ROUTE 66 -- niebo w gębie ;)

Data: 2014-10-03 14:17:39
Autor: Trybun
ROUTE 66 -- niebo w gębie ;)
Kiedyś pisałem o błękicie na dole mapy w aplikacji ROUTE 66 cośtam
odpalanej na Monsterze. Nie było tego błękitu na Overmaxie i nie ma
(na razie nie pojawiło się) już tego błękitu na Monsterze -- teraz,
czyli którejś aktualizacji aplikacji ROUTE 66 cośtam.

Ogólnie interesujący mnie fragment mapy -- słabej jakości/aktualności.

I ogólnie jest to dość słaby program...;-)

Data: 2014-10-03 15:34:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ROUTE 66 -- niebo w gębie ;)

"Trybun" 542e93d6$0$12626$65785112@news.neostrada.pl

Ogólnie interesujący mnie fragment mapy -- słabej jakości/aktualności.

I ogólnie jest to dość słaby program...;-)

W końcu zostanie mi tylko RMaps, Orux i OsmAnd?
Już wiem, jak nakłonić Orux do ,,nawigowania''.
Wiem od dawna, ale teraz sobie przypomniałem.

RMaps jest szybki (klikam i mam) ale jego pliki
offlajnowych map są bardzo duże.

Nie wiem, dlaczego OsmAnd kiedyś nie wyznaczał trasy
a teraz wyznacza bezproblemowo. Może to sprawa nowej
wersji aplikacji.

Data: 2014-10-04 02:44:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ROUTE 66 -- niebo w gębie ;)

"Mario" m0meea$3fq$1@mx1.internetia.pl

Ogólnie interesujący mnie fragment mapy -- słabej jakości/aktualności.

I ogólnie jest to dość słaby program...;-)

W końcu zostanie mi tylko RMaps, Orux i OsmAnd?

NavFree.

Mam, ale jakoś niechętnie używam. Podobnie z Navigatorem.

Data: 2014-10-03 17:02:15
Autor: Trybun
ROUTE 66 -- niebo w gębie ;)

[...]

Mi zawsze wyznaczał dobrze. A ile teraz waży mapa do RMaps?  Ja mimo tego że nie leży mi OSM, to jednak na próbę pobrałem najnowszą wersję do OsmAnda, i jak sie okazuje jej objetość po rozpakowaniu przekroczyła już 1GB!, a jest nadal mniej dokładna w terenie pozamiejskim od UMP, która ma ponad 3krotnie mniejszą objętość.. Jednak muszę mimo to przyznać że znacznie ta jej dokładność sie poprawiła. Do tego stopnia że da się jej już do nawigowania używać.

Data: 2014-10-04 02:42:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ROUTE 66 -- niebo w gębie ;)

"Trybun" 542eba6a$0$18079$65785112@news.neostrada.pl

Nie wiem, dlaczego OsmAnd kiedyś nie wyznaczał trasy
a teraz wyznacza bezproblemowo. Może to sprawa nowej
wersji aplikacji.

Mi zawsze wyznaczał dobrze. A ile teraz waży mapa do RMaps?

Cała Polska to może zająć ze 3 terabajty. :)

Ja mimo tego że nie leży mi OSM, to jednak na próbę pobrałem
najnowszą wersję do OsmAnda, i jak sie okazuje jej objetość
po rozpakowaniu przekroczyła już 1GB!,

To tak strasznie dużo? IMO do zaakceptowania.

a jest nadal mniej dokładna w terenie pozamiejskim od UMP,
która ma ponad 3krotnie mniejszą objętość..

:)

Data: 2014-10-07 21:41:49
Autor: Trybun
ROUTE 66 -- niebo w gębie ;)

[...]

Jak to możliwe? To jest mapa wektorowa?

Ja mimo tego że nie leży mi OSM, to jednak na próbę pobrałem
najnowszą wersję do OsmAnda, i jak sie okazuje jej objetość
po rozpakowaniu przekroczyła już 1GB!,

To tak strasznie dużo? IMO do zaakceptowania.

No jest dużo, zwłaszcza że w telefonie mam tylko 4GB kartę pamięci...

a jest nadal mniej dokładna w terenie pozamiejskim od UMP,
która ma ponad 3krotnie mniejszą objętość..

:)

A ta z GoPilot, m.in z numeracją domów na wsiach waży tylko około 130MB.  Trudno wyczuć od czego zależą te rozmiary map. Na pewno nie od dokładności.

Data: 2014-10-08 02:25:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ROUTE 66 -- niebo w gębie ;)

"Trybun" 543441f8$0$18079$65785112@news.neostrada.pl

Cała Polska to może zająć ze 3 terabajty. :)

Jak to możliwe? To jest mapa wektorowa?

Skoro można plątać tam różne mapy -- to raczej nie.

To tak strasznie dużo? IMO do zaakceptowania.

No jest dużo, zwłaszcza że w telefonie mam tylko 4GB kartę pamięci...

Ale masz karty pamięci.

A ta z GoPilot,

To było GoPilot czy CoPilot?

m.in z numeracją domów na wsiach waży tylko około 130MB.

Krótka. :) To byłoby dobry program, gdyby
nie to, że skutecznie obciąża CPU.

Trudno wyczuć od czego zależą te
rozmiary map. Na pewno nie od dokładności.

Od metody zapisu. ;)

Data: 2014-10-04 11:27:51
Autor: J.F.
ROUTE 66 -- niebo w gębie ;)
Dnia Fri, 3 Oct 2014 15:34:27 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
RMaps jest szybki (klikam i mam) ale jego pliki
offlajnowych map są bardzo duże.

Mapfactor ? Jego pliki OSM sa z kolei zaskakujaco male, choc dokladne.

Nie wiem, dlaczego OsmAnd kiedyś nie wyznaczał trasy
a teraz wyznacza bezproblemowo. Może to sprawa nowej
wersji aplikacji.

Mowisz ze czas sprobowac, trwa to pare sekund ? Bo chyba zdazylem skasowac ..

J.

Data: 2014-10-04 14:15:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ROUTE 66 -- niebo w gębie ;)

"J.F." gb1ho5hm63mo$.qgtaegc11vng$.dlg@40tude.net

Mapfactor ? Jego pliki OSM sa z kolei zaskakujaco male, choc dokladne.

Nie mówię, że jest to złe. Rozdrażnił mnie problemem,
którego źródłem było uszkodenie karty pamięci, później
(gdy zrozumiałem, gdzie tkwi błąd) dałem 5 gwiazdek.

Zarówno OsmAnd jak i Mapfactor ładują się znacznie dłużej
niż RMaps. Do codziennego użytku na terenie Białegostoku
RMaps jest bezkonkurencyjny, ale nie jest to nawigacja.
To nawet nie jest wyszukiwarka miejsc.

Jeśli chodzi o obłędnie duże pliki z mapami do RMaps -- nie
widzę potrzeby ciągnięcia szczegółów szczerego pola i nie
widzę potrzeby ciągania połowy świata, czy choćby połowy
Polski, zatem sytuacja nie wygląda koszmarnie.

Tereny gęsto posiekane drogami warto mieć w dużej
rozdzielczości a bezdroża mogą być zapisane w skali małej.

Pliki z mapami do RMaps mogą tylko rosnąć -- można dorzuciąć
kolejny stopień wtajemniczenia (szczegółówość) i można dorzucić
jakiś teren, ale niczego nie można skasować z takich plików,
chyba że kasując cały plik. Można nadpisać już istniejące dane,
aby zaktualizować fragment -- na przykład skrzyżowanie,

I można mieszać źródła map -- tu OsmAnd,tam Ump, w innym miejscu Googlasta...

Nie wiem, dlaczego OsmAnd kiedyś nie wyznaczał trasy
a teraz wyznacza bezproblemowo. Może to sprawa nowej
wersji aplikacji.

Mowisz ze czas sprobowac, trwa to pare sekund ?

Parę sekund to raczej nie -- trwa to dłużej.

Bo chyba zdazylem skasowac ..

Kiedyś u mnie program OsmAnd nie wyznaczał trasy w czasie
akceptowalnym, czyli w ciągu kilku minut -- kwadransa nie
przekraczałem w oczekiwaniach; być może po kwadransie by
wyznaczył. Teraz jest to czas akceptowalny.

Mapfactor któregoś razu (być może pomiędzy aktualizacjami)
ładował się (i w Monsterze, i w tablecie) kilka minut
a każdy powrót do startowego miejsca też zajmował kilka
minut, co uczyniło ten program zupełnie nieprzydatnym.
Teraz jest znów przydatny.

Data: 2014-10-04 15:56:55
Autor: J.F.
ROUTE 66 -- niebo w gębie ;)
Dnia Sat, 4 Oct 2014 14:15:52 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
"J.F." gb1ho5hm63mo$.qgtaegc11vng$.dlg@40tude.net
Mapfactor ? Jego pliki OSM sa z kolei zaskakujaco male, choc dokladne.
Zarówno OsmAnd jak i Mapfactor ładują się znacznie dłużej
niż RMaps.

Dlugo ? Mapfactor startuje w 6s, a map mam pol Europy.

Ale ... na gorszym telefonie startuje tez ~6s, po czym staje sie
nieoperatywny i mape wyswietla po ~20s. Za drugim razem bialy ekran
przez ~20s.
Ale to podobnie jak automapa na win ce.

[...]

Tylko ja nigdy nie wiem co sie przyda. Owszem, pole mozna sobie
pominac, tylko jak to inteligentnie sciagac. Mozna na biezaco, ale
zlosliwie internetu zabraknie jak bedzie potrzeba No i jesli te dane pochodza z OSM, to tez bez sensu obrazki sciagac.

[...]

Nie jest. Jade samochodem, zbaczam z wyznaczonej trasy, a on liczy
nowa i przez minute tylko "zboczyles z trasy 500m" i rosnie.
Jak w koncu sie doliczy, to ja juz jestem daleko od miejsca, gdzie on
zaczal liczyc, wiec znow jestem poza trasa i powtorka z rozrywki.
I to jest kompletnie bezuzyteczne.

J.

Data: 2014-10-04 18:14:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ROUTE 66 -- niebo w gębie ;)

"J.F." 1fitzsm2o0b96$.1qtjby1hska3f$.dlg@40tude.net

[...]

To błyskawica -- ale na slajdzie.

[...]

Ja wiem, bo raczej rzadko wyjeżdżam poza Białystok.

pole mozna sobie
pominac, tylko jak to inteligentnie sciagac.

Zaznaczać do ściągania to, co jest interesujące.

Mozna na biezaco, ale
zlosliwie internetu zabraknie jak bedzie potrzeba

No i jesli te dane pochodza z OSM, to tez bez sensu obrazki sciagac.

Pochodzą z różnych źródeł.

[...]

Więc miałem nieco więcej szczęścia, gdy testowałem to zachowanie.
Może jednak testowałem zbyt delikatnie?

ROUTE 66 -- niebo w gębie ;)