Radar Swarz臋dz ul. Pozna艅ska

Data: 2014-07-28 13:11:11
Autor: twistedme
Radar Swarz臋dz ul. Pozna艅ska
Witam,

jestem tam kilka razy w miesi膮cu przejazdem

http://tinyurl.com/oses9kf

By艂em wielokrotnie 艣wiadkiem b艂yskania tego radaru na kierowc贸w w bliskiej ode mnie odleg艂o艣ci, raczej nikt nie jecha艂 na tyle szybko, 偶eby zwraca膰 na siebie uwag臋.

Zawsze tam g艂upieje, bo niby mo偶na 70, ale wczoraj jecha艂em 59 i na mnie mrugn膮艂, chwil臋 wcze艣niej przelecia艂 go艣膰 lewym pasem, ale radar b艂yska艂 jak go艣膰 by艂 dawno za nim. Pytanie do tambylc贸w: o co w tym chodzi?

Pozdr.

Data: 2014-07-28 13:27:00
Autor: elmer radi radisson
On 2014-07-28 13:11, twistedme wrote:

Zawsze tam g艂upieje, bo niby mo偶na 70, ale wczoraj jecha艂em 59 i na mnie
mrugn膮艂, chwil臋 wcze艣niej przelecia艂 go艣膰 lewym pasem, ale radar b艂yska艂
jak go艣膰 by艂 dawno za nim. Pytanie do tambylc贸w: o co w tym chodzi?

Jestes pewny ze to blysk lampy, a nie odblask swiatla w szybce?

--

memento lorem ipsum

Data: 2014-07-28 13:29:52
Autor: Myjk
Radar Swarz臋dz ul. Pozna艅ska
Mon, 28 Jul 2014 13:11:11 +0200, twistedme
Pytanie do tambylc贸w: o co w tym chodzi?

Mo偶e co艣 mu si臋 pokie艂basi艂o, jak temu na stan贸w Zjednoczonych w Wawie.
Proponuj臋 kontrolnie zg艂osi膰 "dziwne" zachowanie jakby jednak mieli zamiar
rosy艂a膰 papiery. Mnie, jak wspomniany FR pajacowa艂, nic co prawda nie
przysz艂o, ale zostawi艂em sobie nagranie z rejestratora dla dupochronu. ;p

--
Pozdor
Myjk

Data: 2014-07-28 15:04:17
Autor: Franc
Radar Swarz臋dz ul. Pozna艅ska
Dnia Mon, 28 Jul 2014 13:11:11 +0200, twistedme napisa(a):

By砮m wielokrotnie 秝iadkiem b硑skania tego radaru na kierowc體 w bliskiej ode mnie odleg硂禼i, raczej nikt nie jecha na tyle szybko, 縠by zwraca na siebie uwag.

Zawsze tam g硊pieje, bo niby mo縩a 70, ale wczoraj jecha砮m 59 i na mnie mrugn背, chwil wcze秐iej przelecia go舵 lewym pasem, ale radar b硑ska jak go舵 by dawno za nim. Pytanie do tambylc體: o co w tym chodzi?
Czyta砮m, 縠 czasem fotoradary robi zdj阠ia jak leci - mo縠 chwyc kogo
bez pas體, albo z telefonem przy uchy, mo縠 bez 秝iatel.

--
Franc

Data: 2014-07-28 16:14:34
Autor: Czes砤w Wi秐iak
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
Czyta砮m, 縠 czasem fotoradary robi zdj阠ia jak leci - mo縠 chwyc kogo
bez pas體, albo z telefonem przy uchy, mo縠 bez 秝iatel.

Gdzie to wyczytales i kto by to sprawdzal ?

Data: 2014-07-28 19:48:17
Autor: twistedme
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
W dniu 2014-07-28 15:04, Franc pisze:
[...]

A jeszcze mi si nasun瓿o - jakim cudem na zdj阠iu wida, 縠 to telefon a nie dildo?

Data: 2014-07-28 19:59:58
Autor: Shrek
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
On 2014-07-28 19:48, twistedme wrote:

A jeszcze mi si nasun瓿o - jakim cudem na zdj阠iu wida, 縠 to telefon
a nie dildo?

A chesz si przed s眃em t硊maczy "a co pan robi z dildo w m阺kiej toalecie?" ;)

Shrek.

Data: 2014-07-29 01:20:46
Autor: twistedme
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
W dniu 2014-07-28 19:59, Shrek pisze:
On 2014-07-28 19:48, twistedme wrote:

[...]

Ja tam si nie wstydz, 縠 je縟筷 z dildo przy uchu :) Z tego co wiem, to jeszcze nie jest karalne hehe

http://youtu.be/b31lg6DTgJw

Data: 2014-07-29 06:36:12
Autor: Shrek
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
On 2014-07-29 01:20, twistedme wrote:

Ja tam si nie wstydz, 縠 je縟筷 z dildo przy uchu :)

No to powodzenia i du縪 rado禼i z tego;)

Shrek.

Data: 2014-07-29 07:12:47
Autor: twistedme
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
On 2014-07-29 01:20, twistedme wrote:

Ja tam si nie wstydz, 縠 je縟筷 z dildo przy uchu :)

No to powodzenia i du縪 rado禼i z tego;)

Shrek.

Widz, 縠 nie trafiony 縜rt...

Ale powa縩ie, czy mo縩a komu udowodni na podstawie zdj阠ia z fotoradaru (mo縠 teraz s jakie superrozdzielcze), 縠 rozmawia przez telefon?

Data: 2014-07-29 07:15:52
Autor: Shrek
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
On 2014-07-29 07:12, twistedme wrote:

Ale powa縩ie, czy mo縩a komu udowodni na podstawie zdj阠ia z
fotoradaru (mo縠 teraz s jakie superrozdzielcze), 縠 rozmawia przez
telefon?

Nie wiem, nie dosta砮m fotki. Z jednej strony to co w sieci wida to jaki 縜rt z jako禼i, z drugiej siedzi tam ca砶iem dobra lustrzanka.

Shrek.

Data: 2014-07-29 11:21:25
Autor: Mariusz Wozniak
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
U縴tkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:53d72d52$0$2246$65785112@news.neostrada.pl...
Ale powa縩ie, czy mo縩a komu udowodni na podstawie zdj阠ia z fotoradaru (mo縠 teraz s jakie superrozdzielcze), 縠 rozmawia przez telefon?

Nie ma znaczenia, czy rozmawiasz, czy nie. Przepis m體i o zakazie _u縴wania_, a nie rozmawiania. Czyli nie wolno ci go nawet trzyma w r阠e.

X.

Data: 2014-07-29 09:27:01
Autor: masti
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
Dnia pi臋knego Tue, 29 Jul 2014 11:21:25 +0200 osobnik zwany Mariusz
Wozniak napisa艂:

U偶ytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup
Ale powa偶nie, czy mo偶na komu艣 udowodni膰 na podstawie zdj臋cia z
fotoradaru (mo偶e teraz s膮 jakie艣 superrozdzielcze), 偶e rozmawia przez
telefon?

Nie ma znaczenia, czy rozmawiasz, czy nie. Przepis m贸wi o zakazie
_u偶ywania_, a nie rozmawiania. Czyli nie wolno ci go nawet trzyma膰 w
r臋ce.

trzymanie nie jest u偶ywaniem, Chyba, 偶e u偶wyasz go jako m艂otka np.

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-07-29 11:49:12
Autor: Franc
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
Dnia Tue, 29 Jul 2014 09:27:01 +0000 (UTC), masti napisa(a):

Nie ma znaczenia, czy rozmawiasz, czy nie. Przepis m體i o zakazie
_u縴wania_, a nie rozmawiania. Czyli nie wolno ci go nawet trzyma w
r阠e.
trzymanie nie jest u縴waniem, Chyba, 縠 u縲yasz go jako m硂tka np.
Czekaj, czekaj.
Ruziemienie s硂wa "trzymanie" mo縠 by dla Ciebie jednoznaczne, co wcale
nie znaczy, 縠 tak samo jest "definiowane" przez przepisy na podstawie
kt髍ych wlepiane s mandaty.

Z "trzymaniem" to z ch阠i bym podr笨y - bo mo縩a dosta mandat "za
niewinno舵"

Z forum
http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/450615-rozmowa-w-czasie-jazdy-2.html

"Prawo o ruchu drogowym:

Art. 45.
2. Kieruj眂emu pojazdem zabrania si:
1) korzystania podczas jazdy z telefonu wymagaj眂ego trzymania s硊chawki
lub mikrofonu w r阫u;

Przepis nie zaw昕a sposob體 i cel體 korzystania z tego telefonu. Je秎i
zamierzasz korzysta z niego tylko po to, 縠by 鎤iczy biceps, to i tak
mo縠sz dosta mandat."

To nie jest tak, 縠 to przepis pozwalaj眂y na subiektywn ocen przez
Policjanta?

--
Franc

Data: 2014-07-29 17:43:41
Autor: J.F.
Radar Swarz锚dz ul. Pozna帽ska
U偶ytkownik "Franc"  napisa艂 w wiadomo艣ci
"Prawo o ruchu drogowym:
Art. 45.
2. Kieruj膮cemu pojazdem zabrania si臋:
1) korzystania podczas jazdy z telefonu wymagaj膮cego trzymania s艂uchawki
lub mikrofonu w r臋ku;
Przepis nie zaw臋偶a sposob贸w i cel贸w korzystania z tego telefonu. Je艣li
zamierzasz korzysta膰 z niego tylko po to, 偶eby 膰wiczy膰 biceps, to i tak
mo偶esz dosta膰 mandat."
To nie jest tak, 偶e to przepis pozwalaj膮cy na subiektywn膮 ocen臋 przez
Policjanta?

W zasadzie nie ... ale pisac sms mozna, o ile telefon jest trzymany przez uchwyt :-)

J.

Data: 2014-07-31 07:54:36
Autor: dddddddd
W dniu 2014-07-29 17:43, J.F. pisze:
[...]

no w zasadzie wystarczy nosi膰 telefon w uchwycie samochodowym i ju偶 mo偶na normalnie rozmawia膰, byle by nie trzyma膰 telefonu w r臋ku, tylko za uchwyt ;)

艁ukasz

Data: 2014-07-29 11:45:20
Autor: twistedme
Radar Swarz锟絛z ul. Pozna锟絪ka

No ale jak na zdj臋ciu mo偶na stwierdzi膰, 偶e to telefon, a nie zabrana przed chwil膮 dziecku zabawka/atrapa/cokolwiek http://youtu.be/b31lg6DTgJw ? (nie upieram si臋 ju偶 przy tym dildo hehehe)

Data: 2014-07-29 22:25:49
Autor: m
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
W dniu 29.07.2014 11:21, Mariusz Wozniak pisze:
[...]

Gwoli 禼is硂禼i, to przepis zakazuje u縴wania w spos骲 wymagaj眂y trzymania w r阠e.

Nie wiem czemu tak dziwnie napisa ustawodawca, ale wida mia co na my秎i :). Mo縠 to, 縠 je縠li rozmawiasz przez telefon trzymaj眂 go w r阠e,ale na g硂秐om體i眂ym, to spos骲 u縴wania nie wymaga trzymania w r阠e?

p. m.

Data: 2014-07-29 22:35:09
Autor: Sebastian Bia硑
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
On 2014-07-29 22:25, m wrote:
Mo縠 to, 縠 je縠li rozmawiasz przez telefon trzymaj眂 go w
r阠e,ale na g硂秐om體i眂ym, to spos骲 u縴wania nie wymaga trzymania w r阠e?

Czy to oznacza 縠 mog pisa SMSa kiedy telefon jest w uchwycie?

Data: 2014-07-29 20:35:57
Autor: masti
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
Dnia pi臋knego Tue, 29 Jul 2014 22:35:09 +0200 osobnik zwany Sebastian
Bia艂y napisa艂:

On 2014-07-29 22:25, m wrote:
Mo偶e to, 偶e je偶eli rozmawiasz przez telefon trzymaj膮c go w r臋ce,ale na
g艂o艣nom贸wi膮cym, to spos贸b u偶ywania nie wymaga trzymania w r臋ce?

Czy to oznacza 偶e mog臋 pisa膰 SMSa kiedy telefon jest w uchwycie?

tak

Data: 2014-07-30 03:39:54
Autor: Budzik
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
U縴tkownik masti gone@to.hell ...

[...]

aczkolwiek dla og蟪u lepiej by by硂 aby si powstrzyma... :)
Ewentualnei skorzysta z opcji rozpoznawania mowy. Ale i tego bym unika.

Data: 2014-07-30 08:23:33
Autor: masti
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
Dnia pi臋knego Wed, 30 Jul 2014 03:39:54 +0000 osobnik zwany Budzik
napisa艂:

U偶ytkownik masti gone@to.hell ...

[...]

aczkolwiek dla og贸艂u lepiej by by艂o aby艣 si臋 powstrzyma艂... :)

a gdzie m贸wi臋, 偶e tak robi臋? Po prostu ten prepis jest 藕le skonstruowany :)

Data: 2014-07-30 20:49:09
Autor: m
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
On 2014-07-29 22:25, m wrote:
Mo縠 to, 縠 je縠li rozmawiasz przez telefon trzymaj眂 go w
r阠e,ale na g硂秐om體i眂ym, to spos骲 u縴wania nie wymaga trzymania w
r阠e?

Czy to oznacza 縠 mog pisa SMSa kiedy telefon jest w uchwycie?

To jest oczywista oczywisto舵. Ale mi chodzi o to, 縠 "Wiejscy" mnie zabronili u縴wania trzymania telefonu w r阫u podczas u縴wania go, tylko zabronili w spos骲 wymagaj眂y trzymania go w r阫u. Drobna r罂nica, kt髍a sugeruje 縠 s takie czynno禼i kt髍e mo縩a robi telefonem trzymaj眂 go w r阫u mimo 縠 trzyma go w r阫u nie trzeba 縠by te czynno禼i robi.

Nie wiem co mogli mie na my秎i, ale r罂nica mi阣zy "u縴wa i trzyma" a "u縴wa w spos骲 wymagaj眂y trzymania" jest ewidentna.

p. m.

Data: 2014-07-29 14:18:13
Autor: NetiaAbonent
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka

[...]

Tak jak cokolwiek mo縩a

Data: 2014-08-01 01:06:27
Autor: Gotfryd Smolik news
Radar Swarz阣z ul. Pozna駍ka
On Tue, 29 Jul 2014, twistedme wrote:

Ale powa縩ie, czy mo縩a komu udowodni na podstawie zdj阠ia z fotoradaru
(mo縠 teraz s jakie superrozdzielcze), 縠 rozmawia przez telefon?

  Zale縴 od definicji "podstawy".
  Dane ze zdj阠ia (w tym czas) mog np. pos硊縴 sprawdzeniu, czy aby nie
rozmawiano przez telefon kierowcy. Przy okazji mo縠 si okaza, 縠
jednocze秐ie telefon kierowcy porusza si mocno sp骿nie z autem ze
zdj阠ia i wci秐i阠ie kitu i telefon by w domu w sejfie mo縠
napotka na op髍 materii ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-07-28 15:27:31
Autor: WildS
On 2014-07-28, twistedme <twistedme@o2.pl> wrote:
Witam,

[...]

W ciemno - bez dok艂adnego sprawdzania (odk膮d wybudowali Ski to je偶d偶臋
obwodnic膮 Poznania i ju偶 nie pami臋tam dok艂adnie).

Je艣li dobrze pami臋tam to tam jest teren zabudowany i podwy偶szenie
pr臋dko艣ci znakiem do 70km/h.
Ludzie je藕dzili przepisowo i radar nie zarabia艂.

Przestawili na 50+ i strzela ci臋偶ar贸wkom, kt贸re zgodnie z przestarza艂ymi
przepisami, w terenie zabudowanym (cho膰by by艂a 3 pasm贸wka prosta jak np.
w Szczecinie albo Warszawie) mog膮 jecha膰 max 50km/h przez ca艂膮 dob臋
niezale偶nie od podwy偶szenia pr臋dko艣ci znakami.

Bonusowo z艂apie pasy i telefony ;)

Ja si臋 w tym roku nadzia艂em na ustawiony na 70 na drodze krajowej
jednojezdniowej bez 偶adnego znaku ograniczenia. Ten sam pow贸d.

--
WildS

Data: 2014-07-28 18:47:38
Autor: twistedme
On 2014-07-28, twistedme <twistedme@o2.pl> wrote:
Witam,

[...]

Heh i to by wszystko wyja艣nia艂o... Dzi臋ki wielkie. Pacz pan jak si臋 wycwanili..

Radar Swarz臋dz ul. Pozna艅ska