RPP podniosła stopy

Data: 2011-01-19 15:25:35
Autor: Jan Werbinski
RPP podniosła stopy
No to jeszcze jakieś leniwe odbicie w górę i dołujemy na jakiś czas.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2011-01-19 15:32:11
Autor: nazgul
RPP podniosła stopy

No to jeszcze jakieś leniwe odbicie w górę i dołujemy na jakiś czas.

W. Białek stawia inna teze i to opartą na doświadczeniach historycznych
moznaby wręcz zaryzykowac stwierdzenie że korelacji brak.

Data: 2011-01-19 16:57:47
Autor: Jan Werbinski
RPP podniosła stopy
On pisze o tym co się działo po pierwszej podwyżce po dłuższej bezczynności. Tymczasem mamy początek serii podwyżek i moim zdaniem będą one spore.

Energia rośnie r/r 2-7x szybciej od inflacji, żywność 8-15x szybciej od inflacji. Wystarczy?

Data: 2011-01-19 17:19:23
Autor: nazgul
RPP podniosła stopy
tiaaa jak zwykle:
"tym razem bedzie inaczej"

Data: 2011-01-19 18:05:25
Autor: Jan Werbinski
RPP podniosła stopy
Wszystkie spadki to tylko korekty. Tak myślano w 2008.

Data: 2011-01-19 20:33:16
Autor: pm
RPP podniosła stopy
?
Wszystkie spadki to tylko korekty. Tak myślano w 2008.

oki wiem, Ty myślałeś (w 2008) że będzie armageddon i krach systemu
niestety jeszcze nie tym razem jak się okazało.

Data: 2011-01-19 21:26:55
Autor: Jan Werbinski
RPP podniosła stopy
Użytkownik "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał w wiadomości news:ih7e9s$v7p$1news.net.icm.edu.pl...
?
Wszystkie spadki to tylko korekty. Tak myślano w 2008.

oki wiem, Ty myślałeś (w 2008) że będzie armageddon i krach systemu
niestety jeszcze nie tym razem jak się okazało.

W 2008 czekałem. Akcje kupiłem w lutym i marcu 2009.

Data: 2011-01-19 21:39:14
Autor: Endriu
RPP podniosła stopy
Wszystkie spadki to tylko korekty. Tak myślano w 2008.

W. Białek stawia inna teze i to opartą na doświadczeniach historycznych
moznaby wręcz zaryzykowac stwierdzenie że korelacji brak.

Biorąc pod uwagę ostatni raport Białka, oraz fakty "historyczne" z ostatniego wpisu u Pana Gwiadowskiego:

AUSTRIACKIE GADANIE O PŁUGU BASTIATA
http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id=891

"[...] Jak w 2000 roku podniosła stopy procentowe w odpowiedzi na rosnące ceny ropy naftowej i żywności (żeby ograniczyć inflację) doprowadziła do wyraźnego spowolnienia wzrostu gospodarczego i dramatycznego zwiększenia poziomu bezrobocia, a inflacja i tak wzrosła. [...]".

....wartałoby chyba jednak  obstawiać wzrosty, oraz założyć że wykres dalej będzie poruszał mniej wiecej w trendzie wzrostowym:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/38704595cd1c201b.html

.....a nawet domniemywać, że za jakiś czas przebije jego górne opory ....

P.S. Oczywiscie jak zwykle rację będzie miał jednak rynek.....:).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-01-19 21:47:08
Autor: Endriu
RPP podniosła stopy
P.S. Oczywiscie jak zwykle rację będzie miał jednak rynek.....:).

Mam na uwadzę również, że parę krajów "po bailotach" może nagle poczuć "pustkę" w swoich budżetach na skutek podwyższania stóp procentowych...:

Inflacja ante portas
http://dwagrosze.blogspot.com/2011/01/inflacja-ante-portas.html

"[...] Wynika stąd że dni praktycznie zerowych stóp procentowych mogą mieć się ku końcowi. Banki centralne mają teraz nie lada dylemat.  Albo nie chcąc ugotować zadłużonych po uszy rządów wyższymi kosztami obsługi długów trzymać będą kurczowo jeszcze jakiś czas stopy na zerze,  albo zaczną energicznie zwalczać inflację podnosząc je.   To pierwsze niesie w sobie ryzyko wybuchu poważnej inflacji, trudnej potem do okiełznania.  Jak zamrożone dotychczas biliony z dawnych stimulansów i bailoutów zaczną tajać jak śnieg na wiosnę będziemy łatwo mieli potop.

To drugie oznacza natomiast podwyższanie stóp procentowych jak okiem sięgnąć,  fala po fali.  Wyższe stopy mogą łatwo oznaczać dopust boży dla zadłużonych rządów które i bez tego ledwie ciągną w warunkach super łatwego kredytu.  Kto wie czy czasem nie pociągnęłoby to pod wodę całej strefy euro której wyższe stopy w obecnym kryzysie potrzebne są jak psu piąta noga. [...]"

....co może skutkowac niezłą rzeźnią w PIGS i zjadem rynków ...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

RPP podniosła stopy