RS232 ->RJ45. Czy takie coś ma prawo działać?

Data: 2012-06-04 21:58:24
Autor: poli
RS232 ->RJ45. Czy takie coś ma prawo działać?
Witajcie.

Mam zagwozdkę. Szukam prostego sposobu włączenia pewnego urządzenia do sieci. Sprzęt ten ma tylko złącze RS232c, mogę go więc podłączyć przez PC-ta ale wolałbym nie stawiać dodatkowego sprzętu. Na allegro znalazłem takie ustrojstwo:  http://allegro.pl/przejsciowka-rs-232c-do-rj45-i2339775429.html  które to bardzo mi odpowiada, o ile będzie działać.
Da radę?

--
pozdr00fka

  poli

Data: 2012-06-04 21:20:18
Autor: PL(N)umber_One
RS232 ->RJ45. Czy takie coś ma prawo działać?
Jeżeli dobrze rozumiem, to poszukujesz urządzenia, które udostępnia w sieci (eternet ?) port szeregowy. Jaśniej przez analogię - tak, jak serwer drukarkowy udostępnia przez sieć port drukarkowy do podpięcia drukarki, która staje się  przez to dostępna w sieci. Jeżeli tak, to szukaj pod hasłem "serwer portów szeregowych". Fizycznie starsze miały porty RS232 typu D (9 lub 25 pin), nowsze mają typu RJ, ale jeżeli Twoje urządzenie ma typ D, to  robisz przejściówkę.
Od strony sieci zawsze będzie RJ.
PP

Data: 2012-06-04 22:41:22
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 04.06.2012 21:58, poli pisze:

[...]

Będzie działać - będziesz miał to samo złącze szeregowe, tylko że z inną wtyczką.

O to ci chodzi? ;->

Data: 2012-06-04 22:50:32
Autor: BartekK
W dniu 2012-06-04 21:58, poli pisze:
Mam zagwozdkę. Szukam prostego sposobu włączenia pewnego urządzenia do
sieci.
Do sieci (ethernet? internet?) czy przy uĹźyciu okablowania sieciowego (cat5 itp)?

Sprzęt ten ma tylko złącze RS232c, mogę go więc podłączyć przez
PC-ta ale wolałbym nie stawiać dodatkowego sprzętu.
Więc podłączysz go tylko do sprzętu posiadającego RS232c. Ewentualnie do czegoś innego (np sieci ethernet)- ale _musisz_ _mieć_ _dodatkowy_ _sprzęt_ który dokona translacji, jeden interfejs w drugi się nie zamieni sam z siebie, dlatego że wtyczka jest inna.
Np:
http://www.hw-group.com/products/converter/index_en.html
http://tibbo.com/soi/hardware.html
http://www.perle.com/products/RS232-to-Ethernet.shtml
http://allegro.pl/g-trend-fe2210a-kontroler-serwer-rj45-1x-rs232-i2370179604.html

Na allegro znalazłem
takie ustrojstwo:
http://allegro.pl/przejsciowka-rs-232c-do-rj45-i2339775429.html ktĂłre to
bardzo mi odpowiada, o ile będzie działać.
Działać będzie jako przepuszczenie kilku (wybranych, bo przecież nie wszystkich 25) sygnałów z złącza RS232c przez kabel podłączany wtyczką RJ-45 (czyli powiedzmy że sieciowy). I to na dość ograniczonej odległości tego kabla (transmisja rs232 nie jest pomyślana na duże odległości, zwłaszcza takim kablem). Jeśli dasz po drugiej stronie kabla taką samą wtyczkę-przejściówkę, to otrzymasz "przepuszczenie rs232 przez _kabel_ sieciowy". Podkreślam tu ten kabel - bo nie ma mowy byś miał między urządzeniami jakiegokolwiek switcha, router itd - to tylko wykorzystanie drutów, równie dobrze mógbyś rozebrać wtyczkę DB25 od rs232 i podlutować te druciki ze skrętki do odpowiednich pinów...

Data: 2012-06-04 23:07:14
Autor: BartekK
W dniu 2012-06-04 22:50, BartekK pisze:
[...]

zamieni sam z siebie, dlatego Ĺźe wtyczka jest inna.
Jeszcze ze znalezionych: http://allegro.pl/perle-console-server-cs9048-i2382037966.html - jeśli urządzeń z rs232 masz więcej, to może taki sprzęt się przydać - tu umożliwia podpięcie do ethernetu 48 urządzeń (terminali) po rs232 (choć z użyciem kabelków zakończonych rj45!).

Data: 2012-06-04 23:20:03
Autor: JoteR
"poli" napisał:

Mam zagwozdkę. Szukam prostego sposobu włączenia pewnego urządzenia
do sieci. Sprzęt ten ma tylko złącze RS232c, mogę go więc podłączyć przez PC-ta ale wolałbym nie stawiać dodatkowego sprzętu.

Znaczy potrzebujesz serwera portów szeregowych? To załatwia się Moxami,
tobie powinien wystarczyć najprostszy NPort 5110
http://www.elmark.com.pl/products/produkty/index.php?id=9

Na allegro znalazłem

Daj sobie spokój z grzebaniem w śmietniku i podniecaniem się do złomu za 5 zł.

JoteR

Data: 2012-06-04 23:29:32
Autor: marfi
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:jqj8qe$kua$1inews.gazeta.pl...
"poli" napisał:

[...]

  Orżnęli Cię na 12,63 zł i nie mozesz się  pozbyć nerwicy natręctw na  wdok liter allegro :)))

--
marfi

Data: 2012-06-05 07:03:41
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-06-04 23:20, JoteR wrote:
"poli" napisał:

[...]

Kup złom w sklepie za rogiem, tak jest trendy ;)

Data: 2012-06-05 08:06:26
Autor: JoteR
"Rafal Lukawski" napisał:

Daj sobie spokój z grzebaniem w śmietniku i podniecaniem się do złomu
za 5 zł.

Kup złom w sklepie za rogiem, tak jest trendy ;)

Nie, ja w przeciwieństwie do ciebie nie proponuję zakupu złomu, tylko czegoś, co spełnia wymagania wątkopodawcy. Ale co o tym może wiedzieć ktoś, kto na pytanie o serwer portów szeregowych rzuca propozycję zakupu przejściówki USB -> RS232. Zalegają ci na stanie i za wszelką cenę chcesz je opchnąć, bez względu na to, czy jest to komuś potrzebne, czy nie? Jak rasowy handlarzyna z (za przeproszeniem) Allegro.
Przeczytaj jeszcze raz wistujący post, tym razem dla odmiany ze zrozumieniem, zanim znowu się wygłupisz.

JoteR

Data: 2012-06-05 18:59:38
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-06-05 08:06, JoteR wrote:
"Rafal Lukawski" napisał:

[...]

JoteR dostajesz hopla na punkcie allegro do tego stopnia, ze ludzie sprzedajacy towar sa z definicji zli, no bo przeciez zarabiaja na Tobie ;) Czy to ludzik na allegro czy to sklep internetowy, czy stacjonarny to wszystko działa podobnie, ale o tym wiesz i udajesz ze nie wiesz..

Teorie z rasowymi handlarzynami... jakbym czytal opinie milicji o sprzedajacych dolary pod peweksem, zli, przestepcy etc etc.

zamiast zrodla zaopatrzenia, moze warto skupic sie na sprzecie. Nie wiemy do czego człowiek chce to podłączyć, ja sugeruje wyprobowanie USB<>RS (a nuz zadziala, wtedy nie bedzie potrzeby kombinowania z kartami RS232). Wiekszosc staroci do standardów 20-30 letnich leci przez Konsorcjum FEN (lub co mniejszych importerów). Nie sa to najwyzsze loty, ale nie do wszystkiego mercedes potrzebny.

Data: 2012-06-06 03:18:22
Autor: BartekK
W dniu 2012-06-05 18:59, Rafal Lukawski pisze:
zamiast zrodla zaopatrzenia, moze warto skupic sie na sprzecie. Nie
wiemy do czego człowiek chce to podłączyć, ja sugeruje wyprobowanie
USB<>RS (a nuz zadziala, wtedy nie bedzie potrzeby kombinowania z
kartami RS232). Wiekszosc staroci do standardĂłw 20-30 letnich leci przez
Konsorcjum FEN (lub co mniejszych importerĂłw). Nie sa to najwyzsze loty,
ale nie do wszystkiego mercedes potrzebny.
A ty dalej nie czytasz ze zrozumieniem. A jak ten uzyskany USB chcesz podłączyć do ETHERNETU (czy sieci - ogólniej nazwanej przez wątkotwórcę)?

Data: 2012-06-06 07:32:33
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-06-06 03:18, BartekK wrote:
[...]

Maila napisałem na etapie przelotki na RJ45, więc się nie czepiaj dla czepiania się. "ty" pisze się z duzej litery.

Data: 2012-06-05 07:07:52
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-06-04 21:58, poli wrote:
Witajcie.

[...]

Wyjasnij, co chcesz osiągnąć?

Jeżeli chcesz podłączyć coś przez RS232 i zakup konwerter USB<>RS232 (do jest de facto kabel + wtyczki) + ew. przejsciowke na szerokie gniazdo, jeżeli konwerter jej nie będzie posiadał

Wiele osób raportowało, iz USB<>RS232C nie emuluje w pełni standardu RS232C, aczkolwiek nie znam tu detali, na pewno 100% jest zakupienie karty z portami RS232, wtedy zadziała jak 20 lat temu ;)

Data: 2012-06-05 08:37:00
Autor: identyfikator: 20040501
RS232 ->RJ45. Czy takie coś ma prawo działać?
to jest przejściówka z RS na RJ, nie żaden konwerter ethernetowy, w środku jest kilka elementów, ale to nie jest żaden konwerter!

Data: 2012-06-05 21:52:32
Autor: poli
RS232 ->RJ45. Czy takie coś ma prawo działać?
Przepraszam, za tak enigmatyczne postawienie sprawy.

Już wyjaśniam. Tym urządzeniem jest metkująca waga sklepowa. Wiąże się to z wieloma problemami: brakiem miejsca na ladzie i w okolicach na dodatkowy komputer, trudnościami z nowym okablowaniem itp.
Co chciałem osiągnąć? Podstawowym celem jest jej wpięcie w sieć wag w sklepie (pozostałe mają port ethernet). Linkowana przejściówka pozwoliła by mi wykorzystać istniejące okablowanie sieciowe (oczywiście nieużywane) do podłączenia do jakiegokolwiek terminala z portem szeregowym i zwolniła z potrzeby zakupu kabla RS232 o dość sporej długości. Pytałem zatem z nadzieją, że ktoś już testował takie rozwiązanie.
..
Chociaż tak naprawdę myślałem o czymś w rodzaju printserwera, takiego jak na port LPT tyle tylko, że jeszcze nic takiego nie znalazłem a to był jeden z pierwszych pomysłów.

Dzięki koledzy za tak liczny odzew i liczę na więcej :).

--
pozdr00fka

  poli

Data: 2012-06-05 23:20:48
Autor: Piotr Rezmer
poli pisze:
[...]

Ja korzystałem z konwerterów Moxa. Działa to dwóch trybach:
-wirtualny port na PC na którym doinstalujesz driver do konwertera
-konwerter pracujący w trybie client lub server

Minusem jest konieczność zasilenia konwertera, czyli dochodzi dodatkowa kostka.

Listę konwerterów masz np. tutaj:

http://www.elmark.com.pl/products/produkty/index.php?id=3

Ja korzystałem z NPort DE-211 lub 311, nie pamiętam dokładnie.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-06-07 08:18:32
Autor: Maciek
W dniu 2012-06-05 23:20, Piotr Rezmer pisze:
Listę konwerterów masz np. tutaj:
http://www.elmark.com.pl/products/produkty/index.php?id=3
Ja korzystałem z NPort DE-211 lub 311, nie pamiętam dokładnie.
To ja może dodam, że Moxa jest droga (czy w Elmarku coś jest tanie?).
Jako konkurencję proponuję inną chińszczyznę:
http://www.icpdas.com/products/PAC/i-7188_7186/7188EN_converter.htm
Maciek

Data: 2012-06-06 03:25:41
Autor: BartekK
W dniu 2012-06-05 21:52, poli pisze:
[...]
Czyli jednak nie chcesz "podpiąć wagi do sieci ethernet" tylko podpiąć wagę do terminala z portem szeregowym (a on już załatwi resztę?), jedynie przedłużając kabelek rs232 przy użyciu istniejącego okablowania-skrętki. Choćby używając przewodu "w ścianie" od wagi do "serwerowni", tam na patch-panelu przejście na drugi przewód "w ścianie" do tego terminala. Byle po drodze nie było żadnego switcha/huba ani innej elektroniki, musi iść czysty drut od początku do końca.

To jest jak najbardziej do zrobienia, i taka przejściĂłwka (oraz druga po drugiej stronie kabelka sieciowego-skrętkowego) ci to umoĹźliwi. W praktyce rs232 puszczony na skrętce o długości 30-60m działa bez większych problemĂłw i gubieniu bajtĂłw na prędkości 9600kbps (zaleĹźnie od poziomu zakłóceń i jakości kabla).  Im wyĹźsza prędkość - tym krĂłtszy przewĂłd, więc jeśli ci nie zadziała, a masz taką moĹźliwość to zmniejsz prędkość transmisji.

Data: 2012-06-06 09:11:18
Autor: Mrzafka
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości news:jqmbnc$qtl$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ĺťe ile? 9600kbps?
RS232 wyciągnie do 115,2kb/s (ew. w trybie synchronicznym do 1024kb/s).
--
Mrzafka
mrzafka@deszcz.com.pl

Data: 2012-06-06 14:16:35
Autor: RadoslawF
RS232 ->RJ45. Czy takie coś ma prawo działać?
Dnia 2012-06-06 09:11, Użytkownik Mrzafka napisał:

To jest jak najbardziej do zrobienia, i taka przejściówka (oraz druga po drugiej stronie kabelka sieciowego-skrętkowego) ci to umożliwi. W praktyce rs232 puszczony na skrętce o długości 30-60m działa bez większych problemów i gubieniu bajtów na prędkości 9600kbps (zależnie od poziomu zakłóceń i jakości kabla).  Im wyższa prędkość - tym krótszy przewód, więc jeśli ci nie zadziała, a masz taką możliwość to zmniejsz prędkość transmisji.

Że ile? 9600kbps?
RS232 wyciągnie do 115,2kb/s (ew. w trybie synchronicznym do 1024kb/s).

Na podanej długości kabla te dziewięć sześćset może być wartością
za dużą, tyle uzyskiwałem na kilkunastometrowym kablu.
Bardzo chętnie przyjadę na pokaz gdzie uzyskasz te sto piętnaście.
Podaj tylko gdzie i kiedy.

Pozdrawiam

Data: 2012-06-06 14:27:48
Autor: m
W dniu 06.06.2012 14:16, RadoslawF pisze:
[...]

Tu w 115kbps nie wierzysz, a sam piszesz o ~9mbps.

p. m.

Data: 2012-06-06 18:03:18
Autor: RadoslawF
RS232 ->RJ45. Czy takie coś ma prawo działać?
Dnia 2012-06-06 14:27, Użytkownik m napisał:

Że ile? 9600kbps?
[...]

To nie jest kwestia wiary tylko praktyki i własnego doświadczenia
i przy okazji pokaż gdzie użyłem jednostki "mbps".

Pozdrawiam

Data: 2012-06-06 22:38:17
Autor: BQB
W dniu 2012-06-06 18:03, RadoslawF pisze:
[...]

9600kbps ≈ 9mbps
bo to jest 9600 000 bps ≈ 9 mbps

Data: 2012-06-07 12:31:39
Autor: BartekK
W dniu 2012-06-06 09:11, Mrzafka pisze:
[...]

oj oczywiście że 9600bps a nie kbps

Data: 2012-06-06 18:18:25
Autor: poli
W dniu 2012-06-06 03:25, BartekK pisze:
Czyli jednak nie chcesz "podpiąć wagi do sieci ethernet" tylko podpiąć wagę do terminala z portem szeregowym (a on już załatwi resztę?)...

Tak naprawdę to chciałbym ją w sieci, ale najprawdopodobniej zbyt skomplikowało by to używanie tego ustrojstwa. Musi ono pobierać takie same dane co inne wagi i chyba najlepiej zrobi to poprzez RS232.

--
pozdr00fka

  poli

RS232 ->RJ45. Czy takie coś ma prawo działać?