RST GILA T4 - manual

Data: 2009-06-07 18:29:47
Autor: Gamariel
RST GILA T4 - manual
Witam ponownie...

Nie tak dawno zadałem Wam pytanie jak bezpiecznie i skutecznie trochę upgradowac ten model amora aby zwiększyć mu trochę skok i miękkość. Dziś po lekturze zaczytanej na sieci chciałbym zapytać, czy nie macie może jakiś instruktarzy jak rozkręcać ten amor w celu przeczyszczenia i przesmarowania. Powiecie zapewne ze to prostacka budowa i nic wielkiego tam w środku nie ma, ale mimo to zanim sie wezmę za rozkręcanie chciałbym może poczytać jakieś porady, może foto jak to krok po kroku wykonać by sprawnie i bezboleśnie to poszło.

Dzięki i pozdrawiam.

Data: 2009-06-07 20:38:32
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
RST GILA T4 - manual

[...]

1. Odkręć korki i wyciągnij zawartość
2. Odkręć od spodu śruby imbusowe, blokując stopkęsprężyny od góry długim śrubokrętem lub jakimś grubszym drutem lub drutem do "robiena na drutach"
3. Rozłóż

zyga

Data: 2009-06-07 22:32:45
Autor: karbar
RST GILA T4 - manual
2. Odkręć od spodu śruby imbusowe, blokując stopkęsprężyny od góry długim śrubokrętem lub jakimś grubszym drutem lub drutem do "robiena na drutach"

Ewentualnie, przed wyjęciem zawartości od góry, ugnij amortyzator delikatnie i poluzuj dolne śruby. Po wyjęciu szaszłyków górą, będziesz mógł ciągnąć w dół dolną śrubę (żeby docisnąć dynks wewnątrz goleni, w który wkręca się śruba, do "dna" amortyzatora") i palcami ją wykręcać (bez potrzeby blokowania niczego długimi śrubokrętami). W celu dokręcenia śrub, wkręcasz od góry szaszłyki, uginasz lekko amortyzator i kręcisz. Ja tak robię, jeszcze żyje ;D

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka], gg:2240510
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2009-06-08 22:17:55
Autor: kml
RST GILA T4 - manual

Użytkownik "Gamariel" <gamariel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0gptq$bms$1news.onet.pl...
[...]

U mnie na stronie :)

kml
Last update 31/05/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator.

Data: 2009-06-09 19:59:56
Autor: Gamariel
RST GILA T4 - manual
Witam ponownie

Chciałbym sie dowiedzieć jeszcze jednej rzeczy odnośnie mojego amorka gila t4... otóż, czy mógłbym wymienić swoja oryginalna sprężynę na 2 czy 3-stopniowe rożnej twardości dla polepszenia pracy amortyzatora i dla ogólnego zmiękczenia tegoż? Chodzi mi o uzyskanie lepszego wybierania terenu...

Dodatkowo do Kolegi KML - niestety na Twojej stronie nie ma w dziale INSTRUKCJE nic o amorach RST, ale myślę ze dam sobie rade samodzielnie... :)

Dzięki  i pozdrawiam

Data: 2009-06-09 21:35:41
Autor: kml
RST GILA T4 - manual

Użytkownik "Gamariel" <gamariel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0m7v8$g1m$1news.onet.pl...
[...]

Spręzyna od simsona powinna pasować OIDP i jest miękka. Oczywiście możesz zrobić mix sprężyna ale najpierw musisz je skądś mieć a potem sensownie złozyć tak zeby się nie przesuwały względem siebie.

Dodatkowo do Kolegi KML - niestety na Twojej stronie nie ma w dziale INSTRUKCJE nic o amorach RST, ale myślę ze dam sobie rade samodzielnie... :)

Duro/rst etc są takie same w budowie więc nie sugeruj się naklejką ;)

Data: 2009-06-10 16:16:08
Autor: Gamariel
RST GILA T4 - manual
Do Kolegi KML ponownie i chyba juz po raz ostatni :)

Ciekawi mnie bardzo Twoja operacja na amorku , czyli zalanie sprezyny olejem celem zwiększenia jego wybierania terenu - piszesz również ze stal sie lekko twardszy w stosunku do pracy sprezyny bez oleju... mozesz cos wiecej na ten temat napisac? Jak bardzo stwardnial hehehe - bo mnie w sumie chodzi o efekt odwrotny, chce swój zmiękczyć jeszcze troszkę, zatem chyba nie skorzystam z opcji zalewania lagi. Natomiast reszta "manuala" do amora jest bardzo pierwsza klasa :)

Pozdrawiam

Data: 2009-06-10 16:44:00
Autor: kml
RST GILA T4 - manual

Użytkownik "Gamariel" <gamariel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0of79$2pq$1news.onet.pl...
Do Kolegi KML ponownie i chyba juz po raz ostatni :)

Ciekawi mnie bardzo Twoja operacja na amorku , czyli zalanie sprezyny olejem celem zwiększenia jego wybierania

Nie nie nie! Olejem jest zalany środek aby obniżyć tarcie elementów i poprawić czułość ale to nie zrobi rewolucji żadnej - ot taki "patent" Przede wszystkim to wydłuża okres pomiędzy serwisami widelca smarowanego smarem stałym.

terenu - piszesz również ze stal sie lekko twardszy w stosunku do pracy sprezyny bez oleju... mozesz cos wiecej na ten temat napisac?

Twardszy jest z powodu KOMPRESJI SPREŻYNY tylko i wyłącznie. Olej nie ma absolutnie nic do rzeczy. Tę twardość to coś koło 20-30% na plus w odczuciu subiektywnym.

[...]

Zalewanie nic Ci nie da. Potrzebujesz miękką spręzynę i koniec. Co byś tam nie nalał, nasmarował go to i tak będzie Ci za twardo.