RYSIK czy niezbedny do Windows Mobile?

Data: 2012-02-29 22:26:00
Autor: viazenza
RYSIK czy niezbedny do Windows Mobile?
Przymierzam sie aby kupic uzywanego (bo innych nie ma) Diamond lub Omnie, z Windows Mobile. Takze waham sie czy nie lepiej wziac Gio lub cos innego budzetowego z Androidem. Jednak mowia, ze ogolnie WM szybciej zasuwa na tym samym CPU (prawda to?) Omnia zawsze jest oferowana z rysikiem, po co on jest i czy nia da sie bez niego swobodnie uzywac telefonu? Raczej nie wyobrazam sobie zeby sie jeszcze jakis dodatkowy przedmiot platal z telefonem, coz za bzdura...

Data: 2012-03-01 10:42:58
Autor: ToMasz
W dniu 01.03.2012 07:26, viazenza@gmail.com pisze:
[...]
ogólnie to się jescze musisz dłuuuuugo po-zastanawiać.
Androida gorszego niż desirez/defy - szerze nie polecam. Windows mobile do obsługi palcem też średnio się nadaje. Tzn sam windows to jeszcze jeszcze, ale jego programy - wcale. Krótko. jeśli otworzysz strone www na androidzie i windowsie, potem trzeba coś kliknąć - rysikem w WM trafisz precyzyjnie, w A trzeba powiekszyć trafić pomniejszyc. mimio wszystko bez rysika. W WM masz totalcomandera. W A. każdy podobny program to "kiszka" bo więcej niż 5rzędów nie da się obsłużyć palcem.
Pytanie jakich programów potrzebujesz, jaki duży ekran, po co wogóle męczyć się z dotykowcem którego prawie codziennie trzeba ładować?

Co do patyczka w Omni. Ma ona myszkę optyczną. Tzn jest kusor na ekranie i można nim suwać i klikać. jednak działa troszkę mało płynnie, a dodatkowy kondonik na telefonie jeszcze bardziej utrudnia precyzyjne działanie. Jednak kuzyn omni - i780 ma wystający 2 razy wiekszy element optyczny, co przekłada się na doskonałą precyzje działania i wygodę. Jeśli ktoś "skuma" myszkę optyczną, "nie tyka" ekranu ani rysika.

Pomimo że na WM jest najwięcej wartościowych programów, to jednak umierająca platforma. Nie nalaeży się spodziewać odkrywczych nowości. A.staje się coraz modniejszy i z dnia na dzień coś się zmienia.

ToMasz

Data: 2012-03-01 08:08:17
Autor: Vza Vizenza
RYSIK czy niezbedny do Windows Mobile?
On Mar 1, 10:42 am, ToMasz <twit...@nospam.gazeta.pl> wrote:
Androida gorszego ni¿ desirez/defy - szerze nie polecam.

skad mam wiedziec ktory jest gorszy, np. Gio - w/g ktorej skali,
wedlug osi ceny?

Windows mobile
do obs³ugi palcem te¿ ¶rednio siê nadaje. Tzn sam windows to jeszcze
jeszcze, ale jego programy - wcale. Krótko. je¶li otworzysz strone www
na androidzie i windowsie, potem trzeba co¶ klikn±æ - rysikem w WM
trafisz precyzyjnie, w A trzeba powiekszyæ trafiæ pomniejszyc. mimio
wszystko bez rysika. W WM masz totalcomandera. W A. ka¿dy podobny
program to "kiszka" bo wiêcej ni¿ 5rzêdów nie da siê obs³u¿yæ palcem.

To znaczy, ze tam nie ma myszki ani rysika ani nic podobneo a palcem
sie nie da trafic?

Pytanie jakich programów potrzebujesz,

slowniki, ucze sie kilku jezykow naraz i milo byloby zeby miec szybki
dostep, klawiszowce jednak opozniaja sprawe a palcem to wyobrazam
sobie natychmiastowo sie to dzieje?

jaki du¿y ekran,

3.2" to chyba ok

po co wogóle
mêczyæ siê z dotykowcem którego prawie codziennie trzeba ³adowaæ?

INTERNET !!!!!!
pod reka w kazdej chwili, totez 3.2" to minimum zeby sie czegokolwiek
doczytac jesli trzeba cos robic dluzej niz przez 3 minuty, nie
uwazasz?

Co do patyczka w Omni. Ma ona myszkê optyczn±.

Tzn Adroidy tego nie maja? Jesli tylko niektore to ktore?

Tzn jest kusor na ekranie
i mo¿na nim suwaæ i klikaæ. jednak dzia³a troszkê ma³o p³ynnie, a
dodatkowy kondonik na telefonie jeszcze bardziej utrudnia precyzyjne
dzia³anie. Jednak kuzyn omni - i780 ma wystaj±cy 2 razy wiekszy element
optyczny, co przek³ada siê na doskona³± precyzje dzia³ania i wygodê.

to znaczy, ze jak na WM to najbardziej polecasz i780? Jak z innymi
parametrami, tez sa lepsze niz w Omni?

Je¶li kto¶ "skuma" myszkê optyczn±, "nie tyka" ekranu ani rysika.

Pomimo ¿e na WM jest najwiêcej warto¶ciowych programów, to jednak
umieraj±ca platforma.

I tak wystarczy, ze zainstalujesz wszystkie programy ktore ci
potrzebne, zrobisz to RAZ i dobrze, wszystko dziala pieknie i
niezawodnie  - to co cie obchodzi co sie z "projektem" dalej dzieje?
Tak wiec taki argument to dla hobbystow co smart/tele-fon traktuja na
zasadzie "sztuka dla sztuki" i zamiast rzeczywiscie korzystac z
konkretnych programow do czegos konkretnego to sie ciagle bawia tymi
fonami, bez przerwy instaluja coraz nowe programy i ich wersje,
wgrywaja coraz nowe softy, i juz im w zasadzie na nic innego czasu nie
starcza...

Nie nalae¿y siê spodziewaæ odkrywczych nowo¶ci.

Przeciez ostatnia TRENDY Nokia Lumia jest na WM?

A.staje siê coraz modniejszy i z dnia na dzieñ co¶ siê zmienia.

Data: 2012-03-01 19:33:51
Autor: Micha³ \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2012-03-01 17:08, Vza Vizenza pisze:

Przeciez ostatnia TRENDY Nokia Lumia jest na WM?

Nie Windows Mobile, a Windows Phone 7.5, a to _ca³kowicie_ inny OS.

Data: 2012-03-01 15:03:15
Autor: Vza Vizenza
RYSIK czy niezbedny do Windows Mobile?

ok, jeszcze takie pytanie: czy jesli mam aplikacje na WM to bez
znaczenia na ktora konkretnie platforme sprzetowa? To znaczy czy
bedzie chodzic tak samo na Qualcom, Omap czy Marvell? Po prostu mam
juz zestaw ulubionych aplikacji dotad intensywnie uzywanych na
klawiszowcu z WM 6, chce teraz to samo miec na Omni lub Diamond, czy
da sie?

Data: 2012-03-02 10:52:23
Autor: Skrypëk
Vza Vizenza <viazenza@gmail.com> wrote:
Przeciez ostatnia TRENDY Nokia Lumia jest na WM?

Nie jest.

Data: 2012-03-02 10:12:38
Autor: Vza Vizenza
On Mar 2, 10:52 am, Skrypëk <škrypëk@pûbliçenëmy.pl> wrote:
Vza Vizenza <viaze...@gmail.com> wrote:
> Przeciez ostatnia TRENDY Nokia Lumia jest na WM?

Nie jest.

OK,, spokojnie Panowie! Tylko jeszcze chce dopytac czy Windows Mobile
i Windows Phone 7.5 nie posiadaja wzgledem siebie jakiejs tzw.
"kompatybilnosci wstecznej"? Inaczej mowiac: czy aplikacyjki z WM
zadzialaja pod Windows Phone 7.5?

Data: 2012-03-02 18:36:39
Autor: Waldek Godel
RYSIK czy niezbedny do Windows Mobile?
Dnia Fri, 2 Mar 2012 10:12:38 -0800 (PST), Vza Vizenza napisa³(a):

[...]

Nie.
S± pewne szanse w przysz³o¶ci, bo pod WM7 wci±¿ jest dobry stary Windows
CE, ale jeszcze nikt do niego siê nie dosta³ i zapewne d³ugo nie dostanie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
". Apple robi dok³adnie to co mówi filozofia tej firmy"- Pawe³ "robbo"

Data: 2012-03-02 23:07:59
Autor: Skrypëk
[...]

Nie posiadają, a zwłaszcza nie wstecznej, gdyż jedno nie jest nową wersją drugiego.

Data: 2012-03-02 16:57:26
Autor: ToMasz
RYSIK czy niezbedny do Windows Mobile?

To znaczy, ze tam nie ma myszki ani rysika ani nic podobneo a palcem
sie nie da trafic?
To co oferuje system jest tak du¿e ¿e spokojnie trafisz palcem. JA w WM by³em maniakalnym u¿ytkownikiem Totalcommanderra. w Androidzie, mimo wiekszego ekranu nie u¿ywam filemanagrerów, bo w landscape mam 5 rzêdów. to za ma³o ¿eby _co¶_ zrobiæ.

Pytanie jakich programów potrzebujesz,

slowniki, ucze sie kilku jezykow naraz i milo byloby zeby miec szybki
dostep, klawiszowce jednak opozniaja sprawe a palcem to wyobrazam
sobie natychmiastowo sie to dzieje?
moim zdaniem nie. tzn klawiszowiec typu slider by³by doby. i w WM i A znajdziesz doskona³e darmowe s³owniki

INTERNET !!!!!!
pod reka w kazdej chwili, totez 3.2" to minimum zeby sie czegokolwiek
doczytac jesli trzeba cos robic dluzej niz przez 3 minuty, nie
uwazasz?
tak, ale A. wy¶wietli poprawnie wiêksz± ilo¶æ stron, choæby przez flasha (który i tak jest blokowany ale reszta strony jest poprawna)

Co do patyczka w Omni. Ma ona myszkê optyczn±.

Tzn Adroidy tego nie maja? Jesli tylko niektore to ktore?
ze wszystkich telefonów które znam tylko omnia i i780 ma myszkê w sensie kursor. inne telefony na przyk³ad DesireZ, pomimo ¿e maj± podobny sensor, to kursora(chyba ¿e wewn±trz w Operze) nie zobaczysz, a ruch rozpoznaj± tylko w 4 kierunkach bez szybko¶ci i d³ugo¶ci. tak samo jakby¶ tam mia³ 4 wirtualne klawisze.

to znaczy, ze jak na WM to najbardziej polecasz i780? Jak z innymi
parametrami, tez sa lepsze niz w Omni?
omnia i i780 to bardzo podobne telefony. ró¿ni± siê klawiatur±, ekranem i wyj¶ciem na TV - reszta taka sama. niemniej jednak w przypadku gdy potrzebujesz ekranu do internetu polecam androida a bior±c pod uwagê s³ownik - androida z klawiatur±.

-- -- -
subiektywnie
Omni bym nie kupowa³. ni pies ni wydra. i780 (ostatnio jak patrzy³em sta³y po 200z³ wiêc swojego nie zamierzam sprzedawaæ) - jak w temacie, obs³u¿ysz kciukiem i nie tkniesz ekranu ani rysika. masz klawiaturê, naprawdê dobrej jako¶ci. telefon ma w zestawie 2 baterie a potrafi wytrzymaæ bez ³adowania 5 dni. Ekran (320x320-2.55cala) do internetu siê nie nadaje. tzn onet lajt - jak najbardziej, ale zapomnij o komfortowym przegl±daniu.
Omnia zaoferowaæ mo¿e jedynie wiêkszy ekran i wyj¶cie tv, ale dalej 400 punktów to kiszka, trzeba strone www prze-formatowaæ albo suwaæ, a na WM to suwanie to masakra.
W takim desire z za 700z³ wszystko to do czego d±¿ysz zrobisz jak na malutkim, wolniutkim laptopiku. stronkê powiêkszysz, poczekasz, klikniesz zmniejszysz. jak klikn±³e¶ w nie to co trzeba, zaklniesz, cofniesz i od pocz±tku, tak skokami 5-8 sekund.
Czy w WM czy w A baza s³ownikowa jest ta sama i mogê j± spokojnie okre¶liæ jako doskona³a. Po instalacji i konfiguracji (sprawa niestety nie trywialna) wygl±da to tak: po wpisaniu "pies" wy¶wietla Ci siê s³ownik pol-ang pies - dog i 10 linijek przyk³adów. potem pol-amer i to samo w 16 kombinacjach z wyja¶nieniem (np) co to pies ci mordê liza³. potem inne zdefiniowane jêzyki, nastêpnie pies w s³owniku jêzyka polskiego, encyklopedii, wyrazów bliskoznacznych....

Data: 2012-03-02 10:34:59
Autor: Vza Vizenza
On Mar 2, 4:57 pm, ToMasz <twit...@nospam.gazeta.pl> wrote:
[...]

Jejku, to chyba POWAZNA wada Androidowych fonow - jak to mozna nie moc
uzywac menadzerow plikow?

> slowniki, ucze sie kilku jezykow naraz i milo byloby zeby miec szybki
moim zdaniem nie. tzn klawiszowiec typu slider by³by doby. i w WM i A
znajdziesz doskona³e darmowe s³owniki

Czyli jak na razie Twoje argumenty popieraja slider z WM...

omnia i i780 to bardzo podobne telefony. ró¿ni± siê klawiatur±, ekranem
i wyj¶ciem na TV -

Jak to, na czym polega to wyjscie na tv, przez bluetooth?
Przy okazji, Desire tez to ma?

potrzebujesz ekranu do internetu

ZDECYDOWANIE!

polecam androida a bior±c pod uwagê s³ownik - androida z klawiatur±.

aha, czyli jednak dokladnie odwrotnie ;)
tylko co z tym menadzerem plikow w Androidzie?

-- -- -
subiektywnie
Omni bym nie kupowa³. ni pies ni wydra. i780 (ostatnio jak patrzy³em

aha, czyli Omnia jest be bo ma slaba baterie, w porownaniu z i780 wiec
dlatego jesli WM to polecasz TYLKO i780, czy tak? Jedyny problem to
przegladanie internetu w i780, tak?

Omnia zaoferowaæ mo¿e jedynie wiêkszy ekran i wyj¶cie tv, ale dalej 400
punktów to kiszka, trzeba strone www prze-formatowaæ albo suwaæ, a na WM
to suwanie to masakra.

tak, a dlaczego z tym przesuwaniem?

[...]

tak, teraz tez sie sklaniam w kierunku zakupu jakiegos Desire - a czy
nie ma tanszych z Androidem?
i jak to w ogole jest, dlacze nie polecacie Gio, przeciez wedlug
wszystkich wykazow jego bateria trzyma dwukrotnie dluzej nic w
Desire!

Tak - tylko znowu: CO Z TYM MENADZEREM PLIKOW! Jak sobie radzicie bez
mozliwosci zapanowania nad systemem plikow?!

[...]

OK, ale czy nie ma jakis rasowych slownikow typu OXFORD, Collins,
Webster (z wyczerpujacymi informacjami dla jezykoznawcow)?
Pod WM jest np. SlovoEd itp...

Data: 2012-03-02 18:42:00
Autor: Waldek Godel
RYSIK czy niezbedny do Windows Mobile?
Dnia Fri, 2 Mar 2012 10:34:59 -0800 (PST), Vza Vizenza napisa³(a):

[...]

On napisa³, ¿e nie chce, a nie, ¿e nie mo¿e.

Data: 2012-03-02 20:52:49
Autor: atm
[...]

Jest sporo managerow plikow i nie jest tak zle zeby nie dalo sie z nich korzystac. Prawde powiedziawszy podczas korzystaniania np z ES File Explorer nie czulem, ze korzystam z gorszego narzedzia. A ze faktycznie mniej na ekranie (u mnie 7 pozycji jako lista lub 12 ikon) - fakt, ale spokojnie da sie dzialac. Patrzac z drugiej strony: na urzadzeniu z rysikiem musisz wyjac stylus i dosc uwaznie nim operowac podczas zaznaczania malych elementow. Tutaj nie ma tego problemu, w dodatku robisz to jedna reka.  Poza tym czy naprawde tak czesto korzystasz
z managera plikow na obecnym urzadzeniu przenosnym?
Co do slownikow, podstawowy dla wiekszosci osob to ColorDict z bazami danych. Drugi, juz tylko jezykowy korzystajacy z Collinsa (ANG) i Langenscheidta (NIEM) to aKupidyn (dostepny w markecie). Gdyby autor dodal jeszcze mozliwosc korzystania z wymowy to bylaby juz pelnia szczescia.

Data: 2012-03-03 11:33:18
Autor: ToMasz
RYSIK czy niezbedny do Windows Mobile?
(...)
[...]
zgadza siê. Zwróæ jednak uwagê ¿e autor pyta o _konieczno¶æ_ u¿ywania rysika. Ja kiedy¶ pisa³em - z czego d³ugo siê koledzy d³ugo ¶miali- ¿e na i780 da siê - u¿ywaj±c myszki optycznej- napisaæ smsa jedn± rêk± jad±c na rowerze. Tyle ¿e w normalnym ¿yciu podobna konieczno¶æ wystêpuje sporadycznie (niewiem... zat³oczony autobus na dziurawej drodze?), a sam i780 chyba nie spe³nia warunku: internet w telefonie.

ToMasz

Data: 2012-03-03 13:46:11
Autor: Vza Vizenza
On Mar 3, 11:33 am, ToMasz <twit...@nospam.gazeta.pl> wrote:
> [...]

wystêpuje sporadycznie (niewiem... zat³oczony autobus na dziurawej
drodze?), a sam i780 chyba nie spe³nia warunku: internet w telefonie.

a i900 spelnia Twoim zdaniem? szczegolnie przy korzystaniu z tej
myszki?

Ijeszcze chce zapytac o system Bada? Tutaj caly czas rozmawiamy tylko
o WM vs Android. Przeciez Android ma obciazenie na maszyne wirtualna
do aplikacji i wlasnie w tym glownie ustepuje WM. Tylko, ze jest
jeszcze Bada i przynajmniej kilkanascie fajnych modeli amrtfonow pod
te platforme!
Tak wiec brak maszyny wirtualnej oznacza ze mniejszy procesor daje ten
sam efekt = mniejsze zuzycie energii = mniejsza bateria starcza na
dluzej, a mniejsza bateria oznacza chudszy aparat :)

Data: 2012-03-04 13:01:39
Autor: ToMasz
W dniu 03.03.2012 22:46, Vza Vizenza pisze:
[...]

_moim zdaniem_ nie. JAk ju¿ wcze¶niej pisa³em, Omnia do internetu za s³aba, brak zalet i780, myszka optyczna dzia³a marnie. (ten senseor jest "wpadniêty" przez co zmiejsza siê kontatk z palcem i traci p³ynno¶æ dzia³ania i precyzja.

Ijeszcze chce zapytac o system Bada? Tutaj caly czas rozmawiamy tylko
Ja mam o Badzie jak najgorsz± opinie. Bada kumpla (samsung wave jaki¶ tnai slider) nie odtwarza filmów (wielu znich) nie wy¶wietla prawid³owo stron. Koledzy z tej grupy nie potwierdzaj± tych problemów, wiêc mo¿e to wina u¿ytkownika? Tak czy siak, Automapy niema i raczej nie bêdzie, s³owniki - nie wiem, serwer ftp? jakie¶ nawigacje z OSM albo UMP?
Chcia³bym Ci jako¶ pomóc, ale nie wiem jak. Mo¿e wypisz tu parê stron www -  jakie najczêsciej odwiedzasz, spróbuje je otworzyæ na omni/i780/desireZ i poka¿e Ci jak wygl±daj±.
ToMasz

Data: 2012-03-04 05:24:29
Autor: Vza Vizenza
On Mar 4, 1:01 pm, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

Chcia³bym Ci jako¶ pomóc, ale nie wiem jak. Mo¿e wypisz tu parê stron
www -  jakie najczêsciej odwiedzasz, spróbuje je otworzyæ na
omni/i780/desireZ i poka¿e Ci jak wygl±daj±.

O fajnie! Taki najbardziej oczywisty przypadek, jestes w obcym miescie
i chcesz znalezc polaczenie komunkacji miejskiej oraz najdogodniejszy
pociag/autobus:  jakdojade.pl  e-podroznik.pl
Oraz rzecz jasna:  maps.google.com

To ciekawe jak wypada obsuga tych 3-ch portali na wymienionych
smartfonach?

Data: 2012-03-04 17:50:26
Autor: ToMasz
W dniu 04.03.2012 14:24, Vza Vizenza pisze:
[...]

chche, jako¶ niefortunnie te strony wybra³e¶. Jakdojadê.pl czy na androidzie czy na WM ma swój odpowiednik dla urz±dzeñ przeno¶nych. ma³o tego, wewn±trz jest mapka z gooogle maps. Krótko: na ma³ym ekranie i780, strasznie trzeba siê namêczyæ aby po wpisaniu nazwy miejscowo¶ci, wybraæ z listy jeden z pierdyliona przystanków. Niemnie je jednak da sie. na androidzie niema problemu. Filmiki posz³y na priva, ale chyba niewiele wnosz±. Co do google maps. na WM i Androida wystêpuje to jako osobny program, ale chyba i tak ma³o kto korzysta skoro prawdziwych nawigacji jest od groma. (tu i tu dzia³a ump, a ump to... wiadomo)
ToMasz

Data: 2012-03-04 13:49:04
Autor: JoteR
RYSIK czy niezbedny do Windows Mobile?
"ToMasz" napisa³:

Ja mam o Badzie jak najgorsz± opinie.

Na podstawie powierzchownych oglêdzin w rêkach "kumpla" egzemplarza z najni¿szej pó³ki cenowej.

Bada kumpla (samsung wave jaki¶  tnai slider)

Wave 533 zapewne?

nie odtwarza filmów (wielu znich) nie wy¶wietla prawid³owo stron.

No lito¶ci... Aparat z procesorem o osza³amiaj±cej prêdko¶ci 312 MHz, bez 3G..

Koledzy z tej grupy nie potwierdzaj± tych problemów, wiêc mo¿e to wina u¿ytkownika?

Raczej oserwatora. Je¶li ju¿ krytykujesz jaki¶ system, to wypada³oby mu siê przyjrzeæ na jakim¶ sensownym urz±dzeniu, nie na wykastrowanej zabawce dla mas. Przypomina to jako ¿ywo labidzenia u¿ytkowników Visty, katuj±cych ten system na maszynach z 512 MiB RAM - ³o jezu, jaki mu³.

Tak czy siak, Automapy niema i raczej nie bêdzie
s³owniki - nie wiem, serwer ftp? jakie¶ nawigacje z OSM albo UMP?

Tu racja, z aplikacjami na Bada OS nie jest ró¿owo, przynajmniej w porównaniu z Android Market. W dodatku czêsto pojawia siê problem niekompatybilno¶ci - niektóre aplikacje dzia³aj±ce np. pod Bada 1.0 na Wave 8500 nie rusz± pod Bada 1.1 na 723. IMHO Bada to póki co ¶lepa uliczka, je¶li chodzi o platformê do uruchamiania aplikacji.

JoteR

Data: 2012-03-04 14:12:16
Autor: ToMasz
[...]

chmmmm. wyra¼nie napisa³em ¿e to _moja opinia_ i ze _reszta grupy_ nie podziela tego zdania.

to wypada³oby mu
siê przyjrzeæ na jakim¶ sensownym urz±dzeniu, nie na wykastrowanej
zabawce dla mas.
w³a¶nie! Tylko ¿e o wykastrowaniu albo s³abo¶ciach nie dowiesz siê ani od sprzedawcy ani z instrukcji. podobnie jest z tanimi andoridami. Co¶ tam wspominano na GSMarena ¿e pewne parametry s± niewystarczaj±ce jednocze¶nie nie pisano do czego konkretnie( tak to mgli¶cie zapamiêta³em). Dopiero jak Play zacz±³ dawaæ na testy jaki¶ tam lichy telefon z androidem - wtedy siê wysypa³y negatywne opinie.

czyli dla w±tkotwórcy - kiszka.
ToMasz

Data: 2012-03-04 15:49:24
Autor: JoteR
RYSIK czy niezbedny do Windows Mobile?
"ToMasz" napisa³:

w³a¶nie! Tylko ¿e o wykastrowaniu albo s³abo¶ciach nie dowiesz siê ani od sprzedawcy ani z instrukcji.

No fakt, od sprzedawcy, zw³aszcza z (za przeproszeniem) Allegro, nie dowiesz siê niczego sensownego, natomiast z instrukcji (a zw³aszcza specyfikacji) i owszem, nie wspominaj±c ju¿ o ca³kiem prê¿nym http://samsungbadaos.pl/. Po co zatem krytykowaæ w czambu³ ca³y system na podstawie li tylko rzutu oka na wykastrowan± mydelniczkê w czyim¶ rêku, w dodatku zakupion± prawdopodobnie na (za przeproszeniem) Allegro, czyli o w±tpliwej sprawno¶ci technicznej?

JoteR

Data: 2012-03-02 21:56:59
Autor: ToMasz
W dniu 02.03.2012 19:34, Vza Vizenza pisze:
[...]

nie to nie tak. w wm czcionka jest ma³a, mie¶ci mi siê spokojnie nazwa i wielko¶æ. pamiêtaj ¿e system przygotowany do precyzyjnego "patyczka" albo  kursora. total commander bardzo podobny do tego z PC. (mnie o zasadê chodzi nie o wygl±d)
na androidzie czcionka du¿a, bo po co ma byæ ma³a, skoro rozdzielczo¶æ _dotyku_ niska? system przystosowany _w ca³o¶ci_ do placa i jego programy te¿! to nie wada urz±dzenia - tak poprostu jest. Na WM przegl±da³em pliki, i system decydowa³  czym je otworzy. Na Androidzie nie jest to takie wygodne. chce zobaczyæ film  - otwieram mxVideoPlayer, chcê s³uchaæ muzyki otwieram...(nawet nie wiem bo nie s³ucham). Poprostu inna filozofia, podejrzewam ¿e nie obca wiêkszo¶ci.

omnia i i780 to bardzo podobne telefony. ró¿ni± siê klawiatur±, ekranem
i wyj¶ciem na TV -

Jak to, na czym polega to wyjscie na tv, przez bluetooth?
nie, kabel z chinchami na koñcu
Przy okazji, Desire tez to ma?
desireZ nie ma wyj¶cia TV

potrzebujesz ekranu do internetu

ZDECYDOWANIE!
popro¶ kogo¶ o pokazanie na WM jak wygl±daj± strony. w³a¶ciwie poza brakiem flasha i ekranem który ma mniej punktów ni¿ strona - wszystko jest OK. Niemnie jednak ja nie korzysta³em wcale z netu na i780 i omni. W androidzie - tak.

[...]

bardzo czarno-bia³o przyjmujesz moje uwagi. Mnie w i780 brakuje autofocusa i diody w aparacie - ale Ty  o aparacie nie wspomina³e¶. Uwielbiam: odblokowaæ klawiszem i naciskaæ B-R-O  i na ekranie wyskakuje "bronek maliniak" zielona s³uchawka dzwoni - strza³k± wybieram opcje. Ale ekran 320 punktów to... ma³y jest! Otwórz okno firefoxa (czy co tam masz) i zmiejsz je do 320punktów. Te strony których projektant mia³ rozum - jako¶ zobaczysz. ale te które zosta³y zrobione przez cz³owieka zawê¿onego do win7 intela i7 i 24cali ekranu - zapomnij. w tej konkurencji i780 telefon nie siêga telefonowi z androidem (800p) do piêt. (no, mo¿e do kolan)

tak, a dlaczego z tym przesuwaniem?
tego siê nieda opisaæ. na WM _ta funkcja_ dzia³a drêtwo. na Androidzie du¿o lepiej.
To te¿ zale¿y od tego co jest na stronie. JA czasem (android) ogl±dam tvn24 z www. strona pewno co¶ tam wa¿y, a okno flasha muszê powiekszyæ dwoma palcami ¿eby trafiæ na "klikacz" full screen. na tej stronie wspomniana operacja trwa dooooobre parê sekund.

tak, teraz tez sie sklaniam w kierunku zakupu jakiegos Desire - a czy
nie ma tanszych z Androidem?
s±, ale nie warto.
http://sites.google.com/site/cenytelefonow/
tak to jest ¿e ludzie chc± _mieæ_ androida, a nie koniecznie go u¿ywaæ. Zanim kupi³em telefon z androidem widzia³em wiele filmików, czyta³em wiele opisów. Pomy¶la³êm ¿e jak mam wydaæ kupê kasy na co¶ co jest trochê nie teges, i trzeba to "dorobiæ" to wolê nie kupowaæ. tak te¿ wytrwa³em a¿ kasy przyby³o i wystarczy³o na desireZ zwyk³y desire bez Z - by³ tu omawiany wczoraj. jaki¶ specjalny rom (flash) redukuje ilo¶æ niepotrzebnych programów, ponadto (tak to rozumiem)czê¶c pamiêci przenosi na wydzielon± partycje na karcie SD. Pobawisz siê w taki sposób? JA ju¿ chyba stary jestem, i bardziej ceniê ¶wiêty spokój ni¿ 2 stówki w cenie telefonu który bêdê "maca³" przez conajmniej 1 godzinê dziennie przez 2 lata.
i jak to w ogole jest, dlacze nie polecacie Gio, przeciez wedlug
wszystkich wykazow jego bateria trzyma dwukrotnie dluzej nic w
Desire!
im mniejszy ekran, mniej punktów tym procesor mo¿e byæ wolniejszy, mniej pr±du ci±gnie.
tak widzia³e¶ na wspomnianej stronie WWW-tam gdzie jest czerowny/pomarañczowy kolor - zastanów siê 3 razy nad modelem. u³atwiê Ci - desireZ/defy to najni¿sza akceptowalna pó³ka.

Tak - tylko znowu: CO Z TYM MENADZEREM PLIKOW! Jak sobie radzicie bez
mozliwosci zapanowania nad systemem plikow?!
nie u¿ywaæ managera plików, albo w bardzo ograniczonym zakresie. w A. i WM s± serwery ftp i z poziomu PC zamieszasz co bêdziesz chcia³.

OK, ale czy nie ma jakis rasowych slownikow typu OXFORD, Collins,
Webster (z wyczerpujacymi informacjami dla jezykoznawcow)?
Pod WM jest np. SlovoEd itp...
posprawdzaj u producentów softu albo na emualch czy gdzie¶tam. Zanim zap³acisz za program, dowiedz siê jakie s± warunki u¿ytkowania. np raz kupion± automapê mo¿esz przenie¶æ na inny telefon z WM - ale za ka¿dym razem trzeba siê kontaktowaæ z BOK. Szkoda by by³o kupiæ program na (np)rok, albo jak stracisz (ukradn±) tlefon to stracisz program. w A. programy s± powi±zane z kontem gooogle
ToMasz
PS ja Ci chêtnie udzielê informacji, ale nie podejmê decyzji. Ma³o tego, we¼ pod uwagê ¿e ja zawsze wymaga³em od telefonu ¿eby by³ telefonem, a nie okienkiem na internet, wiêc inaczej ni¿ Ty oceniam urz±dzenia.

Data: 2012-03-04 18:37:29
Autor: atm
On 2012-03-01 07:26, viazenza@gmail.com wrote:
[...]

Ile chcesz wydac na ten telefon? Bo to kluczowa sprawa...

RYSIK czy niezbedny do Windows Mobile?