RPP w sierpniu głosowała podwyżkę...

Data: 2010-09-23 14:06:30
Autor: MarekZ
RPP w sierpniu głosowała podwyżkę...
.... stóp procentowych o 50 pb. Wniosek nie przeszedł.

Czy ktoś rozumie po co taka podwyżka w obecnej sytuacji miała być. Jakie jest obecnie dyżurne wytłumaczenie powodów gigantycznego dysparytetu stóp do strefy EUR, nie mówiąc już o CZK (0,75%)? To znaczy oprócz stałego, że po niższych rentownościach nikt nie weźmie polskich obligacji.

Jest jakieś wytłumaczenie natury makro? Bo chyba ostatnio straciłem trochę kontakt z rzeczywistością, jeśli już to spodziewałem się z niewielkim prawdopodobieństwem obniżki, a tu głosowana była podwyżka.

Data: 2010-09-23 17:47:12
Autor: Krzysztof

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:i7ff4a$vff$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Wydaje mi sie, ze obstawiaja wyzsza inflacje- spory wzrost cen zywnosci, gazu, pradu oraz VAT. To bedzie dopiero za pare miesiecy, ale trzeba dzialac wczesniej, stad chyba taki wniosek o podwyzce. Do tego dochodza potrzeby pozyczkowe panstwa, ktore beda rosly.
Obligacje i tak rzadza sie swoimi prawami a RPP ma jedynie wplyw na krotkoterminowe stopy a te dla obligacji zaleza bardziej od nastawienia inwestorow i ogolnego klimatu na swiecie.

RPP w sierpniu głosowała podwyżkę...