Rachunek maklerski - dywidenda i podatek od dywidendy!!!!

Data: 2013-11-27 01:29:31
Autor: mrobak69
Rachunek maklerski - dywidenda i podatek od dywidendy!!!!
Witam

Zawsze myślałem że dochód z dywidendy jest opodatkowany zryczałtowanym podatkiem 19% - no więc czytam na wyciągu ze swojego rachunku maklerskiego:

26-07-2013 DYWIDENDA 19,50

26-07-2013 PODATEK od dywidendy 4,00

Jak to sie ma do 19% skoro jakbym nie liczył wychodzi 20,51%

A może ja czegoś nie jestem świadomy - czy  to jakoś inaczej się liczy?

Data: 2013-11-27 10:43:53
Autor: J.F
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
[...]

Zaokragla sie do pelnej zlotowki ?

J.

Data: 2013-11-27 04:26:01
Autor: mrobak69
Rachunek maklerski - dywidenda i podatek od dywidendy!!!!
W dniu środa, 27 listopada 2013 10:43:53 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
Uďż˝ytkownik  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci grup

Zawsze my�la�em �e doch�d z dywidendy jest opodatkowany zrycza�towanym podatkiem 19% - no wi�c czytam na wyci�gu ze swojego rachunku maklerskiego:

>26-07-2013 DYWIDENDA 19,50

>26-07-2013 PODATEK od dywidendy 4,00

>Jak to sie ma do 19% skoro jakbym nie liczyďż˝ wychodzi 20,51%

>A moďż˝e ja czegoďż˝ nie jestem ďż˝wiadomy - czy  to jakoďż˝ inaczej siďż˝ >liczy?

Zaokragla sie do pelnej zlotowki ?

J.

ale pytasz czy wiesz na 100 % bo jakoś no nijak mi to nie gra

Data: 2013-11-27 13:55:41
Autor: MarekZ
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5295bedb$0$2277$65785112@news.neostrada.pl...

26-07-2013 DYWIDENDA 19,50
26-07-2013 PODATEK od dywidendy 4,00
Jak to sie ma do 19% skoro jakbym nie liczył wychodzi 20,51%
A może ja czegoś nie jestem świadomy - czy  to jakoś inaczej się liczy?

Podstawa opodatkowania: 20,00.
Obliczony podatek: 3,80.
Pobrany podatek: 4,00.

Data: 2013-11-28 04:29:38
Autor: mrobak69
Rachunek maklerski - dywidenda i podatek od dywidendy!!!!
czyli na dwukrotnym niekorzystnym dla mnie zaokrągleniu płacę de facto 20,51% podatku a nie 19%

co za kraj gdzie to jest napisane - jaka ustawa nakazuje tak obliczać i zaokrąglać?

Data: 2013-11-28 05:21:30
Autor: Kris
W dniu czwartek, 28 listopada 2013 13:29:38 UTC+1 użytkownik mrob...@gmail.com napisał:
to jest napisane - jaka ustawa nakazuje tak obliczać i zaokrąglać?
Jak jeszcze nie tak dawno zaokraglali inaczej i był wysyp lokat tzw" bezbelkowych" to tez protestowałeś?

Data: 2013-11-28 13:39:30
Autor: osa
W dniu 2013-11-28 13:29, mrobak69@gmail.com pisze:
czyli na dwukrotnym niekorzystnym dla mnie zaokrągleniu płacę de facto 20,51% podatku a nie 19%

oj tam, oj tam, masz tylko o 1% więcej. Przy podatku od zysków kapitałowych (tzw. belka) w wyniku zaokrągleń podatek ten może wynieść 100%. Oczywiście zgodnie z prawem. A Ty tu o taki drobiazg wielkie larum podnosisz ;)

Data: 2013-11-28 19:10:48
Autor: Wojciech Bancer
On 2013-11-28, osa <woytek18@poczta.fm> wrote:
[...]

Przecież on zapłacił belkę. To o czym Ty mówisz dotyczy jedynie lokat,
a nie całego podatku od zysków kapitałowych jako takiego.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2013-11-29 12:37:38
Autor: WAM
On Thu, 28 Nov 2013 13:39:30 +0100, osa <woytek18@poczta.fm> wrote:

oj tam, oj tam, masz tylko o 1% więcej. Przy podatku od zysków kapitałowych (tzw. belka) w wyniku zaokrągleń podatek ten może wynieść 100%. Oczywiście zgodnie z prawem.
Gdzieś tu bywała mowa nawet o 200% chyba - przy wspólnym koncie?

WAM

Data: 2013-11-28 14:16:45
Autor: J.F
Rachunek maklerski - dywidenda i podatek od dywidendy!!!!
Użytkownik  napisał w wiadomości
czyli na dwukrotnym niekorzystnym dla mnie zaokrągleniu płacę de facto 20,51% podatku a nie 19%

Oj tam, o 50 gr sie klocisz.
Ktore przy innej dywidendzie moze byc na twoja korzysc.
A przeciez wiecej podatkow placisz i one tez zaokraglone.

co za kraj gdzie to jest napisane - jaka ustawa nakazuje tak obliczać i zaokrąglać?

Jesli nie wprost w ustawie, to w rozporzadzeniu wydanym na podstawie ustawy.

Zaokraglaja podatki od lat i nikt sie nie klocil, z wyjatkiem Belki :-)

J.

Data: 2013-11-29 08:54:58
Autor: jureq
Dnia Thu, 28 Nov 2013 04:29:38 -0800, mrobak69 napisał(a):

gdzie to jest napisane - jaka ustawa nakazuje tak obliczać i
zaokrąglać?

Ordynacja podatkowa

Data: 2013-11-27 15:08:39
Autor: WAM
On Wed, 27 Nov 2013 01:29:31 -0800 (PST), mrobak69@gmail.com wrote:

26-07-2013 DYWIDENDA 19,50
26-07-2013 PODATEK od dywidendy 4,00
Jak to sie ma do 19% skoro jakbym nie liczył wychodzi 20,51%
A może ja czegoś nie jestem świadomy - czy  to jakoś inaczej się liczy?
zaokr(0,19*zaokr(dywidenda;0);0)
mniej więcej tak :)

WAM

Rachunek maklerski - dywidenda i podatek od dywidendy!!!!