Rada MinistrĂłw przyjęła projekt budĹźetQ1|BéÚŰMľŽ‰

Data: 2020-09-29 18:38:28
Autor: u2
Rada MinistrĂłw przyjęła projekt budĹźetQ1|BéÚŰMľŽ‰
może gdyby pełomafia rządziła, a na pewno gdyby rządziła kuń-federacja, to nie byłoby takiego deficytu ?

https://naszeblogi.pl/57046-rada-ministrow-przyjela-projekt-budzetu-na-2021-rok

Wysłane przez Zbigniew Kuźmiuk w 29-09-2020 [06:58]

Rada Ministrów przyjęła projekt budżetu na 2021 rok, deficyt poniżej 4% PKB

1. Wczoraj Rada Ministrów po miesięcznych konsultacjach społecznych, przyjęła projekt ustawy budżetowej na 2021 rok, zostanie on przekazany do Parlamentu do końca tego miesiąca.

Ostatecznie prognoza dochodów przewiduje dochody na poziomie 404,4 mld zł, zaś wydatki na poziomie 486,7 mld zł, co oznacza, że deficyt budżetowy na 2021 rok, nie będzie mógł być wyższy niż 82,3 mld zł.
Ten wysoki poziom wydatków budżetowych i w konsekwencji stosunkowo wysoki deficyt świadczą o tym, że rok 2021 będzie kolejnym rokiem ze znaczącym wsparciem dla przedsiębiorców walczących ze skutkami Covid19.
2. Przypomnijmy, że założenia do budżetu na 2021 zostały określone jako ostrożne, o czym świadczy podstawowa wielkość czyli wzrost PKB, który jest prognozowany na poziomie 4%, po prognozowanym spadku w roku obecnym wynoszącym 4,6%.

Stopa bezrobocia jest prognozowana na poziomie 7,5% i będzie to oznaczało jej spadek z 8%, bowiem taki poziom stopy bezrobocia prognozuje ministerstwo finansów na koniec obecnego roku.
Z kolei inflacja jest prognozowana w roku 2021 na poziomie 1,8%, w sytuacji kiedy średnioroczna inflacja w tym roku ma wynieść 3,3%, co oznacza wyraźny spadek inflacji bazowej, głównie ze względu na mniejsze tempo wzrostu płac.

Zakłada się, że przeciętne wynagrodzenie w gospodarce narodowej wzrośnie w 2021 o 3,4%, podczas gdy w roku 2020 wzrost ten ma wynieść 3,5%, a w roku 2019 wzrost ten sięgnął aż 7,2%.
Ma się także poprawić sytuacja w handlu zagranicznym, w tym roku polski eksport ma spaść o 9,3%, a import o 10,2%, w roku przyszłym eksport ma wzrosnąć o 6,9%, natomiast import ma wzrosnąć o 7,3%.

3. Budżet na 2021 oparty o przedstawione wyżej założenia, przewiduje jak już wspomniałem dochody na poziomie 404,4 mld zł (a więc o 5,1 mld zł wyższe niż te które maja być osiągnięte w tym roku po nowelizacji), a wydatki mają wynieść 486, 7 mld zł.

W konsekwencji deficyt przyszłorocznego budżetu ma wynieść 82,3 mld zł, deficyt sektora finansów publicznych według polskiej metodologii ma być niższy niż 4% PKB, a dług publiczny w relacji do PKB ma wzrosnąć do 52,7% (z 50,4% w 2020 roku).

Po stronie wydatków budżetowych przewidziane są pełna realizacja programu 500 plus (wydatki około 41 mld zł), wypłata 13 i 14 emerytury (wydatki około 21 mld zł), a także waloryzacja rent i emerytur wskaźnikiem 103,84% (na co przeznaczono w budżecie kwotę 9,6 mld zł), wzrost nakładów na ochronę zdrowia do 5,3% PKB (o około 12,9 mld zł) i wzrost nakładów na obronę narodową do 2,2% PKB.

Konsekwentnie wspierane będą także inwestycje publiczne (rządowe i samorządowe), bowiem to popyt konsumpcyjny i wzrost nakładów inwestycyjnych mają być głównymi motorami powrotu gospodarki na ścieżkę wzrostu.

4. Premier Morawiecki prezentując wczoraj na konferencji prasowej projekt budżetu na 2021 rok, zapowiedział dwa ważne rozstrzygnięcia, które wyraźnie zmniejszą obciążenia podatkowe przedsiębiorców.
Po pierwsze w zapowiadanym tzw. estońskim CIT (przedsiębiorca nie płaci podatku dochodowego dopóki wypracowane zyski inwestuje), będzie podwyższony poziom obrotów dla firm, które obejmie to rozwiązanie z zapowiadanej do tej pory kwoty 50 mln zł do kwoty 100 mln zł rocznie.

Po drugie podwyższa poziom obrotów firm, które płacą podatek zryczałtowany podatek PIT (a nie CIT) z dotychczasowej kwoty 250 tysięcy euro do kwoty 2 mln euro rocznie, a więc dokładnie 8-krotnie.
Te dwa pociągnięcia skierowane do przedsiębiorców świadczą o tym, że mimo planowanego wysokiego deficytu w dalszym ciągu rząd jest gotowy wspierać przedsiębiorców, jeżeli wypracowane zyski reinwestują, rezygnując nawet z części dochodów budżetowych.

Data: 2020-09-29 14:41:17
Autor: Zenek Kapelinder
wtorek, 29 września 2020 o 18:39:17 UTC+2 u2 napisał(a):
[...]
Całkiem dobre wskaźniki jak na takie czasy.

Data: 2020-09-30 07:45:18
Autor: u2
Rada Ministrów przyjęła projekt budżetu na 2021 rok
Całkiem dobre wskaźniki jak na takie czasy.

no ale jest kolejne zadłużanie się w wysokości 52,7% w relacji PKB

taki Tusk wziął z OFE, aby nie przekroczyć ustawowego progu

Data: 2020-09-29 23:48:52
Autor: Zenek Kapelinder
środa, 30 września 2020 o 07:45:53 UTC+2 u2 napisał(a):
> Całkiem dobre wskaźniki jak na takie czasy.
no ale jest kolejne zadłużanie się w wysokości 52,7% w relacji PKB taki Tusk wziął z OFE, aby nie przekroczyć ustawowego progu
Jak nie masz bana na Googlach to znajdź jak zadłużone są państwa chujnii. Jesteśmy w tym towarzystwie w grupie najmniej zadłużonych. To że się nie zadłużamy to błąd. Gdyby nie jakieś machloje z kasą to dawno finanse wielu państw by się wypierdolily. Ale nawet z machlojami okaże się że w pewnym momencie państwa mogą zacząć bankrutować. To się pooddluzaja. Wyjdziemy po raz kolejny na baranów bo nie będziemy mieli z czego się oddluzac.

Data: 2020-09-30 08:52:33
Autor: u2
[...]

państwa strefy Ojro typu Grecja, Włochy, Hiszpania mają pod górkę, bo nie mogą prowadzić własnej polityki walutowej, strefa Ojro dobra dla Niemców i Holendrów, ale dla nikogo więcej:)

Data: 2020-09-30 10:04:10
Autor: obserwator1439
W dniu środa, 30 września 2020 07:45:53 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> Całkiem dobre wskaźniki jak na takie czasy.

no ale jest kolejne zadłużanie się w wysokości 52,7% w relacji PKB

taki Tusk wziął z OFE, aby nie przekroczyć ustawowego progu

Oki doki, ale piarosko lepij by wygląadało gdyby dwórki Glapińskiego wraz z nim samym trochu mniej zarabiali
w czasie kryzysu.

A tak? Porażka panie. Doim budżet do dna!:)

Data: 2020-09-30 13:26:12
Autor: Pisiorowy Escobar
w <5f741b6d$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>, u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

taki Tusk wziął z OFE, aby nie przekroczyć ustawowego progu

hihihi, kłamstwo upośledzony gospodarczo i finansowo kretynku :DDD

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2020-09-30 14:32:54
Autor: u2
Rada Ministrów przyjęła projekt budżetu na 2021 rok

liż dalej:)))))))))))))

Data: 2020-09-30 12:59:54
Autor: Budzik
Rada Ministrów przyjęła projekt budżetu na 2021 rok
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Całkiem dobre wskaźniki jak na takie czasy.

Deficyt finansów publicznych 2015: 877mld
Deficyt finansów publicznych 2019: 990mld
Deficyt finansów publicznych II kwartał 2020: 1100mld
Ile bedzie wynosił na koniec 2020? 1300? 1400?

W przeliczeniu na jednego mieszkańca, dług instytucji sektora rządowego i samorządowego rośnie z 28 102 zł na koniec 2019 roku do 34 564 zł na koniec 2020 roku.

Z tego by wynikało ze na koniec roku przewiduja wzrost zadłuzenia do okolo 1350mld i bedzie wynosił około 62%PKB

Czyli w ciagu 5 lat zadłuzenie wzrosnie o ponad 50% w stosunku do tego co było w 2015...

BTW przyznac sie kto dostał te 6,5kPLN na osobe w 2020 roku? ;-DDDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2020-09-30 10:14:06
Autor: obserwator1439
użytkownik Budzik napisał:

BTW przyznac sie kto dostał te 6,5kPLN na osobe w 2020 roku? ;-DDDD

Skoro Glapcio ma 650tysi na miesiąc...

12 miesięcy x 650 tysi = 7,8mln / 6,5tysia = Glapcio zgarnął 6,5 tysia za
1200 osób:)

Można powiedzieć że w przyrodzie nic nie ginie:) Nu a ile tam skapnęło jutowi, tego nie wiemy.

Data: 2020-09-30 10:26:14
Autor: Zenek Kapelinder
środa, 30 września 2020 o 14:59:56 UTC+2 Budzik napisał(a):
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogu...@gmail.com ...
> Całkiem dobre wskaźniki jak na takie czasy.
Deficyt finansów publicznych 2015: 877mld Deficyt finansów publicznych 2019: 990mld Deficyt finansów publicznych II kwartał 2020: 1100mld Ile bedzie wynosił na koniec 2020? 1300? 1400? W przeliczeniu na jednego mieszkańca, dług instytucji sektora rządowego i samorządowego rośnie z 28 102 zł na koniec 2019 roku do 34 564 zł na koniec 2020 roku. Z tego by wynikało ze na koniec roku przewiduja wzrost zadłuzenia do okolo 1350mld i bedzie wynosił około 62%PKB Czyli w ciagu 5 lat zadłuzenie wzrosnie o ponad 50% w stosunku do tego co było w 2015... BTW przyznac sie kto dostał te 6,5kPLN na osobe w 2020 roku? ;-DDDD -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nic na to nie można poradzić. To byłby dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw
Dług berlinczyka za same długi Berlina to 13,5 tysiąca ojro. Z czym ty do ludzi? Z marna agitacja? Przeciętny ludek na zachodzie Europy nigdy w życiu w kupie nie zobaczy kasy jaka jest winien bo wynika z długu jego państwa. Wynikający z tego samego powodu dlug przypadający na Polaka to przy 1bln 340 miliardach to 34 tysiące złotych. Z grubsza licząc dług Polski to trochę ponad 300 miliardów euro. Proporcjonalnie niemcy powinni mieć 600 miliardów euro mają prawie dwa biliony euro. Siedem razy więcej a zarabiają dwa razy więcej. Hitler w lepszej sytuacji finansowej III  rzeszy wywołał wojnę żeby uzupełnić kasę podatkami i rabunkiem podbitych krajów.

Data: 2020-09-30 19:59:53
Autor: Budzik
Rada Ministrów przyjęła projekt budżetu na 2021 rok
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Dług berlinczyka za same długi Berlina to 13,5 tysiąca ojro. Z
czym ty do ludzi? Z marna agitacja?

Czyli ty z tych ktorzy twierdza ze własciwie mozna sie zadłuzac bez umiaru bo i tak nikt nigdy tego długu nie zobaczy?

Przeciętny ludek na zachodzie
Europy nigdy w życiu w kupie nie zobaczy kasy jaka jest winien bo
wynika z długu jego państwa.

To oczywiście prawda.

[...]
Jest jedna mala róznica - Niemiecki budzet pomimo koniecznosci obsługi tego długu wychodził przed covidem na plus, nasz zrownowazony budzet zadłuzył nas ponad 100mld (przed covidem) przez 4 lata.

Jaki jest twój wniosek? Ze obecne tempo zadłuzania jest ok?
Masz swoje lata, masz prawo tak myslec ;-(

--
Pozdrawia... Budzik
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

Data: 2020-09-30 15:33:33
Autor: Zenek Kapelinder
środa, 30 września 2020 o 21:59:57 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu 1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"
Pożyjemy Budzik to zobaczymy co będzie dalej.

Data: 2020-10-01 09:59:52
Autor: Budzik
Rada Ministrów przyjęła projekt budżetu na 2021 rok
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Pożyjemy Budzik to zobaczymy co będzie dalej.

To jest uniwersalna prawda... :)
Ale przeciez mozemy pogadac o aktualnej sytuacji.

Ja pytam zupełnie poważnie, czy dobrze rozumiem, ze twoim zdaniem mozemy sie jeszcze zapozyczyc ot tak, przez klikniecie palcem np o 40% PKB bo przeciez np Japonia ma dług powyzej 100% PKB wiec to nic złego?

Wiesz, my sie czasami zgadzamy chociaz pewnie czesciej mamy odmienne zdania.
Ale aby to stwierdzic, musimy poznać na spokojnie swój punkt widzenia.
Pamietasz nasza rozmowe o tarczy, atakowałes mnie, nie rozumiejac ze ja sie z toba zgadzałem, ze niektorzy przedsiebiorcy zarobili wiecej z tarczy niz gdyby normalnie prowadzili DG... Ja tylko do dzis nie wiem czy ty uwazasz ze to dobrze czy zle?

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2020-10-01 09:12:09
Autor: Zenek Kapelinder
czwartek, 1 października 2020 o 11:59:54 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre, ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski
Żeby była jasność . W necie znalazłem dwa wskaźniki dotyczące zadłużenia państwa. Jeden to dług publiczny a drugi to całkowite zadłużenie z przedsiębiorstwami i długami ludzi. Fajnie że w tabelkach podają w stosunku do PKB. Jeśli uznać że 240% długu publicznego i 379% całkowitego zadłużenia Japonii do PKB jest powyżej stu procent to masz rację. 379 to więcej niż 100. Według kryterium zadłużenia całkowitego my mamy 140% do PKB z tego zadłużenie państwa to ~45%% a reszta to przedsiębiorstwa i ludzie.  Z innej tabelki zadłużenie Japonii 9 bilionów dolarów. Francja, Włochy, Niemcy mają podobnie w okolicach 2,5 biliona dolarów. Polska 250 miliardów dolarów. Mamy 10 razy mniej niż niemcy a nie mają oni 10 razy mocniejszej gospodarki. Oczywiście dane nie są z wczoraj bo wczorajsze będą za rok. O jakim zadłużeniu Polski można mówić jeśli patrzy się na prawdziwe dane a nie twoje że Japonia ma ponad 100. Specjalnie chciałeś oszukać czy pisałeś co wiedziałeś a że mało wiedziałeś to wyszło jak zawsze.

Data: 2020-10-02 17:59:49
Autor: Budzik
[...]

Zanim zaczniemy dalej dyskutowac, to rzeczywiście fajnie byłoby ustalic warunki brzegowe.

Rozumiem, ze te 45 to procenty a nie promile?
Wydaje sie duzo za mało.
Ekonomisci wszem i wobec dyskutuja o tym, ze limit konstrytucyjny powoli staje sie nieaktulny.

Poza tym w tej chwili wszyscy zaczynaja posługiwac sie kategoria długo finansów publicznych (tak samo jak liczy cała unia) bo wspolczynnik długu publicznego strasznie sie zdewaluował od kiedy rzadzacy mnostwo wydatów wyprowadzili poza budzet unikajac konstytucyjnego limitu.

To nie jest zadna wiedza tajemna, pisza o tym wszyscy na lewo i na prawo.

I według tego wspolczynnika szacuje sie (ostroznie) ze na koniec roku bedzie 62%.

Dlaczego ostroznie?
Po pierwsze dlatego ze chuj wie co bedzie za 2 tygodnie z pandemia, po drugie nie wiem czy wiesz, ale dopiero teraz PFR zaczyna wypłacać duzym firmom wsparcie z tarczy finansowej.

Tak swoja szosą w radio słyszałem ze rzad chwali sie błyskawiczna pomoca finansowa z tarcz.
Tymczasem z tego co wiem:
- PFR małym przedsiebiorcom rzeczywiście wypłacał błyskawicznie
- pozyczki 5kPLN - ludzie czekali po 2 miesiace.
- wypłaty z opiekunczego - znajoma mi mowi, ze złozyła w maju i dostała we wrzesniu.
Jakby tak nie miała co do garnka włozyc...

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2020-10-02 12:36:03
Autor: Zenek Kapelinder
piątek, 2 października 2020 o 19:59:50 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej
Wydawało mi się że warunki brzegowe są od dawna ustalone, jeśli idzie o to o czym piszemy. Chociaż widzę odstępstwa. Pierwszy i najważniejszy warunek brzegowy że piszemy prawdę i nie manipulujemy. Kolejny że nie piszemy tego co nam się wydaje a tylko to co ma swoje potwierdzenie w artykułach, stronach itp. oczywiście każdy ma możliwość poproszenia o jakieś dodatkowe informacje jeśli te na których się druga strona opiera wydadzą mu się mało wiarygodne. Kilka lat temu spotkałem się z tym że baran żeby udowodnić swoją rację stworzył stronę i dał do niej linka. Pasują Ci takie warunki brzegowe? Zaproponujesz jeszcze coś?

Data: 2020-10-03 12:59:47
Autor: Budzik
[...]

Zdajesz sobie sprawe ze nie odpowiedziałes na ani jedno pytanie...?

Powtórze zatem i jezeli mamy dyskutowac merytorycznie to odnies sie prosze do moich pytan zamiast uprawiac wodolestwo bez konkretów.
Tu nie szkoła, tu nie ma ocen za dobre wrazenie :)

> [...]
dostała
we wrzesniu. Jakby tak nie miała co do garnka włozyc...

"Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka
to i mnie wolno co jakis czas naciagnac troche rzeczywistosc."
(c) Zenek Kapelinder złapany na kłamstwie o 380 MILIARDACH :)

Data: 2020-10-03 07:28:04
Autor: Zenek Kapelinder
sobota, 3 października 2020 o 14:59:50 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
"Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka to i mnie wolno co jakis czas naciagnac troche rzeczywistosc." (c) Zenek Kapelinder złapany na kłamstwie o 380 MILIARDACH :)
Najpierw chciałeś żeby ustalić warunki brzegowe. Jeśli jakieś zaproponowałem i chciałbym żeby obydwie strony były uczciwe to twierdzisz ze ze mną nie da się grać. Napisałeś że Japonia ma dług ponad 100%, i to jest prawda ale zmanipulowana. Sądziłem że jeśli będziemy chciał dalej wymieniać się informacjami i własnymi opiniami to zaczniesz od nowa i podasz aktualne zadłużenie Japonii do jej PKB. A ty że wodolejstwo uprawiam. Dałeś dobry mój cytat. Uważasz że Tobie wolno kłamać to mnie też wolno. Nie będziesz kłamał i próbował nieudolnie manipulować to i ja coś zmienię w sposobie pisania.

Data: 2020-10-03 18:59:46
Autor: Budzik
[...]

Japonia to był tylko przykład kraju z olbrzymim długiem.
Warunki brzegowe dotycza tego o czym rozmawiamy czyli naszego długu.
Napisałes ze mamy 45%%

Nie mamy 45 promili, nie mamy rownież 45%, dlatego staram sie ustalic co poeta miał na mysli...

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2020-10-03 12:49:31
Autor: Zenek Kapelinder
sobota, 3 października 2020 o 21:00:04 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
Jaki jest szczyt odwagi??? Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))
45%% to nie są promile bo promile to taki symbol mają ?. Znaczy się literówka. Poza tym widzę że nie rozumiesz dlaczego 45 a nie zakres ~48-60. Nie zostało ustalenie czy godzisz się na warunki brzegowe jakie zaproponowałem. Ty napisałeś cytuje "Zanim zaczniemy dalej dyskutowac, to rzeczywiście fajnie byłoby ustalic
warunki brzegowe.". To je ustalmy a potem zacznijmy dyskutować. W zasadzie nie powinienem z tymi procentami tłumaczyć bo warunki brzegowe nie zostały ustalone i nie wiem czy będziesz manipulował. W zasadzie nie mam podstaw uważać że nie będziesz manipulował.

Data: 2020-10-04 09:59:46
Autor: Budzik
Rada Ministrów przyjęła projekt budżetu na 2021 rok
UĹźytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

45%% to nie są promile bo promile to taki symbol mają ‰.
Znaczy się literówka.

ok

[...]

Podałem liczby, powiedziałem według jakiego wspolczynnika mozna to liczyc i porownywac do innych krajów.
45% to nie mamy nawet jezeli liczyc według Długu Publicznego.
Ale liczenie Długu Publicznego prowadzi nas na manowce bo od dwóch lat ogromne wydatki budzetowe są sztucznie wyprowadzane poza budzet.
Dlatego proponuje liczenie Długu Finansów Publicznych, co da nam tez porównanie z innymi krajami uni, bo tam tez jest podobna metodologia.
I według tej metodologii na koniec roku przewiduje sie ze bedziemy mieli 62% długu do PKB.

Masz podane liczby, masz podane wspolczynniki.
Mozesz podac, według jakich liczb liczysz te 45%?

--
Pozdrawia... Budzik
"Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

Data: 2020-10-04 06:22:50
Autor: Zenek Kapelinder
niedziela, 4 października 2020 o 11:59:48 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
> Poza tym widzę że nie rozumiesz dlaczego 45 a nie > zakres ~48-60. Nie zostało ustalenie czy godzisz się na warunki > brzegowe jakie zaproponowałem. Ty napisałeś cytuje "Zanim > zaczniemy dalej dyskutowac, to rzeczywiście fajnie byłoby ustalic > warunki brzegowe.". To je ustalmy a potem zacznijmy dyskutować. W > zasadzie nie powinienem z tymi procentami tłumaczyć bo warunki > brzegowe nie zostały ustalone i nie wiem czy będziesz manipulował. > W zasadzie nie mam podstaw uważać że nie będziesz manipulował.
Podałem liczby, powiedziałem według jakiego wspolczynnika mozna to liczyc i porownywac do innych krajów. 45% to nie mamy nawet jezeli liczyc według Długu Publicznego. Ale liczenie Długu Publicznego prowadzi nas na manowce bo od dwóch lat ogromne wydatki budzetowe są sztucznie wyprowadzane poza budzet. Dlatego proponuje liczenie Długu Finansów Publicznych, co da nam tez porównanie z innymi krajami uni, bo tam tez jest podobna metodologia.. I według tej metodologii na koniec roku przewiduje sie ze bedziemy mieli 62% długu do PKB. Masz podane liczby, masz podane wspolczynniki. Mozesz podac, według jakich liczb liczysz te 45%? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu? tak?e "_") "Czy ?wiat si? bardzo zmieni gdy z m?odych, gniewnych wyrosn? starzy, wkurwieni..?" J. Kofta
Chciałeś ustalenia warunków brzegowych dyskusji i nie zaakceptowałes moich w których uczciwość i brak manipulacji były na wysokich pozycjach. Swoich nie dałeś. To dlaczego chcesz żebym Ci odpisywał skoro mam gwarancję że zmanipulujesz to co napisze.

Data: 2020-10-04 15:59:44
Autor: Budzik
[...]

W jakim sensie nie dałem?
Przeciez podałem ci wszystkie dane.
Nie zachowuj sie jak debil u2 który jak zobaczył pierwsza liczbe to zaczał dawac lole i jedyne co potrafił napisac ze brak danych.

Ktore z podanych danych ci sie nie podobały?

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2020-10-04 09:43:35
Autor: Zenek Kapelinder
niedziela, 4 października 2020 o 17:59:47 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
> Chciałeś ustalenia warunków brzegowych dyskusji i nie > zaakceptowałes moich w których uczciwość i brak manipulacji były > na wysokich pozycjach. Swoich nie dałeś. To dlaczego chcesz żebym > Ci odpisywał skoro mam gwarancję że zmanipulujesz to co napisze. >
W jakim sensie nie dałem? Przeciez podałem ci wszystkie dane. Nie zachowuj sie jak debil u2 który jak zobaczył pierwsza liczbe to zaczał dawac lole i jedyne co potrafił napisac ze brak danych. Ktore z podanych danych ci sie nie podobały? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Ironią często pokrywa się niemożność myślenia. Frank Herbert
Każdym znaczeniu nie dałeś swoich propozycji przy ustalania warunków brzegowych dyskusji. Moje żebyś nie kłamał ani manipulował nie przyjales. Lubisz jak widać mętna wodę. Dlaczego 45 bo jest kilka sposobów liczenia. W chujni są dwa. Ale jednego podważyć nie dasz rady. Dałem tabelkę zbieżna z tym co napisałeś. Liczona według tych samych kryteriów. Wychodzi że według tych kryteriów mieliśmy na koniec 2019 10 razy mniejsze zadłużenie do PKB niż niemcy, Francja czy Włochy. Czy oni mają 10 razy mocniejsze gospodarki? Czy zarabiają tam ludzie 10 razy więcej. Jak chcesz to dam film zrobiony przez niemców i Francuzów o biedzie w bogatym kraju. Mamy ogromną rezerw w zadłużaniu państwa i powinniśmy z tego korzystać. W pewnym momencie gospodarka światowa kucnie na tyle że zrobi się kryzys. Będzie go można rozwiązać albo wojna światowa albo przez oddłużenie wszystkich zadłużonych państw. Skorzystają na tym te najbardziej zadłużone. Szwaby dobrze wiedzą co robią jak się zadłużają. Przy swiatowym oddluzaniu zapłacimy za ich długi.

Data: 2020-10-04 13:25:51
Autor: Zenek Kapelinder
niedziela, 4 października 2020 o 21:59:46 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
> Każdym znaczeniu nie dałeś swoich propozycji przy ustalania > warunków brzegowych dyskusji. Moje żebyś nie kłamał ani > manipulował nie przyjales. Lubisz jak widać mętna wodę. Dlaczego > 45 bo jest kilka sposobów liczenia. W chujni są dwa. Ale jednego > podważyć nie dasz rady. Dałem tabelkę zbieżna z tym co napisałeś. > Liczona według tych samych kryteriów. Wychodzi że według tych > kryteriów mieliśmy na koniec 2019 10 razy mniejsze zadłużenie do > PKB niż niemcy, Francja czy Włochy. Czy oni mają 10 razy > mocniejsze gospodarki? Czy zarabiają tam ludzie 10 razy więcej. > Jak chcesz to dam film zrobiony przez niemców i Francuzów o > biedzie w bogatym kraju. Mamy ogromną rezerw w zadłużaniu państwa > i powinniśmy z tego korzystać. W pewnym momencie gospodarka > światowa kucnie na tyle że zrobi się kryzys. Będzie go można > rozwiązać albo wojna światowa albo przez oddłużenie wszystkich > zadłużonych państw. Skorzystają na tym te najbardziej zadłużone. > Szwaby dobrze wiedzą co robią jak się zadłużają. Przy swiatowym > oddluzaniu zapłacimy za ich długi.
CZyli wracajac do mojego pierwotnego pytania - twoim zdaniem pomimo tego ze mamy obecnie 45% (raczej około 60%) nie ma zadnego problemu zeby na koniec 2021 roku było 100%. CZy dobrze rozumiem twoja niewypowiedziana na głos teze?
-- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę." Blaise Pascal
Mąż jeszcze raz tabelkę która raz już dostałeś. Dawałeś dane zgodne z t tabelka tylko komentarz na temat Polski Ci nie pasował.
Najbardziej zadłużone kraje świata (proc. PKB)
1. Luksemburg 421,1
2. Japonia 379,6
3. Hongkong 361
4. Belgia 338,7
5. Francja 329,3
6. Holandia 325,4
7. Kanada 305,7
8. Irlandia 302,5
9. Portugalia 301,1
10. Grecja 295
Bank Rozrachunków Międzynarodowych przedstawia dane dla 43 krajów świata. W ujęciu nominalnym Polska ma 27. największe zadłużenie (757 mld dol.), a w relatywnym wobec wielkości gospodarki - 34. (129,2 proc. PKB). Za niemal 39 proc. zadłużenia odpowiada sektor publiczny, za 34 proc. - przedsiębiorstwa, a gospodarstwa domowe za 27 proc. W ostatnim roku zadłużenie wzrosło o 22 mld dol.. ale spadło relatywnie - aż o 5,4 proc. PKB.
Na koniec  2019 zadłużenie sektora publicznego wynosiło. Znajdź sobie w opisie. Zadłużenia innych państw z tabelki liczone jest według tego samego algorytmu, tak wynika z innej części artykułu. Artykuł pochodzi z portalu Bankier.pl. czyli z miejsca gdzie na pieniądzach znać się powinni. Mamy ogromną rezerwę w zadłużaniu sektora publicznego. I rząd powinien to wykorzystać. Zaraz napiszesz że nasze wnuki i dzieci będą to płaciły.  niemcy mający 10 razy tyle zadłużenia co my nie muszą się bac o swoje wnuki? Poza tym przypominam że jesteś ślepy i głuchy na moje propozycje dotyczące ustalenia warunków brzegowych. Są proste. Przede wszystkim nie kłamiemy i nie manipulujemy.

Data: 2020-10-05 04:59:59
Autor: Budzik
[...]

Powtorze po raz kolejny moje pytanie - nie masz zatem nic przeciwko zeby na koniec 2021 było u nas 100% zadłuzenia Sektora Finansów Publicznych do PKB?

Data: 2020-10-05 06:05:13
Autor: Zenek Kapelinder
poniedziałek, 5 października 2020 o 07:00:02 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
"Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka to i mnie wolno co jakis czas naciagnac troche rzeczywistosc." (c) Zenek Kapelinder złapany na kłamstwie o 380 MILIARDACH :)
A Ty co sądzisz o takim zadłużeniu? Wiem że nie odpowiada się pytaniem na pytanie ale nie chcesz ustalić warunków brzegowych dyskusji to wolno chociaż nie wypada. Jakie niekorzystne konsekwencje dla siebie widzisz. Masz w tabelce 10 najbardziej zadłużonych państw świata. Umierają tam  z głodu ludzie na ulicach, śpią pod mostami? Można by przerobić pewien dwuwiersz żeby pasował do zadłużenia. Zadłużają się bogaci. Nam się też to opłaci. Odpowiedz dostałeś teraz czekam co mnie odpowiesz.

Data: 2020-10-05 09:52:30
Autor: Zenek Kapelinder
poniedziałek, 5 października 2020 o 18:00:01 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
> A Ty co sądzisz o takim zadłużeniu? Wiem że nie odpowiada się > pytaniem na pytanie ale nie chcesz ustalić warunków brzegowych > dyskusji to wolno chociaż nie wypada. Jakie niekorzystne > konsekwencje dla siebie widzisz. Masz w tabelce 10 najbardziej > zadłużonych państw świata. Umierają tam z głodu ludzie na > ulicach, śpią pod mostami? Można by przerobić pewien dwuwiersz > żeby pasował do zadłużenia. Zadłużają się bogaci. Nam się też to > opłaci. Odpowiedz dostałeś teraz czekam co mnie odpowiesz.
Ok, po kolei: wydaje mi sie ze warunki brzegowe ustalilismy. Nie udało nam sie co prawda ustalic wspolnego stanowiska co do aktualnego zadłuzenia naszego panstwa. - Ty powiedziałes 45%, - ja podałem dane (zadłuzenie w ostatnich kilku latach, prognozowane na koniec tego roku etc i oszacowałem ze na koniec roku to bedzie 62%,) - ty tych danych nie podwazyłes tylko zaczałes posługiwac sie innym wspolczynnikiem (całego długu w gospodarce) Ale wydaje sie ze to nie jest takie wazne bo mniej wiecej sie zgadzamy ze nasze Panstwo nie jest zadłuzone przesadnie mocno i ze sa gorsi. Ok? Nie wiem czy sie zgadzasz ze mna, ze zadłuzylismy sie bardzo mocno w ciagu ostatnich kilku miesiecy i ze zrobilismy to srednio madrze bo nadal nie odpowiedziałes na pytanie czy twoim zdaniem to dobrze ze czesc przedsiebiorców zarobiła wiecej na dotacjach w czasie pandemii niz zarobiliby prowadzac normalny biznes? Odpowiesz? Odpowiadajac na Twoje pytanie - absolutnie nie chciałbym zeby zadłuzenie rosło w takim tempie, w sumie nie chciałbym aby rosło. Chciałbym zeby co do zasady spadało. Mowi sie w ekonomii ze jest czas kiedy powinno sie oszczedzac i jest czas kiedy trzeba sie zadłuzac. Tyle ze u nas to hasło juz zostało na maksa wypaczone i w tej chwili zadłuzamy sie na maksa w dobrych czasach (limit 3%) a w złych zdejmujemy limity i chulaj dusza... Tylko idac w ta strone za 3-4 lata naprawde bedziemy mieli 100% zadłuzenia w stosunku do PKB i bedziemy płacic za obsługe długu 70mld rocznie... W 2019 koszt obsługi długu to bedzie jakies 30mld, w przyszłym roku to pewnie bedzie 40mld czyli wiecej niz wydajemy na całe 500+. A przypominam ze płacimy juz teraz dośc wysokie podatki, rzad nie spełnił jednej z wazniejszych obietnic czyli podniesienia znaczacego kwoty wolnej od podatku i chyba juz nie podniesie skoro zabranie 15% z przyszłych emerytur tłumaczy tym ze w przyszłosci trzebaby rowniez ten podatek zapłacic. Prawda? Logiczne? A propos Japoni znalazłem ciekawy fragment opracowania z 2018 roku: japoński rząd już teraz - przy bardzo niskich stopach procentowych - przeznacza około 42 proc. wpływów podatkowych na obsługę zadłużenia. Masakra... -- Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu? tak?e "_")
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie u?atwia decyzji." Frank Herbert
Jak zauważyłeś bez względu na to czy 10% więcej czy mniej jesteśmy jesli idzie o zadłużenie w dobrej pozycji. Wcześniej napisałem, i da się to sprawdzić, że dług berlińczyków wynikający z zadłużenia Berlina jest wyższy niż dług Polaka wynikający z zadłużenia całego państwa.  Wszędzie ostatnio zadłużenie państw urosło i jest na to wytłumaczenie. Z zadłużeniem jest tak że ważne u kogo jest dług i na co przeznacza się pieniądze. W sytuacji przymusowej jaka się u nas zrobiła na wiosnę musieli dodrukować pieniędzy żeby łańcuch usług, produkcji i sprzedaży się nie przerwał. A tak ,część przedsiębiorstw ma duże problemy finansowe ale ma szansę przetrwać, nie doszło do masowych zwolnień pracowników, są branże które powinny trochę się odbić. Nie widzę nic złego w zadłużaniu państwa pod warunkiem że wszystkie inne kraje z którymi współpracujemy to robią. Musimy robić to proporcjonalnie. Mamy własną walutę. Jeśli wszyscy dookoła będą zadłużeni a my nie to nasza waluta będzie miała dużą wartość.  Padnie eksport bo innych nie będzie stać na zakup naszych produktów, Szwajcaria miała jakiś czas temu ten problem. Jeśli będziemy za bardzo zadłużeni nas nie będzie stać na zakup produktów i surowców których nie mamy u siebie. Uważam że jeśli drukowane pieniądze będą dobrze zainwestowane to możemy jeszcze bardziej się zadłużyć. W innych państwach, zwłaszcza z początku list jakie daliśmy, wynika że w ich nikomu zadłużenie nie przeszkadza w rozwoju. To dlaczego nam by miało przeszkadzać?

Data: 2020-10-05 13:14:15
Autor: Zenek Kapelinder
poniedziałek, 5 października 2020 o 20:00:00 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
> Jak zauważyłeś bez względu na to czy 10% więcej czy mniej jesteśmy > jesli idzie o zadłużenie w dobrej pozycji. Wcześniej napisałem, i > da się to sprawdzić, że dług berlińczyków wynikający z zadłużenia > Berlina jest wyższy niż dług Polaka wynikający z zadłużenia całego > państwa. Wszędzie ostatnio zadłużenie państw urosło i jest na to > wytłumaczenie. Z zadłużeniem jest tak że ważne u kogo jest dług i > na co przeznacza się pieniądze. W sytuacji przymusowej jaka się u > nas zrobiła na wiosnę musieli dodrukować pieniędzy żeby łańcuch > usług, produkcji i sprzedaży się nie przerwał. A tak ,część > przedsiębiorstw ma duże problemy finansowe ale ma szansę > przetrwać, nie doszło do masowych zwolnień pracowników, są branże > które powinny trochę się odbić. Nie widzę nic złego w zadłużaniu > państwa pod warunkiem że wszystkie inne kraje z którymi > współpracujemy to robią. Musimy robić to proporcjonalnie. Mamy > własną walutę. Jeśli wszyscy dookoła będą zadłużeni a my nie to > nasza waluta będzie miała dużą wartość. Padnie eksport bo innych > nie będzie stać na zakup naszych produktów, Szwajcaria miała jakiś > czas temu ten problem. Jeśli będziemy za bardzo zadłużeni nas nie > będzie stać na zakup produktów i surowców których nie mamy u > siebie. Uważam że jeśli drukowane pieniądze będą dobrze > zainwestowane to możemy jeszcze bardziej się zadłużyć. W innych > państwach, zwłaszcza z początku list jakie daliśmy, wynika że w > ich nikomu zadłużenie nie przeszkadza w rozwoju. To dlaczego nam > by miało przeszkadzać?
Ale to przeciez nie jest prawda ze nikomu nie przeszkadza. Japonia - czytałes o koszcie obsługi długu? Niemcy - w ciągu ostatnich 10 lat zmniejszyli dług z 82% do 62% PKB Włochy, Grecja - ich problemy pewnie znasz I teraz zastanawiam sie czy ty przyzwalasz na zadłuzanie cały czas? Czy oburza cie ze zadłuzano w czasie hossy a akceptujesz zadłuzanie teraz w czasie kryzysu? I dalej: jeżeli to pojdzie w tym kierunku co teraz, to co zrobimy, jak za 5 lat przyjdzie kolejny kryzys a my bedziemy na poziomie 100% długu do PKB? Tak na marginesie, ja rozumiem, ze przyszła pandemia. Ale to co sie w jej czasie dzieje z pieniedzmi to jakas kpina. Juz sie zaczynaja pojawiac glosy ze trzeba sie uwazanie przyjrzec wypłatom z PFRu... Przeciez to absurd zeby za jedno miejsce pracy tarcza płaciła ponad 100 tysiecy złotych włascicielowi firmy a takie przypadki sie zdarzały... Gadalismy juz o tym - szkoda strzepić jezyka. O tej celowej dewaluacji pieniadza poprzez zadłuzanie panstwa to nawet tego nie bede komentował bo to jakies bzdury rodem z PRL... Ale zaciekawiłes mnie tym przypadkiem szwajcarii. Mozesz powiedziec co dokładnie miałes na mysli? Jaki czas? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Stanęliśmy na skraju przepaści, ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"
Ze znanych mi problemów Włochów, Anglików, Greków jest taki że w czasie epidemii nie mogą chodzić do knajp i bawić się do rana. To nieludzkie żeby o 22 zamykali knajpy. Cały czas pomimo zadłużenia niemożliwego do spłacenia żyją na wyższym poziomie niż my. Trzeba brać z nich przykład. Grzesiuk w książce napisał że jak dają to brać a jak leja to wiać. Jak by się zrobił zajebisty kryzys to wszystkich sprowadzi do parteru, ale tamci będą mieli lepsze wspomnienia. Do tego Polacy, sumenie narodów, za punkt honoru wzieli sobie dbałość o dzieci i wnuki. Z całym szacunkiem dla twojego dziadka ale mógł on np budować socjalizm bo wierzył w jego idee. A jak to nie byl Twoj dziadek to takich dziadków bylo do oporu. Wielu z Armią Czerwona tutaj dotarło. Uwierzyli że w socjalizmie wszyscy będą piękni, zdrowi, bogaci, że to ostatnia wojna na ziemi. Robili to dla swoich wnuków. I gówno m z tego wyszło. A ty się zastanawiasz nad losem swoich wnuków jak teraz dług publiczny wzrośnie o 20 albo 200%. Pić, pierdolić nie żałować w życiu trzeba pofolgować. A teraz się zastanów o powiedz dlaczego tamtym dziadkom nie wyszło.

Data: 2020-10-06 02:22:58
Autor: Zenek Kapelinder
wtorek, 6 października 2020 o 10:59:59 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
> Ze znanych mi problemów Włochów, Anglików, Greków jest taki że w > czasie epidemii nie mogą chodzić do knajp i bawić się do rana. To > nieludzkie żeby o 22 zamykali knajpy. Cały czas pomimo zadłużenia > niemożliwego do spłacenia żyją na wyższym poziomie niż my. Trzeba > brać z nich przykład.
Ach, czyli tak przebiega ciąg przyczynowo skutkowy - rozwijalismy sie tak samo, nagle my sie nie zadłuzamy, oni sie zadłuzaja i dlatego zyja na wyzszym poziomie... OMG - co za bzdury...
> Grzesiuk w książce napisał że jak dają to > brać a jak leja to wiać. Jak by się zrobił zajebisty kryzys to > wszystkich sprowadzi do parteru, ale tamci będą mieli lepsze > wspomnienia. Do tego Polacy, sumenie narodów, za punkt honoru > wzieli sobie dbałość o dzieci i wnuki. Z całym szacunkiem dla > twojego dziadka ale mógł on np budować socjalizm bo wierzył w jego > idee. A jak to nie byl Twoj dziadek to takich dziadków bylo do > oporu. Wielu z Armią Czerwona tutaj dotarło. Uwierzyli że w > socjalizmie wszyscy będą piękni, zdrowi, bogaci, że to ostatnia > wojna na ziemi. Robili to dla swoich wnuków. I gówno m z tego > wyszło. A ty się zastanawiasz nad losem swoich wnuków jak teraz > dług publiczny wzrośnie o 20 albo 200%. Pić, pierdolić nie żałować > w życiu trzeba pofolgować. A teraz się zastanów o powiedz dlaczego > tamtym dziadkom nie wyszło.
Ja sie oczywiście martwie o los swoich dzieci ale rowniez o swój - widze co sie dzieje, jak inflacja zjada moje oszczednosci, jak słaba zlotówka podkopuje moich znajomych ktorzy maja kredyty frankowe etc. Widze rowniez, że za chwile w taki czy inny sposób zapłace wyzsze podatki. Wiem równiez ze jak za chwile bedziemy mieli 100% długu to rzad sobie nie wezmie. Wezmie nam, beda gorsze drogi, gorsza komunikacja miejska, jeszcze gorsza słuzba zdrowia, oczywiście nic sie nie zmieni w temacie mieszkalnictwa, nie podwyzsza kwoty wolnej od podatku do jakiegos zdroworozsadkowego poziomu etc. I za to znów ja zapłace bo przeciez nie ty... Ps - ja rozumiem, ze rozmowa z toba polega na tym ze w odpowiedzi na kilka szczegółowych kwestii przytoczysz kolejna historyjke lekko zwiazana z tematem ale bardzo mnie zaciekawiła kwestia Szwajcarii o której wspomniałes. Mogłbys rozwinac temat?
-- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca. Wszyscy je widzą." - Konfucjusz
A co tu rozwijać. Kilkanaście lat temu frank szwajcarski się za bardzo umocnił i żeby nie kucnął eksport machlojkami go osłabili. Udzielasz się jako super ekonomista i chcesz pouczać tych co rządzą. Już samo to że chcesz ich oceniać i pouczać jest śmieszne. Śmieszniejsze jest to że chcesz ich pouczać a sam tracisz kasę bo nie potrafisz oszczędzać. Przed wojna ludzie mówili że jak ktoś jedzie do Ameryki to kupuje papierowe dolary. A jak chce oszczędzać to złote. Przez rok złoto zdrożało o 1/4. Na oszczędzaniu pieniędzy się nie znasz. Na oszczędzaniu wody się nie znasz. Znasz się na czymś z pominięciem noszenia paczek i innych tobołów. Z drugiej strony jak się z wyjątkiem targania worków nie znasz na niczym to faktycznie bycie kurierem jest dla Ciebie nie taka prosta praca jak by się wydawało.

Data: 2020-10-06 07:30:05
Autor: Zenek Kapelinder
wtorek, 6 października 2020 o 12:59:59 UTC+2 Budzik napisał(a):
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogu...@gmail.com ...
> A co tu rozwijać. Kilkanaście lat temu frank szwajcarski się za > bardzo umocnił i żeby nie kucnął eksport machlojkami go osłabili.
Zawsze wole uszczegółowic co poeta miał na mysli. Rozumiem ze chodzi ci o okres 2011-2015?
> Udzielasz się jako super ekonomista i chcesz pouczać tych co > rządzą. Już samo to że chcesz ich oceniać i pouczać jest śmieszne.
Zamiast oceniac oceniajacego - moze lepiej odnies sie do konkretów?
> Śmieszniejsze jest to że chcesz ich pouczać a sam tracisz kasę bo > nie potrafisz oszczędzać.
Zbyt prostolinijnie oceniasz to co pisze. Juz pomijam fakt, ze nie da sie zainwestowac wszystkich pieniedzy.
> Przed wojna ludzie mówili że jak ktoś > jedzie do Ameryki to kupuje papierowe dolary. A jak chce > oszczędzać to złote. Przez rok złoto zdrożało o 1/4.
No i? Bitcoin zdrozał przez ostatnie lata set razy. Bardzo latwo sie mowi o inwestowaniu post factum...
> Na > oszczędzaniu pieniędzy się nie znasz. Na oszczędzaniu wody się nie > znasz.
Nie gadaj! Juz zrozumiałes o czym pisałem i w koncu chcesz porozmawiac o wodzie merytorycznie? CZy znów bedziesz pierdolił ze postuluje zmniejszenie czestotliwości prania i przechowywanie wody w garazu?
> Znasz się na czymś z pominięciem noszenia paczek i innych > tobołów. Z drugiej strony jak się z wyjątkiem targania worków nie > znasz na niczym to faktycznie bycie kurierem jest dla Ciebie nie > taka prosta praca jak by się wydawało.
Zenus, naprawde, martw sie o to jak odmalować klatke schodowa zebys nie zył w chlewie a nie tym czym ja sie zajmuje bo nei masz o tym zielonego pojecia i mogłaby cie czasami głowa rozbolec :))) Jedno mi sie w tym zestawieniu wyzwisk podoba, stary głupcze. Ze nie podwazyłes najwazniejszego w tym wszystkim a mianowicie ze to ja zapłace za te zabawy a nie ty. Nic wiec dziwnego, ze tobie dług nie przeszkadza - za długo nie pozyjesz, podatków zbyt wiele nie płacisz, zabrac ci nie ma czego. A dzieci albo nie masz albo im jakos specjalnie dobrze nie zyczysz...
-- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie, jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim
Naucz się inwestować a potem dawaj rady i bierz się za rozliczanie rządu. Jakieś 10 lat żyje z tego co zarobiłem wcześniej i jeszcze mi na długo wystarczy tego co mam. Nie wiesz czy zainwestowałem z złoto jak uznałem że dalej tanieć nie będzie. Pewno dlatego że mądrzejszy jestem nie muszę oszczędzać wody a ty musisz i myjesz się rzadziej.

Data: 2020-10-06 15:59:56
Autor: Budzik
[...]

Jaki ty jestes głupiiiii ;-DDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2020-10-06 07:33:25
Autor: Zenek Kapelinder
> [...]
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie, jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim
Jeszcze coś. Masz rację że ty zapłacisz a nie ja. Do tego co mam za trzy lata dojdzie mi emerytura. Najniższa z możliwych będzie ale będzie. Taka premie za życie dostanę. I ty za to będziesz płacił. Widzisz jaki frajer pompka jesteś do tego wydymany na najwyższym poziomie. Będziesz płacił z to że sie z ciebie śmieje.

Data: 2020-10-08 21:27:21
Autor: Pisiorowy Escobar
Rada Ministrów przyjęła projekt budżetu na 2021 rok
w <f314855d-ecbb-4c87-b75e-309afd8bbf3an@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

> [...]
Jeszcze coś. Masz rację że ty zapłacisz a nie ja. Do tego co mam za trzy lata dojdzie mi emerytura. Najniższa z możliwych będzie ale będzie. Taka premie za życie dostanę. I ty za to będziesz płacił. Widzisz jaki frajer pompka jesteś do tego wydymany na najwyższym poziomie. Będziesz płacił z to że sie z ciebie śmieje.

długo z tej emeryturki nie pociągniesz, już za kilka lat to będzie wybitnie
stary portfel z emeryturką z PL a cenami z UE

miło będzie patrzeć jak zdychasz :DDD

Data: 2020-10-08 21:35:28
Autor: u2
Rada Ministrów przyjęła projekt budżetu na 2021 rok

liz dalej

Data: 2020-10-09 08:45:44
Autor: Runt
W dniu 2020-10-08 o 21:27, Pisiorowy Escobar pisze:
[...]

Długo i POwoli. W biedzie. Tak skończy się sen ORMO-wca!

--
Runt

Data: 2020-10-11 04:46:16
Autor: Zenek Kapelinder
> [...]
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie, jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim
Ja się mogę na długach publicznych nie znac. Ale w porannym moczu czuję że trzeba się zadłużać. Ten się zna i mówi że trzeba się zadłużać.
https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-bujak-zwiekszenie-dlugu-publicznego-pozwoli-na-odbudowe-gosp,nId,4784909
Ty ze swoimi przemyśleniami na temat długu ale i oszczedzania wody i innymi głupotami jakie sobie wymyślasz do przedszkola dla dorosłych przygłupów  się nadajesz.

Data: 2020-10-11 14:59:44
Autor: Budzik
[...]

Masz racje, jest wielu ekonomistów ktorzy tak twierdza.
Ja podskórnie czuje jednak ze to jest takie gadanie naganiaczy.
No bo kto zarobi na tym długu?
Ja zreszta nie demonizuje długu samego w sobie.
Chodzi mi tylko o skale.

Jestem sie w stanie zgodzic z tym ze sa momenty ze trzeba sie zadłuzac. Ale ty chwalisz sytuacje w której rzad zadłuza sie cały czas - zadluza sie ile tylko moze w czasie hossy a w czasie bessy zdejmuje limity i zadłuza sie jeszcze bardziej.
Mało tego, załuza sie tak bardzo ze przez kilka lat swoich rzadów juz prawie podwoił całe nasze zadłuzenie.
A kiedy ci pisze ze na koniec 2020 bedziemy mieli 62% zadłuzenia to ty piszesz ze 45%. Czyli skala nie ma dla ciebie znaczenia.
I to mnie dziwi.

Ty ze swoimi
przemyśleniami na temat długu ale i oszczedzania wody i innymi
głupotami jakie sobie wymyślasz do przedszkola dla dorosłych
przygłupów  się nadajesz.

Odpowiem na twoim poziomie: chyba ty ;-DDD

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

Data: 2020-10-11 16:48:57
Autor: Pisiorowy Escobar
Rada Ministrów przyjęła projekt budżetu na 2021 rok
w <57321298-2d8e-4e89-95a8-1a781bff341fn@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
[...]

no to zadłużaj się debilu na co czekasz? :DDD
śmigaj do providenta w wolnej chwili kiedy się nie wypinasz

Data: 2020-10-05 15:59:59
Autor: Budzik
[...]

dyskusji to wolno chociaĹź nie wypada. Jakie niekorzystne
konsekwencje dla siebie widzisz. Masz w tabelce 10 najbardziej
zadłuĹźonych państw świata. Umierają tam  z głodu ludzie na
[...]

"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2020-10-03 18:59:47
Autor: Budzik
[...]

Po pierwsze poszukaj dokładnie bo to co ty nazywasz dlug publiczny to sa rozne sprawy. W przypadku PL lepiej posługiwać sie wskaznikiem Dług Finansów Publicznych bo to jest wskaznik który w innych krajach odzwierciedla Dług publiczny (inna metodologia raportowania)
Dlatego własnie w ostatnich 2 latach tyle wydatków wywalano poza budzet, ze wspomne tylko o 13 emeryturze czy o gigantycznych wydatkach PFR...
To był sztuczny ksiegowy zabieg po to zeby nie przekroczyc limitu konstytucyjnego.

A teraz do sedna jeszcze raz zapytam:
CZy twoim zdaniem, poniewaz sa kraje które maja 100% zadłuzenia, a nawet 240% to my mozemy obecnie bez mrugniecia okiem wydac dodatkowe 40% PKB, zwiekszyc dług do ponad 100% i twoim zdaniem to bedzie ok?

Powtorze rowniez pytanie:
[...]

A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2020-09-30 15:20:18
Autor: u2
W dniu 30.09.2020 o 14:59, Budzik pisze:
[...]

dane wzięte z sufitu, typowa propaganducha, straszenie ciemnego moherowego l*da

Data: 2020-09-30 10:08:57
Autor: obserwator1439
W dniu środa, 30 września 2020 15:20:58 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]
> koniec 2020 roku.
> okolo 1350mld i bedzie wynosił około 62%PKB

Przeca Budzik kopiuje tylko argumenty/zarzuty jakie padały na tej grupie
wobec peło.

Jeżeli Budzikowe 1,1bln jest prawdziwy, wtedy i Budzikowa argumentacja
też jest dobra.

Data: 2020-09-30 18:59:53
Autor: Budzik
Rada Ministrów przyjęła projekt budżetu na 2021 rok
Użytkownik  obserwator1439@gmail.com ...

Jeżeli Budzikowe 1,1bln jest prawdziwy, wtedy i Budzikowa
argumentacja też jest dobra.

Chłopie, nie pytaj czy MOJE 1,1Bln jest prawdziwe tylko sobie sprawdz - nie umiesz w google jednego hasła wpisac?

Data: 2020-09-30 19:13:57
Autor: u2
W dniu 30.09.2020 o 19:08, obserwator1439@gmail.com pisze:
[...]

nie ściemniaj, budzik bierze 62% z sufitu, by nie napisać dosadniej

Data: 2020-09-30 18:59:54
Autor: Budzik
Rada Ministrów przyjęła projekt budżetu na 2021 rok
Użytkownik u2 u_2@o2.pl ...

nie ściemniaj, budzik bierze 62% z sufitu, by nie napisać dosadniej

wyguglaj sobie A zresztą masz;
https://www.money.pl/gospodarka/rekordowe-zadluzenie-polski-w-unijnych-
wyliczeniach-jest-jeszcze-wieksze-6549052391893632a.html

--
Pozdrawia... Budzik
....i to by było na tyle

Data: 2020-09-30 21:49:57
Autor: u2
W dniu 30.09.2020 o 20:59, Budzik pisze:
nie ściemniaj, budzik bierze 62% z sufitu, by nie napisać dosadniej

wyguglaj sobie

sobie guglaj sam:)))))))))))))))

Data: 2020-10-01 09:59:52
Autor: Budzik
[...]

Juz ci wyguglałem, kretynie.
CZytasz tylko pierwsza linijke? Wiecej nie ogarniasz?

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2020-10-01 12:57:04
Autor: u2
W dniu 01.10.2020 o 11:59, Budzik pisze:
Użytkownik u2 u_2@o2.pl ...

[...]

nie masz argumentów więc używasz wyzwisk bucu:))))))))))))))

btw nic ten link nie wnosi, nie ma tam twoich debilnych tez:)))))))))))))))))))))

Data: 2020-10-02 03:59:50
Autor: Budzik
[...]

Zapomniałem z kim rozmawiam...
CZyli ze merytorycznego odniesienia nie bedzie, trudno.

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2020-10-02 10:10:01
Autor: u2
W dniu 02.10.2020 o 05:59, Budzik pisze:
Użytkownik u2 u_2@o2.pl ...

[...]

wulgarnym bucem byłeś i takim pozostaniesz:)))))))))))))))))))))))

Data: 2020-10-02 17:59:49
Autor: Budzik
[...]

jak dobie zyczysz, debilku ;-DDDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

Data: 2020-10-02 20:44:18
Autor: u2
W dniu 02.10.2020 o 19:59, Budzik pisze:
Użytkownik u2 u_2@o2.pl ...

[...]

znowu się wyłożyłeś:)))))))))))))))))))))))))))

Data: 2020-09-30 18:59:54
Autor: Budzik
Rada Ministrów przyjęła projekt budżetu na 2021 rok
Użytkownik u2 u_2@o2.pl ...

dane wzięte z sufitu, typowa propaganducha, straszenie ciemnego moherowego l*da

W jakim sensie dane wziete z sufitu?
Ktore konkretnie ci sie nie podobaja?
Jezeli mowisz o prognozie na koniec 2020 to chetnie bym podał aktualne na koniec III kwartału. Powiedz mi tylko skad, bo skoro nawet ekonomisci sie skarza ze coraz trudniej jo dane, ze te pojawiaja sie coraz pozniej i sa coraz mniej szczegołowe to skad ja miałbym je wziac?
Ale to tylko pare meisiecy - zobaczymy o ile sie pomyliłem.

Dawaj swoje wyliczenie - potem sprawdzimy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

Data: 2020-09-30 21:51:36
Autor: u2
[...]

wszystkie, wszystkie są bez podania źródła, sobie możesz tak uprawiać propaganduchę, wątpliwe, abyś kogoś rozumnego przekonał

Data: 2020-10-01 09:59:52
Autor: Budzik
[...]

Jeżeli któreś sa twoim zdaniem nieprawidłowe to powiedz które - podam ci zródło.
Skoro wpisanie hasła w google co do ogolnie znanych danych cie przerasta - chetnie pomoge.
Jezeli jednak tak sobie tylko pierdolisz, a nie masz zielonego pojecia o aktualnej sytuacji to won pod stoł, gdzie miejsce dla ujadajacych psów.
 --
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2020-10-01 12:59:05
Autor: u2
[...]

widać, że nie potrafisz się kulturalnie zachować, dlatego jesteś bucem i takim zostaniesz

btw należy podawać źródła wszystkich danych bucu, ale ty tego nigdy nie ogarniesz:)))))))))))))))))))))))))))

Data: 2020-10-02 17:59:49
Autor: Budzik
[...]

:) byc wyzwanym od buca przez kretyna u2 - to dopiero radosc. Dziekuje ci o pierdalniety debilku.
Ale nadal powtarzam oferte - daj znac ktore dane podwazasz, to podam ci zrodło.
Ewentualnie podaj swoje dane.
Chyba ze jak zwykle tak sobie tylko pierdolisz, co nikogo by nie zdzwiło.

Data: 2020-10-02 20:46:12
Autor: u2
[...]

e tam, buc to w twoim przypadku komplement, widać że nie ogarniasz:))))))))))))))))))))

Data: 2020-10-03 10:59:47
Autor: Budzik
[...]

Czekam na konkrety - które dane podwazasz...? Inaczej musze uznac ze sie z nimi zgadzasz i szczekasz z przyzwyczajenia.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2020-10-03 14:34:10
Autor: u2
W dniu 03.10.2020 o 12:59, Budzik pisze:
Użytkownik u2 u_2@o2.pl ...

[...]

Data: 2020-09-29 19:56:54
Autor: u2
W dniu 29.09.2020 o 18:38, u2 pisze:
[...]

właśnie słuchałem w TVN24 prof. Leszka Balcerowicza

skrytykował 40 mld wydawane na 500+

skrytykował te kilkanaście mld przeznaczone emerytury i renty

prof. Balcerowicz chciałby aby Polacken zapieprzali za psie grosze na jego apanaże do śmierci

Rada MinistrĂłw przyjęła projekt budĹźetQ1|BéÚŰMľŽ‰