RST GILA T4 - manual

Data: 2009-06-08 22:17:55
Autor: kml
RST GILA T4 - manual

Użytkownik "Gamariel" <gamariel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0gptq$bms$1news.onet.pl...
Witam ponownie...

Nie tak dawno zadałem Wam pytanie jak bezpiecznie i skutecznie trochę upgradowac ten model amora aby zwiększyć mu trochę skok i miękkość. Dziś po lekturze zaczytanej na sieci chciałbym zapytać, czy nie macie może jakiś instruktarzy jak rozkręcać ten amor w celu przeczyszczenia i przesmarowania. Powiecie zapewne ze to prostacka budowa i nic wielkiego tam w środku nie ma, ale mimo to zanim sie wezmę za rozkręcanie chciałbym może poczytać jakieś porady, może foto jak to krok po kroku wykonać by sprawnie i bezboleśnie to poszło.

U mnie na stronie :)

kml
Last update 31/05/2009 czyli manual jak obniżyć amortyzator.

Data: 2009-06-09 19:59:56
Autor: Gamariel
RST GILA T4 - manual
Witam ponownie

Chciałbym sie dowiedzieć jeszcze jednej rzeczy odnośnie mojego amorka gila t4... otóż, czy mógłbym wymienić swoja oryginalna sprężynę na 2 czy 3-stopniowe rożnej twardości dla polepszenia pracy amortyzatora i dla ogólnego zmiękczenia tegoż? Chodzi mi o uzyskanie lepszego wybierania terenu...

Dodatkowo do Kolegi KML - niestety na Twojej stronie nie ma w dziale INSTRUKCJE nic o amorach RST, ale myślę ze dam sobie rade samodzielnie... :)

Dzięki  i pozdrawiam

Data: 2009-06-09 21:35:41
Autor: kml
RST GILA T4 - manual

Użytkownik "Gamariel" <gamariel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0m7v8$g1m$1news.onet.pl...
[...]

Spręzyna od simsona powinna pasować OIDP i jest miękka. Oczywiście możesz zrobić mix sprężyna ale najpierw musisz je skądś mieć a potem sensownie złozyć tak zeby się nie przesuwały względem siebie.

Dodatkowo do Kolegi KML - niestety na Twojej stronie nie ma w dziale INSTRUKCJE nic o amorach RST, ale myślę ze dam sobie rade samodzielnie... :)

Duro/rst etc są takie same w budowie więc nie sugeruj się naklejką ;)

Data: 2009-06-10 16:16:08
Autor: Gamariel
RST GILA T4 - manual
Do Kolegi KML ponownie i chyba juz po raz ostatni :)

Ciekawi mnie bardzo Twoja operacja na amorku , czyli zalanie sprezyny olejem celem zwiększenia jego wybierania terenu - piszesz również ze stal sie lekko twardszy w stosunku do pracy sprezyny bez oleju... mozesz cos wiecej na ten temat napisac? Jak bardzo stwardnial hehehe - bo mnie w sumie chodzi o efekt odwrotny, chce swój zmiękczyć jeszcze troszkę, zatem chyba nie skorzystam z opcji zalewania lagi. Natomiast reszta "manuala" do amora jest bardzo pierwsza klasa :)

Pozdrawiam

Data: 2009-06-10 16:44:00
Autor: kml
RST GILA T4 - manual

Użytkownik "Gamariel" <gamariel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0of79$2pq$1news.onet.pl...
Do Kolegi KML ponownie i chyba juz po raz ostatni :)

Ciekawi mnie bardzo Twoja operacja na amorku , czyli zalanie sprezyny olejem celem zwiększenia jego wybierania

Nie nie nie! Olejem jest zalany środek aby obniżyć tarcie elementów i poprawić czułość ale to nie zrobi rewolucji żadnej - ot taki "patent" Przede wszystkim to wydłuża okres pomiędzy serwisami widelca smarowanego smarem stałym.

terenu - piszesz również ze stal sie lekko twardszy w stosunku do pracy sprezyny bez oleju... mozesz cos wiecej na ten temat napisac?

Twardszy jest z powodu KOMPRESJI SPREŻYNY tylko i wyłącznie. Olej nie ma absolutnie nic do rzeczy. Tę twardość to coś koło 20-30% na plus w odczuciu subiektywnym.

[...]

Zalewanie nic Ci nie da. Potrzebujesz miękką spręzynę i koniec. Co byś tam nie nalał, nasmarował go to i tak będzie Ci za twardo.