Rachunek przed fakturą

Data: 2010-09-22 16:11:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rachunek przed fakturą
Hello Przemysław,

miałem kiedyś klienta, który chciał aby przed fakturą wystawiać mu
rachunek. Coś jak kelner w restauracji, że przynosi rachunek, a później
daje i tak paragon fiszkalny albo fakturę.
Czy istnieje niebezpieczeństwo, że US np. uzna iż bezpodstawnie
wystawiałem rachunki niewatowskie (jak niewatowiec) równolegle z
fakturami, czy też da się jakoś pogodzić Rachunek w sensie
,,specyfikacji na bazie której powstaje faktura'' z samą fakturą jako
taką? Bo w sumie sporo osób mówi, że Faktura Proforma bez słowa VAT jest
OK i nie jest dokumentem księgowym. Więc czy stworzenie takiego
nieksięgowego rachunku też jest możliwe?

Jakieś pomieszanie z poplątaniem - VATowiec wystawia faktury VAT,
nieVATowiec wystawia rachunki. Wystawienie jednego i drugiego na raz
moim zdaniem jest nieprawidłowe.

--
Best regards,

Data: 2010-09-22 18:11:16
Autor: 'Tom N'
Rachunek przed fakturą
RoMan Mandziejewicz w <news:422026462.20100922161131pik-net.pl>:

[...]

WkF: jeden i drugi obowiązany jest wystawić rachunek (patrz Ordynacja Podatkowa), a że na rachunku wystawianym przez podatnika VAT, minfin nakazał umieścić napis Faktura VAT to inna kwestia.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-09-22 19:56:09
Autor: Tomek
Rachunek przed fakturą
[...]

Hint: Na fakturze VAT ma być napisane "FAKTURA VAT", a jak rozpoznać rachunek ?

--
Tomek

Rachunek przed fakturą