Data: 2009-06-07 18:29:47 | |
Autor: Gamariel | |
RST GILA T4 - manual | |
Witam ponownie...
Nie tak dawno zadałem Wam pytanie jak bezpiecznie i skutecznie trochę upgradowac ten model amora aby zwiększyć mu trochę skok i miękkość. Dziś po lekturze zaczytanej na sieci chciałbym zapytać, czy nie macie może jakiś instruktarzy jak rozkręcać ten amor w celu przeczyszczenia i przesmarowania. Powiecie zapewne ze to prostacka budowa i nic wielkiego tam w środku nie ma, ale mimo to zanim sie wezmę za rozkręcanie chciałbym może poczytać jakieś porady, może foto jak to krok po kroku wykonać by sprawnie i bezboleśnie to poszło. Dzięki i pozdrawiam. |
|
Data: 2009-06-07 20:38:32 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
RST GILA T4 - manual | |
Nie tak dawno zadałem Wam pytanie jak bezpiecznie i skutecznie trochę upgradowac ten model amora aby zwiększyć mu trochę skok i miękkość. Dziś po lekturze zaczytanej na sieci chciałbym zapytać, czy nie macie może jakiś instruktarzy jak rozkręcać ten amor w celu przeczyszczenia i przesmarowania. Powiecie zapewne ze to prostacka budowa i nic wielkiego tam w środku nie ma, ale mimo to zanim sie wezmę za rozkręcanie chciałbym może poczytać jakieś porady, może foto jak to krok po kroku wykonać by sprawnie i bezboleśnie to poszło. 1. Odkręć korki i wyciągnij zawartość 2. Odkręć od spodu śruby imbusowe, blokując stopkęsprężyny od góry długim śrubokrętem lub jakimś grubszym drutem lub drutem do "robiena na drutach" 3. Rozłóż zyga |
|
Data: 2009-06-07 22:32:45 | |
Autor: karbar | |
RST GILA T4 - manual | |
2. Odkręć od spodu śruby imbusowe, blokując stopkęsprężyny od góry długim śrubokrętem lub jakimś grubszym drutem lub drutem do "robiena na drutach" Ewentualnie, przed wyjęciem zawartości od góry, ugnij amortyzator delikatnie i poluzuj dolne śruby. Po wyjęciu szaszłyków górą, będziesz mógł ciągnąć w dół dolną śrubę (żeby docisnąć dynks wewnątrz goleni, w który wkręca się śruba, do "dna" amortyzatora") i palcami ją wykręcać (bez potrzeby blokowania niczego długimi śrubokrętami). W celu dokręcenia śrub, wkręcasz od góry szaszłyki, uginasz lekko amortyzator i kręcisz. Ja tak robię, jeszcze żyje ;D pozdrawiam karbar -- [wro][Leniwa MuShellka], gg:2240510 rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL auto: Ford Escort 1,6 16v foto: http://picasaweb.google.pl/karbar.mtb |
|
Data: 2009-06-08 22:17:55 | |
Autor: kml | |
RST GILA T4 - manual | |
Użytkownik "Gamariel" <gamariel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0gptq$bms$1news.onet.pl... Witam ponownie... U mnie na stronie :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 31/05/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator. |
|
Data: 2009-06-09 19:59:56 | |
Autor: Gamariel | |
RST GILA T4 - manual | |
Witam ponownie
Chciałbym sie dowiedzieć jeszcze jednej rzeczy odnośnie mojego amorka gila t4... otóż, czy mógłbym wymienić swoja oryginalna sprężynę na 2 czy 3-stopniowe rożnej twardości dla polepszenia pracy amortyzatora i dla ogólnego zmiękczenia tegoż? Chodzi mi o uzyskanie lepszego wybierania terenu... Dodatkowo do Kolegi KML - niestety na Twojej stronie nie ma w dziale INSTRUKCJE nic o amorach RST, ale myślę ze dam sobie rade samodzielnie... :) Dzięki i pozdrawiam |
|
Data: 2009-06-09 21:35:41 | |
Autor: kml | |
RST GILA T4 - manual | |
Użytkownik "Gamariel" <gamariel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0m7v8$g1m$1news.onet.pl... Witam ponownie Spręzyna od simsona powinna pasować OIDP i jest miękka. Oczywiście możesz zrobić mix sprężyna ale najpierw musisz je skądś mieć a potem sensownie złozyć tak zeby się nie przesuwały względem siebie.
Duro/rst etc są takie same w budowie więc nie sugeruj się naklejką ;) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 31/05/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator. |
|
Data: 2009-06-10 16:16:08 | |
Autor: Gamariel | |
RST GILA T4 - manual | |
Do Kolegi KML ponownie i chyba juz po raz ostatni :)
Ciekawi mnie bardzo Twoja operacja na amorku , czyli zalanie sprezyny olejem celem zwiększenia jego wybierania terenu - piszesz również ze stal sie lekko twardszy w stosunku do pracy sprezyny bez oleju... mozesz cos wiecej na ten temat napisac? Jak bardzo stwardnial hehehe - bo mnie w sumie chodzi o efekt odwrotny, chce swój zmiękczyć jeszcze troszkę, zatem chyba nie skorzystam z opcji zalewania lagi. Natomiast reszta "manuala" do amora jest bardzo pierwsza klasa :) Pozdrawiam |
|
Data: 2009-06-10 16:44:00 | |
Autor: kml | |
RST GILA T4 - manual | |
Użytkownik "Gamariel" <gamariel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0of79$2pq$1news.onet.pl... Do Kolegi KML ponownie i chyba juz po raz ostatni :) Nie nie nie! Olejem jest zalany środek aby obniżyć tarcie elementów i poprawić czułość ale to nie zrobi rewolucji żadnej - ot taki "patent" Przede wszystkim to wydłuża okres pomiędzy serwisami widelca smarowanego smarem stałym. terenu - piszesz również ze stal sie lekko twardszy w stosunku do pracy sprezyny bez oleju... mozesz cos wiecej na ten temat napisac? Twardszy jest z powodu KOMPRESJI SPREŻYNY tylko i wyłącznie. Olej nie ma absolutnie nic do rzeczy. Tę twardość to coś koło 20-30% na plus w odczuciu subiektywnym. Jak bardzo stwardnial hehehe - bo mnie w sumie chodzi o efekt odwrotny, chce swój zmiękczyć jeszcze troszkę, zatem chyba nie skorzystam z opcji zalewania lagi. Natomiast reszta "manuala" do amora jest bardzo pierwsza klasa :) Zalewanie nic Ci nie da. Potrzebujesz miękką spręzynę i koniec. Co byś tam nie nalał, nasmarował go to i tak będzie Ci za twardo. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 31/05/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator. |
|