Rachunek (nie f.-VAT) elektroniczny

Data: 2011-03-08 14:58:31
Autor: Michał
Rachunek (nie f.-VAT) elektroniczny
Witam, Czy osoba dokonująca sprzedaży nie będąca VATowcem (nie mającym prawa do
wystawiania faktur VAT) może wystawiać rachunki w postaci elektronicznej ? Znalazłem w sieci informację, że bez podpisu to można wystawić fakturę-VAT. Ale
przywilej ten nie dotyczy rachunków. Ergo: nie można wysyłać rachunków za
zakupione towary/usługi drogą elektroniczną, tylko tradycyjną pocztą. A z tego wynika, że jeśli ja planowałem handlować w sieci, również z osobami z
poza PL, to nie będe zmuszony wysyłać listy do USA, Japonii, Chin itp, itd... A koszt listu do tak odległych miejsc to może być już konkretnie duży. Zatem, jeśli planowałem nie być VATowcem to czy powinienem zrewidować plany i
jednak zostać vatowecem, żeby móc wysyłać PDFy (faktury VAT bez podpisu, drogą
elektroniczną) ? Czy też może jest jednak jakaś możliwość, żeby jednocześnie nie być VATowcem, a
nie wysyłać papierowych rachunków .... ?   :-( Tutaj info o baku możliwości wysyłania e-rachunku (na dole)
http://www.vat.pl/rachunki/index.php Pozdrawiam,
Michał --

Data: 2011-03-08 15:10:20
Autor: elephanto
W dniu 08-03-2011 14:58, Michał pisze:
Tutaj info o baku możliwości wysyłania e-rachunku (na dole)
http://www.vat.pl/rachunki/index.php

Nie che mi sie teraz szukac, ale zdaje sie, ze wymog podpisu na rachunku ma byc zniesionyy.

--
Adam

Data: 2011-03-08 15:29:53
Autor: tomek
Rachunek (nie f.-VAT) elektroniczny
Dnia 2011-03-08, o godz. 15:10:20
elephanto <elephanto@cut.it.gmail.com> napisał(a):

> [...]
> http://www.vat.pl/rachunki/index.php

Nie che mi sie teraz szukac, ale zdaje sie, ze wymog podpisu na

W zeszłym tygodniu rozporządzenie ukazało się w Dz.U. więc to już na
dniach.

Tomek

Data: 2011-03-08 15:30:45
Autor: tomek
Rachunek (nie f.-VAT) elektroniczny
Dnia 2011-03-08, o godz. 14:58:31
"Michał" <michal_jan@poczta.onet.pl> napisał(a):

Tutaj info o baku możliwości wysyłania e-rachunku (na dole)
http://www.vat.pl/rachunki/index.php

Oni już tak mają, razem z bratnim portalem z `pit` w nazwie

Tomek

Data: 2011-03-08 14:48:49
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-03-08, tomek <tomekziel@op.pl> wrote:

[...]

Tutaj info o baku możliwości wysyłania e-rachunku (na dole)
http://www.vat.pl/rachunki/index.php
Oni już tak mają, razem z bratnim portalem z `pit` w nazwie

Rachunek podpisany podpisem kwalifikowanym chyba już musi
być ważny, skoro podpis elektroniczny jest równowazny odręcznemu?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-03-08 16:21:57
Autor: tomek
Rachunek (nie f.-VAT) elektroniczny
Dnia 2011-03-08, o godz. 14:48:49

On 2011-03-08, tomek <tomekziel@op.pl> wrote:

[...]

Rachunek podpisany podpisem kwalifikowanym chyba już musi
być ważny, skoro podpis elektroniczny jest równowazny odręcznemu?

Faktycznie, skoro nie jest to zabronione to jest dozwolone.
Co nie zmienia faktu że za kilka dni rachunek nie będzie musiał
zawierać podpisu, co wg autora uzasadnienia do projektu rozporządzenia
ma spowodować możność wysyłania "gołych" PDFów.

Tomek

Data: 2011-03-11 01:00:34
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2011-03-08, tomek <tomekziel@op.pl> wrote:

[...]

[...]

  Pytaniem jest, czy już tak nie jest.
  Przypomnę, że podatnik zwolniony jest zwolniony - ale PODLEGAJĄCY,
czyli rachunek wystawiony lub otrzymany przez podatnika zwolnionego
(np. dg zwolniona podmiotowo), ma inną "wagę" podlegania pod przepisy
(przynajmniej podatkowe VAT) niż taki sam (tak samo wyglądający)
kwit wystawiony przez podatnika nieodplegającego (np. z okazji
umowy wykonywanej osobiście i spełniającej wymogi niepodlegania
pod VAT tudzież sprzedaży używanych rzeczy posiadanych w celach
osobistych).

  Konkretnie mam na myśli to:
+++
Rozporządzenie [...] w sprawie [...] wystawiania faktur [...]
[...]
§ 17. Za fakturę uznaje się również:
[...]
5) rachunki, o których mowa w art. 87 i 88 ustawy [...]
  Ordynacja podatkowa [...] wystawiane przez podatników nieobowišzanych
  do wystawiania faktur według zasad okreœlonych w § 4, 5,
  7-14, 16-20 i 22.
-- -

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-08 15:45:58
Autor: Piotrek
On 2011-03-08 14:58, Michał wrote:
[...]

Ale przecież (debilne) polskie prawo podatkowe nie ma zastosowania poza granicami Polski. I bardzo byś się zdziwił na jakiej podstawie możesz wykazać koszt na przykład w Stanach ;-)

Tak więc na Twoim miejscu oddzieliłbym dwie sprawy:
- wystawianie kwitu-rachunku
- wysyłanie obrazu tegoż kwitu-rachunku do kontrahenta

Piotrek

Rachunek (nie f.-VAT) elektroniczny