Radiomaryjny historyk przepisywał od esbeków.

Data: 2010-12-22 21:34:31
Autor: Azor jest pedałem
Radiomaryjny historyk przepisywał od esbeków.
Historyk z KUL, prof. Mirosław Piotrowski, europoseł związany z Radiem Maryja, wytoczył proces sądowy innemu historykowi za krytyczną recenzję w czasopiśmie naukowym. Nie dość, że pozwał go za recenzję, która się nie ukazała. Więcej: według recenzenta patriotyczny profesor przepisywał... od esbeków.
Na miejscu prof. Piotrowskiego siedziałbym cicho i liczył, że sprawa nie wypłynie. Rzecz miała się bowiem ukazać w bardzo niszowym czasopiśmie naukowym "Zeszyty Historyczne WiN". Profesor KUL jednak najwidoczniej postanowił pokazać wszystkim, jak się popełnia publiczne harakiri.

Poszło o recenzję napisaną przez dr. Sławomira Poleszaka, historyka z lubelskiego IPN. Zarzucił Piotrowskiemu liczne błędy - zwłaszcza w funkcjach i nazwiskach żołnierzy NSZ, o których napisał książkę. Jest też i zarzut bardziej smakowity: że część książki stały autor "Naszego Dziennika" ściągnął z opracowania przygotowanego na potrzeby wewnętrzne przez lubelskich oficerów SB. Według Poleszaka, niektóre biogramy żołnierzy zostały niemal żywcem zaczerpnięte (a nie zacytowane!) z załączników i innych materiałów dołączonych do dokumentów SB.

Dr Poleszak wycofał recenzję przed publikacją, ale prof. Piotrowski i tak postanowił się sądzić. Nie wiemy, oczywiście, kto ma rację i czy doszło do ściągania - ale ponieważ historyk z KUL podobno powielił nawet błędy esbeków, sprawę nie będzie chyba trudno wyjaśnić.

Polscy naukowcy narzekają często, że recenzje pisze się u nas grzecznościowo - czyli tak, żeby kolegi nie urazić. Ale i tak, gdyby mieli chodzić do sądu za każde krytyczne słowo, spędzaliby tam pół życia. Obyczaj akademicki nie przewiduje sądzenia się za krytyczne uwagi o pracy naukowej z dobrego powodu - bo wolność badań to też wolność krytyki naukowej. Profesor, który tego nie rozumie, tylko się ośmiesza. A co powiedzieć o profesorze, który pozywa do sądu za recenzję, która się nawet nie ukazała?

Prof. Piotrowski z "Gazetą" obiecał porozmawiać, ale w końcu się na to nie zdobył. "Rzeczpospolitej" jednak powiedział, że jego zdaniem "sprawa ma związek z konferencjami, jakie organizuje na KUL". - Od pewnego czasu aktywności katedry, którą kieruję, towarzyszą dziwne emocje, nasilające się po organizowanych u nas konferencjach, jak ta na temat zabójstwa ks. Popiełuszki.

No jasne, panie profesorze. Cała ta sprawa to spisek. Masonów i "Gazety Wyborczej". I napisałbym jeszcze czyj, ale pewnie czytelnicy zgadną.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75968,8859895,Na_KUL_ucza__jak_popelnic_samobojstwo__Publicznie.html#ixzz18sHek6Nk

Przemysław Warzywny

--

"Donald Tusk po trwającej przez całe pięć lat twardej walce politycznej rzucił na kolana najgroźniejszego konkurenta, Jarosława Kaczyńskiego. Odebrał mu całą władzę i pozbawia właśnie ostatnich medialnych okienek na świat."

Data: 2010-12-23 09:23:04
Autor: heÂŽsk
Radiomaryjny historyk przepisywał od esbeków.
On Wed, 22 Dec 2010 21:34:31 +0100, Azor jest pedałem <Brońmy RP przed
pisem@...pl> wrote:

[...]

 No i co z tego wynika?

Data: 2010-12-23 13:23:27
Autor: Jakub A. Krzewicki
Radiomaryjny historyk przepisywał od esbeków.
czwartek, 23 grudnia 2010 13:18. carbon entity 'dK' <caria@wp.pl>

Pomyśl ....

dK

Coś tak mi się kojarzy ze słowami "stoją tam, gdzie stalo ZOMO"...
A moze palę nie to co trzeba? ;)

Data: 2010-12-23 13:52:06
Autor: heÂŽsk
On Thu, 23 Dec 2010 13:18:34 +0100, "dK" <caria@wp.pl> wrote:

Użytkownik "heRsk" <.brednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:bc16h69ar18gqdhkholgo2otah89cjj1me4ax.com...

> No i co z tego wynika?

Pomyśl ....

dK

Zadalem pytanie. Potrafisz na nie odpowiedziec?

Data: 2010-12-23 13:56:06
Autor: dK

Użytkownik "heRsk" <.brednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:j0h6h614udb5ve6t1ffrtb93nf9mitktnn4ax.com...
> [...]

Pomyśl ....

dK

Zadalem pytanie. Potrafisz na nie odpowiedziec?

Już ... zazieram kiecę i lecę. Sam się najpierw wysil, zaproponuj coś, może jakimiś własnymi przemyslenia byś nam wszystkim ... zaimponował. :)

dK

Data: 2010-12-23 14:02:59
Autor: heÂŽsk
On Thu, 23 Dec 2010 13:56:06 +0100, "dK" <caria@wp.pl> wrote:

> [...]

Już ... zazieram kiecę i lecę. Sam się najpierw wysil, zaproponuj coś, może jakimiś własnymi przemyslenia byś nam wszystkim ... zaimponował. :)

Wiec nie zawracaj mi 4 liter. Nie masz nic do powiedzena wiec wez sie
za odsniezanie. Bedzie z pozytkiem dla spoleczentwa.

Data: 2010-12-23 15:01:45
Autor: dK

Użytkownik "heRsk" <.brednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:02i6h6d6k0p11e1fiqcrt1t6532ipilb9m4ax.com...
> [...]

Wiec nie zawracaj mi 4 liter. Nie masz nic do powiedzena wiec wez sie
za odsniezanie. Bedzie z pozytkiem dla spoleczentwa.

Twoje pytanie jest zawracaniem gitary. W tym wypadku nie tylko mnie ale wszystkim.
Może kiedyć dojdziesz do tego, że grupa usenetowa NIE jest do zadawania pytań bez włożenia minimum intelektualnego wysiłku. Z twojej strony debilnych na dodatek, bo wystarczyło przeczytać DOKŁADNIE post przedmówcy i nie byłoby tego śmiecenia.

Wszystkiego dobrego z okazji Świąt Bożego Narodzenia.

dK

Data: 2010-12-23 23:51:01
Autor: heÂŽsk
On Thu, 23 Dec 2010 15:01:45 +0100, "dK" <caria@wp.pl> wrote:

> [...]
Może kiedyć dojdziesz do tego, że grupa usenetowa NIE jest do zadawania pytań bez włożenia minimum intelektualnego wysiłku. Z twojej strony

 Co ty powiesz?
debilnych na dodatek,

 Cienais jestes!

bo wystarczyło przeczytać DOKŁADNIE post przedmówcy i nie byłoby tego śmiecenia.

 Wlasnie, po cholere wlazisz pomiedzy sledzia a setke?

Wszystkiego dobrego z okazji Świąt Bożego Narodzenia.

dK

Wzajemnie, radosci i szacunku bliskich.

Radiomaryjny historyk przepisywał od esbeków.