RS Reba - problem.

Data: 2012-06-21 05:35:40
Autor: _witek
RS Reba - problem.
Witam,
Mam problem z amortyzatorem RS Reba SL rocznik 2010. Górne golenie
wchodzą w dolne na około 2cm, po czym blokują się stukając o coś
metalicznie. Awaria wystąpiła jakoś w maju. Widelec rozebrałem,
wymieniłem wszystkie o-ringi (oprócz tych w tłumiku MC), wymieniłem
olej, wyczyściłem. Po złożeniu wszystko było ok... aż do wczoraj, gdy
w drodze do pracy podczas jazdy po asfalcie usłyszałem stuki w
widelcu, a skoku jest może z 2cm. Od poprzedniego serwisu przejechałem
z kilkadziesiąt kilometrów, głównie po mieście, więc o żadnym
katowaniu nie ma mowy. Jakieś ciśnienie jest i w komorze pozytywnej, i
w negatywnej, choć raczej nie takie, jak pompowałem. Po demontażu
widelca dokładnie wszysto wyczyściłem i obejrzałem - wewnątrz brak
jakichś widocznych uszkodzeń. Oleje w ilości i gęstości podanej w
instrukcji serwisowej.
Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną tego stanu rzeczy ?
Obawiam się, że sytuacja może się powtórzyć, tj. rozbiorę znowu
widelec, a za miesiąc będzie to samo. Rebę kupiłem między innymi
dlatego, że jest banalnie prosta w serwisie, serwisowałem sam kilka
razy, i nie było próblemów. A tu... poległem, nie bardzo kumam co się
stało i o co mogą dobijać górne lagi.
Jak możecie, to pomóżcie zdiagnozować problem, bo do serwisu chodzę
niechętnie.

Pozdrawiam,

Data: 2012-06-21 19:28:47
Autor: kamil/Endurorider.pl
RS Reba - problem.
_witek wrote:
Jak możecie, to pomóżcie zdiagnozować problem, bo do serwisu chodzę
niechętnie.

Rozbierz tłumik i zmień tam uszczelki. Jeżeli to nie pomoże to masz zagwostkę :)

http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/index.html

--
http://Endurorider.pl
16/06/2012 CS HG 51 11-32

Data: 2012-06-22 00:22:48
Autor: _witek
RS Reba - problem.

Rozbierz tłumik i zmień tam uszczelki. Jeżeli to nie pomoże to masz
zagwostkę :)

Mógłbyś trochę rozwinąć swoją myśl? Podczas ostatniego serwisu wyjąłem
tłumik, wylałem olej, zalałem świeży i całość złożyłem, jak było.
Samego tłumika ( tj. tego w pomarańczowym plastiku) nie rozbierałem).
Naprawił się od samej wymiany oleju, po czym padł w ten sam sposób po
miesiącu ?

Pozdrawiam,

Data: 2012-06-22 07:41:48
Autor: Rowerex
RS Reba - problem.
On 22 Cze, 08:22, _witek <michalak.wit...@gmail.com> wrote:
> [...]

Samego tłumika ( tj. tego w pomarańczowym plastiku) nie rozbierałem).
Naprawił się od samej wymiany oleju, po czym padł w ten sam sposób po

Odkręć dolną śrubę prawej goleni i zobacz ile oleju się wyleje. Jeśli
dużo (niemal tyle co w tłumiku), to znaczy, że olej spłynął z tłumika,
jeśli mało (parę ml), to trzeba dalej szukać.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-06-22 18:07:31
Autor: kamil/Endurorider.pl
RS Reba - problem.

Użytkownik "_witek" <michalak.witold@gmail.com> napisał w wiadomości news:29d77108-98b9-4f26-bf32-9a6eea1c4d46l5g2000vbo.googlegroups.com...

[...]

-- -

Tłumik MC jest rozbieralny i moim zdaniem warto tam zajrzeć. Roboty nie ma, nie wiadomo ile, więc :)

--
http://Endurorider.pl
16/06/2012 CS HG 51 11-32

RS Reba - problem.