkowa)?


-- -- -
adres znajdziesz na tej stronie: https://support.wdc.com/warranty/rmaaddress.aspx?lang=pl

Data: 2018-11-15 15:14:27
Autor: Chris
RMA wadliwego dysku WD.
W dniu 2018-11-15 o 09:50, n pisze:
1) Czy po wymianie RMA dysku WD Red gwarancja zaczyna bieg na nowo, czy trwa jedynie do końca 3-letniego okresu liczonego jak dla pierwszego (wadliwego) dysku?

Trwa od daty sprzedaży, dostajesz w 90% dysk refubrished i jak napsałeś gwarancja trwa do końca okresy gwarancyjnego licząc od daty zakupu.

2) Lepiej wymieniać bezpośrednio przez WD RMA, czy przez sprzedawcę (polski sklep, wysyłkowa)?

Przez sprzedawcę.

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Data: 2018-11-16 11:03:09
Autor: n
RMA wadliwego dysku WD.
A dlaczego nie bezpośrednio przez WD RMA?


-- -- -
Przez sprzedawcę.

Data: 2018-11-16 21:05:37
Autor: Mark
RMA wadliwego dysku WD.
Dnia 2018-11-16 o 11:03, n napisał(a):
A dlaczego nie bezpośrednio przez WD RMA?
Pewnie dlatego, że jak przez sprzedawcę to dostaniesz nowy dysk i gwarancja będziesz miał od początku.

--
Mark
keitaro@pnet.pl
keiichi@onet.pl

Data: 2018-11-17 01:39:47
Autor: n
RMA wadliwego dysku WD.
IMO sprzedawca (przynajmniej ten konkretny) odsyła do WD.


-- -- -
Pewnie dlatego, że jak przez sprzedawcę to dostaniesz nowy dysk i gwarancja będziesz miał od początku.

Data: 2018-11-19 13:19:05
Autor: Chris
RMA wadliwego dysku WD.
W dniu 2018-11-17 o 01:39, n pisze:
IMO sprzedawca (przynajmniej ten konkretny) odsyła do WD.

No i co z tego? to reklamuj z tytułu rękojmi ...

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Data: 2018-11-19 13:42:04
Autor: n
RMA wadliwego dysku WD.
Po 2+ latach od zakupu (X.2016)?


-- -- -
to reklamuj z tytułu rękojmi.

Data: 2018-11-20 10:56:44
Autor: Chris
RMA wadliwego dysku WD.
W dniu 2018-11-19 o 13:42, n pisze:
Po 2+ latach od zakupu (X.2016)?

To już nie, zobacz jak wyglądała oferta, czy był zapis 3 lata gwarancji czy 2 lata? to już zależy od zapisów w umowie kupna sprzedaży.
Jak nic nie masz to tylko RMA producenta.

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Data: 2018-12-09 13:55:25
Autor: n
RMA wadliwego dysku WD.
Dobra wiadomość jest taka, że po RMA dysk szczęśliwie się trafiło przyszedł nowy (Oct 2018).
Zła że jednak poszło nie z rękojmi (minimalne przekroczenie 2 lat) i gwarancja trwa "jedynie" do końca 3-letniego okresu od zakupu w październiku 2016.


-- -- -
Trwa od daty sprzedaży, dostajesz w 90% dysk refubrished i jak napisałeś gwarancja trwa do końca okresy gwarancyjnego licząc od daty zakupu.

Data: 2018-11-19 19:18:14
Autor: n
RMA wadliwego dysku WD.
Zaraz fioła dostane od tej "przyjaznej inaczej" strony WDC :-(((
Mam konto i zarejestrowany produkt, jestem zalogowany.
Jestem teraz na https://westerndigital.secure.force.com/ind/ID_CreateRMA i nie widzę, w co mam dalej kliknąć dla RMA.


-- -- -
Samemu znaleźć to nie łaska?
No dobra adres znajdziesz na tej stronie: https://support.wdc.com/warranty/rmaaddress.aspx?lang=pl

Data: 2018-11-20 12:13:50
Autor: n
RMA wadliwego dysku WD.
Uff, musiałem dzwonić do HP (0080027549338) żeby utworzyć RMA, trzeba najpierw wprowadzić na swoim koncie swój adres (Add New Address), żeby pokazały się dalsze opcje (wybór produktu z listy zarejestrowanych) na stronie Create RMA.
Tym niemniej otrzymanie w ramach RMA dysku recertyfikowanego i z gwarancją tylko do końca biegu obecnej nie jest tym, co lubią tygrysy...

Dysk kupowałem w bestcena pl, który to sklep ma różne opinie.
Tym niemniej świta po głowie myśl, że jak wymienię przez sklep, to może gwarancja (chocby przypadkiem z uwagi na np. datę produkcji 'nowego' dysku) zacznie biec na nowo?

RMA wadliwego dysku WD.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona