RYZEN

Data: 2020-09-21 00:47:37
Autor: Smok Eustachy
RYZEN
Cześć,
Kto siedzi obecnie w Ryzenach?
Który RYzen jest becnie najnowszy z tych 4-rdzeniowych?
I który chipset jest najnowszy?
Ponoć te najnowsze żrą mniej prądu i się mniej grzeją?
Kompletnie tego nie ogarniam....

Data: 2020-09-21 11:19:44
Autor: Tasiorsa
RYZEN
W dniu 2020-09-21 o 00:47, Smok Eustachy pisze:
[...]
Ryzen 3 3300x to niezły wybór. Wydajność Intela I7 7700K
Tyle że są problemy z dostępnością :)

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2020-09-21 10:23:06
Autor: Marcin Debowski
RYZEN
On 2020-09-21, Tasiorsa <tasiorsa@poczta.fm> wrote:
[...]

Co w nim jest takiego, że widzę jego cenę w paru miejscach zbliżoną do ceny Ryzen'a 5 3600, który jest jednak dużo szybszy przy tym samym TDP?
Passmark podaje ceny pomiedzy 200 a 260USD (bieżaca), gdy 5 3600 200USD. --
Marcin

Data: 2020-09-21 18:14:10
Autor: t-1
RYZEN

Co w nim jest takiego, że widzę jego cenę w paru miejscach zbliżoną do
ceny Ryzen'a 5 3600, który jest jednak dużo szybszy przy tym samym TDP?
Passmark podaje ceny pomiedzy 200 a 260USD (bieżaca), gdy 5 3600 200USD.

ja widzę 3 699zł a 5 925zł.

Data: 2020-09-21 22:43:23
Autor: Marcin Debowski
RYZEN
On 2020-09-21, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

[...]

Z tymi cenami jest coś dziwnego. W tej chwili, Amazon ma 5 3600 za ekwiwalent 803zł, swoją kupiłem tam na początku sierpnia za 690zł. Co ciekawe, w tamtym czasie, można też było dostać 7 1700 (tpd 65W, passmark 14k6) za jakieś 510zł, oraz 5 1600x (13k1) poniej 420zł. 3 3300x sam Amazon (usa) nie ma w tej chwili w swojej ofercie, ale pokazuje wielu sprzedawców z ceną ca 420zł. I weź się w tym połap.

--
Marcin

Data: 2020-09-23 01:15:25
Autor: radekp@konto.pl
RYZEN
Mon, 21 Sep 2020 22:43:23 GMT, w <f0aaH.449531$im1.292212@fx18.ams1>, Marcin

On 2020-09-21, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

> [...]

Z tymi cenami jest coś dziwnego. W tej chwili, Amazon ma 5 3600 za ekwiwalent 803zł, swoją kupiłem tam na początku sierpnia za 690zł. Co ciekawe, w tamtym czasie, można też było dostać 7 1700 (tpd 65W, passmark 14k6) za jakieś 510zł, oraz 5 1600x (13k1) poniej 420zł. 3 3300x sam Amazon (usa) nie ma w tej chwili w swojej ofercie, ale pokazuje wielu sprzedawców z ceną ca 420zł. I weź się w tym połap.

Nie masz polskich sklepów?

Data: 2020-09-23 11:00:41
Autor: Marcin Debowski
RYZEN

On 2020-09-21, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

> [...]

Z tymi cenami jest coś dziwnego. W tej chwili, Amazon ma 5 3600 za ekwiwalent 803zł, swoją kupiłem tam na początku sierpnia za 690zł. Co ciekawe, w tamtym czasie, można też było dostać 7 1700 (tpd 65W, passmark 14k6) za jakieś 510zł, oraz 5 1600x (13k1) poniej 420zł. 3 3300x sam Amazon (usa) nie ma w tej chwili w swojej ofercie, ale pokazuje wielu sprzedawców z ceną ca 420zł. I weź się w tym połap.

Niestety nie, ale akurat tu nie narzekam.

--
Marcin

Data: 2020-09-21 18:50:29
Autor: Smok Eustachy
RYZEN
W dniu 21.09.2020 o 11:19, Tasiorsa pisze:
[...]

A z tych z zintegrowaną grafiką?
I co z płytami głównymi?

Data: 2020-09-23 01:13:55
Autor: radekp@konto.pl
RYZEN
Mon, 21 Sep 2020 18:50:29 +0200, w
<5f68d9d5$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>, Smok Eustachy <smok@wurg.pl>
napisał(-a):

> Ryzen 3 3300x to niezły wybór. Wydajność Intela I7 7700K
> Tyle że są problemy z dostępnością :)
> A z tych z zintegrowaną grafiką?

Ryzen 5 4650G -- o ile uda się kupić :) Cena chyba z 200USD.

I co z płytami głównymi?

Chipset B450. Albo 550 jeżeli planujesz rozbudowę.

Data: 2020-09-25 00:23:35
Autor: Smok Eustachy
RYZEN
W dniu 23.09.2020 o 01:13, radekp@konto.pl pisze:
Mon, 21 Sep 2020 18:50:29 +0200, w
/.../
A z tych z zintegrowaną grafiką?

Ryzen 5 4650G -- o ile uda się kupić :) Cena chyba z 200USD.

1000zł kosztuje. A taki za 500 wystarczy

I co z płytami głównymi?

Chipset B450. Albo 550 jeżeli planujesz rozbudowę.

To już lepiej kupić nową płytę wypasioną.

Data: 2020-09-25 01:19:20
Autor: Smok Eustachy
RYZEN
/.../
To już lepiej kupić nową płytę wypasioną.

Dlaczego?

Bo za jakiś czas PCI EXPRESS 4.0 czy tam coś będzie dawało przewagę a wypasiony obecny proc będzie tani

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_AMD_chipsets

X570 ma lepsze usb i Expresa 4.0.
Chyba że to ściema?

Data: 2020-09-25 02:51:30
Autor: Marcin Debowski
RYZEN
On 2020-09-24, Smok Eustachy <smok@wurg.pl> wrote:
/.../
[...]

Pewnie racja, ale ja jestem trochę minimalista i zawsze patrzę na kompromis cenowo-użytkowy, czyli czy rzeczywiście istotnie odczuję tę różnice. Teraz sobie zmodernizowałem peceta do gier i zamieniłem np. jakieś przeciętne ssd na nvme 970 Samsunga, m.2. PCIE3 i różnica jest spora, ale jakby to miało być PCIE4 to wątpię abym odczuł.

Z drugie strony, różnica pomiędzy tym co kupiłem (B350) a X570 to jakieś 500zł co w sumie nie jest dużo, keśli ten pecet ma starczyć na lata.

--
Marcin

Data: 2020-09-25 14:33:00
Autor: radekp@konto.pl
RYZEN
Fri, 25 Sep 2020 01:19:20 +0200, w
<5f6d2978$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>, Smok Eustachy <smok@wurg.pl>
napisał(-a):

/.../
> Bo za jakiś czas PCI EXPRESS 4.0 czy tam coś będzie dawało przewagę a wypasiony obecny proc będzie tani

> [...]

Widziałem jakieś testy -- drobne procenty przyrostu wydajności.
Nie warte ceny.

Data: 2020-09-25 19:23:29
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
RYZEN
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 25 Sep 2020 14:33:00 +0200  doszła do mnie wiadomość  <2rormfljnn4oj96up9h8ktg4f0gfg0v57h@4ax.com>  od "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>  :
Fri, 25 Sep 2020 01:19:20 +0200, w
<5f6d2978$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>, Smok Eustachy <smok@wurg.pl>
napisał(-a):

/.../
> [...]

X570 ma lepsze usb i Expresa 4.0.
Chyba że to ściema?

Widziałem jakieś testy -- drobne procenty przyrostu wydajności.

Na płycie masz ograniczoną ilość linii  Pci-e z procesora, przykładowo 24(4 idą do
chipsetu i są multipleksowane).
16 linii na grafikę, 4, przykładowo, do dysku SSD i... koniec z liniami bezpośrednimi(te
wychodzące z chipsetu są 2 albo nawet 3x wolniejsze od tych bezpośrednio z procesora).
Reasumując, mając Pci-e 4 podłączysz 2x więcej urządzeń bezpośrednio do procesora(dyski,
karty grafiki) niż na takiej samej ilości Pcie-e 3 nie ograniczając im wydajności.
Warto, bo niebawem pojawią się dyski SSD o maksymalnej przepustowości 8 i więcej Gbit/s,
to samo może niebawem dotyczyć kart graiki.
24 linie Pci-e 4 mają przepustowość 48 linii Pcie-3, dostajesz przepustowość prawie jak w
procesorach serwerowych.

Data: 2020-09-25 23:04:56
Autor: Marcin Debowski
RYZEN
On 2020-09-25, Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> wrote:
[...]
napisał(-a):

/.../
> [...]

Na płycie masz ograniczoną ilość linii Pci-e z procesora, przykładowo 24(4 idą do chipsetu i są multipleksowane). 16 linii na grafikę, 4, przykładowo, do dysku SSD i... koniec z liniami bezpośrednimi(te wychodzące z chipsetu są 2 albo nawet 3x wolniejsze od tych bezpośrednio z procesora). Reasumując, mając Pci-e 4 podłączysz 2x więcej urządzeń bezpośrednio do procesora(dyski, karty grafiki) niż na takiej samej ilości Pcie-e 3 nie ograniczając im wydajności. Warto, bo niebawem pojawią się dyski SSD o maksymalnej przepustowości 8 i więcej Gbit/s, to samo może niebawem dotyczyć kart graiki. 24 linie Pci-e 4 mają przepustowość 48 linii Pcie-3, dostajesz przepustowość prawie jak w procesorach serwerowych.

To jest MZ przewaga iluzoryczna i jeśli w ogóle, to w praktyce słabo dostrzegalna dla jakiś 99% użytkowników. Poza tym, jak już pojawią się te dyski 8Gbit/s we w miarę przystępnych cenach to zapewne będziemy mieli pcie5 na obecnej pozycji pcie4, pcie4 będzie de facto standardem, a u mnie będzie pora na wymianę płyty i cpu.

--
Marcin

Data: 2020-09-25 14:32:00
Autor: radekp@konto.pl
RYZEN
Fri, 25 Sep 2020 00:23:35 +0200, w <5f6d1c67$0$547$65785112@news.neostrada.pl>,
Smok Eustachy <smok@wurg.pl> napisał(-a):

W dniu 23.09.2020 o 01:13, radekp@konto.pl pisze:
> Mon, 21 Sep 2020 18:50:29 +0200, w
/.../

1000zł kosztuje. A taki za 500 wystarczy

Ale nie musisz kupować grafy.

Data: 2020-09-25 19:26:22
Autor: Smok Eustachy
RYZEN
W dniu 25.09.2020 o 14:32, radekp@konto.pl pisze:
[...]

A taki za 500 tez może mieć grafę.

Data: 2020-09-25 23:35:00
Autor: radekp@konto.pl
RYZEN
Fri, 25 Sep 2020 19:26:22 +0200, w <5f6e283e$0$558$65785112@news.neostrada.pl>,

?

Data: 2020-09-29 20:54:53
Autor: Smok Eustachy
RYZEN
W dniu 25.09.2020 o 23:35, radekp@konto.pl pisze:
Fri, 25 Sep 2020 19:26:22 +0200, w <5f6e283e$0$558$65785112@news.neostrada.pl>,
/..,//
A taki za 500 tez może mieć grafę.

?

https://www.benchmark.pl/produkt/amd-ryzen-3-3200g
530zł. A nie 1000.
Za tysiąc mam procek z płytą i RAM

Data: 2020-09-30 13:13:46
Autor: radekp@konto.pl
RYZEN
Tue, 29 Sep 2020 20:54:53 +0200, w <5f7382fd$0$541$65785112@news.neostrada.pl>,
Smok Eustachy <smok@wurg.pl> napisał(-a):

> [...]

Różnica jest właśnie taka jak między 530zł a 1000zł.

Data: 2020-09-30 14:25:04
Autor: trybun
RYZEN
W dniu 29.09.2020 o 20:54, Smok Eustachy pisze:
[...]

Ryzen 5-3400G wydaje się być lepszym wyborem, niewiele droższy a wydajniejszy, zwłaszcza zintegrowana grafika.

Data: 2020-10-01 12:48:25
Autor: radekp@konto.pl
RYZEN
Wed, 30 Sep 2020 14:25:04 +0200, w <rl1teu$1e1m$1@gioia.aioe.org>, trybun
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

> [...]

Ryzen 5-3400G wydaje się być lepszym wyborem, niewiele droższy a wydajniejszy, zwłaszcza zintegrowana grafika.

Stara architektura, nie warto już się w nią pchać, skoro nadeszła nowa
generacja.

Data: 2020-10-01 12:58:16
Autor: trybun
RYZEN
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

[...]

Pokaż alternatywę dla 5-3400G. Nie upieram się przy nim ale nic co by temu antykowi zagrażało nie widzę.

Data: 2020-10-02 13:16:14
Autor: radekp@konto.pl
RYZEN

https://www.cpu-monkey.com/en/compare_cpu-amd_ryzen_5_3400g-953-vs-amd_ryzen_3_pro_4350g-1631
https://www.youtube.com/watch?v=atwcl2y1IzY

Data: 2020-10-02 18:10:31
Autor: trybun
RYZEN

<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

[...]

Ze względu na brak w polskich sklepach nie można skonfrontować cenowo z 5-3400G. Na "Morele" jest tylko jakiś golas a i w takiej wersji jest droższy od 3400G. Sama specyfikacja lepsza, ale co do wydajności grafiki to już nie jest takie jasne.

Data: 2020-09-22 12:08:12
Autor: Roman Tyczka
RYZEN
W dniu 21.09.2020 o 00:47, Smok Eustachy pisze:
[...]

Jest na ten temat miliard artykułów...
Reasumując Ryzeny bazują na mikroarchitekturze Zen, do tej pory wyszły dwie odsłony tej architektury, Zen i Zen 2. Obecnie czekamy na premierę Zen 3, która ma pojawić się za niecały miesiąc.
Co do samych procesorów to AMD zrobiło zamieszanie i wyszły już Ryzeny serii 4xxx mimo, że są na architekturze Zen 2.
W tej chwili radzę czekać na Zen 3 i procesory serii Ryzen 5xxx - nawet jeśli chcesz kupić starszą edycję - po premierze nowej stara stanieje.

Co do chipsetów dla Ryzenów to OIDP są 3 serie: A, B i X - od najsłabszej do najmocniejszej. A w obrębie serii są numerki np. 320, 450, 570, gdzie pierwsza cyfra im wyższa tym nowsza edycja.

Reszta w googlu/wiki/AMD

--
pzdr
Roman

Data: 2020-09-22 15:33:33
Autor: Smok Eustachy
RYZEN
W dniu 22.09.2020 o 12:08, Roman Tyczka pisze:

Jest na ten temat miliard artykułów...

Stare albo gupie w większości.

Data: 2020-09-23 01:12:59
Autor: radekp@konto.pl
RYZEN
Mon, 21 Sep 2020 00:47:37 +0200, w <5f67dc09$0$554$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Bierz 3 3100 do gier, jak do pracy to 5.

RYZEN