Raj jaskiniowców (Re - Przekleństwo ludzkości)

Data: 2012-01-11 00:58:01
Autor: Jacek Biały
Raj jaskiniowców (Re - Przekleństwo ludzkości)
Ludzie od wieków wierzyli w jakiś Raj, Ogrody Hesperyd, Wyspy
Szczęśliwe itd. Gdy francuscy żeglarze trafili na wyspy Polinezji, w
osiemnastowiecznej Francji pojawiła się teoria szczęśliwości ludzi
pierwotnych nie znających praw własności, klasowych różnic i tak
dalej. Owe utopijne teorie skwapliwie podchwycił Karol Marks w swojej
ideologicznej walce z ludzka cywilizacją.
Jednakże ludzie zawsze tworzyli hierarchie, a chęć posiadania budziło
w nich wszystko, w czym dostrzegali znaczenie dla swej egzystencji. Tą
cechę odziedziczyliśmy po zwierzętach, które walczą o pokarm, tereny
łowieckie, partnerów do prokreacji... No i o miejsce w stadzie, które
tej walce może czynić zadość.
Wbrew pierwszym wrażeniom europejskich przybyszów, Polinezji nie
zamieszkiwali ludzie pierwotni. Lecz ani na Polinezji ani nigdzie
indziej nie istniało coś takiego, jak marksowa wspólnota pierwotna
(nawet neandertalczyk posiadał przedmioty, które składano mu do
grobu). Wspólnotę plemienną stworzyła już ludzka cywilizacja. Kiedy
się pojawiła?
Człowiek przestał być zwierzęciem, gdy zaczął odkrywać swój magiczny
związek z kosmosem (zarówno sztuka jak i nauka rozwinęły się z magii).
Tym, co odróżniło ludzkie plemię od stada zwierząt było zjawisko
dwuwładzy. Obok przywódcy pojawił się szaman-kapłan będący luminarzem
szeroko pojętej magii. Z magii rozwinęła się także kultura duchowa,
która więzy międzyludzkie rozszerzyła poza biologiczne relacje
pokrewieństwa.

jb

| Znakomita większość marksistów poznała myśli swojego mistrza jedynie
| wyrywkowo, jako że marksistowska edukacja opierała się głównie na
| opracowaniach wtórnych. Gdy jednak ktoś dociekliwiej wgłębi się w
| marksową ideologię, odkryje, że jest ona niczym innym, jak
| chrześcijańską herezją! Mamy tam wszystko: Pierwotny raj
jaskiniowców,
> [...]
| apokalipsę. Tą ostatnią oczywiście poprzedza pojawienie się bestii
| (kapitalizm, imperializm), które to bestie miał pokonać kto?
| Oczywiście sędzia ostateczny ludzkiego świata, którego przez całe
| swoje rozczochrane życie nienawidził.
| Karol Marks urodził się w środowisku religijnie skonfliktowanym.
| Ojciec jego pochodził z rodu wybitnych rabinów, lecz sam rabinem nie
| został. Pragnął być prawnikiem, więc skończył prawo. Niestety w
| państwie pruskim starozakonnym nie zezwalano uprawiać zawodów
| prawniczych, toteż ojciec Karola przechrzcił się na wiarę
ewangelicką

Data: 2012-01-11 20:30:36
Autor: jadrys
W dniu 2012-01-11 09:58, Jacek Biały pisze:
> [...]
dalej. Owe utopijne teorie skwapliwie podchwycił Karol Marks w swojej
ideologicznej walce z ludzka cywilizacją.

Przestań pieprzyć, Jacek. Jaki tam Marks? - KaĹźdy uczciwy, porządny człowiek ma to w sercu i w głowie, jest to najczęściej  wrodzone. Ty pewnie nigdy nie będziesz w stanie tego zrozumieć.

Data: 2012-01-11 12:44:58
Autor: Jacek Biały
On 11 Sty, 20:30, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
> [...]

> dalej. Owe utopijne teorie skwapliwie podchwycił Karol Marks w swojej
> ideologicznej walce z ludzka cywilizacją.

Przestań pieprzyć, Jacek. Jaki tam Marks? - Każdy uczciwy, porządny
człowiek ma to w sercu i w głowie, jest to najczęściej  wrodzone. Ty
pewnie nigdy nie będziesz w stanie tego zrozumieć.

Mogę zrozumieć twoje szlachetne intencje. Lecz mimo to nie wierzę w
wartości wrodzone, takie jak dobro i zło. Wiadomo tylko, że każdy chce
dobrze (przynajmniej dla siebie), ale skąd wiesz, co człowiek przynosi
na świat?
jb

Data: 2012-01-12 13:25:13
Autor: Jacek Biały
On 11 Sty, 21:44, Jacek Biały <jacekbia...@tlen.pl> wrote:

> [...]

Mogę zrozumieć twoje szlachetne intencje. Lecz mimo to nie wierzę wwartościwrodzone, takie jak dobro i zło.

Dodam jeszcze, że szlachetnymi intencjami nie jedno piekło
wybrukowali.

jb

Data: 2012-01-11 20:41:56
Autor: XL
Raj jaskiniowców (Re - Przekleństwo l udzkości)
Dnia Wed, 11 Jan 2012 20:30:36 +0100, jadrys napisał(a):

Każdy uczciwy, porządny człowiek ma to w sercu i w głowie, jest to najczęściej  wrodzone.

Dlatego Jezus trafiał ze swoją nauką do tak wielu ludzi.

Ty pewnie nigdy nie będziesz w stanie tego zrozumieć.

Ano masz rację.
--
XL

Data: 2012-01-11 21:13:58
Autor: jadrys
W dniu 2012-01-11 20:41, XL pisze:
Dnia Wed, 11 Jan 2012 20:30:36 +0100, jadrys napisał(a):

Każdy uczciwy, porządny
człowiek ma to w sercu i w głowie, jest to najczęściej  wrodzone.
Dlatego Jezus trafiał ze swoją nauką do tak wielu ludzi.

Oczywiście, no i nie zapominajmy że Jego nauki nadal mimo upływu czasu i różnych zmianach w zachowaniu i obyczajach, - są aktualne.

Ty
pewnie nigdy nie będziesz w stanie tego zrozumieć.
Ano masz rację.

Coś go zaślepia. Pewnie za dużo "dzieł wybranych" Rockefellera i innych Kulczyków w głowie..

Data: 2012-01-13 07:34:10
Autor: Jacek Biały
On 11 Sty, 21:13, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

> [...]

> Ano masz rację.

Coś go zaślepia. Pewnie za dużo "dzieł wybranych" Rockefellera i innych

W przeciwieństwie do ciebie, czytuję Marksa i Engelsa.
jb

Data: 2012-01-13 04:31:05
Autor: Jacek Biały
On 11 Sty, 20:41, XL <iks...@gazeta.pl> wrote:
Dnia Wed, 11 Jan 201220:30:36+0100,jadrysnapisał(a):

> Każdy uczciwy, porządny
> człowiek ma to w sercu i w głowie, jest to najczęściej  wrodzone.

Dlatego Jezus trafiał ze swoją nauką do tak wielu ludzi.

Sądziłem, że temat się rozwinie, ale i z tego widać, jak was katolików
łatwo szantażować moralnie. Nic dziwnego, że katolicka Polska została
przetrwalnikiem ubekistanu.
Wyobraź sobie, że taki szlachetny człowiek z wrodzoną uczciwością w
sercu i głowie wysyła cię na reedukację, albo wprost do psychuszki.
Myślisz, że to były diabły z rogami? Mokrą robotę oddawali
degeneratom, lecz wiele decyzji podejmowali właśnie tacy wykrochmaleni
ideowcy o bystrym wzroku zdolnym dostrzec każde źdźbło.

jb

Data: 2012-01-12 04:12:36
Autor: stevep
Dnia 11-01-2012 o 20:30:36 jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):

> [...]
dalej. Owe utopijne teorie skwapliwie podchwycił Karol Marks w swojej
ideologicznej walce z ludzka cywilizacją.

Przestań pieprzyć, Jacek. Jaki tam Marks? - Każdy uczciwy, porządny  człowiek ma to w sercu i w głowie, jest to najczęściej  wrodzone. Ty  pewnie nigdy nie będziesz w stanie tego zrozumieć.

A jak można zrozumieć komucha co co innego myśli, w co innego wierzy niż  głosi i co innego, a najczęściej nic nie robi?
--
stevep

Raj jaskiniowców (Re - Przekleństwo ludzkości)