Radio

Data: 2011-01-12 10:31:15
Autor: Waldek Godel
Radio
Dnia Wed, 12 Jan 2011 09:34:04 +0100, mz napisał(a):

Witam
Posiadam w swojej Zafirze A oryginalne radio z Opla (kaseciak). Zastanawiam się nad zmianą na mniej oryginalne za to z możliwościa słuchania płyt i odtwarzania np muzyki, audiobooków  z pendrive - wejście USB.
Nie oczekuje bajerów lecz funkcjonalności i łatwej obsługi.
Na stronie http://www.euro.com.pl/ widze radia z USB już za niecałe 200 zł (chce wydać max 300 zł)
Jakie jest wasze zdanie, jakie macie radia w swoich autach ?

Fabryczne, z dokupionym za parę groszy interfejsem AUX.
Istnieje też interfejs AUX/MP3, ale są droższe i wymagają się pindolenia z
pendrajwem czy kartą pamięci.
Jako że w zasadzie wszystkie telefony bez problemu odtwarzają MP3 a także
mam dosyć dobrej jakości playerek, stwierdziłem, że szkoda pieniędzy.
Telefon jest zawsze pod ręką, nie ma problemu z decyzją czy zabierać
kartę/pendraka z auta. Przy okazji jak już wpinam, to mogę też podpiąć
zasilanie, niech się trochę podładuje.

Mam na myśli coś w ten deseń:
http://cgi.ebay.de/AUDI-OPEL-VW-AUX-Line-Adapter-PDA-Navi-iPod-MP3-DVD-/260661493969?pt=Kabel_Stecker&hash=item3cb0a2c0d1
(tak, wiem, to do nowej Zafiry).

Niestety, szybkie przeglądanie nie pokazuje niczego podobnego do starego
Opla, widocznie to za prymitywne było albo co...

Tu jest to z kartą SD i pendrakiem, Opla niestety nie ma na liście:
http://www.sklep.hadron.pl/index.php?d=szukaj&szukaj_fraza=xcarlink&szukaj_producent=56&x=176&y=33
(strona pierwsza z google, na ebayu to samo można kupić taniej pod inną
nazwą, to chinole)
--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-12 05:16:41
Autor: Adam Adamaszek
Radio
On 12 Sty, 11:31, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:

Opla niestety nie ma na liście:

W starszych oplach (np. Vectra B) jedyne chyba wyjscie, poza wymiana
radia to dolutowanie AUX-Line IN bezposrednio na plytce radia,
niestety.

pozdr
AA

Data: 2011-01-12 13:51:18
Autor: Waldek Godel
Radio
Dnia Wed, 12 Jan 2011 05:16:41 -0800 (PST), Adam Adamaszek napisał(a):

W starszych oplach (np. Vectra B) jedyne chyba wyjscie, poza wymiana
radia to dolutowanie AUX-Line IN bezposrednio na plytce radia,
niestety.

Nie mów, że Opel wymyślił zmieniarkę dopiero w XXI wieku...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-12 15:05:44
Autor: J.F.
Radio
On Wed, 12 Jan 2011 13:51:18 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

A klawisze do sterowania zmieniarka ma ? To po co gniazdo :-)

J.

Data: 2011-01-13 00:41:45
Autor: Adam Adamaszek
Radio
On 12 Sty, 14:51, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Wed, 12 Jan 2011 05:16:41 -0800 (PST), Adam Adamaszek napisa (a):

> W starszych oplach (np. Vectra B) jedyne chyba wyjscie, poza wymiana
> radia to dolutowanie AUX-Line IN bezposrednio na plytce radia,
> niestety.

Nie m w, e Opel wymy li zmieniark dopiero w XXI wieku...

Nie chodzi o zmieniarke, a interfejs. Do starszych Opli nie ma nic.

pozdr
AA

Data: 2011-01-13 11:32:27
Autor: Waldek Godel
Radio
Dnia Thu, 13 Jan 2011 00:41:45 -0800 (PST), Adam Adamaszek napisał(a):

Nie chodzi o zmieniarke, a interfejs. Do starszych Opli nie ma nic.

Przykro mi. Wychodzi, że jaka firma, taka oferta dodatków.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-13 12:36:38
Autor: J.F.
Radio
On Thu, 13 Jan 2011 11:32:27 +0000,  Waldek Godel wrote:
Dnia Thu, 13 Jan 2011 00:41:45 -0800 (PST), Adam Adamaszek napisał(a):
Nie chodzi o zmieniarke, a interfejs. Do starszych Opli nie ma nic.

Przykro mi. Wychodzi, że jaka firma, taka oferta dodatków.

Albo po prostu Ople bardziej zaawansowane i interfejs nie jest taki
prosty i nie moze kosztowac 10 zl :-P

J.

Data: 2011-01-13 11:52:48
Autor: Waldek Godel
Radio
Dnia Thu, 13 Jan 2011 12:36:38 +0100, J.F. napisał(a):

Albo po prostu Ople bardziej zaawansowane i interfejs nie jest taki
prosty i nie moze kosztowac 10 zl :-P

ROTFL...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-18 01:09:44
Autor: J.F.
Radio
On Thu, 13 Jan 2011 11:52:48 +0000,  Waldek Godel wrote:
Dnia Thu, 13 Jan 2011 12:36:38 +0100, J.F. napisał(a):
Albo po prostu Ople bardziej zaawansowane i interfejs nie jest taki
prosty i nie moze kosztowac 10 zl :-P

ROTFL...

Mozna rotfl, ale wystarczy ze jest tam cyfrowa transmisja dzwieku ze
zmieniarki do radyjka i juz masz jak wyzej.

J.

Data: 2011-01-18 00:13:10
Autor: Waldek Godel
Radio
Dnia Tue, 18 Jan 2011 01:09:44 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Wtedy będzie kosztował 50 zł, za to plajerek z SD/USB będzie sporo tańszy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-13 13:41:00
Autor: Mirek Ptak
Radio
Dnia 2011-01-13 12:32,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Nie chodzi o zmieniarke, a interfejs. Do starszych Opli nie ma nic.

Przykro mi. Wychodzi, że jaka firma, taka oferta dodatków.

Są radia firmowe opla ze sterowaniem zmieniarką (np. CDR600 jeśli chodzi o czasy Vectry B) i są takie bez podobnie jak u innych producentów aut - mylę się?
W nowych Oplach (od czasu wprowadzenia CAN) radia firmowe nie maja sterowania zmieniarkami, chyba że taka zmieniarka jest w nich zabudowana (CDC 40).
Poza tym wszystkie radia oplowskie obecnie czytają mp3, więc istnienie zmieniarki staje się mało potrzebne.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-01-13 13:12:39
Autor: Waldek Godel
Radio
Dnia Thu, 13 Jan 2011 13:41:00 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

Są radia firmowe opla ze sterowaniem zmieniarką (np. CDR600 jeśli chodzi o czasy Vectry B) i są takie bez podobnie jak u innych producentów aut - mylę się?

Tak, ale w zasadzie wszystkie inne auta mają różne interfejsy firm trzecich
do złącza zmieniarki, dające za nieduże (a czasem i duże) pieniądze różne
funkcje. Akurat Opel nie ma. Nie sprzedano pięciu czy dziesięciu samochodów
tej firmy, zeby się nie opłacało robić. Widocznie nie opłaca się robić z
innych powodów - może klientela taka co nie kupi, albo coś innego.
Zastosowany sprzęt nie jest jakoś specjalnie egzotyczny - OIDW to Blaupunkt
i parę innych znanych firm. Więc czemu do PSA, VW i pierdyliarda innych
marek kupisz dodatki udające zmieniarkę bez żadnego problemu, a do Opla
dopiero do modeli od 2007 roku w górę?

Poza tym wszystkie radia oplowskie obecnie czytają mp3, więc istnienie zmieniarki staje się mało potrzebne.

Odpowiedź "nie wprost" - dzieciaki mają mikrowieżę która czyta MP3 i
własnie dziś idzie w odstawkę. Bo nikomu nie chce się bawić w wypalanie
płyt, kaset też już nikt od lat nie słucha. Wolę parę innych funkcji, w tym
gniazdo USB i kart SD.
Oceniam - fakt, na oko - że pamięć flash w okolicach 16-32 GB kosztuje tyle
(lub mniej) co napęd CD. Gniazdo USB z chipem obsługujacym pewnie ułamek
ceny. Takie czasy, panie... fizyczne nośniki idą w odstawkę, nikomu się nie
chce z tym pinkolić.
I jak już napisałem wcześniej - nawet z USB nie chciałoby mi się bawić w
samochodzie. Skąd miałbym wiedzieć wychodząc z auta, czy najdzie mnie
później ochota wgrania czegoś, czy nie? Bez sensu.
Wolę miec kabelek do telefonu, w telefonie mam sporą pamięć, jak mnie
najdzie ochota posłuchania czegoś innego niż radio, to podpięcie telefonu
zajmuje dokładnie tyle samo co podpięcie USB.
Przy czym w zdecydowanej większości przypadków jest łatwiej wybrać katalog
i utwór na ekranie telefonu niż z poziomu przycisków i menu radia
samochodowego

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-14 17:16:58
Autor: czak norris
Radio
W dniu 2011-01-13 14:12, Waldek Godel pisze:
Więc czemu do PSA, VW i pierdyliarda innych
marek kupisz dodatki udające zmieniarkę bez żadnego problemu, a do Opla
dopiero do modeli od 2007 roku w górę?

Nie tylko opel, problem braku interfejsu występuje również np. w legacy IV gen przed FL (po FL radio czyta mp3). Subaru lame?

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)

Data: 2011-01-14 18:35:31
Autor: Waldek Godel
Radio
Dnia Fri, 14 Jan 2011 17:16:58 +0100, czak norris napisał(a):

Nie tylko opel, problem braku interfejsu występuje również np. w legacy IV gen przed FL (po FL radio czyta mp3). Subaru lame?

Raczej exotic... Co by nie mówić, zrobienie specjalnego interfejsu do Subaru nie wróży
sukcesu finansowego takiego produktu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-18 01:27:15
Autor: J.F.
Radio
On Thu, 13 Jan 2011 13:12:39 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

Ale na SD/USB tez trzeba zapisac, a wczesniej sciagnac/spiracic lub
skonwerowac. Wypalanie to juz najmniejszy problem .. choc trzeba przyznac ze taki
zniechecajacy :-)

I jak już napisałem wcześniej - nawet z USB nie chciałoby mi się bawić w
samochodzie. Skąd miałbym wiedzieć wychodząc z auta, czy najdzie mnie
później ochota wgrania czegoś, czy nie? Bez sensu.

Tym bardziej - wyciagasz pamiec, zabierasz do domu i zmieniasz.

klopot jedynie w tym ze typowy "pen usb" wystaje i grozi zlamaniem.

Wolę miec kabelek do telefonu, w telefonie mam sporą pamięć, jak mnie

I to jest o tyle dobre ze nie trzeba dwa razy nagrywac, zeby sluchac w
samochodzie i poza nim
najdzie ochota posłuchania czegoś innego niż radio, to podpięcie telefonu
zajmuje dokładnie tyle samo co podpięcie USB.

Ale kablownia sie juz robi. Gdyby tak radio potrafilo przez BT, i moze
nawet nie tylko udawac sluchawki, ale siegac do plikow przez OBEX.
Przy czym w zdecydowanej większości przypadków jest łatwiej wybrać katalog
i utwór na ekranie telefonu niż z poziomu przycisków i menu radia
samochodowego

A to juz roznie bywa, szczegolnie czasie jazdy.

J.

Data: 2011-01-13 14:03:50
Autor: mz
Radio

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:igmrst$ei1$1news.onet.pl...
Dnia 2011-01-13 12:32,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Poza tym wszystkie radia oplowskie obecnie czytają mp3, więc istnienie zmieniarki staje się mało potrzebne.

Czy, któryś z tych nowych typów radia będzie pasował do Zafiry A ? Podaj jakieś nazwy modeli jak możesz.

Data: 2011-01-13 13:34:33
Autor: Waldek Godel
Radio
Dnia Thu, 13 Jan 2011 14:03:50 +0100, mz napisał(a):

Czy, któryś z tych nowych typów radia będzie pasował do Zafiry A ? Podaj jakieś nazwy modeli jak możesz.

Na 99% nie - radia od modeli z multiplexem nie da się zamontować do
samochodów bez multiplexu. W dowolnej marce jak sądzę.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-14 08:24:44
Autor: Mirek Ptak
Radio
Dnia 2011-01-13 14:03,  *mz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Poza tym wszystkie radia oplowskie obecnie czytają mp3, więc istnienie
zmieniarki staje się mało potrzebne.

Czy, któryś z tych nowych typów radia będzie pasował do Zafiry A ? Podaj
jakieś nazwy modeli jak możesz.

Z nowych - nie.
Gdzieś mi się kiedyś obiło o uszy o wstawieniu radia z Vectry C (przedliftowej) do Astry I, ale nie mogę teraz znaleźć. Zresztą to specjalnie trudne być nie powinno, bo to generacja jeszcze przed CAN. W tym czasie występowała zmieniarka, ale bez mp3.

Data: 2011-01-12 12:10:12
Autor: Myjk
Radio
2011-01-12 11:31:15 Waldek Godel

Opla, widocznie to za prymitywne było albo co...
Tu jest to z kartą SD i pendrakiem, Opla niestety nie ma na liście:

No właśnie nie ma i nawet się nie zapowiada.

strona pierwsza z google

Poważnie pierwsza? buuu :P

samo można kupić taniej pod inną nazwą, to chinole

Prawda.

BTW zaraz trochę przyspamuję grupę w podobnym temacie.
Mam nadzieję, że nikt się nie obrazi. ;P

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-01-12 12:33:45
Autor: Waldek Godel
Radio
Dnia Wed, 12 Jan 2011 12:10:12 +0000 (UTC), Myjk napisał(a):

BTW zaraz trochę przyspamuję grupę w podobnym temacie.
Mam nadzieję, że nikt się nie obrazi. ;P

Przecież już to robisz od dłuższego czasu... :-PPPPPP

A oprócz tego - jak już pisałem - jest tańsze rozwiązanie.
Ja mam takie coś:
http://cgi.ebay.co.uk/CTVPGX010-CITROEN-C5-01-05-AUX-INPUT-ADAPTOR-LEAD-/150508219387?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item230afd2bfb
na szczęście nie w takiej chorej cenie, to można mieć w okolicach 100 zł
I do tego dowolna empetrójka albo telefon z odtwarzeniem muzyki

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-12 12:42:17
Autor: Myjk
Radio
2011-01-12 13:33:45 Waldek Godel

> BTW zaraz trochę przyspamuję grupę w podobnym temacie.
> Mam nadzieję, że nikt się nie obrazi. ;P
Przecież już to robisz od dłuższego czasu... :-PPPPPP

Ale nie tak perfidnie jak mam zamiar. ;)

A poważnie, to mam parę sztuk do nietypowych aut
(np. merc/smart i bmw) ale nie chce mi się zbytnio zapinać po forach. ;)

A oprócz tego - jak już pisałem - jest tańsze rozwiązanie.
Ja mam takie coś:

W większości przypadków takie wyjście AUX da się to zrobić "na krótko".
Trzeba tylko piny zmieniarki rozszyfrować. W przypadku Mazdy6 FL trzeba
jeno zewrzeć dwa piny we wtyczce (aktywacja portu/przycisku na radiu) i
podpiąć się pod R/L/M. Po druciarsku koszt 5 zł. :)

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-01-12 13:44:07
Autor: z
Radio
Waldek Godel pisze:

A oprócz tego - jak już pisałem - jest tańsze rozwiązanie.

A do nissana? kurde nie widzę :-(

Data: 2011-01-12 12:52:15
Autor: Waldek Godel
Radio
Dnia Wed, 12 Jan 2011 13:44:07 +0100, z napisał(a):

A do nissana? kurde nie widzę :-(

U jankesów:
http://cgi.ebay.com/PAC-uPAC-NIS2-NISSAN-iPOD-iPHONE-AUX-INPUT-INTERFACE-/200555689299?pt=Other_MP3_Player_Accessories&hash=item2eb20cf553
ale cena chora...