Radeon HD 5750 i 3 monitory

Data: 2013-10-12 19:42:24
Autor: Marcin N
Radeon HD 5750 i 3 monitory
Producent karty graficznej pisze, że da się podłączyć 3 monitory do tej karty. W karcie są cztery wyjścia: 2x DVI, HDMI i DP. Nie każda konfiguracja trzech wyjść jest dozwolona.

Teraz najlepsze: instrukcja obsługi odsyła zainteresowanych dopuszczalnymi konfiguracjami do strony www:

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/Pages/displayport-support.aspx

Niestety strona nie istnieje. Wyskakuje błąd.
Powiedzcie mi, gdzie mogę znaleźć informację, jak podłączyć dwa monitory DVI i jeden HDMI? Wiem, że bezpośrednio się nie da, ale zapewne da się tak: 2x DVI oraz 1x DP (z przejściówką na HDMI za 30 zł). Dobrze kombinuję?

--
MN

Data: 2013-10-12 21:05:07
Autor: Krystek
Radeon HD 5750 i 3 monitory
W dniu 2013-10-12 19:42, Marcin N pisze:
[...]

Teoretycznie, choć karta może mieć zablokowaną możliwość jednoczesnego używania 3 monitorów na cyfrowym złączu. A co planujesz przez nią wyświetlać, tzn. na 3-ech monitorach jednocześnie? Obrazy wideo z zabezpieczeniem HDCP mogą się nie wyświetlić.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-10-12 21:24:31
Autor: Przemysaw Ryk
Radeon HD 5750 i 3 monitory
Dnia Sat, 12 Oct 2013 19:42:24 +0200, Marcin N napisa(a):

Producent karty graficznej pisze, e da si podczy 3 monitory do tej karty. W karcie s cztery wyjcia: 2x DVI, HDMI i DP. Nie kada konfiguracja trzech wyj jest dozwolona.

Teraz najlepsze: instrukcja obsugi odsya zainteresowanych dopuszczalnymi konfiguracjami do strony www:

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/Pages/displayport-support.aspx

Niestety strona nie istnieje. Wyskakuje bd.
Powiedzcie mi, gdzie mog znale informacj, jak podczy dwa monitory DVI i jeden HDMI? Wiem, e bezporednio si nie da, ale zapewne da si tak: 2x DVI oraz 1x DP (z przejciwk na HDMI za 30 z). Dobrze kombinuj?

Przerabiaem to samo przy swoim Radeonie 7850 (ma 2DVI-I, DisplayPort i
Mini DisplayPort). Mwic krtko - poczenie przez DisplayPort musi by
poczeniem aktywnym, wobec czego z przejciwkami na HDMI moim skromnym
zdaniem moesz si poegna.

U mnie w sposb w miar podany (dajcie mi w rce tego, kto DisplayPorta
opracowa, to mu lutn) sposb dziaa w konfigurcji:
- DisplayPort z karty -> kabel DP -> monitor z wejciem DisplayPort
- DVI z karty -> kabel DVI -> monitor z wejciem DVI
- DVI z karty -> przejciwka DVI-VGA -> monitor z wejciem VGA

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Prawda, nawet gdy dotyczy rzeczy drobnej, przekracza niepewne pogldy    ]

Data: 2013-10-12 22:18:04
Autor: Marcin N
Radeon HD 5750 i 3 monitory
W dniu 2013-10-12 21:24, Przemysaw Ryk pisze:

[...]

DO rni si od HDMI tylko jednym pinem. Nie wiem, do czego od suy, ale generalnie DP to drobne rozwinicie HDMI. Moe wic by si udao. Zwaszcza, e dorwaem tabel z kilkoma moliwymi konfiguracjami i wida na nich nawet moliwo 3x DVI: 2x native DVI plus 1x DP z AKTYWN przejciwk na DVI. Nie wiem, na czym ta aktywno polega.

[...]

Ja chc 2x DVI: monitory do pracy plus 1x HDMI - TV do filmw. Dziaa to u mnie tak, e jak potrzebuj TV, to wczam w gniazdo kabel HDMI - komputer automatycznie odczaj jedno DVI i wcza obraz na TV. Po odpiciu kabla HDMI - obraz wraca na monitor DVI.

Niby nie ma tragedii, ale nie jest to eleganckie. Mylaem, eby kupi przejciwk DP > HDMI i sprawdzi, czy zadziaaj 3 ekrany rwnoczenie. Problemem jest te to, e dwik przez HDMI leci tylko, gdy leci te obraz.

--
MN

Data: 2013-10-12 23:14:32
Autor: Przemysaw Ryk
Radeon HD 5750 i 3 monitory
Dnia Sat, 12 Oct 2013 22:18:04 +0200, Marcin N napisał(a):

Przerabiałem to samo przy swoim Radeonie 7850 (ma 2×DVI-I, DisplayPort i
Mini DisplayPort). Mówiąc krótko - połączenie przez DisplayPort musi być
połączeniem aktywnym, wobec czego z przejściówkami na HDMI moim skromnym
zdaniem możesz się pożegnać.

DO różni się od HDMI tylko jednym pinem. Nie wiem, do czego od służy, ale generalnie DP to drobne rozwinięcie HDMI. Może więc by się udało. Zwłaszcza, że dorwałem tabelę z kilkoma możliwymi konfiguracjami i widać na nich nawet możliwość 3x DVI: 2x native DVI plus 1x DP z AKTYWNĄ przejściówką na DVI. Nie wiem, na czym ta aktywność polega.

Niby drobne rozwinięcie, ale niech to szlag jasny trafi. Gdyby nie fakt, że
mam jedno złącze PCI-Express x16 zablokowane kontrolerem dysków, to już
dawno wstawiłbym tam jakiegoś Radeona HD5450 i korzystał z dwóch kart. :-/

Przy podłączeniu monitorów po DVI mam tak, że jak jeden monitor przełączam
na inne źródło sygnału (ma taką możliwość), to z pulpitem systemu nic się
nie dzieje. Po prostu pamięta, że monitor jest i tyle. Jeżeli ten monitor
podłączony jest po DisplayPort, robi się przełączenie źródła sygnału i okaże
się, że na drugim wejściu sygnału nie ma choć przez moment (dajmy na to
reset drugiej, podłączonej do tego monitora maszyny), to system uznaje, że
monitor został wyłączony. Choć na zupełnie innym złączu opcja dostarczania /
niedostarczania sygnału występuje! Wybudzenie z trybu oszczędności energii
też dotarcza wrażeń - w 90% sytuacja wygląda tak, że monitor podłączony po
DisplayPort zaczyna migać - jakby sygnał dostarczał i gubił. Trzeba w
monitorze zrobić wyłączenie (pulpit się rozwala) i ponowne włączenie.

Z tego co wiem, jaja tego rodzaju to specyfika DisplayPorta - pytałem
serwisantów u polskiego dystrybutora EIZO (monitor podłączany przez DP to
właśnie model tego producenta). Przy czym podobno w EIZO to jeszcze w miarę
łagodnie się odbywa, gdyż po wybudzeniu z trybu uśpienia czy po „zgubieniu”
sygnału system rozpoznaje właściwą rozdzielczość.

Co do aktywności i pasywności przejściówki:
http://www.amd.com/us/products/technologies/amd-eyefinity-technology/how-to/Pages/faqs.aspx#active-passive-adapters
Była też na stronach AMD prezentacja video o co w tym chodzi, ale się
cholera nie mogę dogrzebać. :(

U mnie w sposób w miarę pożądany (dajcie mi w ręce tego, kto DisplayPorta
opracował, to mu lutnę) sposób działa w konfigurcji:
- DisplayPort z karty -> kabel DP -> monitor z wejściem DisplayPort
- DVI z karty -> kabel DVI -> monitor z wejściem DVI
- DVI z karty -> przejściówka DVI-VGA -> monitor z wejściem VGA

Ja chcę 2x DVI: monitory do pracy plus 1x HDMI - TV do filmów. Działa to u mnie tak, że jak potrzebuję TV, to włączam w gniazdo kabel HDMI - komputer automatycznie odłączaj jedno DVI i włącza obraz na TV. Po odpięciu kabla HDMI - obraz wraca na monitor DVI.

Niby nie ma tragedii, ale nie jest to eleganckie. Myślałem, żeby kupić przejściówkę DP > HDMI i sprawdzić, czy zadziałają 3 ekrany równocześnie. Problemem jest też to, że dźwięk przez HDMI leci tylko, gdy leci też obraz.

IMVHO albo faktycznie wyjście DisplayPort połączysz aktywną przejściówką -
choć tu zawsze będzie loteria, na ile ona aktywna jest, nie wiem też, w
jakich cenach są; albo dołożysz dla świętego spokoju najprostszego Radeona z
segmentu low-end i przestaniesz się pierdaczyć z przejściówkami.

[ Feminizm istnieje tylko po to, żeby brzydkie kobiety zjednoczyć we       ]
[ wspólnotę.                                            (Charles Bukowski) ]

Data: 2013-10-13 00:36:47
Autor: Marcin N
Radeon HD 5750 i 3 monitory
W dniu 2013-10-12 23:14, Przemysław Ryk pisze:

[...]

Dla świętego spokoju kupiłem nową płytę pod Intela z procesorem i4-4130. Płyta ma 3 wyjścia. Razem mam więc siedem wyjść wideo (3x DVI, 2x HDMI, DP, VGA)! I co? I ciągle nie mogę zrobić konfiguracji 2x DVI + HDMI.

Pomimo tego, że instrukcja płyty twierdzi, że da się to jakoś wspólnie pogodzić - mi się nie udaje. Wygląda na to, że karta siedząca w PCI-E jakoś blokuje tego cholernego Intela.

Co do Twojego przypadku: AMD pisze, że ma jakąś dostawkę do wyjścia DP, która pozwala generować sygnał nawet na 4 monitorach (z jednego wyjścia DP). Może to lepsze od szukania drugiej karty graficznej.

--
MN

Data: 2013-10-13 01:14:36
Autor: Przemysaw Ryk
Radeon HD 5750 i 3 monitory
Dnia Sun, 13 Oct 2013 00:36:47 +0200, Marcin N napisa(a):

W dniu 2013-10-12 23:14, Przemysaw Ryk pisze:

IMVHO albo faktycznie wyjcie DisplayPort poczysz aktywn przejciwk -
cho tu zawsze bdzie loteria, na ile ona aktywna jest, nie wiem te, w
jakich cenach s; albo dooysz dla witego spokoju najprostszego Radeona z
segmentu low-end i przestaniesz si pierdaczy z przejciwkami.

Dla witego spokoju kupiem now pyt pod Intela z procesorem i4-4130. Pyta ma 3 wyjcia. Razem mam wic siedem wyj wideo (3x DVI, 2x HDMI, DP, VGA)! I co? I cigle nie mog zrobi konfiguracji 2x DVI + HDMI.

Pomimo tego, e instrukcja pyty twierdzi, e da si to jako wsplnie pogodzi - mi si nie udaje. Wyglda na to, e karta siedzca w PCI-E jako blokuje tego cholernego Intela.

Co do Twojego przypadku: AMD pisze, e ma jak dostawk do wyjcia DP, ktra pozwala generowa sygna nawet na 4 monitorach (z jednego wyjcia DP). Moe to lepsze od szukania drugiej karty graficznej.

Nie wiem, nie znam si, nie orientuj si, zarobiony jestem. :D Generowanie
sygnau, to jedno. Pytanie czy bdzie to powielenie jednego sygnau, czy
obsuga rzeczywicie czterech niezalenych obrazw?

Co do wspdzielenia obsugi grafiki z procesora plus dodatkowej - tutaj si
ju nie mam jak wypowiedzie. Nie sprawdzaem, nie testowaem, po prostu nie
wiem.

Testowane swego czasu - dwie karty graficzne (nie byo potrzebne adne SLI
czy CrossFire - po prostu obraz na 4 monitorach) w osobnych slotach i
dziaao. Zachciao mi si robi to na jednej karcie i dynamizatory
wypowiedzi mi z ust czsto id.

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ What's God? - Well, you know when you want something really bad and you  ]

Data: 2013-10-13 08:19:19
Autor: Marcin N
Radeon HD 5750 i 3 monitory
W dniu 2013-10-13 01:14, Przemysaw Ryk pisze:

[...]

Oczywicie, e 6 monitorw z niezalenymi obrazami. Jednak monitory maj pewne ograniczenia. Tutaj odpowied prosto od AMD:

http://www.amd.com/pl/products/technologies/amd-eyefinity-technology/how-to/Pages/faqs.aspx#whats-the-diff

Pisz, e do obsugi ponad 2 monitorw potrzeba AKTYWNEJ przejciwki DP zasilanej z USB "high power" - czyli zapewne zwyke USB 2.0 nie wystarcza.

--
MN

Data: 2013-10-13 08:57:37
Autor: Marcin N
Radeon HD 5750 i 3 monitory
W dniu 2013-10-13 08:19, Marcin N pisze:

Pisz, e do obsugi ponad 2 monitorw potrzeba AKTYWNEJ przejciwki DP
zasilanej z USB "high power" - czyli zapewne zwyke USB 2.0 nie wystarcza.

Znalazem tak aktywn przejciwk za 85 z:

http://aksonet.pl/pl/p/Unitek-Y-6321-aktywny-adapter-DisplayPort-HDMI-F/4329

W dodatku nie ma kabla zasilajcego.

To kto pierwszy sprbuje tego uy i si pochwali na grupie?

--
MN

Data: 2013-10-13 18:27:18
Autor: \(c\)RaSz
Radeon HD 5750 i 3 monitory

Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w
:
: (...) dołożysz dla świętego spokoju najprostszego Radeona z
: segmentu low-end i przestaniesz się pierdaczyć z przejściówkami.
:

To chyba najlepsze rozwiązanie. A tak na marginesie, to nawet najbardziej
nafaszerowany PC  - zawsze w czymś okaże się "za krótki". A w dodatku jego
stabilność pozostawiać może wiele do życzenia, bo w takich super wypasionych
kombajnach zawsze coś się z czymś pogryzie...

Jeśli dokupienie taniego "burka" z jakichś względów Ciebie nie zadowala, to
może rozważ jeszcze inną opcję, bo... może  _nie_wszystko_  musisz mieć na
_jednym_  kompie? Może za trzeci ekran posłuży całkiem sprawnie - osobny
komputer? Oczywiście podpięty przez LAN do tej Twojej maszyny głównej...
Choć "usługi sieciowe" nie dają takich możliwości, jakie masz, gdy wszystko
jest na tej samej maszynie, ale - coś tam może da się zrobić.

Co do - niezwykle wygodnej przecież - możliwości korzystania z 2
(przynajmniej) monitorów, to się zastanawiam, czemu nie ma w laptopach
(przynajmniej w tych niezbyt drogich), wszak podwójna karta graficzna nie
jest znów taka kosztowna?
    Przy czym powinny zachodzić obie możliwości: 2 ekrany wyświetlają to
samo, albo - każdy jest osobnym pulpitem. Wszak bywa i tak, że jakiś-tam
"przedstawiciel handlowy"  ma na swoim laptopie różne prezentacje, i będąc u
klienta - zechce mu to pokazać. Wtedy podłączamy dodatkowy monitor, w który
zerkać może klient... Oczywiście wiem, że w najtańszych nawet lap-ach  są
wyjścia na zewnętrzny monitor, ale wyświetla się na nim to samo, co na tym
wbudowanym, a czasem człowiek chciałby mieć "drugi pulpit" i możliwość
rozkładania na nim kolejnych programów...

Ktoś wie może, na jakim poziome cenowym występują laptopy, które mają takie
możliwości?

Data: 2013-10-13 18:35:05
Autor: Marcin N
Radeon HD 5750 i 3 monitory
W dniu 2013-10-13 18:27, (c)RaSz pisze:

Ktoś wie może, na jakim poziome cenowym występują laptopy, które mają takie
możliwości?

Mój kosztował 1380 zł.
15 cali, procesor i3 2.2 GHz, 4 GB RAM, dysk 500 GB, ASUS, bez systemu.

Ma wyjście HDMI i VGA. Na pewno umie na HDMI pokazywać inny obraz niż na ekranie własnym. VGA nie używałem.

--
MN

Data: 2013-10-13 19:44:42
Autor: BQB
Radeon HD 5750 i 3 monitory
W dniu 2013-10-13 18:27, (c)RaSz pisze:

[ciach]

[...]

Wystarczy taki, który ma wbudowaną kartę ATI/AMD. Bardzo często na Intelu i Nvidii jest problem z wyświetlaniem obrazu video przy dwóch monitorach, na "radkach" działa to bez problemu, jak tylko się chce to ustawić.

Data: 2013-10-13 21:40:54
Autor: Krystek
Radeon HD 5750 i 3 monitory
[...]

No właśnie. W tych niezbyt drogich. Wiesz, zużycie prądu (czas pracy na baterii). 90% użytkowników tanich komputerów to niepotrzebne. Ba, sądzę, że nie podłączali nigdy zewnętrznego monitora/projektora. A te 10% albo musi się z tym pogodzić, albo szukać jakiegoś wypasionego sprzętu.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-10-14 16:36:42
Autor: \(c\)RaSz
Radeon HD 5750 i 3 monitory

Użytkownik "Krystek" napisał w
:
: No właśnie. W tych niezbyt drogich.

Ale koszt karty dwumonitorowej wypadnie (chyba) raptem o jakieś 50% więcej,
niż zwykłej, więc i w nienajdroższych lap-ach wpływ tego na koszt całości
będzie znikomy.

: Wiesz, zużycie prądu (czas pracy na baterii).

Że co? Przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby "drugi obwód" takiej
dualnej karty graficznej był "uśpiony", kiedy nie jest potrzebny. Dodatkowe
zużycie prądu będzie bliskie zeru.

: 90% użytkowników tanich komputerów to niepotrzebne. Ba, sądzę,
: że nie podłączali nigdy zewnętrznego monitora/projektora.

No cóż, jednak kiedy się zobaczy jakie to ułatwienie, to już człowiek nie
będzie chciał się z tym rozstawać. A w dodatku ten ciągły wzrost
zainteresowania zostanie w końcu dostrzeżony i przez twórców softu, no bo tu
jest pies pogrzebany! Bowiem przyjemność odpalenia kilku programów, gdzie
każdy ma dla siebie cały monitor, to jedno, ale warto też, aby pojedynczy
program był "wysoce-podzielny", bo... Bo niesłychanie mnie irytuje np. to,
że wiele programów ignoruje możliwość rozłożenia pracy na 2 monitory, a więc
nie wspiera rozwoju rynku użytkowników. Nie ma możliwości "odłączenia" paska
zadań od podstawowego okna ekranu, i przeniesienia go na inny pulpit, a
przecież zwiększyłoby to wolną przestrzeń dla zawartości głównego okna!
Różnego rodzaju palety z narzędziami, paski zadań, rozszerzone menu, i co
się tam jeszcze pałęta (wokół samej obrabianej treści - centralnego pola
okna głównego) - wszystko to powinno dać się przenieść na inny ekran. A
tymczasem to raczej jest przyklejone na stałe do paska menu w pojedynczym
oknie ekranu, i nie da się tego ruszyć, a szkoda!
No ale, jak mówiłem, będzie się to z czasem zmieniać, będzie wzrost jak w
przypadku kuli  toczącej się po śniegu. Im więcej będzie użytkowników, tym
bardziej firmy od softu będą ich dostrzegać, a im więcej będzie z ich strony
wsparcia dla takich rozwiązań, tym więcej uzerów będzie chciała skorzystać z
takich rozszerzonych możliwości...

: A te 10% albo
: musi się z tym pogodzić, albo szukać jakiegoś wypasionego sprzętu.
:

Korzystam z opcji 2 monitorów, odkąd tylko pojawiła się, wraz z Windows '98,
(czyli od poprzedniego... tysiąclecia!) i trudno mi sobie wyobrazić mojego
stacjonarnego PCta bez tego. Oczywiście
w przypadku lap-ów wymagania są nieco inne, no ale to ciągle ewoluuje...
W przypadku stacjonarnego dodatkowe ekrany można mieć dość prosto i niezbyt
drogo - no cóż, w przypadku lap-a na dziś sprawa jest już trudniejsza...

Data: 2013-10-16 04:13:29
Autor: Przemysaw Ryk
Radeon HD 5750 i 3 monitory
Dnia Sun, 13 Oct 2013 18:27:18 +0200, (c)RaSz napisał(a):

[...]

O'rly? To dobrze, że mój o tym nie wie. Na obecne standardy może nie jest
wypasiony pod względem procesora, płyty głównej czy ilości pamięci, niemniej
jednak w kość mu daję od pięciu lat zdrowo, a i klamotów w obudowie „kilka”
jest. :)

[...]

Nie ma tak dobrze. Gdy robię skład pod określone wytyczne, czy według
źródłowego materiału, to na jednym z monitorów mam wyświetlany źródłowy
materiał, drugi i trzeci zajmuje oprogramowanie do składu. Przełączanie się
na zdalną maszynę, a potem ręczne klikanie, by wrócić na odpowiednią? Chyba
bym się wściekł. :)

U mnie problemem nie jest niemożność obsługi konfiguracji powyżej dwóch
monitorów, co poroniona obsługa sygnału po DisplayPort. Przełączę monitor
podpięty po DisplayPort na inne źródło sygnału (druga maszyna, do której
jeszcze nie mam dostępu po RDP) - system radośnie stwierdza, że monitor
został fizycznie rozłączony i robi rozpiździaj na pulpicie. Ten sam monitor
podpięty po DVI, przełączam na drugie źródło sygnału - nic nie jest
rozwalane. :-/

[...]

Czy ja wiem, czy tak nie ma? Mam do pchnięcia notebooka - MSI X370. Bez
problemów radzi sobie z dwoma monitorami (wyświetlacz wbudowany plus
zewnętrzny). Swojego Della D630 jeszcze na taką okoliczność nie testowałem.
To po prostu maszyna na wyjazdy, ma co najwyżej służyć jako źródło
sklonowanego obrazu do rzutnika. :D

[...]

Ekhem. Chcesz lapcia za 1 kPLN, który to potrafi bez żadnego kombinowania?
:D

[ The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.                ]
[                                                 (Gary Jules "Mad World") ]

Data: 2013-10-13 04:30:09
Autor: Michal
Radeon HD 5750 i 3 monitory
W dniu 2013-10-12 21:24, Przemysław Ryk pisze:

[...]

To tylko teoretycznie jest proste. Właśnie dla wielu monitorów mam teraz
dwie dwuslotowe (Sapphirre 7850 + XFX 5750) karty z identycznym zestawem
wyjść. Łącznie 4 DVI, 2 HDMI i 2 DP pełnowymiarowe.
Jest lepiej niż z przejściówkami DP, ale na odmianę jak Windows 7 i
Catalysty zarządzają właczeniem/wyłączeniem monitora (przez Win-P) przy
więcej niż 2 monitorach, to ja na odmianę mam ochotę nakopać do d*y temu
kto to w Redmond wymyślił - zawsze w ten sposób wyłączy się nie ten
monitor co trzeba przy więcej niż 2 sztukach. Przy 6 monitorach w
systemie prawdopodobieństwo włączenia/wyłączenia odpowiedniego przez
win-p jest bliskie wygranej w totolotka :/

--
/MB

Data: 2013-10-13 12:07:18
Autor: ggs
Radeon HD 5750 i 3 monitory

"Michal" <quiarmainuf@dunflimblag.mailexpire.com> wrote in message news:l3d1b0$4d6$1mx1.internetia.pl...

To tylko teoretycznie jest proste. ....... itd itd>
--

Tak sie przyglądam dyskusji kolegów i zbliżam sie do określenia wlasnej pointy tego tematu.

Jak widac marketing bryluje i to na najwyższych obrotach - Eyefinity wg niego to coś fenomenlanego , arcywygodnego , przełomowego itp dalsze pier....lety.
Jednak gdy przychodzi z tego skorzystać to nagle marketing znika absolutnie a w jego miejsce pojawiają sie arcy- ale problemy. Nagle się okazuje , że aby to uruchomić to:

- trzeba wyłaczyć cos innego
- trzeba przejściowkę
- trzeba tworzyć jakies karkołomne konfiguracje połączen o ile te zadzialają
- i wogóle jakos wszystko nie działa tak jak marketing wszystkich zapewniał.

Swego czasu chcialem sie pobawić (dobrze że tylko tyle) technologią AVIVO w Radeonach. I znowu zapewnienia , że np video skodujemy 10x szybciej niz na CPU itd.
Okazało sie , że nagle potrzebne np. oprogramowanie (oczywiscie nie od ATI / AMD i nie darmowe ot np. Mainconcept , Cyberlinki wszelakie) choć jak poszukamy sporadycznych testów to wychodzi , że czas kodowania spadł o ...3% i tłumaczono to niedopracowaną wersją sterowników itd itd itd. O darmowych narzedziach tego typu szkoda słów - prędkość tak samo żadna a plik wynikowy albo skaczący albo ziarnowaty albo/i ogromnego rozmiaru.

Zresztą tak jest prawie u każdego : dyski hybrydowe z malutkim ssd rzedu 4-8GB , Lucid Virtu ledwo co dające, AI Suite Asusa i podobne innych producentów toolsy do płyt głównych co to mają oszczędzać energie a tylko tworzą problemy ze stabilnością.

Na tym to teraz ma wszystko polegać? Wciskanie tzw hołocie , że coś gówno wartego jest tym co jest dla nich najlepsze ? No chyba takie czasy bo gdzie nie spojrzeć to wygląda podobnie.

Data: 2013-10-13 13:18:18
Autor: Marcin N
Radeon HD 5750 i 3 monitory
W dniu 2013-10-13 12:07, ggs pisze:

Na tym to teraz ma wszystko polegać? Wciskanie tzw hołocie , że coś
gówno wartego jest tym co jest dla nich najlepsze ? No chyba takie czasy
bo gdzie nie spojrzeć to wygląda podobnie.

Jak widzisz - zainteresowanie tematem jest prawie zerowe. 3 lub więcej monitorów - to rzadka potrzeba, stąd na pewno nie można mówić o wciskaniu chłamu - jak to nazwałeś - hołocie.

Problem wg mnie leży gdzie indziej: na bardzo enigmatycznym opisie tej technologii i (jak to marketing ma w zwyczaju) nie opisywaniu wprost wad oraz nadmiernym wychwalaniu zalet.

Moje "badania" tematu wykazały, że:
- dowolne wyjścia poza DP pozwalają na uzyskanie max dwóch ekranów;
- jedno DP pozwala na 2-4 ekrany (z odpowiednią przejściówką DP > multi DP) lub jeden z monitorem DP;
- jeśli mamy użyć co najmniej 3 ekrany - przejściówka DP musi być aktywna (np. DP > HDMI, DP > DVI);
-aktywne przejściówki nie muszą posiadać kabla zasilającego, ale narzucają wtedy jakieś ograniczenia rozdzielczości.

--
MN

Radeon HD 5750 i 3 monitory