Radio CB ale dzielone...

Data: 2014-02-28 22:58:47
Autor: Sebastian Biały
Radio CB ale dzielone...
Takie nieco elektroniczne pytanie:

Uzywanie CB w samochodzie jest niewygodne. Radio jest duże, wala się gdzieś po kabinie, nie ma co zrobić w gruszką.

Mam więc taki pomysł: podzielić radio na 2 częsci.

Pierwsza częśc: obwody nadawcze, odbiorcze, PLL. Dodatkowo dorobić kontroler sterujący PLL i być może przekaźnikami nadawania, posiadający wejście komunikacyjne.

Druga część: oryginalny front do smieci, zrobić od zera sterowanie na jakimś kontrolerze i połaczyć go z 1 częscią za pomocą 4 drutów (przesyłając po nich również audio, a co :).

Efektem dostane większą część elektroniki w.cz. schowaną pod jakimś plastikiem i maluteńki poręczny sterownik, może na stałe na konsoli. Z mikrofonem.

Teraz: mam jakieś radio overmax i mam 99% szans na zrobienie tego. Zagadnienia elektroniczne i programowania mikrokontrolerów nie są żadnym problemem.

Problemem jest coś innego: Overmax który posiadam to padlina. Szumi, trzeszczy, buczy i zakłuca GPS. Ma tylko jedną zaletę: relatywnie łatwo jest wydłubać z niego część cyfrową i zrobić własną.

Pytanie: Czy ktokolwiek widział *kompletne* radio CB z fabryczną możliwością podziału części w.cz. i panelu (i to na długim kablu)? Mogę znaleźć takie doborniki baz nadawania (jako kity do samodzielonego montażu), jednak wolałbym mieć również nadajnik.

Zrobienie samodzielnie raczej odpada, nie mam akurat doświadczeń z w.cz. i pewno wyjdzie gorsza padlina niż ten overmax. W zasadzie chodzi więc o częśc nadajnik, odbiornik, pll w postaci gotowca.

Data: 2014-02-28 23:07:13
Autor: p0li
Radio CB ale dzielone...
T->Dnia 2014-02-28 22:58:47 niejaki Sebastian Bia³y napisa³:
Pytanie: Czy ktokolwiek widzia³ *kompletne* radio CB z fabryczn± mo¿liwo¶ci± podzia³u czê¶ci w.cz. i panelu

tak

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki

Data: 2014-02-28 23:09:44
Autor: Sebastian Bia³y
Radio CB ale dzielone...
On 2014-02-28 23:07, p0li wrote:
Pytanie: Czy ktokolwiek widzia³ *kompletne* radio CB z fabryczn±
mo¿liwo¶ci± podzia³u czê¶ci w.cz. i panelu
tak

Super, mo¿esz sie podzieliæ producentem a jeszcze lepiej typem?

Data: 2014-02-28 23:46:44
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Radio CB ale dzielone...

Pytanie: Czy ktokolwiek widział *kompletne* radio CB z fabryczną
możliwością podziału części w.cz. i panelu
tak
Super, możesz sie podzielić producentem a jeszcze lepiej typem?

Yosan takimi handlował.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2014-03-01 01:00:27
Autor: Sebastian Biały
Radio CB ale dzielone...
On 2014-02-28 23:46, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
Yosan takimi handlował.

Masz na mysli takie? http://tinyurl.com/q8hb3du

Cena odstrasza, budowa również (prawdopodobnie jest więcej niż 2-4 przewody w wiązce).

Data: 2014-03-01 02:55:52
Autor: p0li
Radio CB ale dzielone...
T->Dnia 2014-02-28 23:07:13 niejaki p0li napisa³:
T->Dnia 2014-02-28 22:58:47 niejaki Sebastian Bia³y napisa³:
Pytanie: Czy ktokolwiek widzia³ *kompletne* radio CB z fabryczn± mo¿liwo¶ci± podzia³u czê¶ci w.cz. i panelu

tak

albrecht - ale konkretnego typu nie pamiêtam

Data: 2014-03-01 01:06:47
Autor: N1
Radio CB ale dzielone...

Cobra 75 jest tak zbudowana

-- -

Data: 2014-03-01 01:38:46
Autor: Yogi\(n\)
Radio CB ale dzielone...

www.sklep.hadron.pl/product-pl-4041-CB-Radio-AE-6891-odlaczany-panel.html

--
Yogi(n)

Data: 2014-03-01 09:49:21
Autor: P.B.
Radio CB ale dzielone...
Dnia Fri, 28 Feb 2014 22:58:47 +0100, Sebastian Bia³y napisa³(a):

> Zrobienie samodzielnie raczej odpada, nie mam akurat do¶wiadczeñ z w.cz. i pewno wyjdzie gorsza padlina ni¿ ten overmax. W zasadzie chodzi wiêc o czê¶c nadajnik, odbiornik, pll w postaci gotowca.

Bardzo tanie nie jest, ale za to mikroskopijne:
http://konektor5000.pl/index.php?p48,yosan-cb100-cb-100-cb-radio-z-odpinanym-panelem-do-montazu-ukrytego --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-03-04 12:46:10
Autor: miszmasz
Radio CB ale dzielone...
U¿ytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5avxxx3czuxv.1c7cvgbh9705v$.dlg40tude.net...
http://konektor5000.pl/index.php?p48,yosan-cb100-cb-100-cb-radio-z-odpinanym-panelem-do-montazu-ukrytego

Z tym radiem to ciê we¼mie jasna k...wica bo blokada szumów k³apie jak opêtana..

Data: 2014-03-04 15:43:46
Autor: P.B.
Radio CB ale dzielone...
Dnia Tue, 4 Mar 2014 12:46:10 +0100, miszmasz napisa³(a):

[...]

Dziêki za ostrze¿enie. My¶la³em, ¿e elektronicznie to bêdzie co¶ jak
Lafayette Zeus - lekko g³uche, ale generalnie ma³o wkurzaj±ce.
Stukaj±ca blokada SQ to katastrofa. W Alanie 48+ multi nawet przerabia³em
uk³ad blokady, bo tak ³omota³ z zewnêtrznym g³o¶nikiem, ¿e SQ w ogóle nie
da³o siê u¿ywaæ.  --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-03-04 16:04:47
Autor: anacron
Radio CB ale dzielone...
W dniu 04.03.2014 15:43, P.B. pisze:
Dziêki za ostrze¿enie. My¶la³em, ¿e elektronicznie to bêdzie co¶ jak
Lafayette Zeus - lekko g³uche, ale generalnie ma³o wkurzaj±ce.
^^^^^^^^^^^^^^^^^

Stukaj±ca blokada SQ to katastrofa.

Mam to radio i nie mogê potwierdziæ. Jestem z niego bardzo zadowolony.
Nie je¿d¿ê na za³±czonym przyciskiem ASQ, tylko na ASQ z czu³o¶ci±
ustawion± potencjometrem. Nie wiem, czy wiesz, ale tam ASQ zawsze jest
w³±czone, przycisk ustawia je tylko na konkretny poziom, ale pokrêt³o
daje p³ynn± regulacjê ASQ (nie jest ot typowy SQ). Mam zmodyfikowane
zgodnie z zaleceniami importera (kondensator jeden wymieniony). Jestem z
niego bardzo zadowolony.

Mój zestaw to Lafayette Zeus z Sitro TwinCar z zamieniona anten± CB na
Sirio CB-50 (pasuje idealnie, tylko trzeba uszczelkê silikonow± - od
kranu tak± malutk±) za³o¿yæ pod ni±, aby nie bucza³a powy¿ej 100km/h).

anacron

Data: 2014-03-04 17:30:08
Autor: P.B.
Radio CB ale dzielone...
Dnia Tue, 04 Mar 2014 16:04:47 +0100, anacron napisa³(a):

[...]

Ale czego nie mo¿esz potwierdziæ? ¯e jest g³ucha, czy generalnie ma³o
wkurzaj±ce? Ma³o wkurzaj±ce jest dlatego, ¿e jest g³uche. Bo stukaj±ca
blokada to akurat domena Alana, a nie Zeusa. W Zeusie rzeczywi¶cie SQ
otwiera wykrycie no¶nej, a nie poziom sygna³u. W po³±czeniu z naturaln±
g³ucho¶ci± odbiornika jest to zbawienne dla uszu kierowcy - SQ otwiera siê
tylko gdy sygna³ jest na tyle silny, ¿eby korespondencja by³a zrozumia³a. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-03-04 18:26:46
Autor: anacron
Radio CB ale dzielone...
W dniu 04.03.2014 17:30, P.B. pisze:
[...]

¯e jest g³uche, mam imitacjê anteny i nie pytam siê o dró¿kê praktycznie
wcale. S³yszê bardzo dobrze i wiêcej ni¿ spora czê¶æ pytaj±cych siê
pomimo tego, ¿e dos³ownie kilkana¶cie sekund temu komunikat ju¿ by³.

--
anacron

Data: 2014-03-01 10:20:44
Autor: BartekK
Radio CB ale dzielone...
[...]
Oczywiście. Są takie produkowane od pewnego czasu:
- Typowe radia przenoÅ›ne,  typu alan-42 plus multi czy intek h-512/520, gdzie pojemnik na akumulatory jest zastÄ™powany zÅ‚Ä…czem-stacjÄ… dokujÄ…cÄ… (porażka, przenoÅ›ne w aucie=szumofon, brak odpornoÅ›ci na zakłócenia itp)
- Kicha okrutna w postaci Cobry 75 gdzie radio jest w mikrofonie (szumofon jak to wszystkie "nowomodne" cobry typu DX)
- yosan CB-100 http://www.lcemajewski.pl/cbradia/yosan-cb100.jpg - panel jak ze zwykłego małego radyjka (mniejszy niż uniden520), ale łączony z resztą radia przewodem (z tego co pamiętam - 8pin RJ45 ~3m kabla, masa zasilanie, transmisja szeregowa + mic + spk. W panelu masz jeszcze wyjście na słuchawki. Samą skrzyneczkę radia montujesz gdzie chcesz.
- dokładnie to samo co powyższe, ale panel z mikrofonem zintegrowany w jedno czyli yosan CB-250, i bardzo podobne technicznie - president william, niestety ceny ktoś generował rzucając kostką...
- starsza konstrukcja Albrecht 6891 - ma dość dużo wad użytkowych - panel sterujący odłączany, można go zamontować na przewodzie gdzieś dalej.
- albo (używane przez mnie) Yaesu ft-857d - w pełni oddzielane: osobno panel, osobno mikrofon (który też może być panelem sterującym, albo prostym mikrofonem)

Zrobienie samodzielnie raczej odpada, nie mam akurat doświadczeń z w.cz.
i pewno wyjdzie gorsza padlina niż ten overmax. W zasadzie chodzi więc o
częśc nadajnik, odbiornik, pll w postaci gotowca.
Praktycznie każde prostsze radio tak możesz potraktować, rozdzielając płytkę/panel przedni od części w.cz - płyty głównej. Takie starsze konstrukcje, gdzie przełącznik kanałów jest mechaniczny (ciężko przeskakujący "programator od pralki") stosunkowo łatwo pożenić z elektroniką własną która tym steruje - robiłem to z Presidentem Jacksonem - ale problemem (pewnym) jest to, że większość tych syntez chodzi na 8v (i takiej logiki sterowania też wymagają, więc nie zepniesz tego wprost z np AVR). Trochę większe wyzwanie jest w zamianie potencjometrów na wersje cyfrowe (tzn scalone potencjometry elektroniczne, sterowane z naszego procesorka), ale to też się da zrobić. Ostatecznie potrzebne jest tylko volume, squelch i rfgain, całą resztą (o ile istnieje) nie kręcisz codziennie.
Czyli da się, mając dobre radio, z dobrą częścią w.cz, zrobić mu własną część "interfejsową" Pytanie tylko - po co? Czy ilość i wartość czasu, którą na to poświęcisz, będzie opłacalna w stosunku do (nawet najdroższego) gotowego rozwiązania, które bierzesz i używasz (lub ewentualnie szybko i bez zbędnej doktoryzacji - udoskonalasz)

Data: 2014-03-01 14:59:38
Autor: N1
Radio CB ale dzielone...
Używam Cobry 75 w dwóch autach i nie narzekam. Nie jest to sprzęt z górnej półki, ale daje radę i nie ma problemu z montażem radia (gruchę można powiesić, albo rzucić gdziekolwiek). -- -

Data: 2014-03-01 15:34:17
Autor: Sebastian Biały
Radio CB ale dzielone...
On 2014-03-01 10:20, BartekK wrote:
Czyli da się, mając dobre radio, z dobrą częścią w.cz, zrobić mu własną
część "interfejsową" Pytanie tylko - po co?

Bo mogę. To nieprzeliczalne na pieniądze. Ponadto posiadanie gruszki uważam za idiotyzm. Wolałbym mały mikrofon razem z przyciskami w poręczy fotela kierowcy, obsługiwane bez patrzenia, może z wyswietlaczem w celu orientacji na kanałach ... Coś wielkości 3x5 cm.

Data: 2014-03-01 15:47:26
Autor: Sebastian Biały
Radio CB ale dzielone...
On 2014-03-01 10:20, BartekK wrote:
większość tych syntez chodzi na 8v

Moja, w Overmax, chodzi na 5V. TB31202FN. Dlatego w ogóle nad tym się zastanawiam. Radia mi nie szkoda, to padlina. Bardziem miałem nadzieje na jakiś wspólny standard albo w ogóle radia bez paneli do samodzielnej zabawy.

Data: 2014-03-10 09:01:52
Autor: Adam Wysocki
Radio CB ale dzielone...
Sebastian Bia³y <heby@poczta.onet.pl> wrote:

Moja, w Overmax, chodzi na 5V. TB31202FN. Dlatego w ogóle nad tym siê zastanawiam. Radia mi nie szkoda, to padlina. Bardziem mia³em nadzieje na jaki¶ wspólny standard albo w ogóle radia bez paneli do samodzielnej zabawy.

W Onwie (i wielu radiach z tego co wiem) jest LC7185.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-03-01 15:15:08
Autor: Pawel O'Pajak
Radio CB ale dzielone...
Powitanko,

CB z fabryczn± mo¿liwo¶ci± podzia³u czê¶ci w.cz. i panelu

Jak chcesz dorabiac swoj panel, to wez pod uwage potencjometry. Sile glosu to oczywiscie nie problem cyfrowo, ale RF gain, squelch, to juz nie tak prosto, no chyba, ze komus ANL wystarcza.
Jak masz duzo czasu i sie nudzisz, to OK. W swoim s.p. samochodzie mialem CB pod fotelem zamocowane. Wymacanie odpowiednich galek, to nie byl problem, do tego Indiana na dachu i byle dres nie kojarzyl, ze mozna CB wydlubac.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2014-03-01 15:35:57
Autor: Sebastian Bia³y
Radio CB ale dzielone...
On 2014-03-01 15:15, Pawel O'Pajak wrote:
Jak chcesz dorabiac swoj panel, to wez pod uwage potencjometry. Sile
glosu to oczywiscie nie problem cyfrowo, ale RF gain, squelch, to juz
nie tak prosto, no chyba, ze komus ANL wystarcza.

Nie ma z tym problemu. Squelch mo¿na zrobiæ cyfrowo (w sensie przetwarzania cyfrowego sygna³u, nie potencjomentru) co da³o by jeszcze wiêcej satysfakcji.

Data: 2014-03-10 08:09:56
Autor: Adam Wysocki
Radio CB ale dzielone...
Sebastian Bia³y <heby@poczta.onet.pl> wrote:

Nie ma z tym problemu. Squelch mo¿na zrobiæ cyfrowo (w sensie przetwarzania cyfrowego sygna³u, nie potencjomentru) co da³o by jeszcze wiêcej satysfakcji.

Ale po co...

Mi chodzi po g³owie spiêcie zestawu g³o¶nomówi±cego z CB. Przycisk PTT gdzie¶ pod rêk± i niech mikrofon i g³o¶nik z zestawu prze³±cz± siê z zestawu do CB (car radio mute ju¿ mam podpiête pod CB).

Wybór kana³u itd. raczej zostawiê w oryginalnym CB, gdzie¶ pod fotelem. Zreszt± jak czêsto zmieniasz kana³ z 19?

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-03-02 11:40:59
Autor: Marek Dyjor
Radio CB ale dzielone...
Sebastian Biały wrote:
[...]

widziełm radia CB ze sterowaniem na gruszce do gadania.

Data: 2014-03-02 14:21:02
Autor: masti
Radio CB ale dzielone...
Dnia pięknego Sun, 02 Mar 2014 11:40:59 +0100 osobnik zwany Marek Dyjor
napisał:

Sebastian Biały wrote:
[...]

są radia, które całe mieszczą się w gruszce.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-03-02 15:38:30
Autor: Artur Maśląg
Radio CB ale dzielone...
napisał:

Sebastian Biały wrote:
[...]

To interesujące - wskażesz model? Sądzę, że podłączenie do gruszki
przewodu antenowego może być delikatnie powiedziawszy niezbyt trafionym
pomysłem...

Data: 2014-03-02 14:42:34
Autor: masti
Radio CB ale dzielone...

napisał:

Sebastian Biały wrote:
[...]

tu masz porównanie kilku:
http://forumkkozle.pl/index.php?topic=1094.0

generalnie to nie może być dobre :)
ale czasem może być przydatne

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-03-02 16:00:59
Autor: Artur Maśląg
Radio CB ale dzielone...

napisał:

Sebastian Biały wrote:
[...]

To jest pomieszanie z poplątaniem, a nie 'całe radia w gruszce'.
Alan 42 to typowy ręczniak z możliwością adaptacji do pracy
w samochodzie. Cobra 75 ewentualnie może być za cos takiego
uznana. Lafayette Venus oraz President William to radia, gdzie
'gruszka' jest tylko wielofunkcyjnym interfejsem do komunikacji
z transceiverem, który jest gdzieś schowany. Yosan CB100 ma
podobna budowę, ale wyciągnięto panel sterujący na zewnątrz.

generalnie to nie może być dobre :)
ale czasem może być przydatne

Użycie ręczniaka w samochodzie może być czasem przydatne.
Kiedyś tak używałem Alan-a 38 i Yaesu FT 530 :)
No, ale zdaje się nie o tym była mowa.

Data: 2014-03-02 23:12:25
Autor: J.F.
Radio CB ale dzielone...
Dnia Sun, 02 Mar 2014 16:00:59 +0100, Artur Ma¶l±g napisa³(a):
W dniu 2014-03-02 15:42, masti pisze:
tu masz porównanie kilku:
http://forumkkozle.pl/index.php?topic=1094.0

To jest pomieszanie z popl±taniem, a nie 'ca³e radia w gruszce'.
Alan 42 to typowy rêczniak z mo¿liwo¶ci± adaptacji do pracy
w samochodzie. [...]
U¿ycie rêczniaka w samochodzie mo¿e byæ czasem przydatne.
Kiedy¶ tak u¿ywa³em Alan-a 38 i Yaesu FT 530 :)
No, ale zdaje siê nie o tym by³a mowa.

Tylko ze Alan 38 to wielka cegla, niewygodna w samochodzie.
A 42 to taka nieco wieksza gruszka.

J.

Data: 2014-03-03 14:46:32
Autor: Artur Ma¶l±g
Radio CB ale dzielone...
W dniu 2014-03-02 23:12, J.F. pisze:
[...]

No i? Yaesu FT 530 jest królem rêczniaków i nawet MH-29 Mic
(specjalna 'gruszka' do samochodu) pojawi³a siê w akcesoriach,
by by³o wygodnie i dobrze.

A 42 to taka nieco wieksza gruszka.

Tylko nieco wiêksza gruszka i gówniane radio:>

Data: 2014-03-03 15:04:11
Autor: J.F
Radio CB ale dzielone...
U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Ale ja o Alanie 38 pisalem, nie o Yaesu.

(specjalna 'gruszka' do samochodu) pojawi³a siê w akcesoriach,
by by³o wygodnie i dobrze.

Ta gruszka do FT530 wyglada ciekawie, i moze to jest rozwiazanie dla pytka.
Ale do 38 takiej nie ma i nie bedzie.

J.

Data: 2014-03-03 18:03:42
Autor: Artur Ma¶l±g
Radio CB ale dzielone...
W dniu 2014-03-03 15:04, J.F pisze:
[...]

A ja pisa³em o Alanie 38 oraz o Yaesu FT 530 - mam zwyczajnie
z czym porównywaæ.

(specjalna 'gruszka' do samochodu) pojawi³a siê w akcesoriach,
by by³o wygodnie i dobrze.

Ta gruszka do FT530 wyglada ciekawie, i moze to jest rozwiazanie dla pytka.

By³a/jest bardzo sensownym rozwi±zaniem dla rêczniaka, ale to wy¿sza
klasa. Ma³o który rêczniak co¶ takiego bêdzie mia³, zreszt± mowa
by³a o radiu dzielonym, a nie drogim rêczniaku, którym ma takie
mo¿liwo¶ci.

Ale do 38 takiej nie ma i nie bedzie.

No i co z tego? Alan 38 mia³ chocia¿ przyzwoite parametry
w porównaniu do Alana 42. Zreszt± nikomu nie proponowa³em
przerzucaæ siê na Alana 38.

Data: 2014-03-02 20:10:52
Autor: AZ
Radio CB ale dzielone...
On 2014-03-02, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

Alan 42 multi. Czemu niezbyt trafionym pomyslem?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-03 00:46:10
Autor: BartekK
Radio CB ale dzielone...
W dniu 2014-03-02 21:10, AZ pisze:
On 2014-03-02, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

Zerowa odporność na zakłócenia/szum przychodzące po zasilaniu. Niewielka odporność na zakłócenia impulsowe przychodzące z anteny. Mały i cichy/niewyraźny głośniczek (z którego w aucie po prostu nie słychać dobrze, chyba że w jakiejś limuzynie). I na końcu - w razie wypadku latający po całej kabinie solidny pocisk-klocek... bo tego nie ma jak zamontować.

Data: 2014-03-03 00:14:00
Autor: AZ
Radio CB ale dzielone...
On 2014-03-02, BartekK <sibi@drut.org> wrote:

[...]

Ale mnie chodzilo o to czemu nietrafionym pomyslem jest podlaczenie
przewodu antenowego :-) To co napisales to wszystko wiem bo posiadam ten wynalazek ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-03 14:26:12
Autor: Artur Maśląg
Radio CB ale dzielone...
On 2014-03-02, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

Ten ma adapter do kabla antenowego, a sam jest delikatnie powiedziawszy
fatalnej jakości transceiverem.

Czemu niezbyt trafionym pomyslem?

Ponieważ to zwyczajnie niewygodne i przewód pracuje? W tym
Alanie masz adapter i przewodu nie musisz podpinać wprost pod
'gruszkę'. No, ale jakość fatalna - pewnie też tego powodu.

Data: 2014-03-03 14:50:52
Autor: J.F
Radio CB ale dzielone...
[...]

Kabelek podobnej dlugosci jak i przy stacjonarnych radiach.
Owszem - antenowy sztywny i troche niewygodny (akurat nie w tym modelu), ale jak komus inne cechy bardziej przeszkadzaja...

J.

Data: 2014-03-03 15:01:40
Autor: Artur Maśląg
Radio CB ale dzielone...
W dniu 2014-03-03 14:50, J.F pisze:
(...)
Czemu niezbyt trafionym pomyslem?
Ponieważ to zwyczajnie niewygodne i przewód pracuje?

Kabelek podobnej dlugosci jak i przy stacjonarnych radiach.

Spiralny przewód m.cz to nie kabel antenowy.

Owszem - antenowy sztywny i troche niewygodny

TrochÄ™ niewygodny, jasne:>

(akurat nie w tym modelu),
ale jak komus inne cechy bardziej przeszkadzaja...

Jak komuÅ› inne cechy nie przeszkadzajÄ… to niech sobie
używa.

Data: 2014-03-02 20:24:47
Autor: Albercik
Radio CB ale dzielone...
W dniu 28.02.2014 22:58, Sebastian Biały pisze:
[...]

Ja sobie tak przerobiłem alana 38 (ręczniak), z tym że on średniawo jest przystosowany do takiej przeróbki, potencjometry + wyświetlacz i przyciski up/down umieściłem na kawałku plastiku dopasowanym do popielniczki, resztę wcisnąłem w oryginalnej obudowie do podłokietnika, oba moduły połączone taśmą do napędu fdd z komputera (dużo żył, bo sterownik wyświetlacza LED został w podłokietniku)
Jako głośnik wykorzystałem oryginalny montowany w lagunie II jako gadaczka - ciekawy twór - ma dwie cewki, z czego jedna nie wykorzystana. Mikrofon(oryginalny z radia) zamocowałem u góry lewego słupka, przycisk nadawania mam na panelu w popielniczce. Aby nadawać muszę się nieco nachylić do przodu i trochę głośniej mówić(musiał bym sobie wzmacniacz zamontować) ale jeżdżę już tak od 2 lat i idzie z tym żyć. Komfort braku kabli i przeszkadzajek jest bezcenny.

Data: 2014-03-02 20:47:47
Autor: Sebastian Biały
Radio CB ale dzielone...
On 2014-03-02 20:24, Albercik wrote:
[...]

Tego chce uniknąć. W wersji w której miałbym ochotę to zrobić były by tylko 2 druty sygnałowe + zasilanie. Całośc transmisji (LCD, stan potencjometrów, dzwięk) przesyłane bylo by cyfrowo w obie strony (tak, audio z mikrofonu też). Przy paśmie rzędu 2-4kHz na mikrofonie spokojnie wcisnę to w transmisje szeregową po RS485 co jest bajecznie proste.

Podstawowy cel to ekstremalna miniaturyzacja tak aby calość miała max 5 na 5cm + opcjonalnie wyświetlacz (zajumany z jakiegoś telefonu). Tak żeby zmieścić to na uchwycie drzwi. A radio wsadzę gdzieś pod plastik w bagażniku.

Jako głośnik wykorzystałem oryginalny montowany w lagunie II jako
gadaczka - ciekawy twór - ma dwie cewki, z czego jedna nie wykorzystana.

Ja Lagunę II właśnie opchnąłem :) Niestety głośnik ten miał fatalne własności. W ogóle gadaczka to jakaś pomyłka - dlaczego u diabła nie korzysta z głośników radia tylko ma własny mizernej jakości?

Komfort braku
kabli i przeszkadzajek jest bezcenny.

O właśnie. Bezcenny.

Data: 2014-03-02 21:33:07
Autor: Albercik
Radio CB ale dzielone...
W dniu 02.03.2014 20:47, Sebastian Biały pisze:
[...]
wcisnÄ™ to w transmisje szeregowÄ… po RS485 co jest bajecznie proste.

Jak chcesz się pobawić, masz zbędny czas, wiedzę i środki to Ci nie będę bronił, ale moim zdaniem nie warto, pod kokpitem(albo i nawet w drzwiach) znajdziesz dość miejsca aby upchnąć tam radio i połączyć je przewodem wielożyłowym z panelem sterowniczym, który to będzie żywcem wyjęty z owego radia.
Ilość problemów jakie napotkasz będzie dość spora, w końcu może zadziała, satysfakcja będzie ogromna, ale musisz sobie odpowiedzieć na jedno zajebiście ważne pytanie - co jest celem?

Data: 2014-03-02 21:48:55
Autor: Sebastian Biały
Radio CB ale dzielone...
On 2014-03-02 21:33, Albercik wrote:
znajdziesz dość miejsca aby upchnąć tam radio i połączyć je
przewodem wielożyłowym z panelem sterowniczym, który to będzie żywcem
wyjęty z owego radia.

Na taką odległośc kiepsko widze wyswietlacz LCD sterowany bez żadnego buforowania i generujący zakłucenia w drutach audio (i to kilku).

Ilość problemów jakie napotkasz będzie dość spora, w końcu może
zadziała, satysfakcja będzie ogromna, ale musisz sobie odpowiedzieć na
jedno zajebiście ważne pytanie - co jest celem?

Fun.

Data: 2014-03-04 20:33:00
Autor: John Kołalsky
Radio CB ale dzielone...

[...]

Mnie ciągle wk... brak wspólnego nagłośnienia, że trzeba się zajmować każdym urządzeniem z osobna: radio zwykłe, mp3, nawigacja, telefon, cb.

Radio CB ale dzielone...