RODO

Data: 2021-04-13 11:37:55
Autor: J.F
RODO

dzwoni santender.
"Bo ma pan dwie karty kredytowe w innych bankach, wiec chcielismy, aby
pan mial nasza".

hm, wolno im tak dane przetwarzac?
Kredytu u nich nie mam ... wiec pilnowac klienta nie musza.

No z drugiej strony - zanim zadzwonia z oferta, to warto by sprawdzic,
czy sie kwalifikuje :-)

J.

Data: 2021-04-13 04:48:46
Autor: Dawid Rutkowski
RODO
wtorek, 13 kwietnia 2021 o 11:38:27 UTC+2 J.F napisał(a):
dzwoni santender. "Bo ma pan dwie karty kredytowe w innych bankach, wiec chcielismy, aby pan mial nasza".

I tak z głupia frant ze standardową ofertą czy z czymś lepszym?

hm, wolno im tak dane przetwarzac? Kredytu u nich nie mam ... wiec pilnowac klienta nie musza.

Jak nie masz kredytu to jedynie ratować może ich to, że spłacasz te KK z tego konta.
No i oczywiście jeśli masz zgody marketingowe w santander.

No z drugiej strony - zanim zadzwonia z oferta, to warto by sprawdzic, czy sie kwalifikuje :-)

Warto, ale może nie być wolno.
Bo w BIK chyba nie wolno im grzebać bez uzasadnionej przyczyny - no chyba że "marketing produktów własnych" jakoś do katalogu "uzasadnionych przyczyn" został wciągnięty.

Data: 2021-04-13 14:04:13
Autor: J.F
RODO
On Tue, 13 Apr 2021 04:48:46 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Raczej ze standardowa, tzn "zero oplat"

hm, wolno im tak dane przetwarzac? Kredytu u nich nie mam ... wiec pilnowac klienta nie musza.

Jak nie masz kredytu to jedynie ratować może ich to, że spłacasz te KK z tego konta.

A to ma jakies znaczenie ?

No i oczywiście jeśli masz zgody marketingowe w santander.

Zgody moze i mam, niech dzwonia i oferuja.
Ale czy ich upowaznialem do grzebania w BIK i przetwarzania danych z
tamtad ?

Do sprawdzania w BIK to ich pewnie upowaznilem gdzies tam przy okazji.
[...]

RODO wydaje mi sie ze marketing bardo szanuje, niekoniecznie nawet
wlasny :-)

J.

Data: 2021-04-13 05:53:58
Autor: Dawid Rutkowski
RODO
wtorek, 13 kwietnia 2021 o 14:04:15 UTC+2 J.F napisał(a):
On Tue, 13 Apr 2021 04:48:46 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote: > wtorek, 13 kwietnia 2021 o 11:38:27 UTC+2 J.F napisał(a): >> dzwoni santender. >> "Bo ma pan dwie karty kredytowe w innych bankach, wiec chcielismy, aby >> pan mial nasza". > > I tak z głupia frant ze standardową ofertą czy z czymś lepszym?
Raczej ze standardowa, tzn "zero oplat"

Zero bo zero czy zero pod warunkiem 10 pyk/mc?
Można się spróbować potargować jak sami dzwonią, ale trzeba celować w lepszą kartę, np. w platinum - wbrew pozorom nie jest trudno dostać, wystarczy min. limit 10k, a jak masz "klika" to nie wymagają dokumentów na min. 10k/mc dochodu - tylko trzeba lekko obejść prawdę i tak dochód potwierdzić ;>
Można np. dostać moneyback 2% na 4 miesiące - dostałem tak przy okazji testowego zamykania platyny.
Ale przy zamykaniu srebrnych nic nie dają, nie wiem, jak przy world (ta jest taka niby złota).

A to ma jakies znaczenie ?

Jeśli co miesiąc idzie do mBąka przelew z konta w santander z tytułem "spłata karty kredytowej" i jeśli co miesiąc idzie do citi z konta w santander przelew z tytułem "spłata karty kredytowej" - to nie trzeba nawet rosyjskiej baśni, żeby coś z tego wywnioskować, nie?

> [...]
Zgody moze i mam, niech dzwonia i oferuja. Ale czy ich upowaznialem do grzebania w BIK i przetwarzania danych z tamtad ? Do sprawdzania w BIK to ich pewnie upowaznilem gdzies tam przy okazji.

Jeśli miałeś kiedyś kredyt lub KK u nich, to mogłeś zaznaczyć "zgodę na przetwarzanie po wygaśnięciu zobowiązania".
Ale jeśli nie, i nie masz żądnego kredytu, to nie wolno im w BIK zaglądać.
Bo tu nie chodzi o "chcielibyśmy, żeby miał pan naszą KK" - bo to pewnie masz w ST "na klik", tylko o "Bo ma pan dwie karty kredytowe w innych bankach".

Data: 2021-04-13 16:18:01
Autor: J.F
RODO
On Tue, 13 Apr 2021 05:53:58 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
[...]

A juz nawet nie pytalem, ale nazwa cos sugerowala, ze bez 10 pyk.

[...]

Ale to ostatnio? Bo banki narzekaja na zepsucie rynku :-)

[...]

Ale co ich to obchodzi, czy raczej - co im daje?

Poza tym przelew idzie, ale pod haslem "przelew".

[...]

A mialem. Tylko ze BIK to mogli wcisnac przy okazji samego konta, choc
w swietle RODO, to nie wiem czy prawnie ...

Poza tym ta zgoda moglaby im sie dluzej przydac, gdybym mial np KK,
kredyt i limit w koncie ... to jak maja liczyc te zobowiazania :-)

[...]

Dokladnie - to mi sie nie spodobalo :-)

J.

Data: 2021-04-13 07:46:54
Autor: Dawid Rutkowski
RODO
wtorek, 13 kwietnia 2021 o 16:18:02 UTC+2 J.F napisał(a):
On Tue, 13 Apr 2021 05:53:58 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote: > wtorek, 13 kwietnia 2021 o 14:04:15 UTC+2 J.F napisał(a): >> On Tue, 13 Apr 2021 04:48:46 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote: >>> wtorek, 13 kwietnia 2021 o 11:38:27 UTC+2 J.F napisał(a): >>>> dzwoni santender. >>>> "Bo ma pan dwie karty kredytowe w innych bankach, wiec chcielismy, aby >>>> pan mial nasza". >>> >>> I tak z głupia frant ze standardową ofertą czy z czymś lepszym? >> Raczej ze standardowa, tzn "zero oplat" > > Zero bo zero czy zero pod warunkiem 10 pyk/mc?
A juz nawet nie pytalem, ale nazwa cos sugerowala, ze bez 10 pyk.

Może tak, ale pewnie tylko na rok.
Taka jest obecnie promocja dla kart visa (silver oraz platinum) - rok darmowości bez warunków, do 600zł moneyback 1% (max. po 50zł przez 12 miesięcy), 100zł za kartę dodatkową, 100zł za przelew z karty (chyba się opłaca, minimalna suma to 1k a prowizja jest chyba mniejsza niż 10% - i oczywiście od razu można spłacić).
Warunek - nie można mieć w santanderze kredytówki visa na dzień 31.01.2021 - czyli np. można było mieć kredytówkę mc.

> [...]
Ale to ostatnio? Bo banki narzekaja na zepsucie rynku :-)

1 kwietnia - więc jeszcze muszę sprawdzić, czy w maju naprawdę zwrot przyjdzie ;>
Ale zepsuły się banki, działy retencji pokasowane i oferty zatrzymujące odchudzone na maxa - kiedyś to dostawało się taki bonus przy groźbie zamknięcia dowolnej KK, teraz tylko dla platyn (ew. world - będziemy niedługo testować).

Ale co ich to obchodzi, czy raczej - co im daje?

Podstawę do stwierdzenia "Bo ma pan dwie karty kredytowe w innych bankach" - która nie naraża ich na zarzuty karne.

Poza tym przelew idzie, ale pod haslem "przelew".

Nawet jeśli, to pewnie inne banki wiedzą, jaki zakres numerów kont w mBąku i citku jest przypisany do kart kredytowych.

Data: 2021-04-13 16:57:22
Autor: J.F
RODO
On Tue, 13 Apr 2021 07:46:54 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Pracownikow coraz mniej, na home office :-)

[...]

Ale do mbanku idzie na zwykle konto.

A analiza przelewow w celu marketingowym ... hm ...

J.

RODO