Rainbow - opinie

Data: 2010-03-22 07:58:11
Autor:
Rainbow - opinie
Czesc,

byl u nas przedstawiciel Rainbow. Chce za to cudo 5,5 kPLN. Moja nazeczona
jest uczulona na roztocza, wiec jestesmy mocno podekscytowani po prezentacji ;) Czy ktos tego uzywa? Czy zna kogos kto uzywa? Interesują mnie głównie 2 aspekty:

- czy rzeczywiscie ten sprzęt "oczyszcza powietrze" z kurzu i roztoczy?
- czy rzeczywiscie oczyszcza powietrze z nieprzyjemnych zapachow (sprzedawca
twierdzi, ze np. po smazeniu ryby wystarczy go wlaczyc na kilkanascie minut i
przestaje smierdziec w kuchni :)?

L.

Data: 2010-03-22 09:26:17
Autor: -=Elwood=-
Rainbow - opinie
W dniu 2010-03-22 08:58, baranina123@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:
byl u nas przedstawiciel Rainbow. Chce za to cudo 5,5 kPLN. Moja nazeczona
jest uczulona na roztocza, wiec jestesmy mocno podekscytowani po prezentacji ;)

Większość ludzi jest. Bo cała prrezentacja jest przygotowana tak, żeby Ci pokazać jaki syf zostawia Twój 'zwykły' odkurzacz.
Czy to Rainbow czy Kirby, oba na cargo są odprawiane z wartością w papierach 2tys a sprzedawane za 5-7tys.

- czy rzeczywiscie ten sprzęt "oczyszcza powietrze" z kurzu i roztoczy?

NIE!! Jeśli chciałbyś mieć w domu czyste powietrze bez kurzu i roztoczy to należałoby założyć szczelne okna, a w całym domu system filtracji powietrza, z filtrami hepa o dużej wydajności. itp.

A jadąc po bandzie, najlepiej jakbyś chodził w domu w kombinezonie bo 90% kurzu w domu, to naskórek Twój i szanownej narzeczonej.

- czy rzeczywiscie oczyszcza powietrze z nieprzyjemnych zapachow (sprzedawca
twierdzi, ze np. po smazeniu ryby wystarczy go wlaczyc na kilkanascie minut i
przestaje smierdziec w kuchni :)?

Po smażeniu, a najlepiej w jego trakcie należy włączyć wyciąg nad kuchnią a nie odkurzacz... co za kretyński pomysł!!

Jeśli nie macie na co wywalić 5 tys zł, to sobie kupcie ten odkurzacz. Ale... on za was nie pościera kurzu z półek,mebli, ścian. On nie wypierze specjalnej kołdry hypoalergicznej i poduszki.

A co do dywanów... pozbyć się dziadostwa, jeśli ktoś jest uczulony. Zastąpić parkietem, panelami, i regularnie sprzątać.

--
-=Elwood=-

           Our Knowledge Is Our Power

Data: 2010-03-22 01:53:32
Autor: Poszukiwacz
Rainbow - opinie
On 22 Mar, 09:26, -=Elwood=- <elwood@[usun]o2.pl> wrote:
W dniu 2010-03-22 08:58, baranina...@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:

[...]

Zgoda. Ale przyznasz, że mniej syfu wylatuje z rainbowa z wylotu
powietrza niż tradycyjnego, niewodnego odkurzacza.

> [...]

A jadąc po bandzie, najlepiej jakbyś chodził w domu w kombinezonie bo
90% kurzu w domu, to naskórek Twój i szanownej narzeczonej.

Zgoda. Zresztą podobno jest nowa metoda leczenia roztoczy, która w
przeciwieństwie do tradycyjnych, nie zakłada utrzymywania sterylnej
czystości.

> - czy rzeczywiscie oczyszcza powietrze z nieprzyjemnych zapachow (sprzedawca
> twierdzi, ze np. po smazeniu ryby wystarczy go wlaczyc na kilkanascie minut i
> przestaje smierdziec w kuchni :)?

Zgoda. Podam jednak dwa przykłady.
1) zdechła nam w domu mysz, tak nieszczęśliwie, że gdzieś pod
boazerią... nie było wiadomo gdzie. Wyciągiem z kuchni tego nie dało
się wyciągnąć, bo śmierdziało w przedkopoju. Boazeri nie rozwalisz
całej... Rainbow się przydał, co prawda nie wyciągnął smrodu, ale w
połączeniu z wlanym olejkiem zapachowym dosyć znacznie go zredukował

2) Niosłem wanienkę z wodą po kąpieli dziecka i ups... wylało sie
wszystko na wykładzinę... bez problemu wciągnąłem Rainbowem.

[...]

Zgoda. Ale kurz też się zbiera na panelach, parkiecie i panleach, więc
jak piszesz trzeba regularnie sprzątać.

I na koniec, żeby było jasne. Sam jestem również uczulony na roztocza,
mam odkurzać Rainbow od rodziców (w prezencie). Sam odkurzacz jest
bardzo dobry, ale osobiście nie jestem pewny, czy wywaliłbym na niego
takie pieniądze. Dobrze zbiera brud zarówno z dywanów jak i paneli,
jest użyteczny, z praniem już gorzej. Myślę że pewnie można znaleźć
jakiś inny wodny odkurzać, za bardziej przystępną cenę i z chęcią bym
się nawet dowiedział, czy ktoś coś takiego ma i jest zadowolony. Tak
czy inaczej, nie ma szans, żeby problemy alergiczne rozwiązać jednym
bardziej lub mniej wypasionym odkurzaczem. Trzeba sprzątać i leczyć
się, leczyć się i sprzątać...

--
Zakurzony

Data: 2010-03-22 02:28:00
Autor: ZbyszekZ
Rainbow - opinie
On Mar 22, 9:53 am, Poszukiwacz <javabeggi...@gmail.com> wrote:
> [...]

Zgoda. Ale przyznasz, że mniej syfu wylatuje z rainbowa z wylotu
powietrza niż tradycyjnego, niewodnego odkurzacza.

Oczywiście, może porównaj też z suchą ścierką do kurzu? Okaże się że
na dywanie też się lepiej sprawdza.
To jest jakby nie patrzeć tendencyjne porównanie, bo jeśli to nie
będzie tradycyjny tylko wodny, albo cyklonowy, albo po prostu z
filterm hepa to różnica będzie widoczna w ... cenie.

> [...]
całej... Rainbow się przydał, co prawda nie wyciągnął smrodu, ale w
połączeniu z wlanym olejkiem zapachowym dosyć znacznie go zredukował

ROTFL, już myślałem że wyciągnął mysz zza boazerii.
Czy teraz pełni rolę odświeżacza powietrza na stałe czy tylko jak
goście przychodzą?

2) Niosłem wanienkę z wodą po kąpieli dziecka i ups... wylało sie
wszystko na wykładzinę... bez problemu wciągnąłem Rainbowem.

Każdy inny odkurzacz wodny za 5% ceny też da radę, a i przystawka za
50zł do każdego innego też pomoże.
Oczywiście jeśli wylewasz dziecko z kąpielą codzienne to Rainbow jest
najlepszy.

[...]

Oczywiście masz rację.
Mnie personalnie te manipulacyjne reklamy mocno wkurzają, szczególnie
wmawianie ludziom że kupują w ten sposób zdrowie.
Nie dość że manipulacja to kłamstwo, a jeśli ktoś w to faktycznie
uwierzy?

--
ZZ@private

Data: 2010-03-22 04:10:34
Autor: Poszukiwacz
Rainbow - opinie
On 22 Mar, 10:28, ZbyszekZ <zbysz...@gmail.com> wrote:
> [...]

ROTFL, już myślałem że wyciągnął mysz zza boazerii.
Czy teraz pełni rolę odświeżacza powietrza na stałe czy tylko jak

Ktoś lub coś się tą myszą zaopiekowało chyba... kilka dni trwało aż
przestało śmierdzieć.

--
Zakurzony

Data: 2010-03-22 13:03:58
Autor: szerszen
Rainbow - opinie

Użytkownik "Poszukiwacz" <javabegginer@gmail.com> napisał w wiadomości news:83b7edaa-9a4a-46ce-a1e4-8130b08fd4a2l25g2000yqd.googlegroups.com...

Ktoś lub coś się tą myszą zaopiekowało chyba... kilka dni trwało aż
przestało śmierdzieć.

wysmierdziala sie, w sensie zgnilo co mialo zgnic, lub sie zmumifikowala i tyle, przeciez nie bedzie capic w nieskonczonosc

Data: 2010-03-22 10:37:24
Autor: szerszen
Rainbow - opinie

Użytkownik "ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> napisał w wiadomości news:285f9d16-78cc-4701-8340-bd657e824e28b30g2000yqd.googlegroups.com...

albo po prostu z filterm hepa to różnica będzie widoczna w ... cenie

akurat nie tylko w cenie, ale co kto lubi

Data: 2010-03-22 10:27:43
Autor: -=Elwood=-
Rainbow - opinie
W dniu 2010-03-22 09:53, Poszukiwacz pisze:
Zgoda. Ale przyznasz, że mniej syfu wylatuje z rainbowa z wylotu
powietrza niż tradycyjnego, niewodnego odkurzacza.

Z pewnością mniej. Tylko można kupić np. nowego "Wodnika" to dobry odkurzacz. Tylko cały czas zadaję pytanie po co??
Osobiście uważam że o wiele szybciej i skuteczniej jest pozbyć sie z mieszkania wykładzin i dywanów ktore są i będą zbiorowiskiem kurzu i wszelkiego syfu. Żaden, podkreślam to, żaden odkurzacz nie jest w stanie wysprzątać dokładnie dywanu. Wodny czy nie... bez różnicy.

nie zakłada utrzymywania sterylnej czystości.

Zgoda. Jako alergik dawno przestałem sterylizować otoczenie. Odczulanie przed sezonem i w razie niezbędnej konieczności (objawowo)- lekarstwo.

2) Niosłem wanienkę z wodą po kąpieli dziecka i ups... wylało sie
wszystko na wykładzinę... bez problemu wciągnąłem Rainbowem.

To fakt. Ale zwykły Wodnik za 1/3 ceny Raibowa też sobie poradzi...;-)

Zgoda. Ale kurz też się zbiera na panelach, parkiecie i panleach, więc
jak piszesz trzeba regularnie sprzątać.

I zgoda :-). Osobiście uważam, że jeśli ktoś cierpi na alergię to pierwszym krokiem jest pozbyć się siedlisk kurzu i alergenów. Czyli dywany, wykładziny.
A parkiety czy panele, moim zdaniem szybciej się sprząta przecierając na mokro szerokim mopem. Ale to kwestia indywidualnych upodobań i technik.

Podpisuję sie łapami wszystkimi.
Pozdrawiam serdecznie

--
-=Elwood=-

           Our Knowledge Is Our Power

Data: 2010-03-22 13:08:19
Autor: Panslavista
Rainbow - opinie

Można nadal jeździć Skarpetą, ale większość woli Merca...

Data: 2010-03-22 13:47:51
Autor: -=Elwood=-
Rainbow - opinie
W dniu 2010-03-22 13:08, Panslavista pisze:

Mo�na nadal je�dzi� Skarpet�, ale wi�kszo�� woli Merca...

Jeśli to Ci poprawi nastrój...
P.S.
Jak już jesteś taki mądry to sobie popraw kodowanie. Bo krzaczysz

--
-=Elwood=-

           Our Knowledge Is Our Power

Data: 2010-03-22 13:54:17
Autor: Panslavista
Rainbow - opinie

"-=Elwood=-" <elwood@[usun]o2.pl> wrote in message news:ho7p2l$6bk$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Możliwe, że nie ja tylko parchaty black-box.

Data: 2010-03-22 21:17:07
Autor: Marek Dyjor
Rainbow - opinie
Panslavista wrote:
"-=Elwood=-" <elwood@[usun]o2.pl> wrote in message

Można nadal jeździć Skarpetą, ale większość woli Merca...

tylko że Rainbow to coś jakbyś kupował teraz Merca Beczke

Data: 2010-03-22 23:25:58
Autor: Jacek Osiecki
Rainbow - opinie
Dnia Mon, 22 Mar 2010 10:27:43 +0100, -=Elwood=- napisał(a):
[...]

Taa, najlepiej cały dom w marmurach i flizach - meble koniecznie ze stali
nierdzewnej, okna gołe. Tylko jakoś ja wolę gdy jest nieco przytulniej :>

2) Niosłem wanienkę z wodą po kąpieli dziecka i ups... wylało sie
wszystko na wykładzinę... bez problemu wciągnąłem Rainbowem.
To fakt. Ale zwykły Wodnik za 1/3 ceny Raibowa też sobie poradzi...;-)

Tu nie byłbym taki pewny - wodnik jest jednak mniejszy i słabszy.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-03-23 06:03:48
Autor: Panslavista
Rainbow - opinie

"Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> wrote in message news:slrnhqfv46.k17.joshuatau.ceti.pl...
[...]

Hyla ma większy (niż Rainbow) zbiornik standardowy - mieści 4 litry wody, ale ssawki zdążą w zasadzie zebrać takie zachlapanie. Do większych spraw tylko większy odkurzacz przemysłowy przygotowany do mokrej roboty. :-)))))

Data: 2010-03-23 11:05:10
Autor: -=Elwood=-
Rainbow - opinie
W dniu 2010-03-23 00:25, Jacek Osiecki pisze:
Taa, najlepiej cały dom w marmurach i flizach - meble koniecznie ze stali
nierdzewnej, okna gołe. Tylko jakoś ja wolę gdy jest nieco przytulniej :>

Jeśli dla Ciebie wyznacznikiem przytulności domu, są poukładane wszędzie wykładziny i dywany a na oknach firany do ziemi i zasłony z grubego sukna, de gustibus... nikt nie broni. Powieś sobie nawet arrasy na ścianach, wolnoć Tomku w swoim domku.
Ale pamiętaj, że mowa o domu dla ALERGIKA, wiec naturalnym odruchem jest pozbywanie się siedlisk alergenów, co nie oznacza robienia z domu miejsca sterylnego typu sala operacyjna.

Tu nie byłbym taki pewny - wodnik jest jednak mniejszy i słabszy.

No a ile razy dziennie, wylewasz na podłogę dziecko z kąpielą ;-)

--
-=Elwood=-

           Our Knowledge Is Our Power

Data: 2010-05-19 23:49:45
Autor: Jan Werbiński
Rainbow - opinie
Walczysz ze skutkami, zamiast z przyczynami. Zastanawiałeś się dlaczego wiele osób nie ma żadnych alergii?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-03-22 10:30:47
Autor: Usrobo
Rainbow - opinie
Poszukiwacz pisze:
[...]

całą młodość miałem rainbow ( u rodziców)
jak przeniosłem sie na swoje miałem dylemat czy kupić taki dla siebie

i powiem tak
jesli budujesz dom zainwestuj w centralny odkurzacz
jesli nie masz mozliwosci centralnego kup odkurzacz porządnej firmy ale normalny

i żona będzi ci dziennie dziękować ze nie musi tych 30kg rainbowa nosić na plecach.

a efekt bedzie ten sam

michal

Data: 2010-03-22 04:12:21
Autor: Poszukiwacz
Rainbow - opinie

i powiem tak
jesli budujesz dom zainwestuj w centralny odkurzacz

Budowałem i się nie zdecydowałem... kolejne siedlisko syfu...

--
Zakurzony

Data: 2010-03-22 12:19:47
Autor: Usrobo
Rainbow - opinie
Poszukiwacz pisze:

... kolejne siedlisko syfu...

zapomniales dodać IMHO/Wg mnie/z tego co słyszałem

michal

Data: 2010-05-22 15:32:54
Autor: Mariano Italiano
Rainbow - opinie
W dniu 2010-03-22 12:19, Usrobo pisze:
Poszukiwacz pisze:

... kolejne siedlisko syfu...

zapomniales dodać IMHO/Wg mnie/z tego co słyszałem

Nie IMHO.
Posiadając "normalny" odkurzacz, nie zastanawiałem się, czy coś mogę wciagać odkurzaczem, czy tez nie. Przy centralnym, kilka razy zdarzyło sie wciagnąć jakies resztki organiczne. Efekt przewidywalny - tylko "serwisowe" czyszczenie układu.
W nowym domu już nie montowałem.

Tyle.

--
Mariano

Data: 2010-05-22 20:51:21
Autor: Ikselka
Rainbow - opinie
Dnia Sat, 22 May 2010 15:32:54 +0200, Mariano Italiano napisał(a):

[...]

Czyli słuszne miałam zawsze obawy, właśnie o to.

Data: 2010-03-22 23:30:07
Autor: Jacek Osiecki
Rainbow - opinie
Dnia Mon, 22 Mar 2010 10:30:47 +0100, Usrobo napisał(a):
[...]

Khem, akurat facet może raz na tydzień-dwa ruszyć się i przejechać po domu
z odkurzaczem :) Nawet przy zwykłym odkurzaczu jest to dość solidny
wysiłek...

a efekt bedzie ten sam

Jakoś dotychczasowe doświadczenia pokazują że niekoniecznie :>

A co do odkurzacza centralnego - to koszty są zauważalnie wyższe od zakupu
rainbowa ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-03-23 06:05:15
Autor: Panslavista
Rainbow - opinie

"Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> wrote in message news:slrnhqfvbv.k17.joshuatau.ceti.pl...
[...]

I w centralnym trudno znaleźć np kolczyk warty ceny samego odkurzacza centralnego...

Data: 2010-05-22 15:48:50
Autor: Mariano Italiano
Rainbow - opinie
W dniu 2010-03-23 00:30, Jacek Osiecki pisze:

Khem, akurat facet może raz na tydzień-dwa ruszyć się i przejechać po domu
z odkurzaczem :) Nawet przy zwykłym odkurzaczu jest to dość solidny
wysiłek...

Jeśli planujesz odkurzać raz na tydzień, czy dwa, to pewnie tylko Midhat Mursi al-Sajd Umar mógłby coś pomóc. Ale nie żyje...

Odkurzamy codziennie. Nie wyobrażam sobie inaczej.

--
Mariano

Data: 2010-03-22 11:43:12
Autor: KJ Siła Słów
Rainbow - opinie
Poszukiwacz pisze:

[...]

Taka mysz strasznie smierdzi, naprawde dalo rade to opedzic olejkiem zapachowym ?

KJ

Data: 2010-03-22 21:14:53
Autor: Marek Dyjor
Rainbow - opinie
Poszukiwacz wrote:
[...]

ale są też sporo tańśze wodne odkurzącze...

są też odkurzacze z filtrami...  mój samsung ma filtr sitkowy gąbkowy a potem jeszcze filtry na wylocie powietrza no.

[...]

a jak z uszami... chyba są cichsze i tańsze metody rozpylenia środka zapachowego w domu

2) Niosłem wanienkę z wodą po kąpieli dziecka i ups... wylało sie
wszystko na wykładzinę... bez problemu wciągnąłem Rainbowem.

to samo zrobisz każdym innym odkurzaczem wodnym

Data: 2010-04-25 10:33:02
Autor: Andrzej Lawa
Rainbow - opinie
Poszukiwacz pisze:

2) Niosłem wanienkę z wodą po kąpieli dziecka i ups... wylało sie
wszystko na wykładzinę... bez problemu wciągnąłem Rainbowem.

Tyle o potrafi każdy odkurzacz piorący.

[ciach]

Zgoda. Ale kurz też się zbiera na panelach, parkiecie i panleach, więc
jak piszesz trzeba regularnie sprzątać.

Mop?

Data: 2010-03-22 10:51:00
Autor: szerszen
Rainbow - opinie

Użytkownik <baranina123@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:ho77uj$dva$1inews.gazeta.pl...

- czy rzeczywiscie ten sprzęt "oczyszcza powietrze" z kurzu i roztoczy?

teoretycznie mozna tak powiedziec, jak kazdy odkurzacz wodny, wiekszosc wciaganego syfu zatrzymuje w wodzie, o czym zapewne miales okazje sie przekonac naocznie

- czy rzeczywiscie oczyszcza powietrze z nieprzyjemnych zapachow (sprzedawca
twierdzi, ze np. po smazeniu ryby wystarczy go wlaczyc na kilkanascie minut i
przestaje smierdziec w kuchni :)?

jak wyzej, zapach to tez czasteczki, ktore mozna wciagnac ;) ale jakby nie do tego odkurzacz ma sluzyc

jako wieloletni uzytkownik rainbowa, rodzice kupili, moge powiedziec tylko ze, gdyby nie kosztowal tak koszmarnej ilosci pieniedzy, to bym go i sam kupil, ale tylko i wylacznie jako drugi odkurzacz, na tzw duze sprzatanie

zalety to takie o ktorych zapewne mowil handlowiec, bardzo dobry ciag, i do tego staly, niezalezny od dlugosci sprzatania, prawie caly syf zostaje w srodku, nie smierdzi "kurzem" w trakcie sprzatania, to wszystko to niewatpliwe zalety dla alergikow, praktycznie brak kosztow eksploatacji :)

wady, oczywiscie cena i upierdliwosc w uzytkowaniu, zwykly odkurzacz bierzesz i sprzatasz, przy wodnych odkurzaczach to cala procedura przed i po sprzataniu, co powoduje, ze czlowiek czesciej siega po szczotke, bo mu po prostu nie chce sie tego wszystkiego robic

wybor nalezy do was, na allegro rainbowy, starsze modele po remoncie mozna kupic w okolicach 2000, wiec nie musicie wydawac odrazu takiej kasy

a i zapewnienia tu piszacych, ze odkurzacze z filtrami hepa dadza rownie dobre efekty co rainbow, wlozcie miedzy bajki, obecnie z powodow wyzej wymienionych uzytkuje ultrasilencera, takze mam prownanie do rainbowa

Data: 2010-04-25 10:46:26
Autor: Andrzej Lawa
Rainbow - opinie
szerszen pisze:

[...]

Ooo, są różne wodne - w systemie rainbow powietrze przechodzi przez
wodę, a jej powierzchnia jest "spieniona" tym wirniczkiem.

W niektórych innych rozwiązaniach powietrze tylko uderza w powierzchnię
wody (syf może się odbić) a w innych masz metodę "fajki wodnej" i
powietrze może przechodzić w większych "bąblach".

W sumie nie interesowałem się, ale może są odkurzacze z systemem
analogicznym, jak Rainbow, ale za jakąś uczciwą cenę?

Data: 2010-03-22 11:00:23
Autor: Jacek
Rainbow - opinie
Kup dowolny wodny odkurzacz a za zaoszczędzone pieniądze wyjedź z narzeczoną nad morze, niech odetchnie świeżym powietrzem i łyknie jodu.
Inna opcja to odkurzacz centralny.
Jacek
PS
Rainbow nie jest zły, ale nie jest 10-krotnie lepszy od "normalnego" odkurzacza wodnego, żeby tyle za niego bulić.

Data: 2010-03-22 18:45:02
Autor: Abecadło
Rainbow - opinie
Czy ktos tego uzywa? Czy zna kogos kto uzywa? Interesują mnie głównie 2 aspekty:

Kolega ma rainbowa, ja mam robclean.
Rainbow wydaje się być solidniejszy, ale dwa razy droższy.
Moja opinia.
Kupowłem jak mi się urodziło pierwsze dziecko. Jest to niezły odkurzacz, raz w tygodniu używany na cały dom. Lepiej odkurza i "daje " lepsze powietrze pod odkurzaniu niż mój klasyczny Philips Universe.
Gdybym kupował jeszce raz, pewnie bym kupił. Ale nie rainbowa, jakąś inną podróbę.
Możesz poszukać na allegro. Ci co oferują używane rainbowy to przeważnie serwisanci, serwisy lub sprzedawcy którzy odkupują odkurzacz za 1 tys PLN przy sprzedaży nowego, remontują i sprzedają za 2 tys. Często ci sami mogą sprzedać ci nowy odkurzacz, w zassdzie po dużym upuście. Kilka tysięcy ... bez prezentacji.
Więc można wziąc prezentację oficjalnie a kupić od kogoś innego z upustem bez prezentacji. Najlepiej z innego miasta.

Data: 2010-03-22 21:11:31
Autor: Marek Dyjor
Rainbow - opinie
Użytkownik wrote:
[...]

a dodają zagłuszki czyli sprzęt ochrony słuchu  :)

Data: 2010-03-22 23:33:04
Autor: Jacek Osiecki
Rainbow - opinie
Dnia Mon, 22 Mar 2010 21:11:31 +0100, Marek Dyjor napisał(a):
Użytkownik wrote:
Czy ktos tego uzywa? Czy zna kogos kto uzywa? Interesują mnie głównie
2 aspekty:
a dodają zagłuszki czyli sprzęt ochrony słuchu  :)

Ależ te ludzie teraz delikatne... Spać przy odkurzaczu by było ciężko, ale
żeby aż tak się bać tego dźwięku? :)

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-03-23 06:14:27
Autor: Panslavista
Rainbow - opinie
Użytkownik wrote:
[...]

    Hyla ma tylko 800W mocy i bardzo dobrą siłę ssania, mały gąbkowy tłumik wylotu, wiec nie hałasuje nadmiernie. Najgorsze te z wieloma filtrami - aby utrzymać ciąg stosowane są silniki dużej mocy - 2 do3 razy silniejsze niż w Hyli, różnica jest w wysokosci tonu - turbiny muszą mieć ponad 10 tyś obrotów, aby odrzucać cząstki cięższe niż cząstki powietrza. Potrzebną szybkość obwodową można otrzymać stosując większą średnicę turbiny - ale wtedy hałas i wibracje rosną.
    W pozycji  SILENT  odkurzać cichnie, ale ciąg bardzo maleje. Tylko na co komu taka opcja - chyba tylko w celu marketingowym.

Data: 2010-03-23 10:46:53
Autor: Marek Dyjor
Rainbow - opinie
Użytkownik wrote:
[...]

no wiesz jeśli zgodnie z prezentacja mam go używać jako filtra do powietrza albo jako klimatyzatora to  ma sobie wyć przez cały czas.

swoją droga to jak kupowałem odkurzacz kupiłem taki który ma płyną regulację i może pracować ciszej

Data: 2010-03-23 08:19:45
Autor: Andrzej S.
Rainbow - opinie
[...]

Naprawa bardzo kosztowna. Popsul sie przewód w rurze ssacej
(prąd dla szczotki) - 500 zl (sam zrobilem obejscie).
Popsula sie jakas uszczelka - 500 zl - trzeba bylo dac,
bo rozebranie trudne, uzywaja klejów (!) i trzeba wiedziec
co i jak rozerwac, by potem skleic powtórnie.

Odkurzanie bardzo dobre, nie mozna porównac do tanich wodnych,
które "puszczaja bąki w wanience z woda". Tu jest wir cyklonalny,
na wyjsciu zero pyłów.

W sumie fajna zabawka (swietne szczotki elektryczne poganiające
smieci), prosta jak cep i duuuzo za droga. Poza religia
marketingowa nie widac, co tam ma tyle kosztowac.

Aaa - jak sprzedadza Ci odkurzacz, przez kilka lat beda sprzedawac
filtry osmotyczne i supersciereczki. Tak latwo sie nie wywiniesz
- ja mam juz kilka supersciereczek, ale od osmozy (chyba) sie
wybronilem :-)

pozdro
--
A S

Data: 2010-03-24 13:45:51
Autor: Ero Walensdorf
Rainbow - opinie

[...]

5,5 tys to niska cena, więc chyba z ubogim wyposażeniem.
Uzywam Rainbowa od 15 lat. W tym czasie miał 2 razy gruntowny serwis po ok 500 zł każdy. Częściej wymieniam paski do trzepaczek do dywanów, ale kosztów nie pamiętam.
Zepsuły się obie rury, a nowe rury są w cenie nowych zwykłych odkurzaczy - więc zwykłą rurę (przedziurawioną) sam skróciłem, a w tej od elektroszczotki sam przerobiłem wtyczki, bo się pourywały przewody.
Jest to bardzo wytrzymały sprzęt na wszelkiego rodzaju uderzenia - parę razy stoczył się ze schodów  i nie sposób go rozbić.
Na taką dużą chałupę (300m2 powierzchni do odkurzania co tydzień) to się sprawdza, ale jest problem z usuwaniem tej gęstej brei po odkurzaniu - odradzam wylewanie do klopa, więc jak ktoś ma np. psa i nie ma ogrodu, gdzie może w jakimś kącie wylewać tę breję z kłakami, to ma naprawdę problem.

Nie sprawdza się jako wyciąg zapachów.
Nie wierz w pozbycie się zapachu smażonej ryby, szczególnie jak masz otwartą kuchnię i otwartą kubaturę ok 1 tys m3. Ja ryby smażę w garażu, bo wyciąg nad kuchenką nie daje rady, a i tak czuć je kilka dni.
Nie sprawdza się do prania dywanów, a do tego cena płynów jest po prostu bandycka.
W chałupie i tak zawsze się coś kurzy - więc nie za bardzo wierzę w likwidację roztoczy, chyba, że będziesz odkurzał 2 razy dziennie i wysysał bez przerwy pościel w tym plastikowym worku - nawet nie wiem, czy to coś daje, bo nie praktykuję tego.

Nie kupiłbym ponownie - dla mnie to po prostu bardzo dobry odkurzacz, ale nie wart tyle kasy.
Odmówiłem zakupu nowego modelu po preferencyjnych cenach, szczególnie, że stary nie chce się zajechać.

EWa

Data: 2010-03-24 14:23:21
Autor: Paulina Wójcik
Rainbow - opinie
Najlepsze odkurzacze sa Dysona, prosze sobie o nich w Internecie poczytac.

Data: 2010-05-19 23:56:51
Autor: Jan Werbiński
Rainbow - opinie
Który Dyson będzie miał najlepszy stosunek ceny do jakoœci?

Data: 2010-04-25 10:37:19
Autor: Andrzej Lawa
Rainbow - opinie
baranina123@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:
Czesc,

byl u nas przedstawiciel Rainbow. Chce za to cudo 5,5 kPLN. Moja nazeczona

O, jak tanio ;) Jakieś 7 lat temu sprzedali mi za 9 tysięcy. Ale miałem
ustawowe 10 dni na odstąpienie od umowy :D

jest uczulona na roztocza, wiec jestesmy mocno podekscytowani po prezentacji ;)

I o to chodzi w tym spektaklu.

Czy ktos tego uzywa? Czy zna kogos kto uzywa? Interesują mnie głównie 2 aspekty:

- czy rzeczywiscie ten sprzęt "oczyszcza powietrze" z kurzu i roztoczy?

W 100% na pewno nie, ale generalnie jest w tym całkiem niezły. Filtr
wodny nic nie poradzi na np. pył z betonu itepe, dlatego zaczęli hepa
dokładać.

W sumie - maszynka fajna, dość cicha, nieźle czyszcząca z dobra
koncepcją rozdzielenia powietrza czyszczonego od powietrza chłodzącego
silnik... ale cena nadmuchana co najmniej 3-krotnie (ta 5500).

Data: 2010-05-05 04:28:28
Autor: tombaz
Rainbow - opinie
On 22 Mar, 09:58, " " <baranina...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
[...]

Jak Cię stać, to kupuj. Cena jest do przyjęcia, jeśli w zestawie ze
szczotką do trzepania dywanów. Jeśli nie, radzę poczekać ze 2 miesiące
na lepszą promocję.

Odkurzacz się sprawdza, jedyne wady to brak chowanego kabla (ten co
jest  w zestawie jest b.dobry, nie skręca się, ale kłopotliwe jest
zwijanie go ręcznie) i głośna praca, ale przy tych obrotach to raczej
normalne. Zużycie energii to poniżej 700W, czyli połowa tego co
oferuje szajs za 200 zł.

Data: 2010-05-05 23:20:01
Autor: Marek Dyjor
Rainbow - opinie
tombaz wrote:
[...]

ha ha  on ma tylko 700W?  to to jest cienki bolek a nie odkurzacz.

Data: 2010-06-09 14:23:52
Autor: Marek Dyjor
Rainbow - opinie
Piotrek wrote:
Rainbowa używam od 5 lat. Jest rewelacyjny. Sprawnie odkurza różne
powierzchnie (dywany, wykładziny, ...), wciąga wodę, trzepie dywany i
materace, jonizuje powietrze, pierze dywany (z przystawką), ....
Do wad zaliczyłbym (oprócz wysokiej ceny) również duże rozmiary i
ilość elementów z jakich się składa - trzeba mieć na to trochę
miejsca. Ale uważam, że jest to znakomity odkurzacz, najlepszy jaki miałem do
tej pory. I nie przekonuje mnie zdanie, że za jego cenę mółbym mieć
przez parę lat co miesiąc nowy odkurzacz (a tak naprawdę zakurzacz).
Nie mam żadnego intersu w zachwalaniu tego produktu, nie jestem żadnym
dystrybutorem czy sprzedawcą a jedynie bardzo zadowolonym (od 5 lat)
użytkownikiem.
Polecam ten produkt

a teraz do kasy po wypłatę  :)

Rainbow - opinie