Radeon 9000 PRO, sterowniki - rozmowa z "Grzegorz S" z sierpnia

Data: 2010-09-21 13:39:35
Autor: Andre
Radeon 9000 PRO, sterowniki - rozmowa z "Grzegorz S" z sierpnia
Witam!

Na wstepie przepraszam, ze nie pisze w starym watku, ale po takim czasie juz mi sie gdzies zapodzial.

Sprawa dotyczyla sterownikow dla Radeona 9000 PRO pod Win7.
Kolega Grzegorz S zaproponowal wyprobowanie sterownikow 7.11, a potem 8.12, a ja mialem dac znac, czy dzialaja.

Obie wersje sterownikow dzialaja, trzeba co prawda wymusic w systemie ich instalacje (manager urzadzen), ale w efekcie koncowym dzialaja, obraz jest wygladzony.

Problem jest tylko taki, ze na obu wersjach nie da sie poprawnie zamknac/
zrestartowac systemu. Jest bluescreen, a w nim blad pliku ati_cos_tam.dll.

Probowalem takze innych wersji sterownikow i ten sam efekt.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-09-21 15:44:31
Autor: Doxent
[...]

podziwiam, że w ogóle udało sie na tym 7-ke postawić. Jakby nie patrzeć to już zabytek. Moim zdaniem szkoda czasu i nerwów na taki sprzęt a ta karta nic więcej jak XP poprawnie nie obsłuży.

Data: 2010-09-21 16:30:27
Autor: Andre
Doxent napisał(a):

podziwiam, że w ogóle udało sie na tym 7-ke postawić. Jakby nie patrzeć
to już zabytek. Moim zdaniem szkoda czasu i nerwów na taki sprzęt a ta
karta nic więcej jak XP poprawnie nie obsłuży.

A dlaczego mialoby sie nie dac?
Win7 wykrywa karte, jako standardowe urzadzenie wideo.

System z ta karta dziala bardzo dobrze, w miare szybko, nie ma artefaktow, przy codziennym uzytkowaniu nie ma problemow. Zaczynaja sie tylko, kiedy chce ogladnac jakis film, bo wtedy nie ma wygladzania.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-09-21 20:19:05
Autor: Wiktor S.
[...]

miałem to samo na Radeonie 9200 SE i jeszcze becie windowsa 7.

--
Azarien

Data: 2010-09-22 00:59:49
Autor: animka
W dniu 2010-09-21 20:19, Wiktor S. pisze:
Problem jest tylko taki, ze na obu wersjach nie da sie poprawnie
 zamknac/ zrestartowac systemu. Jest bluescreen, a w nim blad pliku
 ati_cos_tam.dll.

Usuń ten plik dll i zainstaluj ati catalyst od nowa.

--
animka

Data: 2010-09-22 01:17:22
Autor: animka
W dniu 2010-09-22 00:59, animka pisze:
[...]

Jak nie znajdziesz do Windows 7 to instaluj dla Visty.
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

--
animka

Data: 2010-09-22 06:41:12
Autor: Andre
animka napisał(a):

Jak nie znajdziesz do Windows 7 to instaluj dla Visty.
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Instalowalem takze do Visty. Nie ma wsparcia dla kart serii 9000.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-09-22 06:40:26
Autor: Andre
animka napisał(a):

Usuń ten plik dll i zainstaluj ati catalyst od nowa.

1. Nie mozna usunac tego pliku recznie, bo mimo uprawnien administratora jest on zablokowany. Potrzeba uprawnien System.

2. Co mi da usuniecice pliku ati_cos_tam.dll i instalacja calatyst od nowa? Przeciez ten plik pochodzi wlasnie z paczki calatystow, czyli wroci ten sam.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-09-22 12:36:37
Autor: animka
W dniu 2010-09-22 08:40, Andre pisze:
animka napisał(a):

Usuń ten plik dll i zainstaluj ati catalyst od nowa.

1. Nie mozna usunac tego pliku recznie, bo mimo uprawnien administratora
jest on zablokowany. Potrzeba uprawnien System.

To odinstaluj catalyst i zainstaluj odpowiedni, dla Twojego systemu.

2. Co mi da usuniecice pliku ati_cos_tam.dll i instalacja calatyst od
nowa? Przeciez ten plik pochodzi wlasnie z paczki calatystow, czyli wroci
ten sam.

Różne kombinacje można stosować. Ty masz pewnie nie ten co trzeba catalyst, więc zainstaluj jakiś właściwy.

--
animka

Data: 2010-09-23 06:22:50
Autor: Andre
animka napisał(a):

To odinstaluj catalyst i zainstaluj odpowiedni, dla Twojego systemu.

Ty no patrz nie pomyslalem... Zdajesz sobie sprawe, ze moze nie byc odpowiedniego?

Różne kombinacje można stosować. Ty masz pewnie nie ten co trzeba
catalyst, więc zainstaluj jakiś właściwy.

Mialem dluga przerwe w obecnosci na grupach dyskusyjnych, ale juz sobie przypomnialem. To Ty zazwyczaj dawalas bezsensowne i zupelnie nietrafne odpowiedzi.

Dla mnie EOT.
Chyba, ze masz jakis konkret.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-09-23 10:47:51
Autor: OMSON
Andre pisze:

Mialem dluga przerwe w obecnosci na grupach dyskusyjnych, ale juz sobie przypomnialem. To Ty zazwyczaj dawalas bezsensowne i zupelnie nietrafne odpowiedzi.

Tak - ignoruj i będzie dobrze ;)

Ja ze swojej strony walczyłem o poprawną rozdzielczość dla ATI Radeon 9250 pod Windows 7 64-bit (monitor LCD 16:9). Niestety nie udało mi sie znaleźć rozwiązania - jedyna nadzieja w Omega drivers, ale oni poza zapowiedzią na stronie wsparcia dla siódemki i prośbą o cierpliwość niczego nie udostępnili już od paru miesięcy... :(

Pzdr, OMSOn

Data: 2010-09-23 09:40:17
Autor: Andre
Radeon 9000 PRO, sterowniki - rozmowa z "Grzegorz S" z sierpnia
OMSON napisał(a):

Tak - ignoruj i będzie dobrze ;)

Mam nowy czytnik, bo moj ulubiony nie chce dzialac pod Win7 i musze dopiero rozgryzc gdzie sie daje ignora ;)

jedyna nadzieja w Omega drivers, ale oni poza
zapowiedzią na stronie wsparcia dla siódemki i prośbą o cierpliwość
niczego nie udostępnili już od paru miesięcy... :(

Miesiecy? Mnie sie wydaje, ze juz blisko rok takie zapowiedzi maja.
Jako, ze pod XP zawsze uzywalem Omega drivers, to to bylo pierwsze miejsce, w ktore zagladnalem w poszukiwaniu. Cos czuje, ze sie nie doczekam...

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-09-23 17:11:39
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 23 Sep 2010 09:40:17 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

Tak - ignoruj i będzie dobrze ;)

Mam nowy czytnik, bo moj ulubiony nie chce dzialac pod Win7 i musze dopiero rozgryzc gdzie sie daje ignora ;)

Że tak offtopicznie spytam - który to nie chce działać pod Windows 7?

Miesiecy? Mnie sie wydaje, ze juz blisko rok takie zapowiedzi maja.
Jako, ze pod XP zawsze uzywalem Omega drivers, to to bylo pierwsze miejsce, w ktore zagladnalem w poszukiwaniu. Cos czuje, ze sie nie doczekam...

ATI Tray Tools też nie daje rady odnośnie rozdzielczości na ten przykład?

[ Richard B. Riddick: Lesson Learned. No such word as "friend".            ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2010-09-23 15:15:16
Autor: Andre
Przemysław Ryk napisał(a):

Że tak offtopicznie spytam - który to nie chce działać pod Windows 7?

XanaNews nie chce mi ruszyc, a nie ma nowej wersji.

ATI Tray Tools też nie daje rady odnośnie rozdzielczości na ten
przykład?

Ale ja rozdzielczosc mam dobrze wykrywana i obslugiwana.
Mam jeszcze stary monitor 5:4 19". Sterownik dziala dobrze podczas kiedy dziala ;) Problem zaczyna sie dopiero w momencie restartu/wylaczenia kompa.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-09-24 12:09:59
Autor: Maverick
Andre wrote:

Przemysław Ryk napisał(a):

> Że tak offtopicznie spytam - który to nie chce działać pod Windows
> 7?

XanaNews nie chce mi ruszyc, a nie ma nowej wersji.

Zerknij w nagłówki tego posta...

I na screena: http://ifotos.pl/img/Bez-nazwy_srsepn.png

(ciach...)

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk               ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say  ]

Data: 2010-09-25 20:11:57
Autor: Andre
Maverick napisał(a):

Zerknij w nagłówki tego posta...

Kurcze, no to nie wiem czemu u mnie nie chcial dzialac.
Znaczy program dzialal, ale nie pobieral listy grup.
Chyba musze jeszcze raz sprobowac. Dzieki!

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-09-26 01:33:20
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 25 Sep 2010 20:11:57 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

Zerknij w nagłówki tego posta...

Kurcze, no to nie wiem czemu u mnie nie chcial dzialac.
Znaczy program dzialal, ale nie pobieral listy grup.
Chyba musze jeszcze raz sprobowac. Dzieki!

Instalowałeś w Program Files?

[ Kobiety sądzą, że dwa razy dwa jest pięć, jeżeli wystarczająco długo     ]
[ będą płakać i dąsać się.                                  (George Eliot) ]

Data: 2010-09-27 10:37:10
Autor: Andre
Przemysław Ryk napisał(a):

Instalowałeś w Program Files?

Nie. Mam wersje, ktora sie nie instaluje.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-09-27 15:20:45
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 27 Sep 2010 10:37:10 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

Instalowałeś w Program Files?

Nie. Mam wersje, ktora sie nie instaluje.

Ja ściągnąłem "XanaNews 1.18.1.6  Self installing program for new users" ze
strony http://www.wilsonc.demon.co.uk/xananews.htm, zainstalowałem (fakt - w
innej, niż domyślna lokalizacji), odpaliłem, skonfigurowałem dostęp do
serwera i tyle. Żadnych kombinacji z uprawnieniami do katalogów czy plików,
żadnych trybów zgodności - nic z tych rzeczy. Nawet nie kwiknął, że coś mu
się na Windows 7 Professional PL x64 nie podoba. :D

[ Lepiej raz na pół roku myśleć o ślubie, niż raz w tygodniu o rozwodzie.  ]
[                                                         (JoeMonster.org) ]

Data: 2010-09-21 20:47:11
Autor: miab
W dniu 2010-09-21 15:39, Andre pisze:
[...]

A te też?:
http://driverscollection.com/?file_cid=4122911456459ce34aee6d152b5

miab

Data: 2010-09-22 06:38:22
Autor: Andre
miab napisał(a):

A te też?:
http://driverscollection.com/?file_cid=4122911456459ce34aee6d152b5

No tych moze jeszcze nie. Za chwile sprobuje i dam znac.
Jednak po przejrzeniu pliku .ini juz moge powiedziec, ze przeznaczone sa dla kart od HD 23xx do HD 48xx.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-09-22 07:26:41
Autor: Andre
miab napisał(a):

A te też?:
http://driverscollection.com/?file_cid=4122911456459ce34aee6d152b5

Sprawdzone - nie dziala.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Radeon 9000 PRO, sterowniki - rozmowa z "Grzegorz S" z sierpnia