Radio - co się może dziać?

Data: 2009-05-20 11:10:55
Autor: smint
Radio - co się może dziać?
Witam

Od pewnego czasu gdy mam włączone radio w samochodzie przestaje mi działać
lewy głośnik. Po podgłośnieniu radia zaczynają znowu działać oba głośniki. Co może być przyczyną takiego zjawiska? Czy może kabel nie kontaktować przy głośniku czy może prędzej coś przy radiu?

Pozdrawiam
Marcin

Data: 2009-05-20 09:29:47
Autor: Massai
Radio - co się może dziać?
smint wrote:

[...]

A może głośnik zardzewiał? w poprzednim samochozie tak miałem ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-05-20 11:42:08
Autor: Olo500
Radio - co się może dziać?
smint pisze:
[...]

Jeśli regulacja głośności jest na gałce to przyczyną jest zapewne zabrudzony w środku potencjometr. Pomaga przeczyszczenie jakimś aerozolem do styków.

__
Olo

Data: 2009-05-20 11:48:52
Autor: smint
Radio - co się może dziać?
Jeśli regulacja głośności jest na gałce to przyczyną jest zapewne zabrudzony w środku potencjometr. Pomaga przeczyszczenie jakimś aerozolem do styków.

Przyciskami +/-

Data: 2009-05-20 14:36:15
Autor: Opoya
Radio - co się może dziać?
smint wrote:
[...]

Trudno powiedzieć w którym miejscu, ale najprawdopodobniej jest gdzieś obluzowane złącze. Miałam podobnie w moim samochodzie, "wydało się" przy okazji wymiany głośników w drzwiach (z innego powodu). Kostka przy prawym głośniku była źle włożona (nie zatrzasnęła się) i po jakimś czasie się obluzowała, ale nie wypadła całkiem, co dało taki efekt jak u Ciebie.
IMO sprawdź najpierw przy radiu - powinien być tam lepszy dostęp.

Opoya
srebrna Puma :D w DC

Data: 2009-05-20 14:41:12
Autor: Bialy
Radio - co się może dziać?
smint napisal/a:

> [...]
| oba głośniki. Co może być przyczyną takiego zjawiska? Czy może kabel
| nie kontaktować przy głośniku czy może prędzej coś przy radiu?

U mnie było podobnie i pomagało podgłośnienie i przyciszenie radia ;) Okazało się, że przyczyną była chyba trochę obluzowana kostka od głośników z tyłu radia, bo kiedyś musiałem je wyjąć i po włożeniu i podpięciu wszystkiego już takich cyrków nie miałem. Szukałbym więc przyczyny przy radiu lub przy głośniku :)

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Data: 2009-05-20 15:57:45
Autor: Karol Y
Radio - co się może dziać?
[...]

U mnie podobnie, z tym że winowajcą jest kabelek podający zasilanie na magnes w głośniku. Niby nie poluzowany, luty się trzymają to już nie wiem, ale jak się nim porusza to różnie bywa.

Generalnie rzadko się zdarza, ale czasami to wkurzy.

To chyba nadaje się tylko do wymiany.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-05-20 21:30:01
Autor: Tomasz Pyra
Radio - co się może dziać?
smint pisze:
[...]

Ja miałem kiedyś jedną nitkę przewodu głośnikowego zwartą do drugiego styku głośnika. Zachowywało się to identycznie.

Wytłumaczyłem to sobie w ten sposób, że przy niskiej głośności ta jedna nitka wystarczała do zrobienia zwarcia i cała moc zostawała na zwarciu.
Po podgłoszeniu nitka nie dawała już zewrzeć kilkudziesięciu wat, nagrzewała się i była już mocno niezerowym oporem elektrycznym który włączony równolegle z głośnikiem tylko go lekko ściszał.

Nie wiem czy tłumaczenie jest poprawne, ale fakt że objawy były bardzo podobne jak u Ciebie.

Generalnie przejrzyj przewody, ewentualnie podłącz jakieś inne radio lub inne głośniki żeby sprawdzić po której stronie jest problem.

Data: 2009-06-06 09:27:27
Autor: ąćęłńóśźż
Radio - co się może dziać?
Też mam identycznie, gdzieś przy zawiasach lewych drzwi się sypneło, trzeba będzie kiedyś się pobabrać.
JaC

-- -- -