Raja Bahari - wywiad z Israelem Shamirem

Data: 2015-03-19 10:07:46
Autor: mkarwan
Raja Bahari - wywiad z Israelem Shamirem
Wywiad udzielony dla Raja Bahari z czołowego szwedzkiego lewicowego magazynu, FiB.

FIB:
Twierdzisz, że antysemityzmu już dzisiaj nie ma.
Czy mógłbyś wyjaśnić, co masz na myśli tak mówiąc?

Szamir:
Antysemityzm to była krótkotrwała teoria rasistowska z końca XIX wieku twierdząca, że podobnie jak zebra jest zebra, tak i Żydzi są Żydami; że mają oni pewne wrodzone cechy rasowe czyniące ich wrogami rasy nordyckiej, jak wilk jest wrogiem zająca.
Takich poglądów nie było nigdy wcześniej, ponieważ Kościół i uczeni teologowie muzułmańscy uważali, że problem dzielący Żydów i nie-Żydów jest problemem religijnym; który znikał po nawróceniu się Żyda na chrześcijaństwo lub islam.
Poglądy rasistowskie wyszły obecnie całkowicie z mody; nigdy nie spotkałem człowieka, który uważałby, że Żydzi posiadają jakąś cechę rasową, zagrażającą innym.
Albo weźmy podejście mniej naukowe, antysemityzm przedstawiany jest jako "nienawiść do Żydów ponieważ są tacy jacy są".
Zjawisko takie zanikło całkowicie.
Są ludzie, którzy sprzeciwiają się polityce Żydów, ale nie dlatego, że Żydzi są tacy jacy są.
Dlatego można powiedzieć, że antysemityzm zniknął po bardzo krótkim okresie stwarzania problemów.
Żydzi skłonni są używać tego słowa na określenie doskonale uzasadnionego, mało tego, chwalebnego sprzeciwu przeciwko ich polityce; na przykład, polityce Izraela itd., lecz wtedy jest to po prostu obraźliwa etykieta.

FIB:
Gdy mówisz, że antysemityzmu już dzisiaj nie ma, określasz antysemityzm jako starą teorię rasową.
Czy określiłbyś niszczenie żydowskich cmentarzy i rzeczy prywatnych, jako "sprzeciw przeciwko żydowskiej polityce"?

Szamir:
Czyny niepraworządne i kryminalne zawsze pozostaną takimi, i nie jest tutaj ważny powód przestępstwa.
Nikt nie ma prawa dokonywać aktów wandalizmu na cmentarzach ani bić ludzi, bez względu na to czy są Żydami czy nie.
Czy myślisz, ż pobicie goja, lub zbezczeszczenie cmentarza nieżydowskiego jest mniej bolesne.
Nie myśl tylko o Żydach.
Jeśli jakiś czyn jest kryminalny - to jest kryminalny, jeśli nie - to nie jest kryminalny.
Nie ma powodu przyjmować, Że Żydzi są czymś specjalnym; że pobicie Żyda jest cięższym grzechem niż pobicie goja.

FIB:
Jak byś to nazwał, gdyby jakiś młody człowiek ze środowiska żydowskiego mieszkający w Szwecji i niezaangażowany w politykę został pobity przez neonazistów lub kogoś innego?

Szamir:
Nie jestem pewien czy takie wypadki zdarzają się częściej niż jakieś zwykłe bandyckie napady.
We Francji, żydowskie bojówki stosunkowo często bija antysyjonistów, lecz nie słyszałem o nieudawanym przypadku pobicia Żydów we Francji.
W Nowym Yorku, Liga Obrony Żydów bije i morduje gojów, i jakoś nikt nie mówi o "żydowskiej nienawiści do gojów".
W rzeczywistości, kryminalne zachowania bandytów nie są powodem do wytaczania spraw o "antysemityzm" lub "nienawiść do Żydów" - kryminalistami powinna po prostu zająć się policja.

FIB: Czy jakaś przemoc i nienawiść w stosunku do Żydów nie jest powodowana faktem, że są oni Żydami, bez względu na to czy nazwiemy to uprzedzeniem rasowym, etnicznym czy religijnym?

Szamir:
Odpowiadam: NIE.
Jeszcze nie, lecz jeśli znajdą się ludzie aż do obrzydzenia promujący te ideę - mogą do tego doprowadzić.
Co do nienawiści, jest taki dowcip o teściowej:
"Synu, wiem, że mnie nienawidzisz i chcesz mojej śmierci!"
"Nie mamo, lecz chcę byśmy sami kierowali naszym życiem".

FIB:
Czy uważasz, że istnieje coś takiego jak światowy spisek żydowski?
Jeśli tak, to jaki jest cel tego spisku?

Szamir:
Jeśli pytasz o to, czy wierzę w tysiącletni tajny plan realizowany przez jakichś ukrytych przywódców żydowskich, to moja odpowiedź brzmi - nie.
Niewielu ludzi w to wierzy.
Nie wierzę także w istnienie tajnego światowego przywództwa żydowskiego realizującego jakiś wspólny plan.
Lecz możemy spróbować rozbić problem na czynniki pierwsze w celu odnalezienia innych jego poziomów.
Czy gdyby istniał "plan żydowski" - to oznaczałoby to, że wszyscy Żydzi należą do spisku?
Są wyrażenia "mafia sycylijska", "komunistyczny plan rewolucji światowej", "imperializm amerykański", lecz dobrze wiemy, że nie każdy Sycylijczyk, nie każdy komunista ani nie każdy Amerykanin jest członkiem jakiegoś tajnego sprzysiężenia, które próbuje zrealizować swój konkretny cel.
Tak samo, "spisek żydowski" sugeruje, że są jacyś Żydzi mający jakieś plany.
"Spisek" to słowo obraźliwe oznaczające osiąganie w polityce utajnionych celów za pomocą ciemnych sposobów.
Na przykład, istniał zimnowojenny amerykański spisek (lub "plan") wciągnięcia w roku 1980 ZSRR do Afganistanu.
Widać stad, że spisek jest zwykłą metodą osiągania pewnych celów politycznych.
Jeśli w taki sposób zdemistyfikujemy wyrażenie "spisek żydowski", to twoje pytanie można będzie rozumieć następująco: "czy są jakieś tajne plany i strategie realizowane przez jakieś żydowskie grupy w ich własnych  interesach"?
Wtedy, oczywiście, odpowiedź brzmi Tak; neokonserwatyści są grupą (w większości żydowską), która spiskuje i konspiruje kierując się własnymi powodami; w "Cieniu Zoga" przedstawiłem inny skryty plan realizowany przez grupę bogatych Żydów francuskich, którzy chcieli mieć wpływ na francuskie media.
W "Księciu z bajki" [w zbiorze Kwiaty Galilei] przedstawiłem spisek żydowskie, ciągnący się od Weizmana i oferujący poparcie Żydów dla Balfoura w zamian za Deklarację.
Jeśli chodzi o "wszechświatowy spisek wszystkich Żydów", w moim eseju o Protokółach udowadniam, że koncepcja "spisku żydowskiego" nie jest potrzebna do zrozumienia wpływów żydowskich.
Z zasady, Żydzi starają się uczynić rzeczy lepszymi dla Żydów, lecz nie jest to "spisek".
Są to działania niekonspiracyjne wpływające na sprawy światowe.
W światowych mediach jest mnóstwo Żydów, którzy maja różne poglądy, lecz zwykle są zgodni w pewnych sprawach, na przykład, starają się przemilczeć niekorzystne dla Żydów wiadomości.
Większość Żydów popiera USA, nie lubi chrześcijaństwa, jest za wielokulturowością, popiera Izrael - nie jest to "spisek", lecz po prostu to lubią.

FIB:
Jesteś pochodzenia żydowskiego, straciłeś członków rodziny w okresie nazistowskim.
Jak te fakty wpływają na twoje wyobrażenie o judaizmie i chrześcijaństwie?

Szamir:
Pochodzenie wpływa na człowieka.
Lecz kult holokaustu nie wpłynął na mnie, ponieważ dorastałem w Związku Radzieckim.
Każda rosyjska rodzina straciła kogoś w Drugiej Wojnie Światowej, więc ja nie uważałem przypadku naszej rodziny za coś szczególnego.

FIB: Nawróciłeś się na chrześcijaństwo.
Jak ten fakt wpływa na twoja opinie o judaizmie?

Szamir:
Według mnie, chrześcijaństwo jest zreformowanym, skorygowanym judaizmem, pozostając w stanie ideologicznego i teologicznego napięcia z judaizmem
rabinicznym.
Odrzuciłem judaizm całkowicie, i uważam, że jest to ideologia niebezpieczna i kłopotliwa.

FIB:
W obecnej dyskusji zarzucają ci, że twoje opinie są podobne do opinii nazistów z lat 1930, tj. że istnieje spisek żydowski, że Żydzi rządzą światem poprzez kontrolowanie gospodarki i formowanie opinii publicznej.
Jak możesz to skomentować?

Szamir:
Moi oponenci nie mają nic przeciwko temu by mieć taką samą opinię jak Georege Bush, Ariel Sharon lub Abe Foxman, wielcy przeciwnicy  "antysemityzmu".
W pewnym sensie maja rację - nie ma znaczenia, kto jeszcze ma podobne idee.
Foxman jest przeciwko antysemityzmowi, lecz wciąż jeszcze nie zabrania się być przeciw antysemityzmowi.
Hitler był wegetarianinem, i wcale nie zabrania się nie jeść mięsa.
Każda idea jest popierana lub zapominana w zależności od swego meritum.

FIB: Oskarżono także ciebie o kontakty z neonazistami na Internecie.
Twoje teksty można przeczytać na ich stronach sieciowych.
Jak to skomentujesz?

Szamir:
Moje artykuły pojawiają się w liberalnym dzienniku izraelskim Haaretz, który publikuje materiały judeo-nazistowskie, lecz jakoś nikt temu się nie sprzeciwia.

Izrael Szamir " Panowie Dyskursu (Masters od Discourse)"
Tłumaczył: Roman Łukasiak
źródło http://www.israelshamir.net/English/Interview_Bahari.htm

Data: 2015-03-19 23:57:18
W dniu 2015-03-19 o 10:07, mkarwan pisze:

Izrael Szamir " Panowie Dyskursu (Masters od Discourse)"
Tłumaczył: Roman Łukasiak
źródło http://www.israelshamir.net/English/Interview_Bahari.htm
http://www.bibula.com/?p=52173 Inna rozmowa z Szamirem

Raja Bahari - wywiad z Israelem Shamirem