Data: 2012-05-21 16:12:04 | |
Autor: cef | |
Radio w samochodzie | |
Miałem radioodbiornik, który grał po wyjęciu kluczyków ze stacyjki
(podłączał sprzedawca auta - salon) Potem w kolejnym aucie elektryk podłączył mi tak, że musiały być kluczyki w stacyjce, ale nie w pozycji "zapłon". W innym mam tak, że muszę przekręcić (wcisnąć) do pozycji zapłon -wszystko świeci - komplet kontrolek,świece żarowe, helikoptery, ABS itd i dopiero wtedy radio gra. Chodzi mi o słuchanie radia na postoju przy wyłączonym silniku. Są jakieś reguły elektryczne dotyczące podłączenia radioodbiornika w samochodzie czy wolna amerykanka? |
|
Data: 2012-05-21 16:25:54 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Radio w samochodzie | |
W dniu 2012-05-21 16:12, cef pisze:
Miałem radioodbiornik, który grał po wyjęciu kluczyków ze stacyjki Powyższe to normalne zachowanie i zależy marki/modelu. W innym mam tak, że muszę przekręcić (wcisnąć) do pozycji Tutaj to jakaś kicha - tak się radia nie podłącza. Chodzi mi o słuchanie radia na postoju przy Fabrycznie jest to uzależnione od fantazji producenta. Zmienić pewnie można - forma będzie uzależniona od konkretnej sytuacji :) |
|
Data: 2012-05-21 16:31:14 | |
Autor: cef | |
Radio w samochodzie | |
Artur Maśląg wrote:
Chodzi mi o słuchanie radia na postoju przy Myślałem, że ta fantazja jest jakoś uregulowana :-). (podyktowana logiką) |
|
Data: 2012-05-21 17:05:09 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Radio w samochodzie | |
W dniu 2012-05-21 16:31, cef pisze:
(...) Fabrycznie jest to uzależnione od fantazji producenta. Logika to jest taka, że nie należy podłączać radioodbiornika pod linię, który zasila zapłon, ponieważ wtedy szybko może paść akumulator i coś się przy okazji ugotować. Z drugiej strony może mieć to jakiś sens, by skutecznie zniechęcić ludzików do słuchania na postoju :) Wersja z zasilaniem cały czas niestety doprowadzić do zostawienia samochodu (po wyciągnięciu kluczyków) z włączonym radiem i padem akumulatora. Opcja zasilania po włożeniu kluczyków i przekręceniu w pierwszą pozycję jest chyba optymalna. |
|
Data: 2012-05-21 17:12:36 | |
Autor: cef | |
Radio w samochodzie | |
Artur Maśląg wrote:
Myślałem, że ta fantazja jest jakoś uregulowana :-). Skoro może być tak, że (w innym aucie) jakiś czas po wyjęciu kluczyków (nie sprawdzałem dokładnie ale ok 10min) działa podnoszenie szyb, działa radio i nawigacja, to myślałem, że logika podpowiada takie właśnie rozwiązania, ale nie u mnie. Trudno -poszukam elektryka. |
|
Data: 2012-05-21 17:19:36 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Radio w samochodzie | |
W dniu 2012-05-21 17:12, cef pisze:
Artur Maśląg wrote: To o czym piszesz to kolejne dodatki - na części "elementów" masz odcięcie zasilania po czasie. Bardzo przydatne - szczególnie jak ktoś zapomni szyby zamknąć :) No, ale tutaj to również kwestia producenta i modelu/wersji pojazdu. W części można to programować. Trudno -poszukam elektryka. :) |
|
Data: 2012-05-21 17:32:50 | |
Autor: Uncle Pete | |
Radio w samochodzie | |
Logika to jest taka, że nie należy podłączać radioodbiornika pod Na przykład w moim Focusie radio gra po wyjęciu kluczyka, ale włącza się tryb automatycznego wyłączania po 1 godzinie (jest zaimplementowany w odbiorniku, nie w zasilaniu). Odbiornik ma w kostce dwa styki zasilania: "postojowy" i po włączeniu zapłonu. Piotr |
|
Data: 2012-05-21 18:14:13 | |
Autor: Axel | |
Radio w samochodzie | |
"Uncle Pete" <pkozarzewski@isppan.waw.pl> wrote in message news:4fba6025$1news.home.net.pl... Na przykład w moim Focusie radio gra po wyjęciu kluczyka, ale włącza się tryb automatycznego wyłączania po 1 godzinie (jest zaimplementowany w odbiorniku, nie w zasilaniu). Odbiornik ma w kostce dwa styki zasilania: "postojowy" i po włączeniu zapłonu. W moich samochodach mozna zmienic sposob wlaczania i wylaczania radia - albo wlacza i wylacza sie automatycznie przy wlaczeniu/wylaczeniu stacyjki (w tym trybie mozna wlaczyc recznie na postoju, bez kluczykow w stacyjce tez) - bardzo wygodne, albo wlaczanie i wylaczanie reczne. Po godzinie grania na postoju radio i tak automatycznie sie wylaczy. -- Axel |
|
Data: 2012-05-21 19:03:34 | |
Autor: cef | |
Radio w samochodzie | |
Axel wrote:
W moich samochodach mozna zmienic sposob wlaczania i wylaczania radia A gdzie jest ta regulacja (zmiana trybu)? |
|
Data: 2012-05-21 21:50:27 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Radio w samochodzie | |
Użytkownik "cef" W moich samochodach mozna zmienic sposob wlaczania i wylaczania radia Jeśli to Opel, (w moim przynajmniej tak jest) to ustawiasz to przyciskiem setings na panelu radia - nazywa się toto "logowanie zapłonu" jeśli opcja jest aktywna radio uruchamia się automatycznie po uruchomieniu silnika i wyłącza automatycznie po wyjęciu kluczyków, ale zawsze mozna je wyłączyć i włączyć ponownie ręcznie. Jeśli wybrany jest trym manualny, to radio mozna uruchomić tylko ręcznie, ale i tak wyłączy się po wyjęciu kluczyków. Zawsze można je włączyć ręcznie nawet gdy nie ma kluczyków. |
|
Data: 2012-05-22 08:36:31 | |
Autor: Axel | |
Radio w samochodzie | |
"Przemyslaw Czaja" <przempo@poczta.fm> wrote in message
news:jpe6e3$tir$1mx1.internetia.pl... A gdzie jest ta regulacja (zmiana trybu)?Jeśli to Opel, (w moim przynajmniej tak jest) Opel, zgadza sie. Tak dziala radio w 3 Vectrach, ktore mialem/mam, poczawszy od Vectry B. -- Axel |
|
Data: 2012-05-21 17:51:52 | |
Autor: J.F | |
Radio w samochodzie | |
Użytkownik "cef" napisał w wiadomości
Fabrycznie jest to uzależnione od fantazji producenta. Myślałem, że ta fantazja jest jakoś uregulowana :-). Dawno temu logika pewna byla - do radia dochodzily dwa kabelki, na jednym napiecie mialo byc zawsze dla podtrzymania pamieci, na drugim - zalezne od kluczyka. To drugie powinno umozliwiac wlaczenie radia, chyba ze wlasciciel chcial inaczej. Kluczyk chyba z reguly mial taka pozycje jak "wlacz tylko radio". http://en.wikipedia.org/wiki/Connectors_for_car_audio "On some cars the +12V Ignition and Battery positions are reversed, such as later Volkswagen group cars, Peugeot 106, Vauxhall Astra, Citroën C3." A potem przyszly radia zintegrowane, CAN, i nikt juz nic nie wie :-) J. |
|
Data: 2012-05-21 17:59:35 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Radio w samochodzie | |
W dniu 2012-05-21 17:51, J.F pisze:
Użytkownik "cef" napisał w wiadomości Nie, nie miał i to chyba nigdy. Stacyjka za to miała następujące położenia: LOCK ACC - w tej pozycji w wielu samochodach jest/było zasilane radio, podobnie jak gniazdo zapalniczki. ON START (IGN) http://en.wikipedia.org/wiki/Connectors_for_car_audio To tylko zamiana dwóch przewodów - trenowane :) A potem przyszly radia zintegrowane, CAN, i nikt juz nic nie wie :-) Bez CAN i integracji to też bywało i bywa różnie. |
|
Data: 2012-05-21 22:46:33 | |
Autor: Papkin | |
Radio w samochodzie | |
No a te wszystkie bezkluczykowe samochody, to co radio odpalisz wylacznie gdy masz wlaczony silnik albo kluczyk w promieniu 1m od auta? A moze w ogole nie musi byc kluczyka i zlodziej sobie moze umilic czas gdy bedzie lamal kolejne zabezpieczenia ;)? A takie pytanie na marginesie Czy w pugu 307 mozna wlaczyc DMUCHAWE bez wlaczania silnika? Bo to mi sie nie udalo, dmuchawa dziala elektronicznie i bez odpalenia silnika sie mozesz udusic w srodku (np podczas czekania na kogos gdy pada) albo marnowac paliwo tylko po to by dmuchawa dzialala... |
|
Data: 2012-05-22 09:34:56 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Radio w samochodzie | |
W dniu 2012-05-21 22:46, Papkin pisze:
To pewnie można zaprogramować. Zresztą w niektórych samochodach oprócz różnistych kombinacji są dodatkowe opcje (nadrzędne) chronienia akumulatora, by później dało się samochód uruchomić. Poniżej pewnego poziomu odcina wszystko co się da i nici z radia :) A takie pytanie na marginesie Nie wiem :) |
|
Data: 2012-05-22 12:43:37 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Radio w samochodzie | |
W dniu 2012-05-21 22:46, Papkin pisze:
Heh... Trzeba by poszukać w Peugeot Planet czy jest taka opcja, ale z tego co wiem nie da rady. Po 30 minutach (nie pamiętam teraz dokładnie) i tak włączy się ECONOMY MODE który odcina prąd totalnie. Aby wszystko zadziałało trzeba odpalić auto chociażby na 5 sekund. Mi to się podoba. Zapomnisz wyłączyć światła lub oświetlenie środka auta to i tak po 30 minutach się wyłączy wtedy. I nie ma możliwości zabić aku. Co lepsze, jeżeli będzie słabe ładowanie aku i komputer to wykryje to nawet podczas jazdy wyłączy zbędne odbiorniki prądu np. radio, dmuchawę, gniazda 12V. Świateł nie wyłączy... |
|
Data: 2012-05-21 17:37:34 | |
Autor: huri_khan | |
Radio w samochodzie | |
Dnia Mon, 21 May 2012 16:12:04 +0200, cef napisał(a):
Chodzi mi o słuchanie radia na postoju przy U mnie po wyjęciu kluczyka automatycznie gaśnie ale mogę później załączyć. Natomiast załączone (bez kluczyka w stacyjce) gaśnie po 10-20 minutach. -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] |
|
Data: 2012-05-21 17:39:25 | |
Autor: Uncle Pete | |
Radio w samochodzie | |
On 2012-05-21 16:12, cef wrote:
Miałem radioodbiornik, który grał po wyjęciu kluczyków ze stacyjki Co do reguł - nie wiem, w moim Focusie radio też gra po wyjęciu kluczyka, ale włącza się tryb automatycznego wyłączania po 1 godzinie - żeby przypadkiem nie rozładować akumulator. Przy okazji radio pamięta, czy było włączone czy wyłączone przy wyłączonym zapłonie i przy chodzącym silniku. Odbiornik ma w kostce dwa styki zasilania: "postojowy" (włączający timer w odbiorniku) i po włączeniu zapłonu (radio może grać non-stop). Z tego co wiem, takie podwójne zasilanie jest rzeczą standardową w odbiornikach samochodowych. Więc w Twoich przypadkach, zwłaszcza ostatnim, może być i widzimisię producenta radia/samochodu, i źle podłączone zasilanie. W tym ostatnim przypadku stawiałbym jednak bardziej na to, że nie masz podłączonego zasilania "postojowego". Piotr |
|
Data: 2012-05-21 21:16:20 | |
Autor: V-Tec | |
Radio w samochodzie | |
W dniu 2012-05-21 16:12, cef pisze:
Miałem radioodbiornik, który grał po wyjęciu kluczyków ze stacyjki masz kostkę ISO? Elektryk albo warsztat car-audio zrobią to w 0,5-3 minut. Chyba, że nie masz stałego napięcia przy radio i trzeba będzie "pociągnąć" od bezpieczników. -- pozdr W. |
|
Data: 2012-05-21 21:19:37 | |
Autor: ToMasz | |
Radio w samochodzie | |
W dniu 21.05.2012 16:12, cef pisze:
Chodzi mi o słuchanie radia na postoju przyco to za auto? ToMasz |
|
Data: 2012-05-21 21:33:46 | |
Autor: cef | |
Radio w samochodzie | |
ToMasz wrote:
W dniu 21.05.2012 16:12, cef pisze: VW Passat, ale radio dokładali jacyś amatorzy. |
|
Data: 2012-05-21 22:10:58 | |
Autor: Papkin | |
Radio w samochodzie | |
cef wrote:
Miałem radioodbiornik, który grał po wyjęciu kluczyków ze stacyjki ACC kabelek zasila "po stacyjce" czyli jak przekrecisz klucz W kostce ISO paska powinno tez byc napiecie stale - np by podtrzymac pamiec radia i to trzeba z tego podac glowne zasilenie na radio (przez bezpiecznik o ile nie ma juz). I bedzie grac jak trzeba. |
|
Data: 2012-05-21 22:17:40 | |
Autor: cef | |
Radio w samochodzie | |
Papkin wrote:
cef wrote: Nie odróżniam kostki ISO od kostki masła :-) Kluczyka tez nie ma, jest takie coś wsadzane, ale też na trzy stopnie. Podjadę do elektryka, to mi podłączy tak jak ja chcę. |
|
Data: 2012-05-22 09:21:53 | |
Autor: Chris | |
Radio w samochodzie | |
Papkin nabazgrał(a):
cef wrote: O ile pamiętam to zależne to było od tego czy dwa przewody z zasilaniem były poszczone razem czy osobno .. razem gra zawsze, osobno tylko z przekręconym kluczykiem. Dawno to było i już nie pamiętam które :) -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-05-22 12:45:27 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Radio w samochodzie | |
W dniu 2012-05-22 09:21, Chris pisze:
Papkin nabazgrał(a):Przeważnie czerwony stałe zasilanie i żółty podtrzymanie pamięci... |
|
Data: 2012-05-22 12:53:06 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Radio w samochodzie | |
W dniu 2012-05-22 12:45, Kamil 'Model' pisze:
(...) Przeważnie czerwony stałe zasilanie i żółty podtrzymanie pamięci... Masz rację, przeważnie ;) |
|
Data: 2012-05-22 13:03:09 | |
Autor: Chris | |
Radio w samochodzie | |
Artur Maśląg nabazgrał(a):
W dniu 2012-05-22 12:45, Kamil 'Model' pisze: Chiałem napisać że czerwony + czerwony ale nie byłem pewny, teraz wychodzi że czerwony + żółty :) ale na 100% coś w ten deseń. -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-05-22 13:47:43 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Radio w samochodzie | |
W dniu 2012-05-22 12:53, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2012-05-22 12:45, Kamil 'Model' pisze:Dlatego nie napisałem że na pewno czerwony i żółty tylko przeważnie, bo widziałem już różne wynalazki... |