Radio z nawigacją z chin do starego auta

Data: 2017-06-11 12:55:32
Autor: Pszemol
Radio z nawigacją z chin do starego auta
Android 5.1 7" 2 Din HD Touch Screen Car Stereo Radio Player GPS Navigation
http://r.ebay.com/fswqkQ

Próbował ktoś tego lub podobnego urządzenia chinskiego?

Interesujące to byłoby gdyby się dało podłączyć przez USB jakiś
modem GSM i puścić na tym Google Maps w trybie online,
z informacjami o aktualnych korkach.

Myślałem o tym aby wsadzić to do 2004 Passata zamiast fabrycznego
Monsoon z zewnętrznym wzmacniaczem ale jak to z Chinczykami bywa:
nie ma informacji na wiele tematów: jaka jasności ekranu? Czy wspiera
zewnętrzny wzmacniacz? Nawet rozpiski kabli/wtyczek nie ma aby przed
zakupem rozpracować sobie podłączenie do VW i np. obsługę
ściszania/zgłaśniania z guzików w kierownicy, itp...

Data: 2017-06-11 20:32:36
Autor: Adam
W dniu 2017-06-11 o 19:55, Pszemol pisze:
[...]

Jak chcesz coś, co działa, i jest w zasadzie lepsze od fabrycznego, to zobacz np. zenec.com

http://www.zenec.com/products/ego-navi/vw/z-e2026/?lang=en

Tylko musisz już sam zobaczyć, czy do Twojego starszego coś podejdzie.

Odnośnie chińskich odtwarzaczy: wiem, że na zarówno na systemach opartych na WinCE/Win Mobile, jak i androidach spokojnie śmiga Automapa - IMO najlepsza, jeśli chodzi o dokładność polskich map i adresy punktowe (nie aproksymowane).
Natomiast jakość dźwięku jest ... a w zasadzie nie jest :(  ;)

Nie pomogę w temacie googlowych map.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-06-11 21:14:54
Autor: Irokez
[...]

Jak się zdecydujesz daj znać jak to działa.
Miałem takie same dylematy jak Ty i kupiłem Pioneera AVH-X2700BT.
Mam go ponad rok i ogólnie: dźwięk jest bardzo dobry na fabrycznych głośnikach, zdalne sterowanie Pioneer ma za pomocą drabinki rezystorowej więc prosto zgrałem z fabryczną w Avensis T25 (rozebrałem guziczki i zamieniłem parę rezystorków). Prostsza opcja to zakup konwertera za jakieś 150zł.
BT działa, rozmawia się bez problemów za to książka telefoniczna tragicznie wolna i wczytuje po trzy takie same numery telefonów, jeśli mam w telefonie do nazwiska podpięty telefon+WhatsApp+google, bez rozróżnienia co jest co. Nie obsługuje dwóch na raz telefonów.
Każde włączenie radia powoduje ponowne czytanie listy kontaktów z telefonu, radio ich nie pamięta. Masz więc kilka minut bez możliwości wybrania z radia kontaktu. Czekasz albo wyciągasz telefon z kieszeni.
Odtwarzanie audio USB - bez problemów, ale jak jest wgrany do mp3 obraz (np. okładka płyty) to wyświetli go jeśli nie większy niż jakieś 300x300 pixeli (i to nie zawsze).
Video odtwarzanie z USB... tragiczne, można powiedzieć prawie nie istnieje jakakolwiek kompatybilność, trzeba nieźle poeksperymentować i zakodować do bardzo niskiej rozdzielczości aby dało się odtworzyć. Przekonwertowałem parę teledysków na testy i dałem sobie spokój. Pioneer pokazał że potrafi wylistować mkv/avi z USB ale odtworzyć już nie potrafi.
Nawigacja - założyłem że i tak z telefonu będę używał, bo radio dość nisko, ale jak masz gejfona to radio ma obsłużyć mirrorlinka i wtedy uruchamiając nawigację na gejfonie będziesz miał to na ekranie. Próbowałem podłączyć gejfona 5S ale radio zawiesiło się na ładowaniu listy kontaktów. Sumarycznie dałem sobie spokój dalej z próbą sparowania obu sprzętów, zwłaszcza, że gejfon nie nadaje się do telefonowania i po 2 tygodniach jebłem nim głęboko w szafę gdzie leży już z pół roku?
Bardzo często, praktycznie można rzec co piąte uruchomienie auta powoduje taki reset tego Pioneera, że potrzebuje 2 minut aby się włączył. Pewnie android się resetuje do zera (akumulator jest nowy i sprawny jakby co).
Kupiłem u chińczyków kamerę cofania i na dniach będę podłączał, ciekawe co wyjdzie.

Podsumowując - dałem 1300zł za straszne dziadostwo Pioneera w stosunku do tego co obiecane w folderach reklamujących jego funkcjonalność, bo bałem się chinola. Nie wiem czy za 1/3 ceny nie uzyskał bym tego samego lub nawet lepiej (chinole mają nawigację).
Tylko właśnie, nie wiesz jakie toto ma wejścia/wyjścia pod wzmacniacz, ale i nie wiesz jakie irytujące "features" dostaniesz gratis.

--
Irokez

Data: 2017-06-12 20:55:25
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisał w wiadomości news:593d96ae$0$15201$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2017-06-11 o 19:55, Pszemol pisze:

Miałem takie same dylematy jak Ty i kupiłem Pioneera AVH-X2700BT.
(...)
[...]

Ha, a ja od 2010 r. mam  avica f910bt na wince i jestem bardzo zadowolony. Gra rewelacyjnie, bluetooth (wbudowany) parrota śmiga aż miło (po sparowaniu działa z trzema telefonami, książkę ładuje raz), apdejtuje się bez problemu (tj. i soft i mapy (Igo)), odtwarza dvd, pen 32 GB z mp3 wpięty na stałe. Wideo odtwarza, ale po przekonwertowaniu z użyciem odpowiedniego kodeka (ale wideo generalnie to padaka - 480x800).
Nie ma możliwości odtwarzania muzyki po BT no i nie udało mi się odpalić gniazda słuchawkowego jako wejścia dodatkowej AV - możliwe, że to wina urządzenia odtwarzającego i jakichś ustawień (bo kamerka cofania śmiga bez problemu). Ale poza tym - bez zarzutu. Kiedyś, podczas upału, ekran zrobił się czarny, ale po schłodzeniu klimą wnętrza odpalił znów.
Kupiłbym coś nowszego, ale nie che się zepsuć ;-) A jakość audio - w porównaniu z fabrycznym radiem - miodowa, więc mi się nie pali. Nawigacja też bardzo przyzwoita.

Zajrzyj tutaj:
http://avic411.com/index.php?/forum/50-pioneer-avh-series/
--
Yogi(n)

Data: 2017-06-13 09:35:03
Autor: ddddddddddddd
W dniu 12.06.2017 o 20:55, Yogi(n) pisze:
[...]

ja dostałem dokładnie ten model wraz z samochodem. Gra beznadziejnie, ale pewnie dlatego, że głośniki do bani ;)
Mam pytanie: czy da się udostępniać internet temu sprzętowi przez bt? Chodzi mi o traffic w nawigacji, bez tego nawigacja jak dla mnie mija się z celem (wolałem znaleźć wifi telefonem, wyznaczyć trasę i korzystać z nawigacji offline na telefonie niż od startu liczyć na to, że nie będzie żadnych niespodzianek). Teraz tym bardziej nie ma to sensu - pakiet internetowy w UE będzie wystarczający żeby korzystać z nawigacji online na wakacjach

Łukasz

Data: 2017-06-13 22:17:40
Autor: Yogi\(n\)

Użytkownik "ddddddddddddd" <ddddddd@fjhjh.pl> napisał w wiadomości news:oho4ch$o9h$1dont-email.me...
[...]

Nic nie wiem o udostpnianiu netu po BT, ale wiem, że da się zainstalować modem wpięty do USB i śmiga np. z Aero2. Czy nawigacja to wykorzysta też nie wiem, bo nigdy nie korzystałem. Ja kiedy mam wątpliwości dotyczące obciążenia trasu, odpalam yanosika na smartfonie.

--
Yogi(n)

Data: 2017-06-11 21:48:57
Autor: J.F.
Dnia Sun, 11 Jun 2017 12:55:32 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Wifi nie widze ... ale widze ikonke. Moze jednak jest i da sie
tethering z telefonu. Widze tez podobna ikonke z literkami BT.

Android powinien sie tez podlaczyc do internetu w telefonie przez BT.
Ale czy to bedzie dzialac w czasie rozmowy ?

Bo czy obsluzy modem USB, to nie bylbym pewny.
A gniazdo sie przyda do ladowania telefonu :-)

Jest Play Store, to jakies podlaczenie do internetu musza miec  :-)

Myślałem o tym aby wsadzić to do 2004 Passata zamiast fabrycznego

Pewnie wtyczki niekompatybilne.

Monsoon z zewnętrznym wzmacniaczem ale jak to z Chinczykami bywa:
nie ma informacji na wiele tematów: jaka jasności ekranu? Czy wspiera
zewnętrzny wzmacniacz? Nawet rozpiski kabli/wtyczek nie ma aby przed

No to nie kupuj :-)

J.

Data: 2017-06-11 23:03:06
Autor: AL
On 2017-06-11 21:48, J.F. wrote:
[...]

możesz podłączyć modem przez USB bądź tethering z telefonu.
Jedno i drugie działa (no dobra, pod WinCE miałem problem z driverami, ale pod androidem śmiga aż miło)

Android powinien sie tez podlaczyc do internetu w telefonie przez BT.
Ale czy to bedzie dzialac w czasie rozmowy ?

po BT łączy się z telefonem, systeme OBD - działa bez zarzutu.
Spokojnie widać wszystkie kontakty jak i całą kartę z telefonu (jako dodatkowy dysk)

Bo czy obsluzy modem USB, to nie bylbym pewny.
obsłuży.

A gniazdo sie przyda do ladowania telefonu :-)

Od tyłu radia będzie parę (u mnie 3 sztuki) wtyczek USB
To nie działa jako ładowarka tylko jako Mirror Link (powielasz co na telefonie na radiu - jako dodatkowa opcja)

Jest Play Store, to jakies podlaczenie do internetu musza miec  :-)

jest PlayStore i nie ma problemu instalować tych samych programów co w telefonie.
Jednocześnie masz np. nawigację i w tle działający yanosik (+inne programy - np. monitoring ODB). Radio/odtwarzacz to oczywiste.

Klawisze z kierownicy działają - radio ma opcję uczenia się i przypisywania tym klawiszom różnych funkcji

Myślałem o tym aby wsadzić to do 2004 Passata zamiast fabrycznego

Pewnie wtyczki niekompatybilne.

To kupi przejściówkę.

Kupuje się zazwyczaj (przynajmniej u mnie - już drugie takie radio) ze sterownikiem do danej marki (sterownik zawiera kostkę, z przejćiówkami i układem dogadującym się z komputerem auta).

U mnie bez problemu dogadało się z kamerą cofania - włączasz wsteczny i obraz się automatycznie przełącza (nawet bezpośrednio po włączeniu, gdy system jeszcze startuje).

System na androidzie startuje ok 10 razy szybciej niż na Windows CE.

Monsoon z zewnętrznym wzmacniaczem ale jak to z Chinczykami bywa:
nie ma informacji na wiele tematów: jaka jasności ekranu? Czy wspiera
zewnętrzny wzmacniacz? Nawet rozpiski kabli/wtyczek nie ma aby przed

spytaj sprzedającego czy będzie działać z danym stystemem.
U mnie np. są osbne sterowniki w zależności, czy masz w aucie system audio Forsgate czy nie (dodatkowe podłączenie wzmacniacza).

IMHO warto i do normalnego radia już bym nie wrócił.
(ale... pierwsza stacja - ta z Windows CE - zaczęła po 4ch latach wariować.  Wkurzony kupiłem nową na androidzie.  Import z Chin bezpośrednio za niecałe 1400 (razem z dostawą i cłem).  Na polskich aukcjach za tą samą stację krzyczą 1000pln więcej (poprzednio tak kupowałem - serwis jest izuloryczny, więc polecam od razu sprowadzać samodzielnie z Chin).

Data: 2017-06-11 23:15:02
Autor: J.F.
On 2017-06-11 21:48, J.F. wrote:
http://r.ebay.com/fswqkQ

[...]

Chodzi mi o to, czy jak w telefonie udostepnie internet po BT,
podlacze to radio do internetu po BT, podlacze jako zestam
glosnomowiacy po BT, i ktos zadzwoni ... bedzie internet w radiu ?

A gniazdo sie przyda do ladowania telefonu :-)
Od tyłu radia będzie parę (u mnie 3 sztuki) wtyczek USB
To nie działa jako ładowarka tylko jako Mirror Link (powielasz co na telefonie na radiu - jako dodatkowa opcja)

Ale ladowarka do telefonu bardzo potrzebna, a tu takie fajne gniazdko
:-)

[...]

Ale to juz polaczenie z samochodem ... po BT, po USB, czy zlaczem
OBD2?

IMO, to samochod ma OBD2, ale inne opcje niekoniecznie.

J.

Data: 2017-06-12 00:19:36
Autor: AL
On 2017-06-11 21:48, J.F. wrote:
http://r.ebay.com/fswqkQ

[...]

nie wiem, bo nigdy tak nie łączyłem

Dużo prościej intuicyjniej i szybciej połączyć po WiFi.

Ale, po BT mam podłączony moduł w z gniazda OBD i po BT łączy się telefon.
Sygnał z gniazda OBD  nie zanika, gdy rozmawiam przez system głośnomówiący radia (oba po BT).

[...]

z zapalniczki nie prościej i bardziej intuicyjnie - dodatkowo parametry ładowania dobierzesz odpowiednie do swojego telefonu.
Jaki prąd w gniazdku tego radia - niewiadomo, wiec możesz nie naładować współczesnego smartfona.

[...]

moduł jest wpięty w gniazdo diagnostyczne OBD2 - z nim po BT łączy się cały czas radio.  Program, któego używam (do tej pory w telefonie, a od jakiegoś czasu głównie w radio) to Torgue Pro.
(do monitorowania online różnych parametrów.  Tylko raz zdarzyło mi się kasować błędy za pomocą tego interfejsu)

IMO, to samochod ma OBD2, ale inne opcje niekoniecznie.

te informacje jakie jesteś w stanie wyssać z gniazda diagnostycznego auta - te dane możesz mieć na ekranie - pulpicie auta.
(od podst. informacji typu temperatura płynu, obroty, ładowanie aku, poprzez dane dotyczące położenia pedału gazu, obciążenia silnika, stopnia mieszanki paliwo-powietrze, stopnia wyprzedzenia zapłonu, działaniu turbo po np. monitorowania napięcia na sondach lambda).
Oczywiście wszystkie te parametry nie są potrzebne podczas jazdy :)

Data: 2017-06-12 10:54:27
Autor: J.F.
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ohkff3$k2p$1@dont-email.me...
On 2017-06-11 23:15, J.F. wrote:
[...]

Tylko radio musi je miec, a tu sie chinczykowi nie chcialo wspomniec, ze ma.

Ale, po BT mam podłączony moduł w z gniazda OBD i po BT łączy się telefon.
Sygnał z gniazda OBD  nie zanika, gdy rozmawiam przez system głośnomówiący radia (oba po BT).

Ale to dwa osobne urzadzenia.

[...]

2A - tym sie pochwalili.

J.

Data: 2017-06-12 12:36:52
Autor: AL
On 2017-06-11 23:15, J.F. wrote:
[...]

daję, że 99.(9)% ma taką opcję - nie ma opcji wbudowanego modułu, ale tak naprawdę to tam siedzi Android jak w każdym telefonie.
Podłączasz się po tetheringu do AP z komórki i masz zestaw on-line.

(patrząc się na zrzuty ekranu - to niemal identyczne z moim - jak i tysiącem innych na chińskich portalach.  Podejrzewam, że główna różnica to obudowy i dodatkowe moduły dogadujące się z komputerem konkretnej marki - ale to już jest zewnętrzna kostka i układ elektroniczny)

Ale, po BT mam podłączony moduł w z gniazda OBD i po BT łączy się telefon.
Sygnał z gniazda OBD  nie zanika, gdy rozmawiam przez system głośnomówiący radia (oba po BT).

Ale to dwa osobne urzadzenia.

no to mousi przetestować - aczkolwiek nie wim po co tak komplikować sobie życia (problematyczne i wolniejsze)

taaa, a ile w tym prawdy :)

Data: 2017-06-12 13:09:13
Autor: J.F.
Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ohlqld$6ra$1@dont-email.me...
[...]

Android nie oznacza ze Wifi bedzie.

Ale tez mysle ze ma.

J.

Data: 2017-06-11 22:49:24
Autor: AL
On 2017-06-11 19:55, Pszemol wrote:
[...]

ja używam - w sumie już drugiego: do niedawna z Windows CE a od niecałych 2mcy z Androidem.

Działa wszystko zgodnie z oczekiwaniem.
(CCrosser vel Outlander).

Data: 2017-06-11 15:51:45
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam.pl> wrote in message news:ohka5u$vo0$1dont-email.me...
On 2017-06-11 19:55, Pszemol wrote:
[...]

No ale to co od 2 miesięcy używasz to jest dokładnie to urządzenie
z linka jaki podpiąłem czy masz coś podobnego ale nie to samo?

Data: 2017-06-11 23:09:02
Autor: AL
On 2017-06-11 19:55, Pszemol wrote:
[...]

wszystkie są niemal te same.  Z androidem jak rozkminiałem temat - zazwyczaj różnią się szczegółami.
Kupiłem z Andoridem 5.1 i 1GB RAM (planowałem 6 i 2GB RAM).  Po wszelakich testach śmiem twierdzić, że 1GB RAM na aplikacje w telefonei jak najbardziej wystarczy i radio nie zamule mimo wielu aplikacjom odpalonym na raz.

Nawigacje jakie testowałem: IGO (to było natywnie już wgrane z mapami całego świata z 2016r.)  W PL działa na tym nawet komunikaty TCM (jak radio online - i działa to super),
Google maps i Osmand Pro.
Za dwa tygodnie udajemy sie do Grecji - więc Bałkany przetestowałem już na tych mapach wzdłuż i wszesz i myślę, że da radę (zresztą Osmanda poprzednio testowałem na Krymie i Ukraninie - najlepsza nawigacja w dzikie strony, gdzie inne nawigacje mają jedynie główne drogi)

Wracając do Twojego pytania: kupuj radio dedykowane po Twój samochód (spytaj sprzedającego).

Data: 2017-06-12 20:30:39
Autor: Pszemol
On 2017-06-11 19:55, Pszemol wrote:
[...]

Dzięki za odpowiedź.
A zechciałbyś podać linka/numer aukcji do tego konkretnego radia/sprzedawcy
u którego kupiłeś to swoje?

Data: 2017-06-12 23:08:07
Autor: AL
On 2017-06-12 22:30, Pszemol wrote:

Dzięki za odpowiedź.
A zechciałbyś podać linka/numer aukcji do tego konkretnego radia/sprzedawcy
u którego kupiłeś to swoje?

u tego sprzedającego (sensowny, pomocny i szybko odpowiada)
https://www.aliexpress.com/store/1965026?spm=2114.10010108.0.0.IZciyL
ale nie wiem, czy znajdziesz coś do Passata

Data: 2017-06-12 23:17:52
Autor: Pszemol
On 2017-06-12 22:30, Pszemol wrote:

[...]

Zapytałem gościa o model ZWNAV - zobaczymy czy odpisze.
Dzięki.

Data: 2017-06-12 17:01:33
Autor: T.
[...]

Sam się przymierzam. Jest duży wybór na aliexpress.pl. Możesz wybrać, co Cię interesuje (Android, wielkość pamięci, dongla Wifi lub wbudowany, dongla DVBT, kartę GSM...). Ceny przystępne - od 150 USD do 350 - w zależności od wyposażenia. Kupujesz kartę Aero2 (w wersji płatnej 2 zł miesięcznie) i masz dostęp do sklepu Google Playa, Yanosika i czego tam chcesz...
Wiele z nich ma obsługę z językiem polskim, mają bajer - logo marki (do wyboru z 80) wyświetlane po włączeniu. Warto konkretnie pytać o model do swojego auta - wtedy dobiorą przejściówki i podpowiedzą, czy wejdzie, czy nie (czasem jakieś detale decydują, np. jesteś przekonany że masz miejsce na radio 2 DIN, a tu się okazuje, że tak naprawdę to jest 1 i 3/4 DIN bo miejsce jest pod dedykowane radio).
T.

Radio z nawigacją z chin do starego auta