ROR + KK w jednym banku... Czemu nie?

Data: 2009-10-13 22:08:16
Autor: Michal
ROR + KK w jednym banku... Czemu nie?
Witam

Przekonajcie mnie, dlaczego to jest zły pomysł? Może przeniosę KK z Citi do mbanku i pozostanę wierny tylko jemu ;) Łatwiejsza spłata (bo automatyczna), łatwiejsze kontrolowanie zadłużenia i w ogóle. Wiadomo- Citi ma mnóstwo plusów dodatnich i kilka plusów ujemnych. Chcę posiadać tylko jedną KK + kartę debetową. Pomijam opłaty, bo nie zakładam ich istnienia  (Citi mnie zwolniło, w mbanku łatwo się zwolnić ilością transakcij)

Przewinęła się wiele razy opinia, że ROR + KK w jednym banku to zły pomysł (lub też bardzo zły i niedopuszczalny). Dlaczego?

--
Michał

Data: 2009-10-13 22:15:26
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Michal wrote:

Przekonajcie mnie, dlaczego to jest zły pomysł? Może przeniosę KK z Citi
do mbanku i pozostanę wierny tylko jemu ;) Łatwiejsza spłata (bo
automatyczna),

W Citi też możesz mieć automatyczną, i to nawet prosto z Twojego
rachunku w mBanku. O poleceniu zapłaty słyszałeś?

--
MiCHA

Data: 2009-10-13 23:28:51
Autor: Michal
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
Michal wrote:

[...]

Wyciąg z wyciągu :P :

spłata zadłużenia na karcie
- przelew bankowy na rachunek podany na wyciągu
- CitiPhone - zlecenie telefoniczne, jeśli masz konto osobiste w naszym banku
- Citibank Online - bezpłatny przelew internetowy, jeśli masz konto osobiste w naszym banku
- gotówką w bankomatach z opcją depozytową

Nawet mi nie przyszło do głowy. To może przedzwonię i zamówię PZ... Pobierają w Citibanku jakąś opłatę za to?

--
Michał

Data: 2009-10-14 10:10:47
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Michal pisze:

[...]

Chyba nie, ale nigdzie nie znajdziesz formularzy do wypełnienia - trzeba zamówić przez telefon i przyślą Ci pocztą. Ogólnie - bank udostępnia taką usługę, ale stara się maksymalnie utrudnić jej aktywację (no bo wiadomo - jak masz PZ to się nie spóźnisz z zapłatą i odsetek nie będzie można zgarnąć...)

--
MiCHA

Data: 2009-10-13 22:16:23
Autor: Kamil Jońca
ROR + KK w jednym banku... Czemu nie?
Michal <michal@nospam.org> writes:

Witam

Przewinęła się wiele razy opinia, że ROR + KK w jednym banku to zły
pomysł (lub też bardzo zły i niedopuszczalny). Dlaczego?

Rarczej ror +kredyt w jednym banku to zły pomysł.
Chodzi o to, ze w razie wątpliwości (tranzakcja w Chinach) bank Ci
zabiera kasę z roru i ty możesz próbować ją odzyskać (owszem, jest
powództwo przeciwegzekucyjne i inne takie). I tyle.
To nie jest taka zasada sztywno obowiązująca, tylko po prostu trzeba
sobie zdawać sprawę z zagrożeń.

KJ
 --
A lady is one who never shows her underwear unintentionally.
                -- Lillian Day

Data: 2009-10-13 22:21:09
Autor: Mithos
Kamil Jońca pisze:
[...]

? W przypadku KK + ROR w jednym banku nadal nikt nam z ROR nic nie zabiera.

--
Mithos

Data: 2009-10-13 23:20:03
Autor: Rafał
Kamil Jońca pisze:
Chodzi o to, ze w razie wątpliwości (tranzakcja w Chinach) bank Ci
zabiera kasę z roru i ty możesz próbować ją odzyskać (owszem, jest
powództwo przeciwegzekucyjne i inne takie).

To nie TPSA. Na czas reklamacji spłata jest zawieszana.

--
Raf

Data: 2009-10-13 23:40:00
Autor: RobertS
[...]

??? a nie przypadkiem spłać, a po rozpatrzonej reklamacji oddamy kasę?

staram się nie mieć kk tam gdzie ror, ale sztywno się tej reguły nie trzymam...pamiętam zapis w regulaminie którejś z kart, że w przypadku braku spłaty bank może zaspokoić swoje roszczenia z innych rachunków posiadanych przez klienta w banku (czytaj roru, KO lub lokaty po jej zakończeniu)

a teraz sytuacja hipotetyczna: jadę na 2 tygodniu do Hiszpanii albo do Moskwy czy innego Rio, płacę kartą w lokalu...tam kopiują mi dane i w ciągu następnych kilku dni poważnie czyszczą konto karty - nie mam dostępu do netu wiem niekoniecznie wiem co się dzieje

po przyjeździe do kraju SZOK, xx tys. złotych zadłużenia, do którego się oczywiście nie przyznaję, reklamacje, bank twierdzi, że to moja wina itd...

w takim wypadku naprawdę wolałbym nie mieć konta z większą kasą w banku, w którym miałem ww. kartę, bo bank mógłby się jakoś niefajnie zachować i pozbawić mnie (nawet czasowo) moich pieniędzy a konto spłaty zadłużenia...natomiast ile trwają sprawy w naszych sądach i jaką pozycję w sporze ma bank a jaką konsument to już chyba wszyscy wiemy ;-/

to oczywiście przejaskrawiona i hipotetyczna sytuacja, ale słyszałem już o takich historiach

RobertS

Data: 2009-10-13 23:47:03
Autor: Mithos
RobertS pisze:
[...]

Przecież to jest KK więc bank może zabrać kwotę minimalną. Nawet jeśli reklamacji nie uzna. Poza tym przed czym to chroni ? Masz inne rachunki, bank tak czy inaczej do nich dotrze. Natomiast całkowite zignorowanie sprawy może komuś zrujnować historię kredytową tak, że już przez najbliższe kilka/naście lat żadnego normalnego produktu kredytowego nie dostaniesz.

Oczywiście pomijam sens posiadania KK z limitem 100k PLN dla osoby, która zarabia 3k PLN/miesiąc. Tak to faktycznie lepiej nie mieć karty tam gdzie ma się jakieś pieniądze.

--
Mithos

Data: 2009-10-14 00:10:27
Autor: RobertS
[...]

chodzi o to, aby mieć z czego żyć w czasie ewentualnego sporu z bankiem...

ww. znacznie łatwiej ściągnąć kasę z konta w tym samym banku niż z rachunku w innym

RobertS

Data: 2009-10-14 18:37:18
Autor: Mithos
RobertS pisze:
chodzi o to, aby mieć z czego żyć w czasie ewentualnego sporu z bankiem...

Lepiej mieć jakiś "zapasowy" rachunek, a na nim środki. Chyba nie ma takiej osoby, która wszystkie pieniądze trzyma w jednym banku (pomijam osoby, które nie mają czego trzymać) ?

Poza tym trzeba mieć ogromnego pecha aby dać sobie wyczyścić całą KK (są przecież jakieś limity itp.), dodatkowo karta taka musi być w bardzo kiepskim banku.

ww. znacznie łatwiej ściągnąć kasę z konta w tym samym banku niż z rachunku w innym

To nie ulega wątpliwości.

--
Mithos

Data: 2009-10-18 15:30:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ROR + KK w jednym banku... Czemu nie?

"Mithos" hb4uo7$6t8$1@news.onet.pl

Lepiej mieć jakiś "zapasowy" rachunek, a na nim środki. Chyba nie ma takiej osoby, która wszystkie pieniądze trzyma w jednym banku (pomijam osoby, które nie mają czego trzymać) ?

Jak miałem debet, który mógł nagle zamienić się w wierzytelność postawioną
w stan wymagalności, część pieniędzy trzymałem w domu, w szufladzie kuchennej szafki... :)

Poza tym trzeba mieć ogromnego pecha aby dać sobie wyczyścić całą KK (są przecież jakieś limity itp.), dodatkowo karta taka musi być w bardzo kiepskim banku.

W Mille te limity są smutne. Na przykład można dać 3000 z bankomatu i 10000 w sklepach...
Albo skasować kartę... Pośrednio ponoć nie można.

ww. znacznie łatwiej ściągnąć kasę z konta w tym samym banku niż z rachunku w innym

To nie ulega wątpliwości.

Też tak uważam.

Data: 2009-10-14 18:16:06
Autor: Rafał
RobertS pisze:

??? a nie przypadkiem spłać, a po rozpatrzonej reklamacji oddamy kasę?

W mBanku zawiesili mi natychmiast sporną kwotę do czasu rozpatrzenia reklamacji przez Visa.

--
Raf

Data: 2009-10-14 22:03:49
Autor: RobertS
ROR + KK w jednym banku... Czemu nie?

W mBanku zawiesili mi natychmiast sporną kwotę do czasu rozpatrzenia reklamacji przez Visa.

zawiesili = nie musiałeś spłacać i odsetki nie były naliczane?

RobertS

Data: 2009-10-14 22:49:19
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
RobertS wrote:

W mBanku zawiesili mi natychmiast sporną kwotę do czasu rozpatrzenia
reklamacji przez Visa.

zawiesili = nie musiałeś spłacać i odsetki nie były naliczane?

No, skoro rozpatrzyli reklamację pozytywnie, to od czego miałyby być
odsetki? Oczywiście w przypadku rozpatrzenia negatywnego, zapewne
naliczyliby odsetki.

--
MiCHA

Data: 2009-10-15 10:16:25
Autor: Rafał
RobertS pisze:
zawiesili = nie musiałeś spłacać i odsetki nie były naliczane?

Tak. Szczegółów już nie pamiętam, ale chyba blokadę na te środki zrobili.

--
Raf

Data: 2009-10-15 08:36:21
Autor: xbartx
Dnia Thu, 15 Oct 2009 10:16:25 +0200, Rafał napisał(a):

RobertS pisze:
zawiesili = nie musiałeś spłacać i odsetki nie były naliczane?

Tak. Szczegółów już nie pamiętam, ale chyba blokadę na te środki
zrobili.

Jeżeli tak było, to jest to klasyczny przykład, dlaczego nie należy mieć ROR i kk w jednym banku.

--
xbartx

Data: 2009-10-15 20:55:10
Autor: Krzysztof Halasa
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

Tak. Szczegółów już nie pamiętam, ale chyba blokadę na te środki
zrobili.

Jeżeli tak było, to jest to klasyczny przykład, dlaczego nie należy mieć ROR i kk w jednym banku.

Nie, to raczej dowod, ze nalezy placic KK (z odpowiednim limitem).
Karta debit mialaby blokade na srodkach klienta, po uznaniu reklamacji
bank zgodnie z prawem powinien zaplacic odsetki ustawowe.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-18 15:34:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ROR + KK w jednym banku... Czemu nie?

"Krzysztof Halasa" m3bpk81o8h.fsf@intrepid.localdomain

Nie, to raczej dowod, ze nalezy placic KK (z odpowiednim limitem).
Karta debit mialaby blokade na srodkach klienta, po uznaniu reklamacji
bank zgodnie z prawem powinien zaplacic odsetki ustawowe.

IMO powinna być jakaś instytucja nadzorująca pracę banków
i likwidująca :) te banki, które po rozpatrzeniu takiej
reklamacji nie zapłaciłyby odsetek ustawowych klientowi.
Wiem -- marzenie ściętej głowy...

Data: 2009-10-18 15:39:57
Autor: MarekZ
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbf5go$6c9$1@inews.gazeta.pl...

IMO powinna być jakaś instytucja nadzorująca pracę banków
i likwidująca :) te banki, które po rozpatrzeniu takiej
reklamacji nie zapłaciłyby odsetek ustawowych klientowi.
Wiem -- marzenie ściętej głowy...

Kononowicz może by coś takiego wprowadził.

Data: 2009-10-18 16:09:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ROR + KK w jednym banku... Czemu nie?

"MarekZ" hbf5ie$r06$1@srv.cyf-kr.edu.pl

[...]

0. Odsetki ustawowe czy odszkodowania w ogóle?
   Ponoć i jedno, i drugie funkcjonuje.

1. Kto to jest ten Konowicz? Kojarzę z Korwinem.
   Też jakiś polityk? A może finansista lub prawnik? :)

Ja nie mieszam się do polityki. Powiedziałem (i napisałem) że
zignoruję każdego polityka, który nie wypowie (wzorem Ratzingera
stającego się Benedyktem XVI) słów w mojej obronie. Do tego czasu
wolę raczej posłuchać Kaczmarskiego:

 [..]
 A ty siej. A nuż coś wyrośnie.
 A ty -- to co wyrośnie -- zbieraj.
 A ty czcij -- co żyje radośnie
 A ty szanuj to co umiera...
 [..]

Data: 2009-10-15 10:22:53
Autor: RobertS
ROR + KK w jednym banku... Czemu nie?

zawiesili = nie musiałeś spłacać i odsetki nie były naliczane?

Tak. Szczegółów już nie pamiętam, ale chyba blokadę na te środki zrobili.

czyli de facto nie mogles z nich korzystac ;-/

RobertS

Data: 2009-10-15 13:46:25
Autor: Rafał
Rafał pisze:
Tak. Szczegółów już nie pamiętam, ale chyba blokadę na te środki zrobili.

Zle napisalem. Nie blokade na koncie, tylko na karcie.

--
Raf

Data: 2009-10-13 22:20:14
Autor: Mithos
Michal pisze:
Przewinęła się wiele razy opinia, że ROR + KK w jednym banku to zły pomysł (lub też bardzo zły i niedopuszczalny). Dlaczego?

To dobry pomysł. Jak tak robię "od zawsze".

--
Mithos

Data: 2009-10-14 06:36:16
Autor: P.
ROR + KK w jednym banku... Czemu nie?
Michal <michal@nospam.org> napisał(a):
Witam

Przekonajcie mnie, dlaczego to jest zły pomysł3?

To wcale nie jest zły pomysł. Nie ma żadnych przeciwskazań dla takiego rozwiązania.
Ale.. trudno jest znaleźć bank który *jednocześnie* ma dobrą ofertę dla ROR i KK (na czymś muszą przecież zdzierać ;-) ).Więc jako typowy "wyżeracz wisienek" i tak zwykle ROR i kartę mam w innych bankach ze względu na opłacalność.

Data: 2009-10-14 09:00:20
Autor: Pete
ROR + KK w jednym banku... Czemu nie?
W dniu 13.10.09 22:08, Michal pisze:
Witam

Przewinęła się wiele razy opinia, że ROR + KK w jednym banku to zły
pomysł (lub też bardzo zły i niedopuszczalny). Dlaczego?

Adamie P. przybywaj!!! I wytłumacz niewiernemu.

--
Pete

Data: 2009-10-14 13:51:21
Autor: xbartx
Dnia Tue, 13 Oct 2009 22:08:16 +0200, Michal napisał(a):

[...]

To chyba po prostu tak zwana dobra praktyka. Wiadomo, że bank w razie jakiś sporny kwestii w sprawie transakcji na Twojej kk, raczej nie pokryje ich z konta ROR - jednak mając kk i ROR/KO w jednym banku istnieje prawdopodobieństwo, iż takie coś zdarzyć się może, małe bo małe, ale istnieje. Dlatego, żeby na 100% uniknąć tej mało prawdopodobnej sytuacji na grupie polecają kk nie tam gdzie główny ROR a Ty rób jak Ci wygodnie ;)

--
xbartx

Data: 2009-10-15 08:36:29
Autor: Clegan
On 13 Paź, 22:08, Michal <mic...@nospam.org> wrote:

Przewinęła się wiele razy opinia, że ROR + KK w jednym banku to zły
pomysł (lub też bardzo zły i niedopuszczalny). Dlaczego?
To chyba bardziej zależy od trybu reklamacji w danym banku.
Ja bym powiedział, że KK i karta debetowa z tej samej organizacji to
zły pomysł. Jeśli Visa nawali to wtedy płacę MC (czy odwrotnie).

ROR + KK w jednym banku... Czemu nie?