RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi

Data: 2009-10-30 14:20:31
Autor: Wojtek
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi
Temat był wałkowany lekko już na grupie, Monarch vs RP23. Niestety czytnik mi zgupiałbył, a szukać mi się nie chce... więc nie przytoczę dokładnie tytułu.
Anyway, obiecałem w tamtym wątku, że podzielę się spostrzeżeniami po nabyciu amorka, więc to robię. Może komuś się przyda.

Zanabyłem drogą kupna Monarcha 4.2 w tuningu C. Monarch występuje w pięciu rodzajach, od A do E; gdzie pierwsze trzy (A,B,C) to różne wariacje tzw propedalu, C najsilniejsza.
Za radą pdfa od RSa do mojej ramki właśnie zanabyłem C - susp ratio 2.9.

Jestem dopiero po pierwszej przejażdżce (25km) stąd spostrzeżenia są lekko limitowane, ale:
- propedal (tłumienie kompresji) jest skuteczne; amorek otwarty reaguje bardzo żywo na każde wymuszenie (rama jednozawiasowa), po włączeniu "floodgate" czy propedalu czy jak tam zwał (tłumienia kompresji, będę dalej pisał propedal) różnica jest odczuwalna
- genialną sprawą jest to, że można nie tylko włączać i wyłączać propedal podczas jazdy ALE także regulować jego siłę
- propedal regulujemy w 12 klikach a nie trzech jak w RP23

tutaj słowo o rp23 - ano nie wiem, ja się nie znam... ;) ale nie widziałem by ktoś mógł przestawić 1-2-3 podczas jazdy

- gate ustawiony gdzieś w środku przy tej ramie (spark) i tuningu C powoduje leciutkie pompowanie na średniej tarczy, przy kadencji ok 90... doprawdy leciutkie; przy ustawieniu na 9-10klików praktycznie muruje amorek

- oczywiście włączony propedal skutkuje znieczuleniem amortyzacji; w terenie skręcałem do ~5ciu klików, możnilowść kręcenia gatem podczas jazdy bezcenna

Resztę dopiszę po jakimś poważniejszym dystansie

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-10-30 13:16:03
Autor: Got3n
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi
Mógłbyś podać link do pdf'a w którym RS'a podaje która wersja Monarcha
do jakiej ramy ?

Z góry dzięki

Data: 2009-10-31 16:20:54
Autor: Wojtek
Got3n pisze:
Mógłbyś podać link do pdf'a w którym RS'a podaje która wersja Monarcha
do jakiej ramy ?

Wejdź na stronę sklepu który przytoczyłem, tam w opisie amorka znajdziesz link do pdfa

Data: 2009-10-31 23:03:42
Autor: Marcin J.
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hchkkm$p1a$1news.onet.pl...
Got3n pisze:
Mógłbyś podać link do pdf'a w którym RS'a podaje która wersja Monarcha
do jakiej ramy ?

Wejdź na stronę sklepu który przytoczyłem, tam w opisie amorka znajdziesz link do pdfa

"* Note - Use tunes A, B, and C for shock sizes 152x31mm, 165x38mm, 190x50mm, and 200x50mm. Use tunes D, and E for shock sizes 200x57mm and 216x63mm"

W/g bike-components.de oznaczenia A-C odnoszą się do platformy, D-E do tłumika kompresji (prawdopodobnie konfiguracji shim stack'a). Wynika z tego, że na każdym egzemplarzu powinny być dwie literki, np. A i D (lub inne odpowiadające im oznaczenia). RS twierdzi, że może być albo A-C albo D-E, trochę to bez sensu. Czy na twoim są jakieś oznaczenia?

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2009-11-01 07:05:12
Autor: kml

Użytkownik "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał w wiadomości news:hcic7v$2s6
[...]

Ciekawa uwaga, ale do tej pory nigdzie w sieci nikt nie pisał że ma dwie literki :) Może nikt nie zwrócił uwagi :P

kml
Last update 14/10/2009 napęd na 1041,71 km oraz nowe foty z Mazowsza.

Data: 2009-11-01 17:39:49
Autor: Wojtek
Got3n pisze:
[...]

Nie... jest pinć rodzajów tuningu, od A do E. Mój jest w C... standardowo na aftermarket trafiają tylko B

Data: 2009-11-01 17:45:10
Autor: Marcin J.
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hckdkk$l7v$1news.onet.pl...
Marcin J. pisze:
[...]

To skąd wiesz, że twój jest w C?

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2009-11-01 17:46:56
Autor: Wojtek
Marcin J. pisze:
[...]

Jezusmaryja... "Nie" dotyczyło podwójnego znakowania; znakowane są jedną literką; shocki występują w 5 wersjach. Literka jest naniesiona na amorku.

Data: 2009-10-30 16:05:06
Autor: kml

Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hcep6s$p7g$1news.onet.pl...
Resztę dopiszę po jakimś poważniejszym dystansie

Pisz, pisz :) BTW: gdzie kupowałeś?

Data: 2009-10-30 16:42:10
Autor: Wojtek
kml pisze:

Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hcep6s$p7g$1news.onet.pl...
Resztę dopiszę po jakimś poważniejszym dystansie

Pisz, pisz :) BTW: gdzie kupowałeś?

Jedyny, który znalazłem, sklep profesjonalnie podchodzący do tematu to:
http://bike-components.de/

Robiłem u nich pierwszy raz zakupy, same pozytywy. Dostępność tulejek też bezproblemowa.

BTW Tulejki monarcha wcisnąłem... stolarskim ściskiem z castoramy :) Zdecydowanie łatwiej włażą od tych foxowych :)

Data: 2009-10-31 16:38:32
Autor: Wojtek
Wojtek pisze:

Resztę dopiszę po jakimś poważniejszym dystansie

No to dzisiaj kolejne 25km... miało być więcej, ale nie zdążyłbym na obiad :P

Amorek o dziwo działa! Po różnych opisach ceregieli z monarchami byłem pełen obaw, a tu proszę... już 50km ;) a cudo działa dalej! ;)

I to działa całkiem nieźle. Trochę niemniej niepokoi mnie brak charakterystycznych śladów olejowych na tłoku, kurde albo RS ma genialne uszczelnienie albo mój jest za suchy... Przed wiosną rozłożę dziada i zaleję nowym olejem, chyba że się prędzej rozleci - wtedy zaleję prędzej ;)

Dzisiaj pośmigałem ostro po asfalcie i leśnych drogach, floodgate powędrował w pozycję całkiem do końca na asfaltach, na drogach leśnych na 9. Przy 9tce leciutko pompuje na mojej ramce, przy 12tce zdecydowanie mniej. Oczywiście sprawa dotyczy średniej tarczy, na blacie zawiecha się utwardza w mojej ramie, stąd nawet na 9tce amor jest zamurowany.

W każdym razie, wracając zatrzymałem się na małą szklankę piwa (prawie) bezalkoholowego. Rowerek postał w cieniu... efekt taki, że sag zwiększył się o jakieś 2-5%. Wot, co natura wyrabia z technikommm ;)

Wygląda na to, że mój cud-miód-malina trzyma ciśnienie. Oby tak dalej :)

Data: 2009-10-31 17:20:30
Autor: kml

Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hchlln$sbk$1news.onet.pl...

[...]

IMO to dobrze, że jest suchy. Brunoxem deo go poczęstuj i wsio. Ja proponowałbym nieco redruma do komór co by na sucho nie chodziło i wsio.

Data: 2009-11-10 05:54:17
Autor: Profan Butan
[...]

o  co chodzi z tymi wersjami A B C skoro i tak mozna pro-pedal
regulowac ?

P.B.

Data: 2009-11-12 07:22:53
Autor: Solar
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi
o  co chodzi z tymi wersjami A B C skoro i tak mozna pro-pedal
regulowac ?

Foxy mają podobnie.
Tak przeginając, to najmocniejszy propedal w wersji A może być słabszy niż najsłabszy propedal w wersji C.

"Nie kupuj książek bez uprzedniego zasięgnięcia rady osób pobożnych, dobrze zorientowanych. Mógłbyś kupić rzecz bezużyteczną albo zgoła szkodliwą."
                                   św. Escriva de Balaguer y Albas

Data: 2009-11-12 08:49:31
Autor: Marcin J.
Użytkownik "Profan Butan" <arczii@go2.pl> napisał w wiadomości news:1ad0c1c9-5de0-468e-ab27-71e356d8df49c3g2000yqd.googlegroups.com...

o  co chodzi z tymi wersjami A B C skoro i tak mozna pro-pedal
regulowac ?

Jak już pisałem - do końca nie wiadomo. RS opisuje te oznaczenia dość enigmatycznie i "nieco" inaczej niż bike-components.de. Prawdopodobnie chodzi o konfigurację shim-stack'a, elementu który w tym amorze odpowiada za tłumienie kompresji (w dużym skrócie). Działa on zawsze (nie można go wyłączyć) i niezależnie od innych elementów (np. floodgate'a). Np. jeśli s.s. będzie za twadry to mimo wyłączenia fg nadal będziesz miał za twardo. W takim przypadku trzeba sprzęta rozebrać i wymienić (zmienić konfigurację) s.s.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2009-11-13 01:28:48
Autor: Profan Butan
On 12 Lis, 08:49, "Marcin J." <xc-ri...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Profan Butan" <arc...@go2.pl> napisał w wiadomościnews:1ad0c1c9-5de0-468e-ab27-71e356d8df49c3g2000yqd.googlegroups.com...

> [...]

takim przypadku trzeba sprzęta rozebrać i wymienić (zmienić konfigurację)

nie wiem co to jest s.s.  czy R.S. daje jakies wskazówki co do doboru
dampera do ramy ? Przegladalem pobierznie kiedys storne RS i nic tam
nie znalezlem , nawet podstawowe dane byly nieliczne

P.b.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2009-11-13 17:32:08
Autor: kml

Użytkownik "Profan Butan" <arczii@go2.pl> napisał w wiadomości news:22ed0020-1ff3-4862-80d6-a253c68af426v30g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Jest na stronie sklepu poglądowy wykres.

kml
Last update 1/11/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy.

RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi