Rachunek za wynajem mieszkania

Data: 2009-03-19 09:16:29
Autor: pi3tia
Rachunek za wynajem mieszkania
Witam! Mieszkam w wynajętym mieszkaniu, do tej pory regulowałem opłatę za mieszkanie po prostu dając pieniądze właścicielowi. Od tego miesiąca właściciel zażądał mojego NIPu którego potrzebuje do wystawiania rachunku/faktury za wynajem mieszkania jakoby ze względu na zmiany prawne. Z czym się to wiąże, czy nie jest to ruch w kierunku podwyższenia czynszu lub doliczenia dodatkowych opłat?

Data: 2009-03-19 08:21:22
Autor: jureq
Dnia Thu, 19 Mar 2009 09:16:29 +0100, pi3tia napisał(a):

[...]

Zapewne z nowym przepisami, które w pewnych okolicznościach wymagają posiadania kasy fiskalnej jeśli nie wystawia się rachunku za wynajem.
Do wystawienia rachunku dla osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej nie jest potrzebny NIP.

Data: 2009-03-19 09:30:25
Autor: pi3tia
jureq pisze:

[...]

Bardzo dziękuje za odpowiedz. Czy w związku z wystawianiem rachunków będę obciążony podatkiem VAT? Nie prowadzę działalności gospodarczej.

Data: 2009-03-19 10:39:40
Autor: Cavallino
Użytkownik "pi3tia" <pi3tia@gmail.com> napisał w wiadomości news:

[...]

Niekoniecznie, to nie ma z tym związku.
Prędzej NIE BĘDZIESZ obciążony za zakup kasy fiskalnej przez właściciela, więc w sumie zagranie w Twoim interesie również.

Data: 2009-03-19 11:02:27
Autor: Agent 0700
Rachunek za wynajem mieszkania
za mieszkanie po prostu dając pieniądze właścicielowi. Od tego miesiąca

Zmiany prawa były od listopada

właściciel zażądał mojego NIPu którego potrzebuje do wystawiania rachunku/faktury za wynajem mieszkania jakoby ze względu na zmiany prawne.

NIP nie jest potrzebny

Z czym się to wiąże, czy nie jest to ruch w kierunku
podwyższenia czynszu lub doliczenia dodatkowych opłat?

Nie ma żadnych dodatkowych opłat ani kosztów, chyba, że musi kupić bloczek z rachunkami i długopis :-)

Ja wystawiam rachunki za wynajem i nie musiałem kupować kasy fiskalnej na szczęście, bo wtedy może bym podniósł - kasa musi się zwrócić.

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2009-03-19 11:57:48
Autor: pi3tia
Agent 0700 pisze:

[...]

Dzieki wielkie za odpowiedz. To mnie uspokoilo bo myslalem ze beda klopoty :)

Pozdrawiam,
Pawel

Rachunek za wynajem mieszkania