Radiowoz pędził 200km/h

Data: 2009-09-11 18:26:42
Autor: J.F.
Radiowoz pędził 200km/h
Użytkownik "VoyteG" <VoyteG@hotpop.com> napisał w wiadomości news:ad325798-9dd7-4533-9db5-a42924d2a03de8g2000yqo.googlegroups.com...
Radiowóz pędził 200km/h. Świadek to nagrał - dostanie mandat
Mieszkaniec Słupska nagrał policjantów w nieoznakowanym radiowozie,
który pędził ponad dwieście kilometrów na godzinę. Film trafił już do
słupskiej komendy, która zamierza za niebezpieczną jazdę ukarać...
jego autora.
Aspirant Robert Czerwiński podkreśla, że policyjny radiowóz wykonywał
czynności służbowe, a autor filmu złamał przepisy.
Policja zamierza ukarać "filmowca" za przekroczenie prędkości. Grozi
mu dziesięć punktów karnych i mandat do tysiąca złotych.

No i slusznie - oduczy sie nie znac obowiazujacych przepisow :-)

Chyba ze biegly w prawie jest, to sie wtedy policjanci moga zdziwic :-)

J.

Data: 2009-09-11 18:57:58
Autor: Paweł W.
Radiowoz pędził 200km/h

No i slusznie - oduczy sie nie znac obowiazujacych przepisow :-)

Chyba ze biegly w prawie jest, to sie wtedy policjanci moga zdziwic :-)

Ja tam biegły w prawie nie jestem, ale wydaje mi się, że ma dwa wyjścia: odwołać wszystko co zeznał i sprawa się "rozejdzie", albo przyjąć karę, ale policjantom też się nie upiecze wtedy chyba.

p.

Data: 2009-09-11 17:18:32
Autor: to
Radiowoz pędził 200km/h
'Tom N' wrote:

Pytanie brzmi: gdzie ten film ;-)

To może być ten:
http://www.youtube.com/watch?v=Ehw2YKSw_mo

--
cokolwiek

Data: 2009-09-11 19:26:01
Autor: 'Tom N'
Radiowoz pędził 200km/h
to w <news:4aaa8668news.home.net.pl>:

'Tom N' wrote:

Pytanie brzmi: gdzie ten film ;-)

To może być ten:
http://www.youtube.com/watch?v=Ehw2YKSw_mo

Nagrywa pasażerka -- za co ma ten mandat dostać?

Za nagrywanie z prędkością 25 klatek na sekundę, czy za siedzenie na fotelu
pojazdu, który na liczniku miał 200 km/h

Film sprzed 9 miesięcy...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-11 17:35:45
Autor: to
Radiowoz pędził 200km/h
'Tom N' wrote:

Nagrywa pasażerka -- za co ma ten mandat dostać?

A kto mówił, że ma dostać pasażerka?

Film sprzed 9 miesięcy...

MoĹźe to nie ten, ale pasuje do opisu.

--
cokolwiek

Data: 2009-09-11 19:49:06
Autor: 'Tom N'
Radiowoz pędził 200km/h
to w <news:4aaa8a71$1news.home.net.pl>:

'Tom N' wrote:

Nagrywa pasażerka -- za co ma ten mandat dostać?
A kto mówił, że ma dostać pasażerka?

Pierwsza wiadomość w wątku:

"Policja zamierza ukarać "filmowca" za przekroczenie prędkości. Grozi mu
dziesięć punktów karnych i mandat do tysiąca złotych."

Film sprzed 9 miesięcy...
Może to nie ten, ale pasuje do opisu.

Jak to ten, to znaczy, że to stęchnięty ten ogór. A za tym przemawia równieź
podane źródło "policyjni.pl"

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-14 09:42:09
Autor: Artur\(m\)
Radiowoz pędził 200km/h

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
> [...]

"Policja zamierza ukarać "filmowca" za przekroczenie prędkości. Grozi mu
dziesięć punktów karnych i mandat do tysiąca złotych."

a skąd ten tysiąc?

Data: 2009-09-12 11:16:10
Autor: Artur
Radiowoz pędził 200km/h
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4aaa8668news.home.net.pl...
'Tom N' wrote:

> Pytanie brzmi: gdzie ten film ;-)

To może być ten:
http://www.youtube.com/watch?v=Ehw2YKSw_mo

z tego filmu nic nie wynika, ja tam widze, ze audi majac 200 na liczniku dosc szybko dochodzi passata, ktory nie wiadomo ile jedzie...
pozatym problem jest dosc nieoczywisty do osadzenia a nie sadze zeby autorzy filmu naglosnili te sprawe z pobudek legalistycznych, obstawiam raczej, ze to zawisc i niechec do policji a kierowca audi pewnie na codzien nie jezdzi duzo wolniej ta trasa...

/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

Data: 2009-09-12 11:03:19
Autor: to
Radiowoz pędził 200km/h
Artur wrote:

ze to zawisc i niechec do policji a kierowca audi pewnie na codzien nie
jezdzi duzo wolniej ta trasa...

A jakie to ma znaczenie? To bardzo dobry argument, skoro miśki często wybierają najgłupsze ograniczenie w okolicy żeby zaszyć się w krzakach z radarem, to niech i sami przestrzegają wszystkich przepisów, które ich dotyczą.

--
cokolwiek

Data: 2009-09-11 19:08:44
Autor: Tadeusz
Radiowoz pędził 200km/h

Użytkownik "Paweł W." <> napisał w wiadomości ...

[...]

po co przyjąć???

wystarczy podstawowa znajomość prawa żeby się obronić,
choćby Kodeks wykroczeń:
Art. 16.

§ 1. Nie popełnia wykroczenia, kto działa w celu uchylenia bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego dobru chronionemu prawem, jeżeli niebezpieczeństwa nie można inaczej uniknąć, a dobro poświęcone nie przedstawia wartości oczywiście większej niż dobro ratowane.

przecież chciał zapobiec zagrożeniom które stwarzał pędzący radiowóz... ryzykowął swoich zdrowiem i życiem, chciał ratować zdrowie, zycie i bezpieczeństwo innych

z moralnego punktu widzenia racja jest po trzykroć po jego stronie :)

Tadeusz

Data: 2009-09-11 20:18:54
Autor: Paweł W.
Radiowoz pędził 200km/h
(ciach)

Napisałem, że w prawie cienki jestem ;-)

p.

Data: 2009-09-11 21:35:12
Autor: J.F.
Radiowoz pędził 200km/h
On Fri, 11 Sep 2009 19:08:44 +0200,  Tadeusz wrote:
[...]

przecież chciał zapobiec zagrożeniom które stwarzał pędzący radiowóz... z moralnego punktu widzenia racja jest po trzykroć po jego stronie :)

Z prawnego jest pare sliskich punktow:
-jakie _bezposrednie_ niebezpieczenstwo ?
-jakie dobro chronione prawem ? -czy w celu uchylenia i czy nie mozna bylo inaczej uniknac ? -jakie dobro poswiecilismy ? I od razu podpowiadam:
-bezposrednio bylo to stworzenie zagrozenia katastrofa ruchu ladowym
:-)
-porzadek i bezpieczenstwo ruchu drogowego,
-?
-nie wieksze, poza tym funkcjonariuszy bylo dwoch :-)

J.

Data: 2009-09-11 21:38:24
Autor: J.F.
Radiowoz pędził 200km/h
On Fri, 11 Sep 2009 18:57:58 +0200,  Paweł W. wrote:
[...]

Albo mu wlepia za falszywe zeznania. No chyba ze wspolnie dojda do wniosku ze predkosciomierz mu dwukrotnie
zawyza :-)

albo przyjąć karę, ale policjantom też się nie upiecze wtedy chyba.

Jak bedzie biegly to zacznie od tego ze jego sprawa jest osobna i
niech sie policjanci staraja, on odmawia zeznan :-)

J.

Data: 2009-09-14 09:40:38
Autor: Artur\(m\)
Radiowoz pędził 200km/h

Użytkownik "Paweł W." <topauto.wytnij@onet.pl> napisał w wiadomości

[...]

Prawnik (nawet zaraz po studiach) wykaże brak homologacji licznika
Wykaże, że niehomologowany zawyża 150km/h (jeżeli to było w mieście)
lub 90 (jeżeli na ekspresowej):).
....choć filmujący też nie otrzyma mandatu:).

Artur(m)

Data: 2009-09-16 01:16:59
Autor: Adam Płaszczyca
Radiowoz pędził 200km/h
Dnia Fri, 11 Sep 2009 18:57:58 +0200, Paweł W. napisał(a):

Ja tam biegły w prawie nie jestem, ale wydaje mi się, że ma dwa wyjścia: odwołać wszystko co zeznał i sprawa się "rozejdzie", albo przyjąć karę, ale policjantom też się nie upiecze wtedy chyba.

Zaraz, a kto prowadzil ten samochód? I jaki to był samochód?

--

Radiowoz pędził 200km/h