Rada Nadzorcza i ZUS

Data: 2012-03-02 23:07:21
Autor: p 47
Rada Nadzorcza i ZUS
Kilka lat temu zakończyłem swoją kilkunastoletnią w sumie kadencję (równoległą do mojej podstawowej działalności) na stanowisku przewodniczacego rady nadzorczej w dość dużym przedsiębiorstwie działajacym (wówczas) jako jednoosobowa spółka skarbu panstwa . Przez ten okres pobierałem tam wynagrodzenie w ustawowej wysokości tj. 1,7 średniej krajowej. Obecnie okazało się, ze to przedsiębiorstwo (obecnie już nota bene sprywatyzowane) nie odprowadzała za mnie i pozostałych członków RN składek do ZUS-u.
Czy było to zgodne z prawem?

Data: 2012-03-03 01:02:55
Autor: macso
Rada Nadzorcza i ZUS

Użytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:jirg9i$j8g$1news.task.gda.pl...
[...]

jak najbardziej.
z tytułu  zasiadania w radzie opłaca się tylko składkę zdrowotną

macso

Data: 2012-03-03 01:18:07
Autor: p 47
Rada Nadzorcza i ZUS

Użytkownik "macso" <macso@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jirn3q$pns$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jaki jest przepis będacy podstawą tego zaniechania odprowadzania składki zusowskiej?

Data: 2012-03-03 01:22:55
Autor: p 47
Rada Nadzorcza i ZUS

Użytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:jirntl$4df$1news.task.gda.pl...

[...]

dziekuję, już sam znalazłem;-)

Dla zainteresowanych:
http://ksiegowosc.infor.pl/zus-kadry/skladki/54433,Czy-od-wynagrodzenia-czlonkow-zarzadu-i-rady-nadzorczej-spolka-z-oo-musi-oplacac-skladki-na-ubezpieczenia-spoleczne-i-ubezpieczenie-zdrowotne.html

Data: 2012-03-03 20:21:06
Autor: macso
Rada Nadzorcza i ZUS

[...]

      Podstawa prawna:
        a.. art. 6 ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2007 r. nr 11, poz. 74 ze zm.),
        b.. art. 66 ust. 1 pkt 35 ustawy z 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2008 r. nr 164, poz. 1027 ze zm.).

macso

Rada Nadzorcza i ZUS