ROZLICZENIE KOSZTÓW CIEPŁA

Data: 2010-02-03 03:04:46
Autor: Gotfryd Smolik news
ROZLICZENIE KOSZTÓW CIEPŁA
On Sun, 31 Jan 2010, MotyL wrote:

w roku 2008, poczyniłem dość spore wydatki na remont mieszkania. wymieniłem
drzwi wejściowe, wymieniłem obicie dachu z drawnianych paneli na płytę
gipsową a pod nią wsadziłem ocieplenie z 20cm wełny mineralnej, zmieniłem
adaptację łazienki i po uszczelniałem szachty na kanalizację itp. remont
trwał do konca grudnia 2008, ja mieszkałem z rodziną u rodziców więc
ogrzewanie nie było używane. dopiero od stycznia.

Zima szczegolnie sroga nie była, ale troszkę potrzymało tak w okolicy -8st.
zaczeły się problemy z ogrzewaniem. znów w jednym pokoju grzejnik grzeje jak
wściekły, a w drugim 2szt ledwo ciepłe.

Wiosną przyszło rozliczenie: DOPŁATA 1300zł. zaczołem drążyć temat, i zwykła
walka z wiatrakami, każdy twierdzi że wszystko jest dobrze sprawne

  Odniosę się do jednej sprawy, acz z Twojego opisu wynika że
na problem składa się ich kilka.
  Ale ja tylko o "problemie uszczelnienia okien".

  Zupełnie pomijając fakt, że podzielnik nie jest miernikiem, to co
on "mierzy" to temperatura kaloryfera, a nie temperatura powietrza
ani ilość oddawanego ciepła.
  Nie pierwszy (i pewnie nie ostatni) flejm w tym temacie, mój
standardowy tekst:
http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/acbc1428cd4ce508
+++
weźmij swoje rozumowanie, odwróć
kolejność i wiadomo, dlaczego NIGDY żaden "specjalista" od podzielników
nie nagłaśnia takiego scenariusza:
- okno "ciągnie" bo szpary milimetrowe, zagrzać nie można,
   na podzielniku ileś
- lokator uszczelnia okno, no *bo mu zimno*, ale NIE ZMIENIA
   USTAWIEŃ PRZEPŁYWU (bo nie chce mieć "tak samo", ociepla
   po to żeby ZAGRZAĆ)
- temperatura w mieszkaniu wyraśnie rośnie, zużycie ciepła
   MALEJE - za to wskazanie podzielnika ROŚNIE.
-- -

(co do ciepła - dodajmy "trochę maleje", przynajmniej o ile
woda jest gorąca, a "specjalista" to ktoś kto chce te podzielniki
wcisnąć lokatorom).

"Motywowanie" użytkownika działa - i to jest prawda - w zakresie
"przykręć przepływ, będziesz mniej płacił" - bo to JEST prawda.
  W tym zakresie "przykręcenie" -> obniżenie temperatury zarówno
grzejnika jak i powietrza - da spodziewany efekt.
  A jaki efekt da postać skrajna innej operacji - czyli obłożenie
kaloryfera (z zamocowanym podzielnikiem) dobrą izolacją cieplną,
dajmy na to grubym kocem?
  W mieszkaniu mróz - a co ze wskazaniem?
  Jak się mają wskazania podzielnika do zużytego ciepła?

W tym roku było podobnie, ale jako że siedzę na bezrobociu, mam czas na
analizy, doświadczenia i próby. i okazuje się iż grzejnik w jednym pokoju
grzeje znacznie mocniej, grzeje równomiernie po całem powierzchni, natomiast
grzejnik identyczny w drugim pokoju grzeje słabiej i w dodatku tylko 10cm od
góry jest ciepłe a reszta zimna. Grzejniki nie są zapowietrzone !! !!

  Za mały przepływ?
  Ale to, trzeba przyznać, *odrębna* sprawa.

W tym roku montaz podzielników na nowych grzejnikach jest inny i w efekcie
uzyskałem iż w pokoju gdzie grzejnik grzeje poprawnie mam 240jednostek, a w
pokoju który musze dogrzewać elektrycznie mam 270jednostek, a to dlatego ze
podzielnik jest zamontowany w górnej części grzejnika, a tylko ona jest w
nim ciepła.

  I to też osobna sprawa :( - acz kolejna która ma swoje źródło w tym, że
podzielnik "mierzy" "coś", a nie oddane ciepło.

pzdr, Gotfryd

ROZLICZENIE KOSZTÓW CIEPŁA