Radeon czy Geforce?

Data: 2009-12-03 05:26:22
Autor: norman
Radeon czy Geforce?
Witam,

jako że wypadłem trochę z obiegu przez ostatnie 3 lata, mam pytanie. Z
okazji zbliżających się Świąt kupuje zestaw PC dla rodziny:

1. Asus M4A77TD PRO (AMD 770) DDR3, GbLAN, ATX
2. AMD Phenom II X4 955 BOX (AM3) 125W Black Edition
3. Kingston DDR3 4GB (2x2GB) PC3-10666 1333MHz CL9.0
4. Samsung 1.0TB SATA300 (HD103SJ) Spin Point F3 32MB
5. LG 21,5" Flatron W2261VP-PF HDMI, DVI, FullHD
6. OCZ StealthXStream OCZ600SXS-EU 600W
7. Logic Concept B22 Black ATX

Pozostaje mi wybór k. graficznej. Zastosowanie? Oczywiście gry.
Narazie mam 8800GT 512Mb, którego chcę wymienić na coś nowszego. Myślę
że dysponował będę kwotą ok 600-700zł. Co polecicie w tej cenie? Od
początku przygody miałem doczynienie wyłącznie z GF'ami, może teraz
warto było by spróbować Radków?
Proszę o typy do w.w zestawu.

Pozdrawiam i życzę wesołych świąt. I nowego super sprzętu pod
choinkę :D

Data: 2009-12-03 14:48:12
Autor: Heraklit
Radeon czy Geforce?
Był 3 grudzień (czwartek), gdy o godzinie 14:26 *norman* w pocie czoła
naskrobał(a):

[...]

GTX 260(216MU), Radeon 4890, Radeon 5770.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-12-03 14:47:19

Data: 2009-12-03 16:12:49
Autor: de Fresz
Radeon czy Geforce?
On 2009-12-03 14:48:12 +0100, Heraklit <wet_12@poczta.onet.pl> said:

[...]

4890 nieco szybszy od 5770, ale ten drugi ma DX11. Zależy w co się chce grać i na jakiej wielkości monitorze.

de Fresz

Data: 2009-12-03 18:20:04
Autor: chemik333
Radeon czy Geforce?
de Fresz wrote:
4890 nieco szybszy od 5770, ale ten drugi ma DX11. Zależy w co się
chce grać i na jakiej wielkości monitorze.

Napisal na jakim monitorze (21,5" full hd). Do full hd to ja bym polecal
jakies 24".

--
chemik333

Data: 2009-12-03 09:49:03
Autor: norman
Radeon czy Geforce?
On 3 Gru, 18:20, "chemik333" <chemik333 @ wp.pl> wrote:
de Fresz wrote:
> 4890 nieco szybszy od 5770, ale ten drugi ma DX11. Zale y w co si
> chce gra i na jakiej wielko ci monitorze.

Napisal na jakim monitorze (21,5" full hd). Do full hd to ja bym polecal
jakies 24".

--
chemik333

21,5" wystarczy wg. mnie. Pozostaje jeszcze kwestia szyny pamięci. Czy
128bitowa w 5770, będzie "wąskim gardłem"? 4890 ma 256bit. Grać będą w
jakieś nowości. Typu fifa, nfs itd... Radeon wypada korzystniej w tym
przedziale?

Data: 2009-12-04 09:22:51
Autor: Heraklit
Radeon czy Geforce?
Był 3 grudzień (czwartek), gdy o godzinie 18:49 *norman* w pocie czoła
naskrobał(a):

de Fresz wrote:
[...]

pozostaje przejrzeć testy w internecie, by się przekonać która karta do
rozdziałki monitora będzie najbardziej wydajna np.:
http://pcarena.pl/articles/show/87949/Radeon-5770-DirectX-11-dla-mainstream.html --
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-12-04 09:20:08

Data: 2009-12-04 10:26:39
Autor: de Fresz
Radeon czy Geforce?
On 2009-12-03 18:49:03 +0100, norman <norbertkomorowski@gmail.com> said:

[...]

IMHO nie ma większego sensu patrzeć na samą szynę czy samo taktowanie, liczy się ogólna wydajność układu.

4890 ma 256bit.

Raczej na niego bym się nastawiał. Np. Sapphire Vapor-X. Albo na 5850, który jednak jest nieco ponad Twoim budżetem i bywają problemy z dostępnością.

Radeon wypada korzystniej w tym przedziale?

Obecnie tak.

de Fresz

Radeon czy Geforce?