Raiffeisen - protest na zmianę TOIP KK - pokłosie

Data: 2014-05-22 17:50:22
Autor: koala
Raiffeisen - protest na zmianę TOIP KK - pokłosie
Raiffeisen to dziwny bank. (od niedawna coraz dziwniejszy)

Była u nas na grupie jazda ze zmianą TOIP Kart kredytowych w tym banku.
Oczywiście złożyłem protest - pewnie jak wielu innych - sądząc po wątku który wtedy zacząłem.

Do tej pory nie otrzymałem jakiejkolwiek informacji potwierdzającej ten fakt oprócz jakiegoś numerka wydrukowanego bezimiennie za marmurem na mojej kopii pisma.

Aż tu nagle doszedł SMS z ichniej windykacji że jest nieuregulowana zaległość w kwocie X.

W międzyczasie przyszedł normalny wyciąg z inną kwotą do zapłaty i terminem za kilka dni.

Zaznaczam że nie mam dostępu do systemu internetowego w tym banku gdyż nigdy takiego dostępu nie potrzebowałem - była to karta generalnie rezerwowa.

Nie przesłano informacji o rozwiązaniu umowy o KK z końcowym rozliczeniem i kwotą zaległości oraz terminem zapłaty.
I to wszystko po kilku latach bezproblemowej współpracy z tym bankiem.

Złożyłem reklamację telefonicznie i mam zamiar złożyć dodatkowe pismo do marmura w ślad za tym.

To się nadaje co najmniej do prasy jak nie do Arbitra Bankowego.

Tym bardziej odradzam wszystkim jakąkolwiek współpracę z tym bankiem ze względu na takie traktowanie klienta.

Najśmieszniejsze że w ich systemie ponoć wisi że zamykałem kartę kredytową a nie złożyłem protest do zmiany TOIP.
No ale wtedy pewnie bym dostał końcowy wyciąg.

Pozdr,
Koala

Data: 2014-05-23 18:51:09
Autor: tom
Raiffeisen - protest na zmianę TOIP KK - pokłosie
Swego czasu skladalem sprzeciw wobec zmian TOIP KK Polbanku, niestety bank nie rozwiązał umowy. Skarga do KNF poskutkowała wykonaniem zlecenia z mojego pisma w 2 dni od zlozenia skargi. Od banku dostalem sztampowe pismo: W zwiazku z bledem pracownika, przepraszamy Pana i zapewniamy, że ta sytuacja już się nie powtórzy, wobec pracownika wyciągnęliśmy konsekwencje służbowe".

Jak widać ten bank nadal ma w poważaniu swoje regulaminy.

Data: 2014-05-23 21:08:24
Autor: mm
tom pisze:

Jak widać ten bank nadal ma w poważaniu swoje regulaminy.

Ja wysłałem skargę do KNF. Bank, który nie szanuje prawa nie powinien działać.

Data: 2014-05-23 22:11:52
Autor: koala
On 2014-05-23 21:08, mm wrote:
tom pisze:

Jak widać ten bank nadal ma w poważaniu swoje regulaminy.

Ja wysłałem skargę do KNF. Bank, który nie szanuje prawa nie powinien
działać.

Czy można liczyć na jakiś szablon pisma?
Zamierzam wybrać im trochę nabiału - na razie zostawiłem pisemko,miedzy innymi że zapłacę po tym jak przyślą rozliczenie, oraz że maja zaprzestać nękania SMSami bo nie ma tytułu płatności.

Pozdr,
Koala

Data: 2014-05-24 08:12:18
Autor: mm
Raiffeisen - protest na zmianę TOIP KK - pokłosie
Data: 2014-05-27 17:18:13
Autor: koala
On 2014-05-24 08:12, mm wrote:
https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsumenta/pomoc/skarga_na_bank.jsp

Dzięki,
Skarga poszła (Swoją drogą Firefoxa nie lubi ta strona...poszło dopiero z IE) -bo dalej spamują SMSami z działu windykacji z nieaktualną kwotą.
Jak można mieć taki burdel w papierach i prowadzić "bank"?

Pozdr,
Koala

Data: 2014-05-30 20:50:05
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 27 May 2014 17:18:13 +0200, koala napisał(a):

[...]

Przecież już wyjaśniliśmy na grupie, że półbank * półbank = ćwierćbank ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-05-23 22:21:08
Autor: koala
Raiffeisen - protest na zmianę TOIP KK - pokłosie
I jeszcze ciekawostka - czego dowiedziałem się przy marmurze:
Wprowadzając zamknięcie karty ktoś w tym ichnim systemie od razu wyłączył wysyłkę wyciągu...chyba tną koszty zatrudniając jakichś debili.
Panienka zza marmura wyciągu nie może wydrukować bo nie...może wpisać dyspozycję przesłania tegoż...noż kur... po co więc ten marmur i ci ludzie za nim?
No i jeszcze ich system nie widzi wpłaty z przed paru dni...zatrzymał się na 16 maja  ;P (magiczna data)

Pozdr,
Koala

Data: 2014-05-24 00:39:03
Autor: J.F.
Dnia Fri, 23 May 2014 22:21:08 +0200, koala napisał(a):
I jeszcze ciekawostka - czego dowiedziałem się przy marmurze:
Wprowadzając zamknięcie karty ktoś w tym ichnim systemie od razu wyłączył wysyłkę wyciągu...chyba tną koszty zatrudniając jakichś debili.

No przeciez narzekasz ze wyciag jedno, a sms drugie - nie wyslaliby
wyciagu, to bys nie narzekal :-)

J.

Data: 2014-06-06 10:20:44
Autor: koala
Raiffeisen - protest na zmianę TOIP KK - pokłosie
Ciąg dalszy:

Oni chyba nie czytają ze zrozumieniem...
Dalej monitowali telefonicznie i natknąłem się w ćwierćbanku na w miarę kompetentną panią z infolini i ta akurat była w stanie odpowiedzieć czy ostatnia spłata była uwzględniona w kwocie której się domagają - w związku z tym dla świętego spokoju wpłaciłem tą kwotę...ale powiedziałem jej wtedy że cały czas czekam na wyciąg.
Wczoraj w skrzynce znalazłem 2 listy z ćwierćbanku jeden okazał się monitem z windykacji...a drugi samokrytyką połączoną z anulacją "opłaty windykacyjnej" oraz potwierdzeniem zamknięcia karty i spłacenia całości zadłużenia...
Fajnie...ale cały czas nie mam wyciągu - czyli nie mogę skontrolować czy nie dowalili jakiejś nienależnej prowizyjki.
No cóż oddział mam po drodze i chyba zostawię im kolejne pisemko.
Oddzielnie te Banki jakiś poziom trzymały(specyficzny)...ale po połączeniu to chyba "tradycyjnie-korporacyjnie": porządnych ludzi się redukuje zostają niekompetentni podlizywacze (w PL to jest chyba dodatkowo wyolbrzymione).

Pozdr,
Koala

Data: 2014-06-06 10:54:51
Autor: radekp@konto.pl
Raiffeisen - protest na zmianę TOIP KK - pokłosie
Fri, 06 Jun 2014 10:20:44 +0200, w <lmrtl0$mrm$1@usenet.news.interia.pl>, koala
<koala_pd@poczta.fm> napisał(-a):

[...]

Ja też mam swoje przygody z tym para-bankiem :).

Złożyłem protest, a teraz przysłali mi pismo listem zwykłym (przedwczoraj), że
jest im przykro że nie akceptuję nowej TOiP itd. itp., i że mogę wypowiedzieć
umowę i uregulować zadłużenie i się rozstać, ale póki co obowiązuje mnie nowa
TOiP :).

Niech poprzysyłają wyciągi, pospłacam i będę reklamował.

Data: 2014-06-20 13:49:48
Autor: koala
On 2014-06-06 10:20, koala wrote:
Ciąg dalszy:

Oni chyba nie czytają ze zrozumieniem...

Finał:

W końcu chyba ktoś przeczytał...a może to po pisemku z KNFu zakładają okulary?...kto ich tam wie...

W końcu wysłali wyciąg, przeprosili i zwrócili nienależnie pobrane odsetki.

Najlepsze: Termin płatności na wyciągu uwaga: 2 tygodnie późniejszy niż pierwsze próby windykacji (bez wyciągu) - ergo: ćwierćbank to nazwa na wyrost. (trzeba trochę zmodyfikować działanie: półbank*półbank^2=ćwierćbank^2 - jednaósmabank brzmi trochę dziwnie)

Pozdr,
Koala

Data: 2014-06-20 14:05:05
Autor: mm
Raiffeisen - protest na zmianę TOIP KK - pokłosie
"Szczęściarz". Ja dalej czekam na potwierdzenie zamknięcia karty.

Data: 2014-06-20 17:55:08
Autor: koala
On 2014-06-20 14:05, mm wrote:
"Szczęściarz". Ja dalej czekam na potwierdzenie zamknięcia karty.

a skargę wrzuciłeś do KNFu?:
https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsumenta/pomoc/skarga_na_bank.jsp
Wypisanie jej generuje parę listów poleconych, niezależnie do konkluzji management ćwierćbanku^2 jak i żadnego banku nie lubi takiej korespondencji.

Wszystkie reklamacje poza tym zostawiałem w oddziale na piśmie, przy ostatnim sie ucywilizowali i nawet podpisał się gość odbierający pismo, poprzednio, jak i przy proteście nabijali tylko nr rejestracyjny pisma.

Pozdr,
Koala

Data: 2014-06-20 18:12:50
Autor: mm
Raiffeisen - protest na zmianę TOIP KK - pokłosie
Oczywiście, że wrzuciłem - przecież sam tutaj ten link podałem :).
Widać moja sprawa jest zbyt skomplikowana :> - wyrażenie sprzeciwu wobec zmian regulaminu i TOiP, a w związku z tym wypowiedzenie umowy karty kredytowej. Jeśli to jest skomplikowane, to 1/8 banku to jest na wyrost, naprawdę.

Data: 2014-06-20 20:15:05
Autor: koala
On 2014-06-20 18:12, mm wrote:
Oczywiście, że wrzuciłem - przecież sam tutaj ten link podałem :).

No tak...skleroza :)

[...]

To mi wygląda na zwielokrotniony burdel "fuzjowy".
Ciekawe ile takich protestów musieli obsłużyć...może przekroczono "cienką czerwoną linię" i chcą namawiać na pozostanie przy produkcie (szczerze wątpię, bo nie wierzę w to, że większość klientów przeglądnęła te przysłane papiery lub płytę - bo gdyby przeglądnęli to protest złożyłoby prawie 100% - i byłaby w banku panika).
Nasuwa mi się inna myśl: To co mi powiedziała niedysponentka zza marmura: "Bank nie przysyła żadnego potwierdzenia zamknięcia karty, bo nie musi" - ja musiałem ich zmusić do takiej przesyłki, co mi się udało, może Twoje reklamacje nie były wystarczająco stanowcze?

Tak czy siak przy obecnym bałaganie każdemu odradzam jakiekolwiek relacje z tą 1/8 banku, może jak okrzepną...
(no ale Pekało tyle lat po fuzji do tej pory nie okrzepło i dalej się nie nadaje do niczego)

Pozdr,
Koala

Data: 2014-06-20 21:31:18
Autor: mm
Raiffeisen - protest na zmianę TOIP KK - pokłosie
Moja stanowczość była aż za mocna chyba.
Skarga do KNF.
Trzy rozmowy z infolinią zakończone reklamacjami.
Pisemne żądanie potwierdzenia rozwiązania umowy.

Oni się chyba w tym wszystkim pogubili. Jedno jest pewne - do systemu zalogować się już nie mogę, a zatem uznali mnie za byłego klienta, tylko na piśmie tego nie mam.
Nie wiem czy jest sens iść do oddziału, bo boję się, że mnie tam niekompetencja i arogancja "konsultantów" vel. "klonów" mogą pozbawić kontroli nad słowami.

Data: 2014-06-24 11:48:17
Autor: radekp@konto.pl
Raiffeisen - protest na zmianę TOIP KK - pokłosie
Fri, 20 Jun 2014 20:15:05 +0200, w <lo1tnf$b3m$1@usenet.news.interia.pl>, koala
<koala_pd@poczta.fm> napisał(-a):

On 2014-06-20 18:12, mm wrote:
> [...]

Ciekawe ile takich protestów musieli obsłużyć...może przekroczono "cienką czerwoną linię" i chcą namawiać na pozostanie przy produkcie (szczerze wątpię, bo nie wierzę w to, że większość klientów przeglądnęła te przysłane papiery lub płytę - bo gdyby przeglądnęli to protest złożyłoby prawie 100% - i byłaby w banku panika).

Wysłaliście wypowiedzenie czy tylko sam sprzeciw wobec nowej TOiP?

Mnie przysłali wyciąg i nawet jakieś odsetki naliczyli, bo wg nich nie
spłaciłem zadłużenia w terminie. Sprawdzam -- spłaciłem w 2 ratach, drugiej
raty w ogóle nie zaksięgowali.

Poczekam aż się wszystko zbierze, bo nie chce mi się pisać kilku reklamacji...

Data: 2014-06-24 12:35:05
Autor: Raff
Raiffeisen - protest na zmianę TOIP KK - pokłosie
Jak poprosiłem w oddziale o potwierdzenie zamknięcia karty, to się dowiedziałem, że mogę sobie je zamówić za jedyne 70 zł, ale i tak nie dostanę go w oddziale, tylko "w ciągu 14 dni pocztą".

Jak powiedziałem, że składając dyspozycję zamknięcia karty poprosiłem o takie potwierdzenie i do tej pory go nie ma, to się dowiedziałem "może Pan zamówić potwierdzenie za 70 zł i zostanie ono przesłane pocztą w ciągu 14 dni".

Jak powiedziałem, że poczta nie jest chyba najlepszym medium na przesyłanie takich dokumentów, skoro już pierwszy do mnie nie dotarł, to się dowiedziałem: "może Pan zamówić potwierdzenie za 70 zł i zostanie ono przesłane pocztą w ciągu 14 dni, w oddziale nic Pan od nas nie dostanie".

Ciekawe postępowanie, prawda? Czy KNF też się do tego kwalifikuje?

Data: 2014-06-24 07:47:38
Autor: Josh
W dniu wtorek, 24 czerwca 2014 12:35:05 UTC+2 użytkownik Raff napisał:

"może Pan zamówić potwierdzenie za 70 zł i zostanie ono przesłane pocztą w ciągu 14 dni, w oddziale nic Pan od nas nie dostanie".

To jeszcze powinieneś otrzymać ostrzeżenie, że jak nie opuścisz natychmiast placówki, to zostanie wezwana policja. A co... w końcu ten bank ma zawsze racje.

Raiffeisen - protest na zmianę TOIP KK - pokłosie