Radosław Sikorski pozywa...

Data: 2011-05-26 07:09:21
Autor: witek
Radosław Sikorski pozywa...
On 5/26/2011 6:08 AM, Tomaszek wrote:
W związku z tym:
http://www.radeksikorski.pl/aktualnosci/stop-bezkarnosci-na-forach/

Mam parę wątpliwości. Śledczy jak rozumiem ustalą adresy IP publiczne.
Zastanawiają mnie sieci WIFI osób prywatnych. Czy jeśli bym miał
włamanie na taką sieć, którą sam stworzyłem za pomocą domowego routera
to odpowiadałbym jako administrator?

W przypadku siekorskiego tak, bo nikty by mi sie nie odwazyl podlozyc mowiac, ze nikogo nie złpali.

  W takiej sytuacji nie jest przecież
jednoznaczne, że adres IP odpowiada konkretnemu komputerowi. Jak Waszym
zdaniem sąd to potraktuje lub jak powinien potraktować? A jeśli
wykorzystałem wszystkie dostępne metody zabezpieczenia, a mimo to ktoś
się na sieć włamał? Wtedy kto odpowiada? Interesuje mnie jak to wygląda
w polskim prawie.

patrzy jak wyzej
a zgłosiles wlamanie? Nie? No to znaczy, ze to jednak ty i dorzuca ci jeszcze za skladanie falszywych zeznan.

Data: 2011-05-26 12:56:02
Autor: Wojciech Bancer
Radosław Sikorski pozywa...
On 2011-05-26, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

a zgłosiles wlamanie? Nie? No to znaczy, ze to jednak ty i dorzuca ci jeszcze za skladanie falszywych zeznan.

Wiesz, o włamaniu to można nie wiedzieć do momentu aż ktoś nie zapuka
i nie zapyta o to dlaczego z danego IP pisano na forum XYZ dnia takiego
i takiego o godzinie takiej. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-05-26 15:49:30
Autor: qwerty
Radosław Sikorski pozywa...
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:irlg36$4r7$1@inews.gazeta.pl...
patrzy jak wyzej
a zgłosiles wlamanie? Nie? No to znaczy, ze to jednak ty i dorzuca ci jeszcze za skladanie falszywych zeznan.

Tak, każdy powinien czytać logi routera.

Data: 2011-05-27 10:57:06
Autor: Massai
Radosław Sikorski pozywa...
qwerty wrote:

> [...]
> ci jeszcze  za skladanie falszywych zeznan.

Tak, każdy powinien czytać logi routera.

Ano, regularnie je sobie drukuję i czytam do poduszki.
Fascynująca lektura ;-)

--
Pozdro
Massai