[CROSSPOST] Rafa艂a Kosika i jego Vertica l

Data: 2010-10-21 16:00:21
Autor: Tomaszek
[CROSSPOST] Rafa艂a Kosika i jego Vertica l
W dniu 2010-10-20 22:44, Kozio艂ek pisze:

Jest par臋 ksi膮偶ek do kt贸rych lubi臋 wraca膰, w tym kosikowy Vertical (IMHO
jedna z ciekawszych - nie pisz臋 - najlepszych, bo gusta s膮 r贸偶ne)
powie艣ci SF postkomunistycznego dwudziestolecia;

IMHO: Ta ksi膮偶ka __ociera si臋__ o plagiat. W ksi膮偶ce wida膰 fascynacje literatur膮 Borunia i Trepki. Ze szczerego serca polecam - poczytaj orygina艂y. Zobaczysz, na czym wzorowa艂 si臋 Kosik.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Proxima

To moja opinia, nie musisz si臋 z ni膮 zgadza膰.

Data: 2010-10-23 21:04:18
Autor: Kozio艂ek
[CROSSPOST] Rafa艂a Kosika i jego Vertical
Tomaszek napisa艂:
[...]

C贸偶. Borunia i Trepk臋 - o ile kiedy艣 czyta艂em - to tak dawno, 偶e niczego ju偶 nie pami臋tam.
Spyta艂em Rafa艂a Kosika, czy wzorowa艂 si臋 na ich ksi膮偶kach:

"@Kozio艂ek: zajrza艂em na wiki i zdecydowanie nie czyta艂em wspomnianej powie艣ci. Jak gdzie艣 znajd臋 w antykwariacie, to z ch臋ci膮 przeczytam i si臋 jako艣 odnios臋 do pytania."

Niezale偶nie od tego, czy autor Verticala sugerowa艂 si臋 ksia偶kami poprzednik贸w, jego tw贸rczo艣膰 bardzo mi "podchodzi" (mam tutaj na my艣li powie艣ci i opowiadania dla doros艂ych - dla m艂odzie偶y nie czyta艂em).

Pozdr.,

Kozio艂ek
--
http://www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

Data: 2010-10-23 19:56:09
Autor: Jacek_P
W Kozio艂ek napisal:
C贸偶. Borunia i Trepk臋 - o ile kiedy艣 czyta艂em - to tak dawno, 偶e niczego ju偶 nie pami臋tam.
Spyta艂em Rafa艂a Kosika, czy wzorowa艂 si臋 na ich ksi膮偶kach:

Hm, kt贸ry kawa艂ek masz na my艣li?

Zagubion膮 przysz艂o艣膰, Proxim臋 czy Kosmicznych braci?
Bo ten trzeci tom bardzo mocno odbiega od dw贸ch pierwszych,
ma - na m贸j gust - niesp贸jn膮 fabu艂臋, mocno szarpan膮 narracj臋
i sprawia wra偶enie jakiego艣 tak niedorobionego.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-24 08:59:16
Autor: Kozio艂ek
[CROSSPOST] Rafa艂a Kosika i jego Vertical
Jacek_P napisa艂:
W Kozio艂ek napisal:
[...]

Tomaszek wrzuci艂 link do Proximy na Wikipedii, a ja wraz z pytaniem wys艂a艂em Kosikowi link do w膮tku na pr臋gierzu / prawo, wi臋c pewnie o t臋 cz臋艣膰 chodzi.

Pozdr.,

Kozio艂ek