Rain Screen - niewidzialna wycieraczka

Data: 2011-09-15 09:39:39
Autor: Myjk
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka

UĹĽywacie takiego specyfiku na frontowÄ…/boczne szyby? Jakich prodeucentĂłw
polecacie i jak to się trzyma? Kumpel mi polecił "zestaw" jaki zastosował u
siebie, wraz z dokładną instrukcją jak zrobić, żeby jedna aplikacja
przetrwała 3-6 mies -- ogólnie jest bardzo zadowolony, aczkolwiek zaznacza,
że trzeba się przyzwyczaić do nowego "zachowania" kropli wody podczas
opadĂłw.

PS przy okazji możę podpowiedzie jak pozbyć się rys, mikro dziurek i
"pypci" (nie wiem co to za pypcie, ale ręcznie ścierą się tego zedrzeć nie
daje) z przedniej szyby? Ktoś praktykował polerowanie szyby tarczą, w
połączeniu z jakimś preparatem do tego celu?

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-09-15 09:41:45
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnu5mer177n4$.dlg@myjk.org...

[...]

    Co do PS to chyba najlepiej wymienic szybe. Polerowac mozna jak ktos nie uzywa samochodu w nocy :P
Pypcie to albo masz od zywicy (wyczyscic chemicznie), albo ktos cos np cial albo spawal w okolicy i sie szyba podtopila bo i takie przypadki widzialem.

A propo wynalazkow na szybe to widzialem reklame f-my Warsfoll ktora oferuje folie na przednia szybe taka chroniaca przed uderzeniami kamieni, ot ciekawe.

PZDr
Adam

Data: 2011-09-15 09:56:40
Autor: Albercik
W dniu 15.09.2011 09:41, Adam Szewczak pisze:

Pypcie to albo masz od zywicy (wyczyscic chemicznie), albo ktos cos np
cial albo spawal w okolicy i sie szyba podtopila bo i takie przypadki
widzialem.

Nie nie, ta są malutkie odpryski, małe dziurki w szybie, też tak miałem. Weź lupę i sobie pooglądaj.
U mnie problem się rozwiązał jak to jakiś koleś wyjechał z podporządkowanej, poduszka powietrzna załatwiła szybę. A i reflektory też mam nowe i sobie chwalę:)

Data: 2011-09-15 10:12:16
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j4sb3p$5a4$1@node2.news.atman.pl...
[...]

    Odpryski tez sa bo to w koncu na ulicach zalega piasek (kwarc) i czyni dosc znaczne szkody. Ostatnio demontowalem lampe przeciwmgielna i jest ona poprostu wypiaskowana.

PZDr
Adam

Data: 2011-09-15 11:46:51
Autor: Myjk
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Thu, 15 Sep 2011 09:41:45 +0200, Adam Szewczak
    Co do PS to chyba najlepiej wymienic szybe.

Ale ja mam jeszcze całkiem zdrową nową szybę 3-letnią. ;)
Przeglądając oferty rain screen znalazłem właśnie krążki
polerujÄ…ce do szyb i ciekawym ile to warte w zastosowaniu.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-09-16 10:23:57
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-09-15 11:46, Myjk pisze:
[...]

Sprawdź sam ile to warte. Tylko licz koszt krążków jako te kilkaset złotych. Bo nie mając doświadczenia sp....lisz dokumentnie. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-09-15 09:45:16
Autor: K
W dniu 15-09-2011 09:39, Myjk pisze:

[...]

przylaczam sie do pytania, bo jestem bliski wymiany szyby.

Data: 2011-09-15 09:53:09
Autor: Albercik
W dniu 15.09.2011 09:45, K pisze:

[...]

I to jest jedyne sensowne rozwiÄ…zanie.
Warto wcześniej o tym pomyśleć i wykupić w ubezpieczalni pakiet "szyby" a potem trzeba pomóc szybie się zepsuć bardziej..

Data: 2011-09-15 10:51:38
Autor: K
W dniu 15-09-2011 09:53, Albercik pisze:
W dniu 15.09.2011 09:45, K pisze:

[...]

a oddadza kase jak za oryginal, czy jak za niskiej jakosci chinski zamiennik? przerabiales cos takiego?

Data: 2011-09-15 11:19:36
Autor: Albercik
W dniu 15.09.2011 09:45, K pisze:

[...]

nie musiałem, znalazłem sponsora co mi z podporządkowanej wyjechał.

Data: 2011-09-15 11:48:32
Autor: Myjk
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Thu, 15 Sep 2011 10:51:38 +0200, K
a oddadza kase jak za oryginal, czy jak za niskiej jakosci chinski zamiennik? przerabiales cos takiego?

Jak znam ĹĽycie, to ubezpieczenie ma podpisanÄ… umowÄ™ z jakimĹ› Glass Jaanem i
wymieniają na zamiennik. Przynajmniej tak było w przypadku Hestii jak
wymieniałem szybę w Fabce.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-09-15 12:25:28
Autor: Albercik
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
W dniu 15.09.2011 11:48, Myjk pisze:
Thu, 15 Sep 2011 10:51:38 +0200, K

[...]

Czasem nawet warto w zamiennik zainwestować.
np Laguna II (pewno jest podobnie z innymi samochodami) szyba w ASO kosztuje ~3000zł jest to oryginał ze znaczkiem renault wyprodukowany przez pilkington'a.
Natomiast zamiennik UWAGA firmy pilkington! bez znaczka renault, kupiony u jakiegoś dystrybutora kosztuje 600zł.

Data: 2011-09-15 13:08:58
Autor: Myjk
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Thu, 15 Sep 2011 12:25:28 +0200, Albercik
Czasem nawet warto w zamiennik zainwestować.

Ale np. do Fabii przednia szyba była tylko 150 zł droższa niż w JAAN i
kosztowaĹ‚a AFAIR 750  czy 850 zĹ‚ brutto. Przy czym JAAN tak mi wyciÄ…Ĺ‚
szybę, że zerżnęli szybę razem z plastikami okalającymi słupki. 8-|

Moja obecna szyba jest w dobrym stanie, tylko się już trochę zużyła
powierzchniowo. ;)

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-09-20 10:37:43
Autor: Michał Baszyński
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
W dniu 2011-09-15 11:48, Myjk pisze:
Thu, 15 Sep 2011 10:51:38 +0200, K

[...]

PZU ma umowÄ™ z Jaanem i wymieniajÄ… na NordGlass

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-09-15 09:48:29
Autor: Marek P.
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Myjk wrote:
Używacie takiego specyfiku na frontow±/boczne szyby? Jakich
prodeucentów polecacie i jak to się trzyma? Kumpel mi polecił
"zestaw" jaki zastosował u siebie, wraz z dokładn± instrukcj± jak
zrobić, żeby jedna aplikacja przetrwała 3-6 mies -- ogólnie jest
bardzo zadowolony, aczkolwiek zaznacza, że trzeba się przyzwyczaić do
nowego "zachowania" kropli wody podczas opadów.

Używam niewidzialnej wycieraczki (kupiłem na Orlenie). Co do bocznych szyb i lusterek polecam bo efekt jest taki, ze brud sie mniej osadza a po deszczu nie ma smug na szybach. Widoczno¶ć na boki i w lusterkach podczas deszczu dużo lepsza. Z przedniej szyby szybko to zmyłem bo nie umiełem sie przyzwyczaić to efektu MATRIX. Kosztowało to 17 zeta więc nie bylo szkoda. Operację na szybach bocznych powtarzam co ok 4-5 tygodni. Wkurzało mnie tez mazanie wycieraczek przednich po zastosowaniu tego specyfiku. Może to kwestia wycieraczek ale i tak krople wody wędruj±ce w górę bardzo mi przeszkadzały. ¦mierdziało to ruskim spirytem więc nie wiem czy to przypadkiem nie jest jaki¶ alkohol albo pochodna.

Data: 2011-09-15 11:56:34
Autor: Myjk
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Thu, 15 Sep 2011 09:48:29 +0200, Marek P.
Używam niewidzialnej wycieraczki (kupiłem na Orlenie). Co do bocznych szyb i lusterek polecam bo efekt jest taki, ze brud sie mniej osadza a po deszczu nie ma smug na szybach.

No właśnie na to liczę w przypadku bocznych/lusterek, bo obecnie brudzą się
piekielnie szybko -- a nie znoszÄ™ brudnych szyb.
Kosztowało to 17 zeta więc nie bylo szkoda.

Ja zamówię chyba to co polecił kumpel -- Diamondbrite Rain Screen. Kosztuje
sporo, bo 35 zł za 250ml, ale ponoć działa najlepiej i jest najtrwalsze ze
wszystkich które obecnie testował.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-09-15 09:49:22
Autor: Seba
Dnia Thu, 15 Sep 2011 09:39:39 +0200, Myjk napisał(a):

Używacie takiego specyfiku na frontow±/boczne szyby? Jakich prodeucentów
polecacie i jak to się trzyma? Kumpel mi polecił "zestaw" jaki zastosował u
siebie, wraz z dokładn± instrukcj± jak zrobić, żeby jedna aplikacja
przetrwała 3-6 mies -- ogólnie jest bardzo zadowolony, aczkolwiek zaznacza,
że trzeba się przyzwyczaić do nowego "zachowania" kropli wody podczas
opadów.

Najpierw sprawdĽ sobie działanie (w dłuższej perspektywie czasu) tego
typu preparatów w mało widocznym miejscu, bo może się okazać iż wcale
nie będziesz z tego wynalazku zadowolony. Ja po próbach zabawy z tymi
preparatami kilka lat temu (może teraz ta chemia jest bardziej
udoskonalona?) do przedniej szyby już bym tego nie użył. Co innego w przypadku szyb bocznych/tylnej - tutaj sobie chwalę użycie
tych preparatów. Podczas jazdy w deszczu mam wręcz suche wszystkie
boczne szyby, a i tylna (auto kombi) nie brudzi się tak jak bez użycia
'niewidzialenj wycieraczki'. --
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-09-15 10:33:37
Autor: MiKhau
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Używacie takiego specyfiku na frontow±/boczne szyby?

Jak Koledzy napisali powyżej - na boczne szyby, tył ¶wiatła i lusterka - pomysł OK, na przedni± - nie zawsze i nie każdemu pasuje (mi też nie)

za to
metoda ta ¶wietnie się sprawdza przy wszelkiego rodzaju szybach/ekranach dotykowych (iPady, PDA inne touchscreeny itp) - jest zdecydowanie lepiej tzn. nie łapie odcisków palców, smarowania, nie łapie kurzu, duużo lepiej sie ew. czy¶ci (jak już co¶ złapie).

MiK

Data: 2011-09-15 12:24:51
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka

Powitanko,

 KtoĹ› praktykowaĹ‚ polerowanie szyby tarczÄ…, w
połączeniu z jakimś preparatem do tego celu?

Jak mi spadla wycieraczka i metal troche zdazyl porysowac/zmatowic szybe, to recznie troche wygladzilem szklo w tym miejscu. Efekt nie powala, ale przy tego typu drobnych zarysowaniach daje sie uniknac wymiany szyby. Przy wiekszych rysach, kraterach nawet bym nie probowal, jakby sie dalo sciac szklo do takiej glebokosci w kilku miejscach, to powstalyby okulary dla wszystkich mozliwych wad wzroku. Problem w tym, ze "korekcja" zalezalaby od tego gdzie sie patrzy;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹĽek)

Data: 2011-09-15 13:06:09
Autor: Myjk
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Thu, 15 Sep 2011 12:24:51 +0200, Pawel "O'Pajak"
[...]

;) Chodziło mi o mikro dziurki, nie wiem, od piasku czy huk wie od czego,
względnie mini kropeczki żywicy. Pod palcem nie sposób tego wyczuć, ale jak
wycieraczka przejedzie, to jest obleśnie. Tak więc raczej pytałem o
delikatne dogładzenie szyby, niż wskrzeszanie totalnego trupa.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-09-15 23:46:41
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Powitanko,

Chodziło mi o mikro dziurki, nie wiem, od piasku czy huk wie od czego,
względnie mini kropeczki żywicy.

Kropeczki zywicy powinny byc wyczuwalne pod nozem/ostrzem/zyletka. Dolki, hmm, jak bardzo musisz, to sprobuj na jakims mniej odpowiedzialnym miejscu. Potem sprawdz dokladnie, czy sie aby optyka nie zmienila. Sa twardziele, co sami recznie szlifuja lustra do teleskopow, to pewnie sie da skutecznie i precyzyjnie, jesli jestes aniolem cierpliwosci to dzialaj, ja bym po 15 minutach wyglosil poemat po lacinie, po nastepnych 15 nie przerywajac monologu pier* bym w szybe czyms ciezkim.

Data: 2011-09-16 00:02:41
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-09-15 13:06, Myjk pisze:
[...]

;)

[...]

Można to zrobić miejscowo - żeby usunąć jakieś zarysowanie.

Natomiast jeżeli problem występuje w wielu miejscach szyby i chciałbyś szlifować całą szybę, to raczej nie ma szans żeby zrobić to dobrze.

Data: 2011-09-15 13:47:08
Autor: Jacek
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Wynalazki typu niewidzialna wycieraczka wytwarzają na szybie powłokę hydrofobową. Przy jeździe z dużą prędkością pęd powietrza usuwa krople i jest fajnie. Przy jeździe poniżej (pewnie zależy od auta, jakie jest pochylenie szyby) dajmy na to 70 km/h efekt jest odwrotny, bo wiatr jeszcze nie usuwa kropli, a wycieraczki na niezwilżalnej powłoce nie działają, jak zwykle i przez szybę po prostu gorzej widać.
Raz miałem to szczęście, że jechałem autostradą w Austrii kilkaset km w deszczu i nie musiałem wogóle włączać wycieraczek.
Generalnie nie polecam, a jak ktoś nie wierzy, to zawsze można sobie posmarować kawałek szyby od strony pasażera i wypróbować.
Jacek

Data: 2011-09-15 15:14:10
Autor: J.F
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
UĹĽytkownik "Myjk"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
[...]

Ty sie z nim najpierw pare razy przejedz w deszczowe dni.

Jak juz pare razy pisalem - delikatnie odradzam, ale na pewno zaaplikuj najpierw na polowie pasazera.

J.

Data: 2011-09-15 17:40:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Hello J.F,

Thursday, September 15, 2011, 3:14:10 PM, you wrote:

[...]

Ja tam używałem - w trasach idealne. Ale przede wszystkim - idealne na
reflektory - nie brudz± się tak szybko.

--
Best regards,

Data: 2011-09-16 13:32:52
Autor: J.F
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:787671866.20110915174015@pik-net.pl...
Hello J.F,
Jak juz pare razy pisalem - delikatnie odradzam, ale na pewno
zaaplikuj najpierw na polowie pasazera.

Ja tam używałem - w trasach idealne. Ale przede wszystkim - idealne na
reflektory - nie brudz± się tak szybko.

Pozwolisz ze pozostane konserwatywny i zalece wymazanie najpierw jednego, a potem sprawdzenie osobiscie jak to sie w deszczu zachowuje :-)

J.

Data: 2011-09-16 15:04:07
Autor: Myjk
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Fri, 16 Sep 2011 13:32:52 +0200, J.F
Pozwolisz ze pozostane konserwatywny i zalece wymazanie najpierw jednego, a potem sprawdzenie osobiscie jak to sie w deszczu zachowuje

Tak zrobię. Wczoraj po południu zamówiłem specyfiki, dzisiaj już dotarło.
Także może jutro będę pastować. :)

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-09-17 11:08:02
Autor: Myjk
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Fri, 16 Sep 2011 15:04:07 +0200, Myjk
Także może jutro będę pastować. :)

Zapodałem wczoraj wieczorem, proces długotrwały i piekielnie męczący:
najpierw dokładne szorowanie szyb, dwukrotne nakładanie warstwy preparatu i
najgorsze, czyszczenie szyby z pozostałości. Teraz do pierwszego deszczu.
:)

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-09-17 11:21:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Hello Myjk,

Saturday, September 17, 2011, 11:08:02 AM, you wrote:

Także może jutro będę pastować. :)
Zapodałem wczoraj wieczorem, proces długotrwały i piekielnie męcz±cy:
najpierw dokładne szorowanie szyb, dwukrotne nakładanie warstwy preparatu i
najgorsze, czyszczenie szyby z pozostało¶ci. Teraz do pierwszego deszczu.
:)

Jak w trasy nie jeĽdzisz, to może Ci sie nie spodobać. Wiaderko
izopropanolu masz na wszelki wypadek?

--
Best regards,

Data: 2011-09-19 19:41:13
Autor: Myjk
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Sat, 17 Sep 2011 11:21:00 +0200, RoMan Mandziejewicz
Jak w trasy nie jeździsz, to może Ci sie nie spodobać.

PĂłki co wraĹĽenia mam pozytywne po dzisiejszym deszczyku. Faktycznie trochÄ™
bardziej siÄ™ maĹşgoli (zostajÄ… smuĹĽki) -- ale to wina tych dziurek i pypciĂłw
na szybie -- bo przed preparatem było podobnie. Zdecydowanie mniej jednak
brudzą się szyby. Karoseria po dzisiejszym opadzie upaćkana w kropki --
szyby kiedyś wyglądały tak samo jak karoseria, a teraz praktycznie czyste. --
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-09-16 16:14:21
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, September 16, 2011, 1:32:52 PM, you wrote:

[...]

Jeszcze tego nie zrobiłe¶? Toż ja o tym pisze od kilkunastu lat a Ty
dalej swoje. Robiłem próby smaruj±c tylko połowę szkła reflektora - po
jednej trasie różnica była znacz±ca.

--
Best regards,

Data: 2011-09-17 09:33:02
Autor: J.F.
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Dnia Fri, 16 Sep 2011 16:14:21 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F,
[...]

No przeciez nie bede ganial do sklepu po flaszke plynu co do skutecznosci
ktorego mam negatywna opinie :-)

Juz nie pamietam - czy w scierce wylalem resztke na reflektory. Ona akurat miala cos fatalnie zrobione i brudzily sie koncertowo. Chyba nie
bylo jakies rewelacyjnej poprawy, bo bym zapamietal.

J.,

Data: 2011-09-17 11:18:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Hello J.F.,

Saturday, September 17, 2011, 9:33:02 AM, you wrote:

[...]

"Te winogrona s± kwa¶ne"...

Juz nie pamietam - czy w scierce wylalem resztke na reflektory. Ona akurat miala cos fatalnie zrobione i brudzily sie koncertowo. Chyba nie
bylo jakies rewelacyjnej poprawy, bo bym zapamietal.

Jasne. Szkoda tylko, że o podstawowej metodologii testu zapomniałe¶ -
miałe¶ lać na połowę reflektora - wtedy widziałby¶ różnicę.

Pamiętasz jak w okolicach Wałbrzycha kiedy¶ zim± żużel zamiast piasku
wysypywali? Pamiętasz, co się w czasie roztopów działo ze ¶wiatłami?
Przejazd z Wałbrzycha do Bielan wieczorem, bez dwukrotnego postoju na
czyszczenie ¶wiateł był nierealny. Z "wycieraczk±" spokojnie
dojeżdżałem do Opola.

--
Best regards,

Data: 2011-09-17 20:30:09
Autor: Mirek Ptak
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Dnia 2011-09-17 11:18, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Z "wycieraczk±" spokojnie
dojeżdżałem do Opola.

Jak na tak± "wycieraczkę" działa płyn do spryskiwaczy?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)

Data: 2011-09-17 21:23:36
Autor: Seba
Dnia Sat, 17 Sep 2011 20:30:09 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Jak na tak± "wycieraczkę" działa płyn do spryskiwaczy?

U mnie na przedniej szybie po jakimj¶ czasie od aplikacji preparatów
tego typu pojawiały się nieprzyjemne smugi (mam na my¶li szybę przedni±)
podczas przejazdu wycieraczek - st±d ja tego wynalazku do przedniej
szyby nie używam, a wręcz odradzam (problem z póĽniejszym usunięciem
tego z powierzchni szyby - my¶lę, że st±d wzmianka RoMana o
izopropanolu).

Sam używam "niewidzialnej wycieraczki" sygnowanej znaczkiem Motip -
sprawdza się dobrze zarówno na szybach bocznych/tylnej jak i
reflektorach przednich (ksenony) - spryskiwacze maj± szansę na poprawne
zadziałanie (choć cudów niebotycznych oczywi¶cie nie ma).
--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-09-18 17:33:51
Autor: J.F.
Dnia Sat, 17 Sep 2011 21:23:36 +0200, Seba napisał(a):
[...]

te smugi to chyba drobniutkie kropelki wody ... i objaw zuzytej
wycieraczki. Co prawda bez preparatu wycieraczki wydaja sie nadal dobre.

szyby nie używam, a wręcz odradzam (problem z póĽniejszym usunięciem
tego z powierzchni szyby - my¶lę, że st±d wzmianka RoMana o
izopropanolu).

Otoz to - nie wiadomo jak zmyc :-)

J.

Data: 2011-09-19 08:39:41
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-09-17 21:23,  *Seba* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
reflektorach przednich (ksenony) - spryskiwacze maj± szansę na poprawne
zadziałanie (choć cudów niebotycznych oczywi¶cie nie ma).

Wła¶nie o reflektory mi chodzi - czyli jako¶ tam to działa mimo spryskiwaczy?

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2011-09-20 08:03:15
Autor: Seba
Dnia Mon, 19 Sep 2011 08:39:41 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
Wła¶nie o reflektory mi chodzi - czyli jako¶ tam to działa mimo spryskiwaczy?

Tak, pod tym względem jest delikatnie lepiej. Oczywi¶cie bez
oszałamiaj±cych efektów, ale (szczególnie w tym okresie który nadchodzi)
zdecydowanie łatwiej zmyć brud z lampy (czasami nawet same spryskiwacze
daj± sobie radę z błotem po¶niegowym czy inn± brej±).

Ja używam preparatu sygnowanego znaczkiem Motip - kosztował jakie¶
niecałe 20 PLN, a jeĽdzi ze mn± już bodajże 3 czy 4 sezon (używam go do
lamp i szyb bocznych/tylnej - jednorazowa aplikacja spokojnie wytrzymuje
2-3 miesi±ce - jest wydajny) także wydatek żaden a sam sobie sprawdzisz.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-09-18 02:14:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Hello Mirek,

Saturday, September 17, 2011, 8:30:09 PM, you wrote:

Z "wycieraczk±" spokojnie dojeżdżałem do Opola.
Jak na tak± "wycieraczkę" działa płyn do spryskiwaczy?

Na alkoholu - zmywa :( Ale ja pisałem w kontek¶cie reflektorów - tam
spryskiwaczy się jeszcze nie dorobilem.

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-09-18 17:31:59
Autor: J.F.
Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
Dnia Sun, 18 Sep 2011 02:14:05 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Mirek,
Z "wycieraczk±" spokojnie dojeżdżałem do Opola.
Jak na tak± "wycieraczkę" działa płyn do spryskiwaczy?

Na alkoholu - zmywa :(

No to co oni - nie testowali, swiadomie bubel sprzedaja, czy
"produkt przeznaczony do uzycia w okresie letnim" ?

J.

Data: 2011-09-19 08:41:50
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-09-18 02:14,  *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Z "wycieraczk±" spokojnie dojeżdżałem do Opola.
Jak na tak± "wycieraczkę" działa płyn do spryskiwaczy?

Na alkoholu - zmywa :( Ale ja pisałem w kontek¶cie reflektorów - tam
spryskiwaczy się jeszcze nie dorobilem.

Muszę sprawdzić skład płynu (standardowy z BP) - może zaryzykuję wła¶nie na reflektorach.

Pozdrawiam - Mirek