RP3 100 lat za Nig... tfu, za Wybrzeżem Ko ści Słoniowej

Data: 2020-10-24 09:46:01
Autor: Wiesiaczek
RP3 100 lat za Nig... tfu, za Wybrzeżem Ko ści Słoniowej
Tak mi się przypomniało, czytając inny wątek.
Otóż może nie 100 lat ale ponad 30 to na pewno.

Otóż na początku lat 90-tych byłem w Abidżanie z wizytą u stomatologa.
Gabinet prywatny, doskonale wyposażony (prześwietlenie miałem zrobione w ciągu 3 minut nie ruszając się z fotela) a lekarz to oczywiście Arab.

No i sedno sprawy: Przy płaceniu lekarz pyta, czy jestem ubezpieczony czy nie? Wyjaśnił mi, że gdybym był ubezpieczony to zapłaciłbym mniej o kwotę, jaką jest stawka w publicznej służbie zdrowia za podobny zabieg.
I tę stawkę ten lekarz otrzyma z kasy publicznej służby zdrowia, przez co nie ma to dla niego żadnej różnicy.

No i to chyba jest logiczne, czyż nie?

To dlaczego w Polsce, będąc ubezpieczonym korzystając z gabinetu prywatnego płacę dwukrotnie? Przecież już raz zapłaciłem składkę ZUS-owi!

Co mam o tym sądzić?
Czy jesteśmy 100 lat za murzynami naprawdę?

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

RP3 100 lat za Nig... tfu, za Wybrzeżem Ko ści Słoniowej