Data: 2009-10-30 14:20:31 | |
Autor: Wojtek | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
Temat był wałkowany lekko już na grupie, Monarch vs RP23. Niestety czytnik mi zgupiałbył, a szukać mi się nie chce... więc nie przytoczę dokładnie tytułu.
Anyway, obiecałem w tamtym wątku, że podzielę się spostrzeżeniami po nabyciu amorka, więc to robię. Może komuś się przyda. Zanabyłem drogą kupna Monarcha 4.2 w tuningu C. Monarch występuje w pięciu rodzajach, od A do E; gdzie pierwsze trzy (A,B,C) to różne wariacje tzw propedalu, C najsilniejsza. Za radą pdfa od RSa do mojej ramki właśnie zanabyłem C - susp ratio 2.9. Jestem dopiero po pierwszej przejażdżce (25km) stąd spostrzeżenia są lekko limitowane, ale: - propedal (tłumienie kompresji) jest skuteczne; amorek otwarty reaguje bardzo żywo na każde wymuszenie (rama jednozawiasowa), po włączeniu "floodgate" czy propedalu czy jak tam zwał (tłumienia kompresji, będę dalej pisał propedal) różnica jest odczuwalna - genialną sprawą jest to, że można nie tylko włączać i wyłączać propedal podczas jazdy ALE także regulować jego siłę - propedal regulujemy w 12 klikach a nie trzech jak w RP23 tutaj słowo o rp23 - ano nie wiem, ja się nie znam... ;) ale nie widziałem by ktoś mógł przestawić 1-2-3 podczas jazdy - gate ustawiony gdzieś w środku przy tej ramie (spark) i tuningu C powoduje leciutkie pompowanie na średniej tarczy, przy kadencji ok 90... doprawdy leciutkie; przy ustawieniu na 9-10klików praktycznie muruje amorek - oczywiście włączony propedal skutkuje znieczuleniem amortyzacji; w terenie skręcałem do ~5ciu klików, możnilowść kręcenia gatem podczas jazdy bezcenna Resztę dopiszę po jakimś poważniejszym dystansie -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-10-30 13:16:03 | |
Autor: Got3n | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
Mógłbyś podać link do pdf'a w którym RS'a podaje która wersja Monarcha
do jakiej ramy ? Z góry dzięki On 30 Paź, 14:20, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote: Temat był wałkowany lekko już na grupie, Monarch vs RP23. Niestety |
|
Data: 2009-10-31 16:20:54 | |
Autor: Wojtek | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
Got3n pisze:
Mógłbyś podać link do pdf'a w którym RS'a podaje która wersja Monarcha Wejdź na stronę sklepu który przytoczyłem, tam w opisie amorka znajdziesz link do pdfa -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-10-31 23:03:42 | |
Autor: Marcin J. | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hchkkm$p1a$1news.onet.pl...
Got3n pisze: "* Note - Use tunes A, B, and C for shock sizes 152x31mm, 165x38mm, 190x50mm, and 200x50mm. Use tunes D, and E for shock sizes 200x57mm and 216x63mm" W/g bike-components.de oznaczenia A-C odnoszą się do platformy, D-E do tłumika kompresji (prawdopodobnie konfiguracji shim stack'a). Wynika z tego, że na każdym egzemplarzu powinny być dwie literki, np. A i D (lub inne odpowiadające im oznaczenia). RS twierdzi, że może być albo A-C albo D-E, trochę to bez sensu. Czy na twoim są jakieś oznaczenia? -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2009-11-01 07:05:12 | |
Autor: kml | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
Użytkownik "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał w wiadomości news:hcic7v$2s6 Wejdź na stronę sklepu który przytoczyłem, tam w opisie amorka znajdziesz link do pdfa Ciekawa uwaga, ale do tej pory nigdzie w sieci nikt nie pisał że ma dwie literki :) Może nikt nie zwrócił uwagi :P -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 14/10/2009 napęd na 1041,71 km oraz nowe foty z Mazowsza. |
|
Data: 2009-11-01 17:39:49 | |
Autor: Wojtek | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
Marcin J. pisze:
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hchkkm$p1a$1news.onet.pl... Nie... jest pinć rodzajów tuningu, od A do E. Mój jest w C... standardowo na aftermarket trafiają tylko B -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-11-01 17:45:10 | |
Autor: Marcin J. | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hckdkk$l7v$1news.onet.pl...
Marcin J. pisze: To skąd wiesz, że twój jest w C? -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2009-11-01 17:46:56 | |
Autor: Wojtek | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
Marcin J. pisze:
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hckdkk$l7v$1news.onet.pl... Jezusmaryja... "Nie" dotyczyło podwójnego znakowania; znakowane są jedną literką; shocki występują w 5 wersjach. Literka jest naniesiona na amorku. -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-10-30 16:05:06 | |
Autor: kml | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hcep6s$p7g$1news.onet.pl... Resztę dopiszę po jakimś poważniejszym dystansie Pisz, pisz :) BTW: gdzie kupowałeś? -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 14/10/2009 napęd na 1041,71 km oraz nowe foty z Mazowsza. |
|
Data: 2009-10-30 16:42:10 | |
Autor: Wojtek | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
kml pisze:
Jedyny, który znalazłem, sklep profesjonalnie podchodzący do tematu to: http://bike-components.de/ Robiłem u nich pierwszy raz zakupy, same pozytywy. Dostępność tulejek też bezproblemowa. BTW Tulejki monarcha wcisnąłem... stolarskim ściskiem z castoramy :) Zdecydowanie łatwiej włażą od tych foxowych :) -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-10-31 16:38:32 | |
Autor: Wojtek | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
Wojtek pisze:
Resztę dopiszę po jakimś poważniejszym dystansie No to dzisiaj kolejne 25km... miało być więcej, ale nie zdążyłbym na obiad :P Amorek o dziwo działa! Po różnych opisach ceregieli z monarchami byłem pełen obaw, a tu proszę... już 50km ;) a cudo działa dalej! ;) I to działa całkiem nieźle. Trochę niemniej niepokoi mnie brak charakterystycznych śladów olejowych na tłoku, kurde albo RS ma genialne uszczelnienie albo mój jest za suchy... Przed wiosną rozłożę dziada i zaleję nowym olejem, chyba że się prędzej rozleci - wtedy zaleję prędzej ;) Dzisiaj pośmigałem ostro po asfalcie i leśnych drogach, floodgate powędrował w pozycję całkiem do końca na asfaltach, na drogach leśnych na 9. Przy 9tce leciutko pompuje na mojej ramce, przy 12tce zdecydowanie mniej. Oczywiście sprawa dotyczy średniej tarczy, na blacie zawiecha się utwardza w mojej ramie, stąd nawet na 9tce amor jest zamurowany. W każdym razie, wracając zatrzymałem się na małą szklankę piwa (prawie) bezalkoholowego. Rowerek postał w cieniu... efekt taki, że sag zwiększył się o jakieś 2-5%. Wot, co natura wyrabia z technikommm ;) Wygląda na to, że mój cud-miód-malina trzyma ciśnienie. Oby tak dalej :) -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-10-31 17:20:30 | |
Autor: kml | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hchlln$sbk$1news.onet.pl... I to działa całkiem nieźle. Trochę niemniej niepokoi mnie brak charakterystycznych śladów olejowych na tłoku, kurde albo RS ma genialne uszczelnienie albo mój jest za suchy... Przed wiosną rozłożę dziada i zaleję nowym olejem, chyba że się prędzej rozleci - wtedy zaleję prędzej ;) IMO to dobrze, że jest suchy. Brunoxem deo go poczęstuj i wsio. Ja proponowałbym nieco redruma do komór co by na sucho nie chodziło i wsio. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 14/10/2009 napęd na 1041,71 km oraz nowe foty z Mazowsza. |
|
Data: 2009-11-10 05:54:17 | |
Autor: Profan Butan | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
On 30 Paź, 14:20, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
Zanabyłem drogą kupna Monarcha 4.2 w tuningu C. Monarch występuje w - propedal (tłumienie kompresji) jest skuteczne; amorek otwarty reaguje o co chodzi z tymi wersjami A B C skoro i tak mozna pro-pedal regulowac ? P.B. |
|
Data: 2009-11-12 07:22:53 | |
Autor: Solar | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
o co chodzi z tymi wersjami A B C skoro i tak mozna pro-pedal Foxy mają podobnie. Tak przeginając, to najmocniejszy propedal w wersji A może być słabszy niż najsłabszy propedal w wersji C. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Nie kupuj książek bez uprzedniego zasięgnięcia rady osób pobożnych, dobrze zorientowanych. Mógłbyś kupić rzecz bezużyteczną albo zgoła szkodliwą." św. Escriva de Balaguer y Albas |
|
Data: 2009-11-12 08:49:31 | |
Autor: Marcin J. | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
Użytkownik "Profan Butan" <arczii@go2.pl> napisał w wiadomości news:1ad0c1c9-5de0-468e-ab27-71e356d8df49c3g2000yqd.googlegroups.com...
o co chodzi z tymi wersjami A B C skoro i tak mozna pro-pedal Jak już pisałem - do końca nie wiadomo. RS opisuje te oznaczenia dość enigmatycznie i "nieco" inaczej niż bike-components.de. Prawdopodobnie chodzi o konfigurację shim-stack'a, elementu który w tym amorze odpowiada za tłumienie kompresji (w dużym skrócie). Działa on zawsze (nie można go wyłączyć) i niezależnie od innych elementów (np. floodgate'a). Np. jeśli s.s. będzie za twadry to mimo wyłączenia fg nadal będziesz miał za twardo. W takim przypadku trzeba sprzęta rozebrać i wymienić (zmienić konfigurację) s.s. -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2009-11-13 01:28:48 | |
Autor: Profan Butan | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
On 12 Lis, 08:49, "Marcin J." <xc-ri...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Profan Butan" <arc...@go2.pl> napisał w wiadomościnews:1ad0c1c9-5de0-468e-ab27-71e356d8df49c3g2000yqd.googlegroups.com... nie wiem co to jest s.s. czy R.S. daje jakies wskazówki co do doboru dampera do ramy ? Przegladalem pobierznie kiedys storne RS i nic tam nie znalezlem , nawet podstawowe dane byly nieliczne P.b.
|
|
Data: 2009-11-13 17:32:08 | |
Autor: kml | |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi | |
Użytkownik "Profan Butan" <arczii@go2.pl> napisał w wiadomości news:22ed0020-1ff3-4862-80d6-a253c68af426v30g2000yqm.googlegroups.com... nie wiem co to jest s.s. czy R.S. daje jakies wskazówki co do doboru dampera do ramy ? Przegladalem pobierznie kiedys storne RS i nic tam nie znalezlem , nawet podstawowe dane byly nieliczne -- Jest na stronie sklepu poglądowy wykres. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 1/11/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy. |
|