Rafał Trzaskowski unikał odpowiedzi na pytanie Gawryluk. "Panie prezydencie, to jest proste...”

Data: 2020-06-14 19:28:34
Autor: Lord Donald
Rafał Trzaskowski unikał odpowiedzi na pytanie Gawryluk. "Panie prezydencie, to jest proste...”
Rafał Trzaskowski unikał odpowiedzi na pytanie Gawryluk. "Panie prezydencie, to jest proste..."

Kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta Rafał Trzaskowski pojawił się na antenie Polsat News w programie red. Doroty Gawryluk. Dziennikarka pytała włodarza Warszawy o to, czy jest nadal wierny swojemu postulatowi sprzed dwóch lat.

Trzaskowski został zapytany o to, czy podtrzymuje swoje stanowisko w dziedzinie małżeństw par jednopłciowych. Podczas samorządowej kampanii wyborczej w 2018 frontman Platformy Obywatelskiej zadeklarował chęć udzielenia ślubu parze jednopłciowej.

-- Pan nie odpowiada na pytanie (...) czy jest Pan za małżeństwami jednopłciowymi, bo takie jest pytanie, a nie o związki partnerskie -- nie ustępowała dziennikarka.

-- A ja odpowiadam bardzo prosto -- ja jestem za związkami partnerskimi -- bronił się kandydat PO.

Przeczytaj również: Prezydent Duda grzmiał: "Wstyd i smród. Największy kłamca polityczny w historii III RP"

-- Panie Prezydencie, ale to jest kwestia pytania, bo ja pytam o wiarygodność, o to jakie ma Pan poglądy. To jest bardzo ważne, jakie prezydent ma poglądy, czy jest wierny swoim poglądom. Czy nadal w takim razie by Pan powiedział, tak jak dwa lata temu, że chciałby Pan być pierwszym prezydentem, który udzieli ślubu parze jednopłciowej, to jest proste pytanie...

Polityk utrzymywał jednak, że w kwestii małżeństw jednopłciowych należałoby zmienić prawo, a regulacje w tej dziedzinie wychodzą poza prerogatywy głowy państwa. Red. Gawryluk przywołała potem opinię Roberta Biedronia, według którego rzeczona ustawa nie byłaby trudna do wprowadzenia i wystarczyłby jedynie podpis prezydenta RP.

https://propolski.pl/trzaskowski-unikal-odpowiedzi-na-pytanie/?fbclid=IwAR2bF6y-dhmvrVrNKuR17DLew8tJvhjFNHYLxoeM2H8MBXCLv7-8gF3kKBk

Rafał Trzaskowski unikał odpowiedzi na pytanie Gawryluk. "Panie prezydencie, to jest proste...”