|
Data: 2009-10-30 13:16:03 |
Autor: Got3n |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi |
Mógłbyś podać link do pdf'a w którym RS'a podaje która wersja Monarcha
do jakiej ramy ?
Z góry dzięki
On 30 Paź, 14:20, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:
Temat był wałkowany lekko już na grupie, Monarch vs RP23. Niestety
czytnik mi zgupiałbył, a szukać mi się nie chce... więc nie przytoczę
dokładnie tytułu.
Anyway, obiecałem w tamtym wątku, że podzielę się spostrzeżeniami po
nabyciu amorka, więc to robię. Może komuś się przyda.
Zanabyłem drogą kupna Monarcha 4.2 w tuningu C. Monarch występuje w
pięciu rodzajach, od A do E; gdzie pierwsze trzy (A,B,C) to różne
wariacje tzw propedalu, C najsilniejsza.
Za radą pdfa od RSa do mojej ramki właśnie zanabyłem C - susp ratio 2.9.
Jestem dopiero po pierwszej przejażdżce (25km) stąd spostrzeżenia są
lekko limitowane, ale:
- propedal (tłumienie kompresji) jest skuteczne; amorek otwarty reaguje
bardzo żywo na każde wymuszenie (rama jednozawiasowa), po włączeniu
"floodgate" czy propedalu czy jak tam zwał (tłumienia kompresji, będę
dalej pisał propedal) różnica jest odczuwalna
- genialną sprawą jest to, że można nie tylko włączać i wyłączać
propedal podczas jazdy ALE także regulować jego siłę
- propedal regulujemy w 12 klikach a nie trzech jak w RP23
tutaj słowo o rp23 - ano nie wiem, ja się nie znam... ;) ale nie
widziałem by ktoś mógł przestawić 1-2-3 podczas jazdy
- gate ustawiony gdzieś w środku przy tej ramie (spark) i tuningu C
powoduje leciutkie pompowanie na średniej tarczy, przy kadencji ok 90....
doprawdy leciutkie; przy ustawieniu na 9-10klików praktycznie muruje amorek
- oczywiście włączony propedal skutkuje znieczuleniem amortyzacji; w
terenie skręcałem do ~5ciu klików, możnilowść kręcenia gatem podczas
jazdy bezcenna
Resztę dopiszę po jakimś poważniejszym dystansie
--
Pozdrawiam,
Wojtek
Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie
|
|
|
Data: 2009-10-31 16:20:54 |
Autor: Wojtek |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi |
Got3n pisze:
Mógłbyś podać link do pdf'a w którym RS'a podaje która wersja Monarcha
do jakiej ramy ?
Wejdź na stronę sklepu który przytoczyłem, tam w opisie amorka znajdziesz link do pdfa
--
Pozdrawiam,
Wojtek
Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie
|
|
|
Data: 2009-10-31 23:03:42 |
Autor: Marcin J. |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi |
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hchkkm$p1a$1news.onet.pl...
Got3n pisze:
Mógłbyś podać link do pdf'a w którym RS'a podaje która wersja Monarcha
do jakiej ramy ?
Wejdź na stronę sklepu który przytoczyłem, tam w opisie amorka znajdziesz link do pdfa
"* Note - Use tunes A, B, and C for shock sizes 152x31mm, 165x38mm, 190x50mm, and 200x50mm. Use tunes D, and E for shock sizes 200x57mm and 216x63mm"
W/g bike-components.de oznaczenia A-C odnoszą się do platformy, D-E do tłumika kompresji (prawdopodobnie konfiguracji shim stack'a). Wynika z tego, że na każdym egzemplarzu powinny być dwie literki, np. A i D (lub inne odpowiadające im oznaczenia). RS twierdzi, że może być albo A-C albo D-E, trochę to bez sensu. Czy na twoim są jakieś oznaczenia?
--
Pozdrowionka
marcin
|
|
|
Data: 2009-11-01 07:05:12 |
Autor: kml |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi |
Użytkownik "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał w wiadomości news:hcic7v$2s6
Wejdź na stronę sklepu który przytoczyłem, tam w opisie amorka znajdziesz link do pdfa
"* Note - Use tunes A, B, and C for shock sizes 152x31mm, 165x38mm, 190x50mm, and 200x50mm. Use tunes D, and E for shock sizes 200x57mm and 216x63mm"
W/g bike-components.de oznaczenia A-C odnoszą się do platformy, D-E do tłumika kompresji (prawdopodobnie konfiguracji shim stack'a). Wynika z tego, że na każdym egzemplarzu powinny być dwie literki, np. A i D (lub inne odpowiadające im oznaczenia). RS twierdzi, że może być albo A-C albo D-E, trochę to bez sensu. Czy na twoim są jakieś oznaczenia?
Ciekawa uwaga, ale do tej pory nigdzie w sieci nikt nie pisał że ma dwie literki :) Może nikt nie zwrócił uwagi :P
--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 14/10/2009 napęd na 1041,71 km oraz nowe foty z Mazowsza.
|
|
|
Data: 2009-11-01 17:39:49 |
Autor: Wojtek |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi |
Marcin J. pisze:
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hchkkm$p1a$1news.onet.pl...
Got3n pisze:
Mógłbyś podać link do pdf'a w którym RS'a podaje która wersja Monarcha
do jakiej ramy ?
Wejdź na stronę sklepu który przytoczyłem, tam w opisie amorka znajdziesz link do pdfa
"* Note - Use tunes A, B, and C for shock sizes 152x31mm, 165x38mm, 190x50mm, and 200x50mm. Use tunes D, and E for shock sizes 200x57mm and 216x63mm"
W/g bike-components.de oznaczenia A-C odnoszą się do platformy, D-E do tłumika kompresji (prawdopodobnie konfiguracji shim stack'a). Wynika z tego, że na każdym egzemplarzu powinny być dwie literki, np. A i D (lub inne odpowiadające im oznaczenia). RS twierdzi, że może być albo A-C albo D-E, trochę to bez sensu. Czy na twoim są jakieś oznaczenia?
Nie... jest pinć rodzajów tuningu, od A do E. Mój jest w C... standardowo na aftermarket trafiają tylko B
--
Pozdrawiam,
Wojtek
Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie
|
|
Data: 2009-11-01 17:45:10 |
Autor: Marcin J. |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi |
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hckdkk$l7v$1news.onet.pl...
Marcin J. pisze:
W/g bike-components.de oznaczenia A-C odnoszą się do platformy, D-E do tłumika kompresji (prawdopodobnie konfiguracji shim stack'a). Wynika z tego, że na każdym egzemplarzu powinny być dwie literki, np. A i D (lub inne odpowiadające im oznaczenia). RS twierdzi, że może być albo A-C albo D-E, trochę to bez sensu. Czy na twoim są jakieś oznaczenia?
Nie... jest pinć rodzajów tuningu, od A do E. Mój jest w C... standardowo na aftermarket trafiają tylko B
To skąd wiesz, że twój jest w C?
--
Pozdrowionka
marcin
|
|
|
Data: 2009-11-01 17:46:56 |
Autor: Wojtek |
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi |
Marcin J. pisze:
Użytkownik "Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> napisał w wiadomości news:hckdkk$l7v$1news.onet.pl...
Marcin J. pisze:
W/g bike-components.de oznaczenia A-C odnoszą się do platformy, D-E do tłumika kompresji (prawdopodobnie konfiguracji shim stack'a). Wynika z tego, że na każdym egzemplarzu powinny być dwie literki, np. A i D (lub inne odpowiadające im oznaczenia). RS twierdzi, że może być albo A-C albo D-E, trochę to bez sensu. Czy na twoim są jakieś oznaczenia?
Nie... jest pinć rodzajów tuningu, od A do E. Mój jest w C... standardowo na aftermarket trafiają tylko B
To skąd wiesz, że twój jest w C?
Jezusmaryja... "Nie" dotyczyło podwójnego znakowania; znakowane są jedną literką; shocki występują w 5 wersjach. Literka jest naniesiona na amorku.
--
Pozdrawiam,
Wojtek
Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie
|
|