RTX3070/80

Data: 2020-09-18 14:33:14
Autor: heby
RTX3070/80
Cześć.

Od wczoraj wysypało się milion memów, filmików itp na temat związany z ceną RTX3070/80 i wydajnością, szczególnie w kontekście RTX20xxTi za grubą kasę...

No dobra, właściciele RTX20xx wypłakali się, moze jakieś samobójstwa były...

A jest gdzieś prognozowana cena w PLN za RTX3070 i RTX3080? Tak żeby te $500 i $700 nie okazało się być bez jakiegoś dziwnego przelicznika na warunki w PL?

Mój GTX1050 jest już jak gdyby ... wymagający zmiany właściela...

Data: 2020-09-18 15:57:43
Autor: RadoslawF
RTX3070/80
W dniu 2020-09-18 o 14:33, heby pisze:

[...]

Cło, marża pośrednika a na niektórych wieszczyli że na karty
rzucą się górnicy i podbiją cenę.
Jak ma być tanio to szukaj używanej RTX20xx.

Pozdrawiam

Data: 2020-09-18 16:28:36
Autor: heby
RTX3070/80
On 18/09/2020 15:57, RadoslawF wrote:
Jak ma być tanio to szukaj używanej RTX20xx.

Myslisz że karty które wczoraj kupowali za 5kzł nagle spadną do 1800zł bo rtx30xx wyszedł i zjada je na śniadanie ;)? E, nie, co prawda RTX20xx spadną, ale bym nie przesadzał, raczej przyjanuszą je w swoich kompach przeklinając, niż wystawią na allegro w cenie poniżej RTX30xx.

Data: 2020-09-18 20:54:51
Autor: RadoslawF
RTX3070/80
W dniu 2020-09-18 o 16:28, heby pisze:

[...]

Nie wiem czy aż tyle ale spadną na pewno.
Jaki jest sens trzymać w koparce wolne karty?
Jak ma być tanio i może być wolno to zamiast wydawać tysiące zł
na każdą kartę graficzną zrób koparkę z malinek (Raspberry Pi).
Malinka to kilkaset zł od sztuki.
Ale czynnych koparek na nich nie widziałem. :-)

Pozdrawiam

Data: 2020-09-18 22:41:51
Autor: heby
RTX3070/80
On 18/09/2020 20:54, RadoslawF wrote:
zrób koparkę z malinek
Ale ja pograć chciałem.

Kpanie się nie opłaca, lepiej kraść.

Data: 2020-09-19 00:02:53
Autor: RadoslawF
RTX3070/80
W dniu 2020-09-18 o 22:41, heby pisze:

zrób koparkę z malinek
Ale ja pograć chciałem.

Kpanie się nie opłaca, lepiej kraść.

Kraść trzeba umieć a jak złapią/udowodnią odpokutować w więzieniu.
Nie każdemu to odpowiada.
Ale zrobisz co uznasz za słuszne.

Pozdrawiam

Data: 2020-09-19 10:24:50
Autor: heby
RTX3070/80
On 19/09/2020 00:02, RadoslawF wrote:
Kraść trzeba umieć a jak złapią/udowodnią odpokutować w więzieniu.

Kradzież liczb chyba nie jest kradzieżą w świetle prawa...

Data: 2020-09-22 08:52:33
Autor: Roman Tyczka
RTX3070/80
W dniu 19.09.2020 o 10:24, heby pisze:

> Kradzież liczb chyba nie jest kradzieżą w świetle prawa...

Tradycyjny pieniądz też od dawna (dolar od prawie 50 lat) jest tylko zapisem liczbowym. Ostatnio dobitnie to pokazano dodrukowując w pandemii grube (tysiące) miliardy $.

--
pzdr
Roman

Data: 2020-09-22 15:17:12
Autor: heby
RTX3070/80
On 22/09/2020 08:52, Roman Tyczka wrote:
 > Kradzież liczb chyba nie jest kradzieżą w świetle prawa...
Tradycyjny pieniądz też od dawna (dolar od prawie 50 lat) jest tylko zapisem liczbowym.

Ale jednak rozpoznawanym przez prawo, bez względu na formę, jako pieniądz. Czy bitcoin to pieniądz? Nie to jakieś numerki, które akurat umówilismy się że są fajne i mają jakies fajne cechy matermatyczne, w dodatku umówilismy się poza strukturami państwa, gabinetami w marmurze i przyciasnymi krawatami. Ot, jakoś tak wyszło, że jak zwykle prawo zorientuje się za 100 lat.

Data: 2020-09-19 05:43:41
Autor: Marcin Debowski
RTX3070/80
Się podczepię. Czy GTX 1660 Super to rozsądny wybór, w sensie szeroko rozumianego kompromisu ceny, wydajności i trosk świata współczesnego? Powiedzmy, że w tej chwili najbardziej wymagające co mam to Flight Simulator 2020. Na razie razie FHD. Również: czy jest coś co warto rozważyć, jako bardziej wydajne/przydatne co da się kupić za niewiele większe pieniądze?

--
Marcin

Data: 2020-09-19 09:21:27
Autor: pioruns
RTX3070/80
On 19/09/2020 06:43, Marcin Debowski wrote:
[...]

Czy twoja gra chodzi na maksymalnych ustawieniach? Jeśli tak, to nie
zmieniaj GPU. Kup wtedy, gdy będziesz potrzebował. Na tym rynku każdy
kwartał później odłożony zakup oznacza realny zysk wydajności za tą samą
cenę.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-09-19 12:17:48
Autor: Marcin Debowski
RTX3070/80
On 2020-09-19, pioruns <www@website.com> wrote:
[...]

Zapomniałem dodać, że mam gtx 1050. Jest poniżej zalecanego minimum dla ww, co w tym przypadku oznacza Radeon RX 590 / GeForce GTX 970 lub lepsza. Daje się tym bawić ale nawet na wszystkich ustawieniach "low" nie ma płynności.

Nie jestem graczem, nie chcę wydać kupy kasy na jakąś wypasioną kartę, nawet tych 700 USD na tytułową RTX3070. Prędzej coś w okolicy 1/3 tej kwoty.

--
Marcin

Data: 2020-09-19 19:35:12
Autor: pioruns
RTX3070/80
On 19/09/2020 13:17, Marcin Debowski wrote:

[...]

No to czas na upgrade :) W twoim zakresie cenowym (używki) jest GTX
1070, który będzie ok. 2.4x szybszy według videocardbenchmark.net. Jeśli
chcesz nówki, no to za tą cenę nie dorwiesz o wiele szybszej karty.
Ale upgrade na używkę 2.4x szybszą to już by było coś.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-09-20 02:12:57
Autor: Marcin Debowski
RTX3070/80
On 2020-09-19, pioruns <www@website.com> wrote:
[...]

GTX 1070 ma 13k3 a nówka 1660 Super 12k7, jest sens?

--
Marcin

Data: 2020-09-20 05:48:06
Autor: Marcin Debowski
RTX3070/80
On 2020-09-20, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
On 2020-09-19, pioruns <www@website.com> wrote:
[...]

Widzę używkę GTX1070Ti/8G (14k0) za cenę ca 10% niższą od nówki 1660 Super. W czym poza tym 2G extra pamięci i odrobinę wyższym passmarkiem ta karta jest lepsza of 1660 Super? Trochę przeraża mnie TDP 180W,

--
Marcin

Data: 2020-09-20 00:19:34
Autor: radekp@konto.pl
RTX3070/80
Sat, 19 Sep 2020 05:43:41 GMT, w <hUg9H.529024$ay7.83210@fx22.ams1>, Marcin
Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> napisał(-a):

[...]

Chyba nie.

Zobacz to:
https://www.youtube.com/watch?v=pnUcuCZ-iMY

Data: 2020-09-20 12:23:45
Autor: Marcin Debowski
RTX3070/80
On 2020-09-19, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
[...]

1660 Super wytypowałem na podstawie cen z Amazona i:
https://www.techspot.com/article/2085-microsoft-flight-simulator-2020/ https://www.tomshardware.com/features/microsoft-flight-simulator-benchmarks-performance-system-requirements

Interesujące, że w testach Tom's Hardware, plasuje się przed 1070.

Wygląda zresztą, że ten Flight Simulator jest to bardzo wymagająca zabawka.

--
Marcin

Data: 2020-09-21 00:19:16
Autor: radekp@konto.pl
RTX3070/80
Sun, 20 Sep 2020 12:23:45 GMT, w <lRH9H.440439$vLb.259326@fx43.ams1>, Marcin

On 2020-09-19, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:

> [...]

Interesujące, że w testach Tom's Hardware, plasuje się przed 1070.

Wygląda zresztą, że ten Flight Simulator jest to bardzo wymagająca zabawka.

Jeszcze to:
https://www.youtube.com/watch?v=vL0kJF2awno

Data: 2020-09-28 09:43:54
Autor: kosmos
RTX3070/80
[...]

Przez weekend pobawiłem się FS2020 na GTX 1060 (W MIARĘ porównywalna do 1660). Nie spędziłem w grze zbyt dużo czasu, ale trochę polatałem nad Warszawą różnymi samolotami.
Gra dla mojego monitora (1920x1080) zaproponowała domyślnie wysoki poziom detali i przy takich ustawieniach w zasadzie nie jest źle i da się grać, ale zdarza się, że płynność spada (nie wiem o ile/do ilu klatek na sekundę, ale jest to odczuwalne). Jeśli będę jeszcze w to grał, to pewnie jednak obniżę nieco poziom detali dla większego komfortu.
Jeżeli planujesz w tej konkretnej grze spędzić więcej czasu i nie chcesz iść na kompromisy jakościowe, to podpowiadałbym jednak zakup mocniejszej karty.

Data: 2020-09-28 12:23:44
Autor: Marcin Debowski
RTX3070/80
On 2020-09-28, kosmos <kosmos@upc.pl> wrote:
[...]

Generalnie mam podobne odczucia. Poprawa po przejściu z 1050 na 1660S jest wyraźna ale szału nie ma. Płynność, co zrozumiałe, zalezy w dużej mierze od ilości obiektów i jeśli jest ich zbyt wiele, to praktycznie przy dowolnym ustawieniu zaczyna "szarpać". Jest to zresztą zgodne z tym co gdzieś-tam przy benchmarkach wyczytałem, że są lotniska czy tez okolice, gdzie nawet najlepsza testowana grafika (2080) w trybach dalekich od ultra osiąga średnio ledwo kilkanaście fps.

--
Marcin

Data: 2021-01-15 21:54:57
Autor: m4rkiz
RTX3070/80
On 2020-09-18 14:33, heby wrote:
A jest gdzieś prognozowana cena w PLN za RTX3070 i RTX3080? Tak żeby te
$500 i $700 nie okazało się być bez jakiegoś dziwnego przelicznika na
warunki w PL?

ech... aż się łezka w oku kręci że kiedyś tak tanio było ;)

na dziś 3060 to minimum 3k za jakieś śmieszne ventusy 2x
3070 zaczyna się niewiele poniżej 4k
3080 to tak jakoś od 5k
a 3090 od 7,5-8 do 14k pln :P

jaja jak berety

Data: 2021-03-08 22:01:47
Autor: m4rkiz
RTX3070/80
On 2021-01-15 21:54, m4rkiz wrote:

na dziś 3060 to minimum 3k za jakieś śmieszne ventusy 2x
3070 zaczyna się niewiele poniżej 4k
3080 to tak jakoś od 5k
a 3090 od 7,5-8 do 14k pln :P

no to dla potomnych - lecimy dalej:

3060    od 2500 na dropach, po 3500-4000 leży w sklepach
3060 ti od 3000 na dropach, po 5000 da się kupić, w sklepach brak
3070    od 3500 na dropach, po 5000 da się kupić, w sklepach bywają
3080    od 6000 na dropach, powyżej 8500 da się kupić, w sklepach brak
3090    od 11000 czasem gdzieniegdzie migną

w sklepach w zasadzie tylko 3060 bez ti bo wszystkie sklepy dalej mają niezrealizowane zamówienia z premier na poprzednie modele (3060 ti, 3070, 3080, 3090) po cenach MSRP i w zasadzie ukrywają dostawy z serii 3000 żeby nie musiały sprzedawać po kosztach czekającym w kolejce, ewentualnie oferują je wyłącznie w zestawach w cenie MSRPx2 do MSRPx3

karty pojawiają się w sklepach na 1-5 sekund, w zasadzie trzeba mieć dostęp do botów żeby cokolwiek kupić z pierwszej ręki, podobna sytuacja z konsolami ostatniej generacji, co większe sklepy urządzają losowania możliwości zakupu dla klientów :)

https://www.pcgamer.com/newegg-shuffle-prize-draw-amd-ryzen-nvidia-rtx-3080/

RTX3070/80