RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi

Data: 2009-11-10 05:54:17
Autor: Profan Butan
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi
On 30 Paź, 14:20, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:

Zanabyłem drogą kupna Monarcha 4.2 w tuningu C. Monarch występuje w
pięciu rodzajach, od A do E; gdzie pierwsze trzy (A,B,C) to różne
wariacje tzw propedalu, C najsilniejsza.

- propedal (tłumienie kompresji) jest skuteczne; amorek otwarty reaguje
bardzo żywo na każde wymuszenie (rama jednozawiasowa), po włączeniu
"floodgate" czy propedalu czy jak tam zwał (tłumienia kompresji, będę
dalej pisał propedal) różnica jest odczuwalna
- genialną sprawą jest to, że można nie tylko włączać i wyłączać
propedal podczas jazdy ALE także regulować jego siłę
- propedal regulujemy w 12 klikach a nie trzech jak w RP23

o  co chodzi z tymi wersjami A B C skoro i tak mozna pro-pedal
regulowac ?

P.B.

Data: 2009-11-12 07:22:53
Autor: Solar
RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi
o  co chodzi z tymi wersjami A B C skoro i tak mozna pro-pedal
regulowac ?

Foxy mają podobnie.
Tak przeginając, to najmocniejszy propedal w wersji A może być słabszy niż najsłabszy propedal w wersji C.

"Nie kupuj książek bez uprzedniego zasięgnięcia rady osób pobożnych, dobrze zorientowanych. Mógłbyś kupić rzecz bezużyteczną albo zgoła szkodliwą."
                                   św. Escriva de Balaguer y Albas

Data: 2009-11-12 08:49:31
Autor: Marcin J.
Użytkownik "Profan Butan" <arczii@go2.pl> napisał w wiadomości news:1ad0c1c9-5de0-468e-ab27-71e356d8df49c3g2000yqd.googlegroups.com...

o  co chodzi z tymi wersjami A B C skoro i tak mozna pro-pedal
regulowac ?

Jak już pisałem - do końca nie wiadomo. RS opisuje te oznaczenia dość enigmatycznie i "nieco" inaczej niż bike-components.de. Prawdopodobnie chodzi o konfigurację shim-stack'a, elementu który w tym amorze odpowiada za tłumienie kompresji (w dużym skrócie). Działa on zawsze (nie można go wyłączyć) i niezależnie od innych elementów (np. floodgate'a). Np. jeśli s.s. będzie za twadry to mimo wyłączenia fg nadal będziesz miał za twardo. W takim przypadku trzeba sprzęta rozebrać i wymienić (zmienić konfigurację) s.s.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2009-11-13 01:28:48
Autor: Profan Butan
On 12 Lis, 08:49, "Marcin J." <xc-ri...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Profan Butan" <arc...@go2.pl> napisał w wiadomościnews:1ad0c1c9-5de0-468e-ab27-71e356d8df49c3g2000yqd.googlegroups.com...

> [...]

takim przypadku trzeba sprzęta rozebrać i wymienić (zmienić konfigurację)

nie wiem co to jest s.s.  czy R.S. daje jakies wskazówki co do doboru
dampera do ramy ? Przegladalem pobierznie kiedys storne RS i nic tam
nie znalezlem , nawet podstawowe dane byly nieliczne

P.b.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2009-11-13 17:32:08
Autor: kml

Użytkownik "Profan Butan" <arczii@go2.pl> napisał w wiadomości news:22ed0020-1ff3-4862-80d6-a253c68af426v30g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Jest na stronie sklepu poglądowy wykres.

kml
Last update 1/11/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy.

RS MONARCH 4.2 pierwsze uwagi