[rec] Rękawiczki Endura - podsumowanie

Data: 2010-03-09 15:59:21
Autor: Wojtas
[rec] Rękawiczki Endura - podsumowanie
Właściwie sezon zimowy się kończy, ale dopiero teraz mogę obiektywnie ocenić rękawiczki Endura - Dexter Windproof Gloves.
http://www.endura.co.uk/Product.aspx?dept_id=106&prod_id=243

Zacznę od ceny. W iXie na Broniewskiego zapłaciłem coś ok 120-130 PLN, więc tanio nie jest, ale też zupełnie drogo też nie, da się przeżyć.
Materiały jakie zastosowano w rękawiczkach, to membranowe wstawki, neopren, na wewnętrznej stronie boków frota (czymś podszyta od środka), wewnątrz dłoni sztuczna skóra (dodatkowo wzmocniona w krytycznych miejscach). Wszystko to składa się, na raczej cienką rękawiczkę, przeznaczoną mniej na mrozy.
Ale jak w praktyce?
Tak więc bez dodatkowego ocieplenia można śmiało, jeździć do -2. Przy ociepleniu w postaci bawełnianych wkładek (Decathlon), można pokusić się o jazdę do maks. -10 (przy tej granicy bywa już chłodno w dłonie, ale da się przeżyć). Można powiedzieć, "tylko po co"? Ano po to, że rękawiczki doskonale oddychają i w zakresie temperatur w jakich jeździłem, czyli -10 - +10, dłonie pozostawały suche, tak samo rękawiczki.
Co do wykonania. Moim zdaniem bardzo dobre. Nic się nie pruje, miejsca narażone na przetarcia, dobrze wzmocnione. Sądząc po ich aktualnym stanie, posłużą mi jeszcze na pewno dwa sezony i to przy uwzględnieniu codziennego noszenia w "cywilu".
Reasumując, są to najlepsze rękawice membranowe, jakie do tej pory mi się trafiły (wcześniej Shimano, Author), żadne z nich nie charakteryzowały się tak przemyślanym wykonaniem i wytrzymałością. Tak więc jeśli charakterystyka komuś odpowiada, to gorąco polecam.

PS. Jedyny minus jaki mogę znaleźć, to błyskawicznie przesiąkająca sztuczna skóra wewnątrz dłoni. No ale coś za coś.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

   My devotion has a definition
   Something in my mind kept me all the time
   If it rains, or if the sun shines
   Looking just for you baby, looking just for you baby

Data: 2010-03-09 08:59:53
Autor: pHarry
Rêkawiczki Endura - podsumowanie
Ja w te zime zakupilem Endura Tundra. Niby na konkretne mrozy. Wyszlo
mi, ze to calkowicie nieprawda. Ani nie sa specjalnie cieple ani
wiatroszczelne. Duzo wiecej o nich napisalem w tym i kilku nastepnych
postach:
http://www.emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=1973&pid=49751#pid49751

[rec] Rękawiczki Endura - podsumowanie