Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

Data: 2010-10-22 06:24:51
Autor: Liwiusz
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

"Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci

Jak nale偶a艂o oczekiwa膰, prokuratora wystawi艂a nakaz aresztowania dla p.Ryszarda C., mordercy 艣p.Marka Rosiaka. Na trzy miesi膮ce. Mog臋 si臋 za艂o偶y膰, 偶e 艣ledztwo potrwa jaki艣 rok, potem przez dwa lata sprawa b臋dzie wlok艂a si臋 po s膮dach...

Zarobi (co najmniej!) parudziesi臋ciu prawnik贸w, kupa psycholog贸w, ekspert贸w od kryminalistyki, kt贸rzy przebadaj膮 pistolet i przeanalizuj膮 sk艂ad u偶ytego prochu, zarobi par臋 tysi臋cy dziennikarzy...

W normalnym kraju p.Ryszarda C. wzi臋to by od razu na przes艂uchanie, kt贸re trwa艂oby ca艂y dzie艅 (a i noc, je艣li potrzeba)Hmmm.... Nazajutrz stan膮艂by przed s膮dem, w ci膮gu dw贸ch godzin zosta艂by skazany 鈥 i za dwa dni rozstrzelany

Nawet w przedwojennej Polsce, z przys艂owiowo niesprawnymi s膮dami, 艣p.Eligiusz N., kt贸ry zamordowa艂 艣p.Gabryela N., 16-XII-1922 - mimo 艢wi膮t Bo偶ego Narodzenia 30-XII-22 stan膮艂 przed s膮dem, tego samego dnia zosta艂 skazany na kar臋 艣mierci i 30-I-1923 rozstrzelany.

Prawnicy wtedy nie byli a偶 tak pazerni na pieni膮dze.

I nie by艂o ca艂ej kupy innych hien 偶eruj膮cych na zbrodniach. "

http://korwin-mikke.blog.onet.pl/Rak-toczacy-wymiar-sprawiedliw,2,ID416054730,n

--
Liwiusz

Data: 2010-10-22 07:47:45
Autor: Micha艂 Gut
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
jkm klasycznie juz przegina pale ALE

uproszczenie modelu byloby korzystne. za duza precyzja wydawania wyrokow powoduje wlasnie zaangazowanie pincet chlopa w celu zalatwienia sprawy jednej osoby. za wszystko placimy my wszyscy.

kara smierci choc mysle ze korzystna w pewnym bardzo ograniczonym zakresie (osoby totalnie zdegenerowane, wielokrotni recydywisci za przestepstwa ciezkie) to lepiej jest zamieni膰 j膮 na dozywocie jak jest teraz po艂膮czone z pracami przymusowymi. wiem - zalatuje tu wschodem. prawda jest taka ze dieta dziecka w domu dziecka jest DUZO NIZSZA niz dieta wi臋藕nia. To paranoja. IMO wykorzystywanie wi臋藕ni贸w do prac przymusowych korzystnych spo艂ecznie (ale tak偶e komercyjnych, cho膰 to rodzi ryzyko korupcji, dla pozyskania finansowania dla zak艂ad贸w karnych) b臋dzie du偶o efektywniejsze. Ile偶 to miejsc mo偶na by uporz膮dkowa膰 z tak膮 ilo艣ci膮 si艂y fizycznej. Zarobili by z nawi膮zk膮 na pilnuj膮cych ich stra偶nik贸w.
Zrobi膰 solidny nadz贸r i b臋dzie dobrze!

Data: 2010-10-22 00:52:34
Autor: witek
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
On 10/22/2010 12:47 AM, Micha艂 Gut wrote:
pracami przymusowymi
nie da sie
to zaraz bedzie 艂amanie praw cz艂owieka

Data: 2010-10-22 07:59:02
Autor: Micha艂 Gut
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i9r8mq$pp9$1inews.gazeta.pl...
On 10/22/2010 12:47 AM, Micha艂 Gut wrote:
pracami przymusowymi
nie da sie
to zaraz bedzie 艂amanie praw cz艂owieka

niestety mam swiadomosc tego ze nagle larum by sie podnioslo ze tak nie mozna, ze wiezniowie to tez ludzie itd
aczkolwiek zaryzykowalbym:) nie wiem czy gdzies nie ma haczyka zabraniaj膮cego formalnie prac przymusowych (w prawie polskim lub w jakims traktacie miedzynarodowym jaki podpisalismy) ale na miejscu rzadzacych bym sprobowal.

to haslo populistyczne - swietnie podniosloby ich ratingi wsrod bardziej t臋pej cz臋艣ci spo艂ecze艅stwa, podatnej na tanie populistyczne teksty.

Data: 2010-10-22 08:16:25
Autor: pwz
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
W dniu 2010-10-22 07:59, Micha艂 Gut pisze:
(...)
> nie wiem czy gdzies nie ma haczyka
zabraniaj膮cego formalnie prac przymusowych (w prawie polskim lub w
jakims traktacie miedzynarodowym jaki podpisalismy)
(...)

Powszechna Deklaracja Praw Cz艂owieka (ONZ), Konwencja o Ochronie Praw Cz艂owieka i Podstawowych Wolno艣ci (Rada Europy), Karta Praw Podstawowych (UE)...
pwz

Data: 2010-10-22 08:50:09
Autor: Micha艂 Gut
[...]

s艂owem klops

Data: 2010-10-22 16:07:57
Autor: pwz
W dniu 2010-10-22 08:50, Micha艂 Gut pisze:
[...]

Ano klops. Je偶eli ktokolwiek powa偶ny twierdzi, 偶e wprowadzi/ przywr贸ci/ przeg艂osuje etc. orzekanie/ wykonywanie kary 艣mierci (albo np. kastrowanie (nawet chemiczne) itp. historie), czyni to najprawdopodobniej z powod贸w czysto populistycznych.
pwz

Data: 2010-10-22 08:22:47
Autor: Danusia
Rak tocz眂y wymiar sprawiedliwo禼i - co o tym s眃zicie?

U縴tkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa w wiadomo禼i news:i9r8mq$pp9$1inews.gazeta.pl...
On 10/22/2010 12:47 AM, Micha Gut wrote:
pracami przymusowymi
nie da sie
to zaraz bedzie 砤manie praw cz硂wieka

Jest chyba co takiego jak s眃owe pozbawienie praw.

Data: 2010-10-22 08:32:01
Autor: spp
Rak tocz锟絚y wymiar sprawiedliwo锟絚i - co o tym s锟絛zicie?
W dniu 2010-10-22 08:22, Danusia pisze:

pracami przymusowymi
nie da sie
to zaraz bedzie 锟絘manie praw cz锟給wieka

Jest chyba co锟 takiego jak s锟絛owe pozbawienie praw.

Taaak?????

--
spp

Data: 2010-10-22 15:33:54
Autor: Icek
Rak tocz锟絚y wymiar sprawiedliwo锟絚i - co o tym s锟絛zicie?

> Jest chyba co锟 takiego jak s锟絛owe pozbawienie praw.

Taaak?????

to by艂oby dobre. S膮dowe pozbawienie prawa do oddychania ;P

Icek

Data: 2010-10-22 08:24:42
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i9r8mq$pp9$1@inews.gazeta.pl...

nie da sie
to zaraz bedzie 艂amanie praw cz艂owieka

ale mozna zrobic co innego, zapewnic im totalne minimum socjalne, takie jakie mozna osiagnac za najnizsza krajowa, na wszystko powyzej, ksiazki, lepsze jedzenie, tv itd, musza zarobic ciezka praca za niska place, w przypadku lzejszych przestwpest od pracy mozna uzalezniac np skrocenie wyroku czy cos w ten desen, sposoby sie znajda, tylko nikomu sie nie chce

Data: 2010-10-22 08:50:54
Autor: Micha艂 Gut
[...]

jakis pomysl to jest:) ba! nawet bardzo resocjalizujacy imho

Data: 2010-10-22 11:24:22
Autor: mvoicem
(10/22/2010 08:50 AM), Micha艂 Gut wrote:
[...]

Ale to 偶aden problem. Jak si臋 w wi臋zieniu zapytasz kto chce do roboty to b臋dzie mn贸stwo ochotnik贸w.

Problemem jest to, 偶e ich praca jest, podobno, o wiele dro偶sza ni偶 praca kogo艣 "z ulicy" komu trzeba p艂aci膰 pensj臋.

p. m.

Data: 2010-10-22 08:57:11
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 08:24, szerszen pisze:

ale mozna zrobic co innego, zapewnic im totalne minimum socjalne, takie
jakie mozna osiagnac za najnizsza krajowa,

Maj膮 mniej, zapewniam Ci臋. Poszukaj sobie takiego aktu prawnego:

Dz.U.2003.186.1820 Rozporz膮dzenie: Warunki bytowe os贸b osadzonych w zak艂adach karnych i aresztach 艣ledczych.Pouczajaca jest zw艂aszcza lektura za艂膮cznik贸w. Tam s膮 wyliczone ilo艣ci typu 100 g myd艂a, jedna tubka kremu do golenia, 200 g proszku do prania na miesi膮c.

Stawka dzienna diety podstawowej to 4.50 (to ju偶 w innym rozporz膮dzeniu).

Razem spokojnie poni偶ej minimalnej

na wszystko powyzej, ksiazki,
lepsze jedzenie, tv itd,

Nie am lepszego jedzenia, nie ma bezp艂atnych telewizor贸w. Rodzina im to przynosi, dostaj膮 paczki w okre艣lonych terminach, albo kupuj膮 za w艂asne pieni膮dze (prawie 偶aden typowy wi臋zie艅 ich nie ma) w kantynie.

musz膮 zarobic ciezka praca za niska place,

co do zasady nie ma pracy dla wi臋藕ni贸w, a jak kt贸ry艣 ZK ja moze za艂atwi膰, to jest to super nagroda.
przypadku lzejszych przestwpest od pracy mozna uzalezniac np skrocenie
wyroku czy cos w ten desen, sposoby sie znajda, tylko nikomu sie nie chce
jw
--
Jak kogo艣 pozywasz, to oskar偶ony nie sk艂ada odpowiedzi na wniosek,
tylko przedstawia apelacj臋. Apelacja musi by膰 wniesiona przez

Data: 2010-10-22 09:08:16
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i9rckb$qno$1@news.onet.pl...

Maj膮 mniej, zapewniam Ci臋. Poszukaj sobie takiego aktu prawnego:

i slusznie

Nie am lepszego jedzenia, nie ma bezp艂atnych telewizor贸w. Rodzina im to przynosi, dostaj膮 paczki w okre艣lonych terminach,

zakazac, uzaleznic od pracy itd

co do zasady nie ma pracy dla wi臋藕ni贸w, a jak kt贸ry艣 ZK ja moze za艂atwi膰, to jest to super nagroda.

a co za problem, urzadzic przy wiezieniu sortownie smieci, czy tez zaklady uslugowe typu warsztat samochodowy, szewc, piekarnie, cokolwiek co nie bedzie sie wiazalo z opuszczeniem przez nich murow, wiekszosc wiezniow ma jakis fach w reku, niektorzy maja telenty artystyczne, mozna urzadzic wystawy i sprzedaz tego co stworza itd, mozna wiele, pod warunkiem ze sie chce i mysli

Data: 2010-10-22 10:58:11
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 09:08, szerszen pisze:

[...]

zakazac,

To jest jedna z kar dyscyplinarnych w wi臋zieniu. Takie oddzia艂ywanie si臋 przydaje. Czemu niby mieliby艣my zakaza膰 w og贸le wszystkim?

  uzaleznic od pracy itd

Pisa艂em Ci - pracy, co do zasady nie ma.

[...]

Zapewniam Ci臋 - du偶y problem. Znam do艣膰 dobrze pewnego przedsi臋biorc臋, kt贸ry w wyniku d艂ugoletniej wsp贸艂pracy (najpierw czysto humanitarnej) wybudowa艂 fabryk臋 przy ZK, ale jemu si臋 chcia艂o pokona膰 wszystkie problemy, wi臋kszo艣膰 pracodawc贸w nie wytrzyma mitr臋gi. W sumie jest jakby lekkie bezrobocie, taniej i pro艣ciej jest znale藕膰 nisko kwalifikowanych pracownik贸w z wolno艣ci, ni偶 tworzy膰 i p艂aci膰 za systemy zabezpiecze艅, 偶eby np. wi臋藕niowie narz臋dzi nie wynosili.

wiekszosc
wiezniow ma jakis fach w reku,

No i? Poszukaj gdzie艣 danych og贸lnokrajowych o zapotrzebowaniu na niskokwalifikowanych fizycznych. Potem pomy艣l, jak im zorganizowac prac臋, jak ich jest dajmy na to w ZK 3 tysiace.

niektorzy maja telenty artystyczne, mozna
urzadzic wystawy i sprzedaz tego co stworza itd,

Chyba 偶artujesz? Pogadaj z plastykami jakie kokosy z 艂atwo艣ci膮 zbijaj膮 na wystawach swoich prac, ile miesi臋cznie przeci臋tny plastyk zarobi na rze藕bie?
A co do zasady - jak najbardzie urzadza sie takie wystawy i sprzedaje te prace. PO 10, czasem 15 z艂otych. A wi臋kszo艣膰 wi臋藕ni贸w ma komornika na g艂owie, bo przecie偶 maja najcz臋艣ciej obowi膮zek naprawienia szkody, maja alimenty itp, itd.

mozna wiele, pod
warunkiem ze sie chce i mysli

Dobrze jeszcze opr贸cz ch臋ci i pomys艂贸w mie膰 wiedz臋 (no offence) bo samymi dobrymi ch臋ciami to wiadomo, co jest wybrukowane. System penitencjarny jest nieco bardzie skomplikowany, ni偶 wydaje si臋 komu艣, za kim nigdy tych kliku kolejnych krat i drzwi nie zatrza艣ni臋to.

Co nie znaczy, ze nic nie mo偶na zmieni膰, ale nie jest to takie proste.

Zajmuj臋 sie troch臋 tymi sprawami, wiec Ci jeszce dorzuc臋, 偶e mamy najnizsze normy powierzchni na wi臋藕nia w Europie, a i to wi臋kszo艣膰 osadzonych przez wi臋kszo艣膰 czasu w ostatnich latach nie mia艂a zapewnionego tego minimum. Wyobra藕 sobie 6 facet贸w odsiaduj膮cych kilka lat w celi 11,80 m2. W tej celi jest 6 艂贸zek, stolik, sze艣膰 taboret贸w, kibel za przepierzeniem nie si臋gajacym sufitu, dobrze je艣li zas艂oni臋ty czym艣 innym ni偶 szmat膮. To nie s膮 luksusy, o jakich wypisuj膮 bzdury pismacy.

Data: 2010-10-22 09:08:28
Autor: Micha艂 Gut
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
pouczajace - az ciekaw jestem jak jest z tego stosowaniem.
gadalem niedawno z jednym kierownikiem adm pewnego domu dziecka ktry wlasnie stwierdzil ze wiezniowie maja duzo lepsze diety niz dzieci w domach dziecka.

Data: 2010-10-22 09:10:38
Autor: Micha艂 Gut
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
niestety nie ma rozbicia na koszt zarcia a samego utrzymania
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/121768.html

Data: 2010-10-22 10:40:09
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 09:10, Micha艂 Gut pisze:
niestety nie ma rozbicia na koszt zarcia a samego utrzymania
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/121768.html

No bo pisa艂 to pismak, kt贸remu nie chcia艂o si臋 sprawdzi膰, ze jest rozporz膮dzenie dok艂adnie okre艣laj膮ce te stawki i s膮 one takie jak poda艂em. A koszt utrzymania policzyli pewnie dziel膮c og贸lne wydatki na wi臋ziennictwo przez liczb臋 wi臋藕ni贸w, co jest jakby czym艣 innym, bo te mury trzeba wybudowa膰,remontowa膰,utrzymywa膰,ogrzewa膰,o艣wietla膰 itp, a odo tego jeszcze trzeba p艂aci膰 stra偶nikom.

Data: 2010-10-22 10:49:07
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i9rilc$8rv$1@news.onet.pl...

[...]

no wiesz, to wszystko, wlacznie z pensja straznika, to jest wlasnie koszt utrzymania wieznia, a nie tylko jego zarcie

Data: 2010-10-22 11:00:28
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 10:49, szerszen pisze:

[...]

Ale to co proponujesz - wi臋cej KS orzeka膰 i wykonywa膰, to wtedy mnie wi臋zie艅 b臋dzie potrzeba? Czy mo偶e mniej p艂aci膰 stra偶nikom? A moze oszcz臋dza膰 na amunicji, na ogrodzeniu, na 艣rodkach bezpiecze艅stwa? To po co wiezienia?

Data: 2010-10-22 12:22:53
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i9rjrg$dri$2@news.onet.pl...

[...]

ks, w takim przypadku jak dzisiaj opisany, pod warunkiem poczytalnosci nie jest zly, oszczedzi pieniadze podatnikow i nie ma mowy o pomylce

Data: 2010-10-22 13:55:45
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 12:22, szerszen pisze:

[...]

Sorry, wiem, ze wi臋kszo艣膰 ma inne zdanie, ale KS jest niedopuszczalna. Flejmowa膰 dalej nie b臋d臋, ale zdania nie zmieni臋.

Data: 2010-10-22 14:14:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-22 13:55, Roman Rumpel pisze:

Sorry, wiem, ze wi臋kszo艣膰 ma inne zdanie, ale KS jest niedopuszczalna.
Flejmowa膰 dalej nie b臋d臋, ale zdania nie zmieni臋.

   Potrafisz poda膰 cho膰 jeden logiczny argument przeciwko karze 艣mierci?

--
Liwiusz

Data: 2010-10-22 14:36:51
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 14:14, Liwiusz pisze:
[...]

Emocjonalny:
Co wybierasz
Lepiej darowa膰 jednemu winnemu, ni偶 zabi膰 niewinnego,
czy
Lepiej zabi膰 jednego niewinnego, ni偶 偶eby winny unikn膮艂 kary?

Zanim zdecydujesz si臋 na ostateczny wyb贸r odpowiedzi, rzu膰 okiem na statystyki ostatnio ponownie zbadanych spraw w USA, gdzie orzeczono, wykonano KS,a teraz ponownie zbadano dowody m.in przy pomocy DNA.

Data: 2010-10-22 14:44:48
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-22 14:36, Roman Rumpel pisze:

[...]

   Prosi艂em o argumenty logiczne, a nie emocjonalne. Emocjonalnie to mo偶na dowoln膮 bzdur臋 uzasadni膰.

Zanim zdecydujesz si臋 na ostateczny wyb贸r odpowiedzi, rzu膰 okiem na
statystyki ostatnio ponownie zbadanych spraw w USA, gdzie orzeczono,
wykonano KS,a teraz ponownie zbadano dowody m.in przy pomocy DNA.

  Ale to nie jest argument przeciwko karze 艣mierci.

  Po pierwsze: dzi臋ki badaniom DNA wyroki b臋d膮 rzadziej b艂臋dne -> argument ZA ks.

  Po drugie: Z faktu, 偶e rocznie ginie X ludzi w wyniku zastosowania jakiego艣 dzia艂ania nie oznacza, 偶e samo dzia艂anie powinno by膰 zabronione. Przyk艂ad wypadk贸w drogowych jest ju偶 oklepany, mo偶na by jeszcze poda膰 przyk艂ad wszelkich bud贸w, kopal艅, stosowania lek贸w itp.

--
Liwiusz

Data: 2010-10-22 14:56:43
Autor: Adam K艂obukowski
On 22.10.2010 14:44, Liwiusz wrote:
[...]

Argument logiczny 1: kara nie ma by膰 zado艣膰uczynieniem (bo jest to
niemo偶liwe), ale sposobem na wychowanie. Kara 艣mierci nie daje szans na
wychowanie.

Argument logiczny 2: kara 艣mierci czyni z karz膮cego morderc臋.

Argument logiczny 3: kara 艣mierci jest niehumanitarna.

Adam K艂obukowski

Data: 2010-10-22 15:01:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-22 14:56, Adam K艂obukowski pisze:

Argument logiczny 1: kara nie ma by膰 zado艣膰uczynieniem (bo jest to
niemo偶liwe), ale sposobem na wychowanie. Kara 艣mierci nie daje szans na
wychowanie.

  Sk膮d pomys艂, 偶e kara musi by膰 wychowaniem? Kara ma by膰 po prostu kar膮. Nieraz na wychowywanie jest ju偶 za p贸藕no.

Argument logiczny 2: kara 艣mierci czyni z karz膮cego morderc臋.

I co z tego?

Mog臋 wymy艣li膰 tego wi臋cej, np.:
Kara wi臋zienia czyni ze stra偶nika pozbawiacza wolno艣ci.

Argument logiczny 3: kara 艣mierci jest niehumanitarna.

A konkretnie co w niej niehumanitarnego?

--
Liwiusz

Data: 2010-10-22 15:21:40
Autor: Adam K艂obukowski
On 22.10.2010 15:01, Liwiusz wrote:
[...]

Chcia艂e艣 logicznych argument贸w, no to je masz.

Argument logiczny 3: kara 艣mierci jest niehumanitarna.

A konkretnie co w niej niehumanitarnego?

Zadawanie 艣mierci.

Adam K艂obukowski

Data: 2010-10-22 15:43:08
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "Adam K艂obukowski" <adam@klobukowski.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i9s1mb$eq6$1@node1.news.atman.pl...

Argument logiczny 1: kara nie ma by膰 zado艣膰uczynieniem (bo jest to
niemo偶liwe), ale sposobem na wychowanie. Kara 艣mierci nie daje szans na
wychowanie.

i wcale nie ma dawac, ma uwolnic spoleczenstwo od szkodnika

Argument logiczny 2: kara 艣mierci czyni z karz膮cego morderc臋.

nieprawda jest jakoby, spokojnie moze ja zadac autoamt, lub wrecz czynnosc zainicjowana przez skazanego

Argument logiczny 3: kara 艣mierci jest niehumanitarna.

 to dozywocie jest niehumanitarne, bo zmusza poszkodowanych do utrzymywania bandyty

Data: 2010-10-22 14:34:14
Autor: januszek
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
szerszen napisa?(a):

nieprawda jest jakoby, spokojnie moze ja zadac autoamt, lub wrecz czynnosc zainicjowana przez skazanego

Wyrok na podstawie dowodow tez moze wydac automat?

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Pr臋dko艣膰 zabija. W艂膮cz my艣lenie!"

Data: 2010-10-25 08:29:02
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:slrnic3895.14to.januszek@gimli.mierzwiak.com...

Wyrok na podstawie dowodow tez moze wydac automat?

szczerze powiedziawszy to nawet nie automat, wyrok bylby juz zapisany w prawie, sedzia w takim wypadku jedynie to potwierdza

Data: 2010-10-25 07:05:08
Autor: januszek
[...]

Ok, wiec automat pisze prawo a drugi robi za bieglego?

j.

Data: 2010-10-25 11:32:47
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:slrnicab35.24q4.januszek@gimli.mierzwiak.com...

Ok, wiec automat pisze prawo a drugi robi za bieglego?

i jak dlugo zamierzasz sie tak cofac, i o co sie martisz, o sumienie piszacego prawo, czy wykonujacego wyrok?
zapewniam cie ze nie masz sie o co martwic

Data: 2010-10-23 12:57:08
Autor: PlaMa
szerszen pisze:

[...]

przy aktualnym poziomie "trafno艣ci" i "sprawiedliwo艣ci" polskiego wymiaru sprawiedliwo艣ci? Pozabija艂by艣 mas臋 ludzi, kt贸rzy na 艣mier膰 nie zas艂u偶yli

Zreszt膮 co to za system warto艣ci? Zabi艂 to zabi膰? Okrad艂 to okra艣膰? Zgwa艂ci艂 to zgwa艂ci膰? Ani to sprawiedliwe, ani wychowuj膮ce, ani nie przynosz膮ce korzy艣ci spo艂ecze艅stwo - t臋pa zemsta dla t臋pych ludzi.

to dozywocie jest niehumanitarne, bo zmusza poszkodowanych do utrzymywania bandyty

jak bardzo trzeba by膰 zdegenerowanym by przelicza膰 ludzkie 偶ycie na z艂ot贸wki? Nawet jakiego艣 zwyrodnialca?

Przymusowa eutanazja dla os贸b po 60tce, zmusza dzieci, wnuki i spo艂ecze艅stwo do 艂o偶enia na zazwyczaj nieproduktywne osoby. Zrobi膰 limit koszt贸w leczenia powy偶ej kt贸rego eutanazja - nie zmusza膰 spo艂ecze艅stwa na leczenia ludzi, z kt贸rych wielu sami doprowadzi艂o si臋 do takiego stanu.

sorry ale Tw贸j spos贸b widzenia 艣wiata jest nie do przyj臋cia.

Data: 2010-10-23 13:25:37
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-10-23 12:57, PlaMa pisze:
[...]

Wybacz, ale komuna chyba Ci rozum wy偶ar艂a.
To nie spo艂ecze艅stwo 艂o偶y na leczenie nieproduktywnych os贸b, to oni sami sobie za to z g贸ry zap艂acili przez 40 lat p艂acenia sk艂adki zdrowotnej. Tylko odbieraj膮 co im nale偶ne.
A to, ze "spo艂ecze艅stwo" (dok艂adniej: mot艂och) wybra艂o sobie na zarz膮dc贸w z艂odziei, kt贸rzy t臋 kas臋 rozkradli, to ju偶 zupe艂nie insza inszo艣膰.

Jak doprowadzisz do zniesienia obowi膮zku ubezp. zdrow., to wtedy b臋dziesz m贸g艂 wywija膰 w imieniu spo艂ecze艅stwa.

sorry ale Tw贸j spos贸b widzenia 艣wiata jest nie do przyj臋cia.

j.w.
--
Dzi臋kuj臋.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-23 13:53:35
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-23 13:25, SQLwiel pisze:

A to, ze "spo艂ecze艅stwo" (dok艂adniej: mot艂och) wybra艂o sobie na
zarz膮dc贸w z艂odziei, kt贸rzy t臋 kas臋 rozkradli, to ju偶 zupe艂nie insza
inszo艣膰.

Komunist贸w nikt nie wybiera艂. Oni sami siebie wybrali i w ladzy raz zdobytej nie chcieli oddawa膰.

Data: 2010-10-23 20:56:29
Autor: PlaMa
SQLwiel pisze:

Wybacz, ale komuna chyba Ci rozum wy偶ar艂a.

nawet nie chc臋 mi si臋 ripostowa膰 :/

Jak doprowadzisz do zniesienia obowi膮zku ubezp. zdrow., to wtedy b臋dziesz m贸g艂 wywija膰 w imieniu spo艂ecze艅stwa.

Czyta艂e艣 o czym ja pisa艂em? Bo wyje偶d偶asz ni z gruchy ni z pietruchy o s艂u偶bie zdrowia.

Data: 2010-10-25 08:34:46
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i9uf2f$f1h$1@inews.gazeta.pl...

przy aktualnym poziomie "trafno艣ci" i "sprawiedliwo艣ci" polskiego wymiaru sprawiedliwo艣ci?

nie rozmawiamy o aktualnym stanie prawny, polski w szczegolnosci

Zreszt膮 co to za system warto艣ci? Zabi艂 to zabi膰?

sa przypadki, kiedy jest to sluszne, co to za system wartosci, kiedy spoleczenstwo karze sie przymusowym oplacaniem wiktu i opierunku seryjnemu mordercy dzieci, przy jednoczsnym sprzeciwie do wykonania np lobotomii czy kastracji bo niechumanitarne

jak bardzo trzeba by膰 zdegenerowanym by przelicza膰 ludzkie 偶ycie na z艂ot贸wki? Nawet jakiego艣 zwyrodnialca?

no coz, juz pisalem, zycie zyciu nierowne, jak bardzo trzeba byc slepym, aby stawiac na rowni zycie dziecka z zyciem glwaciciela tego dziecka

Przymusowa eutanazja dla os贸b po 60tce, zmusza dzieci, wnuki i spo艂ecze艅stwo do 艂o偶enia na zazwyczaj nieproduktywne osoby.

juz ci sqlwiel napisal ci ludzie poprzedz dziesiatki lat swojej pracy, oplacili sobie emeryture, bo panstwo znaczna czesc ich pensji im zabieralo

sorry ale Tw贸j spos贸b widzenia 艣wiata jest nie do przyj臋cia.

punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, mi sie twoj tez nie podoba

Data: 2010-10-22 15:15:01
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 14:44, Liwiusz pisze:

Prosi艂em o argumenty logiczne, a nie emocjonalne. Emocjonalnie to mo偶na
dowoln膮 bzdur臋 uzasadni膰.

A ja nie obieca艂em, ze podam logiczne. Mog艂m zreszt膮 poda膰 to co napisa艂em jako logiczny.

[...]

Rzadziej nie zmienia pytania. To nie jest argument za. Pytanie by艂o o jednego.

[...]

Co za bzdura, to po co jest 148 kk?
Ale nawet nie tzreba szuka膰 tak daleko - po co zakazy wchodzenia na rusztowania bez zabezpieczenia, po co zakaz jazdy powy偶ej pewnych pr臋dko艣ci? Ca艂e prawo karne opiera sie na konstrukcji zakazu.

A poza tym oczywi艣cie, 偶e nale偶y zabroni膰 dzia艂ania bezpo艣rednio ukierunkowanego na pozbawianie 偶ycia, je偶eli w wyniku tego dzia艂ania, podj臋tego przez organy pa艅stwa,  mo偶e zosta膰 pozbawiona 偶ycia osoba niewinna, (to ostatnie jest bezsporne)

A poza tym m贸wi艂em, 偶e nie mam czasu na flejma, w robocie siedz臋 ;)

Data: 2010-10-22 15:24:29
Autor: Micha艂 Gut
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

A poza tym m贸wi艂em, 偶e nie mam czasu na flejma, w robocie siedz臋 ;)

nie bede flejmowal ale mam pytanie
jestem zwolennikiem kary smierci a ty jej przeciwnikiem.
nie chodzi mi o wychwalanie wyzszosci swiat wielkanocy nad bozym nardozeniem
jestem ciekaw twojego zdania bo dales bardzo dobry argument podwazajacy moje stanowisko proks - mozliwosc ukatrupienia niewinnego.
Do tego nie mozna oczywiscie dopuscic - ale co ze sprawami ewidentnymi, nie opartymi na poszlakach ale twardych dowodach: zabil z zimna krwia i szczeg贸lnym okrucie艅stwem, mamy caly wachlarz dowodow przeciw zwyrodnialcowi.
Jest absolutna pewnos膰 ze to on jest winien zbrodni: zgodzilbys sie na ks?
Je艣li nie to dlaczego?
Osobi艣cie uwa偶am, 偶e tak zdegenerowane jednostki nale偶y eliminowa膰 trwale ze spo艂ecze艅stwa bo stanowi膮 zagro偶enie dla innych jednostek.

A co z do偶ywociem. Tak jak w ks z cala pewnoscia sa przypadki dozywocia orzeczonego blednie, dla niewlasciwej osoby. Zabronic dozywocia?
wypuscic wielokrotnego morderce po 25 latach?

Data: 2010-10-22 15:33:27
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 15:24, Micha艂 Gut pisze:

[...]

Bo nie mo偶na tego zapisa膰 w prawie inaczej ni偶 tak, ze jak s膮 absolutnie pewne niepodwa偶alne dowody, to mo偶na orzec i wykona膰 KS. No i co z tego? Zawsze tak przecie偶 by艂o, ze musia艂y by膰 takie dowody i zawsze by艂y, i b臋d膮 omy艂ki s膮dowe. W systemie, kt贸ry dopuszcza sama mo偶liwos膰 wykonania KS siedzi immanentnie nieunikniona mo偶liwo艣膰 zg艂adzenia niewinnego.
Osobi艣cie uwa偶am, 偶e tak zdegenerowane jednostki nale偶y eliminowa膰
trwale ze spo艂ecze艅stwa bo stanowi膮 zagro偶enie dla innych jednostek.

Od tego jest kara do偶ywotniego pozbawienia wolno艣ci.

A co z do偶ywociem. Tak jak w ks z cala pewnoscia sa przypadki dozywocia
orzeczonego blednie, dla niewlasciwej osoby. Zabronic dozywocia?
wypuscic wielokrotnego morderce po 25 latach?

W艂a艣nie. Jak si臋 oka偶e, 偶e sie pomyli艂o, to s膮 instytucje wznowienia post臋powania. Mo偶na mu jako艣 pr贸bowa膰 naprawi膰, cho膰by finansowo. Martwemu ju偶 nic nie naprawisz.

Data: 2010-10-22 16:57:22
Autor: Micha艂 Gut
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
no coz.... chyba zrewiduje swoje poglady na ten temat.

a jestem ciekaw - je艣li czyto hipotetycznie bylaby absolutnie 100% pewnosc ze dany delikwent dopuscil sie np. mordu to bys zaakceptowal ks czy po prostu uwazasz ze nie mozna odebrac przestepcy zycia niezaleznie od tego co zrobil i ile osob zabil czy skrzywdzil?

Data: 2010-10-22 17:44:36
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 16:57, Micha艂 Gut pisze:
[...]

Micha艂, to nie o to chodzi. Ja te偶 by艂em kiedy艣 za kar膮 艣mierci, ale zrozumia艂em kiedy艣, 偶e jej nie mo偶e by膰 z podanych przeze mnie powod贸w. I nic nie ma do tego to, ze tak prywatnie sam bym paru sqrwysyn贸w bez specjalnego 偶alu wyprawi艂 za Styx. Po prostu nie rozwa偶am tego w ramach kary wymierzanej przez Pa艅stwo, bo tej by膰 nie mo偶e,a skoro tak to nie ma pytania o dopuszczenie pojedynczych przypadk贸w.

To jest tylko i wy艂膮cznie kwestia logiki - skoro wiadomo, 偶e ka偶dy system dopuszczaj膮cy kar臋 艣mierci mo偶e spowodowa膰 艣mier膰 niewinnego, to dla mnie oznacza to, 偶e ka偶dy taki system jest niedopuszczalny, a zatem nawet najbardziej winnego skaza膰 na kar臋 艣mierci nie mo偶na. Trzeba sie z tym pogodzi膰, w imi臋 ochrony wy偶szego dobra, jakim jest dla mnie gwarancja, 偶e nie zostanie w moim imieniu (jako obywatela Pa艅stwa) zabity niewinny.

Uff, teraz naprawd臋 koniec, bo mi si臋 pi膮tek nie zacznie - robota nie sko艅czona :)

Data: 2010-10-22 15:42:21
Autor: Adam K艂obukowski
On 22.10.2010 15:24, Micha艂 Gut wrote:

[...]

Dowody mog膮 by膰 spreparowane.

[...]

Kara do偶ywocia powinna by膰 stosowana w przypadku ci臋偶kich przest臋pstw
wobec przest臋pc贸w nie rokuj膮cych na popraw臋. Przy czym osoba taka
powinna by膰 okresowo sprawdzana, czy jednak nie dosz艂o do
resocjalizacji. Ka偶dy ma prawo na drug膮 szans臋.

Adam K艂obukowski

Data: 2010-10-22 14:57:06
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i9ru45$ce3$1@news.onet.pl...

KS jest niedopuszczalna.

ks wogole, czy w postaci obecnie stosowanej, to znaczy czy sprzeciwiasz sie karaniu smiercia bez wyjatku, czy tylko dlatego ze obecny system prawny "umozliwia" skazanie niewinnego?

Data: 2010-10-22 15:00:46
Autor: mvoicem
(10/22/2010 02:57 PM), szerszen wrote:

[...]

A jaki system prawny uniemo偶liwi skazanie niewinnego?

p. m.

Data: 2010-10-22 15:45:36
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:4cc18afe$0$22806$65785112@news.neostrada.pl...

A jaki system prawny uniemo偶liwi skazanie niewinnego?

taki w ktorym orzekanie takiej kary ograniczymy do szczegolnych przypadkow, kiedy wina niepodlega zadnej dyskusji, np tak jak tutaj, czyli zlapanie na goracym uczynku

Data: 2010-10-22 17:21:53
Autor: mvoicem
(10/22/2010 03:45 PM), szerszen wrote:

[...]

Taki system nie uniemo偶liwi, tylko zminimalizuje. I to przy za艂o偶eniu 偶e nie ma 偶adnego "robienia" dowod贸w, nieuczciwego/niesolidnego s臋dziego itd...

p. m.

Data: 2010-10-25 08:36:12
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:4cc1ac11$0$27032$65785112@news.neostrada.pl...

Taki system nie uniemo偶liwi, tylko zminimalizuje. I to przy za艂o偶eniu 偶e nie ma 偶adnego "robienia" dowod贸w, nieuczciwego/niesolidnego s臋dziego itd...

wiesz przyjmujac taki punkt widzenia, to wogole powinnismy zrezygnowac z systemu karnego :)

Data: 2010-10-25 10:00:35
Autor: mvoicem
(10/25/2010 08:36 AM), szerszen wrote:

[...]

Tylko tych cz臋艣ci kt贸rych nie da si臋 cho膰by cz臋艣ciowo "odkr臋ci膰" kiedy oka偶e si臋 偶e pomy艂ka.

Uwi臋zionego da si臋 uwolni膰 i wyp艂aci膰 godziwe zado艣膰uczynienie+odszkodowanie. Zabitego nie da si臋 wskrzesi膰.

p. m.

Data: 2010-10-25 11:35:58
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:4cc53923$0$27044$65785112@news.neostrada.pl...

Tylko tych cz臋艣ci kt贸rych nie da si臋 cho膰by cz臋艣ciowo "odkr臋ci膰" kiedy oka偶e si臋 偶e pomy艂ka.

no wiec wlasnie, niczego w systemie karnym nie dasz rady cofnac

Uwi臋zionego da si臋 uwolni膰 i wyp艂aci膰 godziwe zado艣膰uczynienie+odszkodowanie. Zabitego nie da si臋 wskrzesi膰.

godziwe?
to znaczy jakie, czasu nie cofniesz, jak zamierzasz zrekompensowac czlowiekowi lata spedzone w pierdlu, utrate rodziny, nieobecnosc podczas wychowania i dorastania dzieci itd?
ile to bedzie godziwe, 1000 miesiecznie czy 1000000 miesiecznie?
i kto bedzie ustala ta godziwosc, ci co obecnie, co twierdza, ze nie moga zasadzac wyszych odszkodowan, bo do tej pory sie to u nas niepraktykowalo?

Data: 2010-10-22 09:15:37
Autor: Adam K艂obukowski
On 22.10.2010 08:24, szerszen wrote:

[...]

Praca wi臋藕ni贸w jest nieop艂acalna, bo trzeba ich przy tym pilnowa膰, wozi膰
itp. Ponadto nikt zmuszany do pracy nie b臋dzie pracowa艂 tak wydajnie jak
niezmuszany, przez to cokolwiek co mogliby zrobi膰 wi臋藕niowie, szybciej
taniej i lepiej zrobi膮 normalnie zatrudnieni ludzie.

Adam K艂obukowski

Data: 2010-10-22 09:33:57
Autor: Micha艂 Gut
[...]

oczywiscie ze nie zarobia na tym kokos贸w
ale zwroci sie czesc kosztow utrzymania a praca - jak wiadomo - uszlachetnia. wieksze ma szanse imho na resocjalizacje (a poniekad po to siedzi dany czlowiek w pierdlu) jak bedzie pracowal a nie op...艂 si臋 ca艂ymi dniami.

Data: 2010-10-22 11:29:01
Autor: Adam K艂obukowski
On 22.10.2010 09:33, Micha艂 Gut wrote:
[...]

Praca dobrowolna, owszem uszlachetnia. Praca przymusowa upadla.

Adam K艂obukowski

Data: 2010-10-22 21:50:06
Autor: Alek
[...]

Wi臋藕niowie chc膮 pracowa膰, to przywilej dla wybranych. Tyle 偶e nie da sie tego zrobi膰 tak 偶eby by艂o op艂acalne i obroni艂o sie na rynku. To ma racj臋 bytu tylko w specyficznych i niewielkich niszach rynku.

Data: 2010-10-25 08:37:31
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "Adam K艂obukowski" <adam@klobukowski.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i9rlgt$c63$1@node1.news.atman.pl...

Praca przymusowa upadla.

a co to za argument?
oni siedza w pierdlu, a nie sa na wczasach

Data: 2010-10-25 12:08:38
Autor: SQLwiel
szerszen pisze:

[...]

Wiesz... znam takich (m贸g艂bym poda膰 imi臋, nazwisko i adres, bo i owszem
- nawet posiada taki gospodarstwo rolne), kt贸rzy na zim臋 ch臋tnie id膮 do
pierdla na p贸艂 roku. Dla nich czysta oszcz臋dno艣膰. A co gorsza "on si臋
wi臋zienia nie boi, bo mu tam by艂o dobrze".

Tylko roboty przymusowe.
Wi臋zie艅 ma zarobi膰 na sw贸j czynsz, wikt i rumserwis.
Ew. do wyboru mo偶e mie膰 opcjonalnie sprzeda偶 narz膮d贸w.

--

Dzi臋kuj臋.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-25 19:45:45
Autor: Alek
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
U偶ytkownik "SQLwiel" <null@onet.pl> napisa艂

Tylko roboty przymusowe.
Wi臋zie艅 ma zarobi膰 na sw贸j czynsz, wikt i rumserwis.
Ew. do wyboru mo偶e mie膰 opcjonalnie sprzeda偶 narz膮d贸w.

Wiele sobie nie obiecuj, m贸zg贸w si臋 nie przeszczepia.

Data: 2010-10-25 12:46:42
Autor: Adam K艂obukowski
On 25.10.2010 08:37, szerszen wrote:

[...]

Bo widzisz, ludzie nie staj膮 si臋 lepsi pod wp艂ywem upadlania, a chyba o
to w tym chodzi.

Adam K艂obukowski

Data: 2010-10-26 08:52:25
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
U偶ytkownik "Adam K艂obukowski" <adam@klobukowski.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:ia3n6i$tkc$1@node1.news.atman.pl...

Bo widzisz, ludzie nie staj膮 si臋 lepsi pod wp艂ywem upadlania, a chyba o
to w tym chodzi.

w karze chodzi o wiele rzeczy, skoro resocjalizacja w wiezieniu to mit, to wiezienie powinno ich tak upodlic, aby nawet nie mysleli o powrocie do niego, jak marchewka nie dziala, to trzeba znalezc solidny kij

Data: 2010-10-27 10:09:26
Autor: Maddy
W dniu 26-10-2010 08:52, szerszen pisze:
[...]

Wieki do艣wiadcze艅 z upadlaj膮cymi wi臋zieniami (cieple cele z oknami i trzy posi艂ki dziennie dla wi臋藕nia to jest stosunkowo nowy wynalazek) jako艣 dziwnie przecz膮 Twoim teoriom.

Takie rozwi膮zania jak Twoje proponuj膮 ludzie, kt贸rych wiedza historyczna ogranicza si臋 do wykutych w szkole dat bitew, paru nazwisk i og贸lnej wiedzy o przebiegu II wojny 艣wiatowej.

--
*** Stosujesz sie do powy偶szych teorii na w艂asn膮 odpowiedzialno艣膰 ***

Magdalena "Maddy" Wo艂oszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-10-27 10:13:49
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
U偶ytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:4cc7de36$0$22814$65785112@news.neostrada.pl...

Takie rozwi膮zania jak Twoje proponuj膮 ludzie, kt贸rych wiedza historyczna ogranicza si臋 do wykutych w szkole dat bitew, paru nazwisk i og贸lnej wiedzy o przebiegu II wojny 艣wiatowej.

zbyt daleko posunieta nadinterpretacja, moje rozwiazania sprowadzaja sie do tego, ze ci ktorzy tam sa, sa tam na wlasne rzyczenie i swiadomie zrezygnowali z praw, jake przysluguja ludziom poza kratami

Data: 2010-10-27 10:35:17
Autor: Maddy
W dniu 27-10-2010 10:13, szerszen pisze:
[...]

Ty czasem wychodzisz na ulic臋, stykasz si臋 z realnym 艣wiatem?

Data: 2010-10-27 10:53:45
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:4cc7e446$0$21008$65785112@news.neostrada.pl...

Ty czasem wychodzisz na ulic臋, stykasz si臋 z realnym 艣wiatem?

codziennie i jakos poza drobnymi wykroczeniami drogowymi nie udalo mi sie nikogo okras, zabic, zgwalcic itd, dziwne prawda

Data: 2010-10-27 11:44:53
Autor: Maddy
W dniu 27-10-2010 10:53, szerszen pisze:

[...]

Nie za bardzo rozumiesz 艣wiat dooko艂a, prawda?

Data: 2010-10-27 13:41:14
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
U偶ytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:4cc7f495$0$22801$65785112@news.neostrada.pl...

Nie za bardzo rozumiesz 艣wiat dooko艂a, prawda?

malo ze rozumiem, to jeszcze mam swoj na niego poglad, a to ze niezgodny z twoim, no coz, trudno sie mowi

Data: 2010-10-22 10:51:08
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "Adam K艂obukowski" <adam@klobukowski.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i9rdmp$afu$1@node1.news.atman.pl...

Praca wi臋藕ni贸w jest nieop艂acalna, bo trzeba ich przy tym pilnowa膰, wozi膰
itp.

wiesz to wszystko kwestia odpowiedniej motywacji, pozatym mi chodzi bardziej o prace sama w sobie, o to aby cos robili zamiast siedziec bezproduktywnie na dupie, jak dla mnie to moga im nawet kierat zafundowac i produkowac energie elektryczna, albo zborze mielic na make

Data: 2010-10-22 11:02:34
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 10:51, szerszen pisze:

[...]

To ju偶 s膮 argumenty poni偶ej pewnego poziomu, godne niewykszta艂conego z 艂awki pod sklepem. Mo偶e jednak zacznij od lektury konwencji, o kt贸rych kto艣 pisa艂 w tym w膮tku, albo nawet cho膰by samej konstytucji.

Data: 2010-10-22 12:16:43
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i9rjvd$dri$3@news.onet.pl...

To ju偶 s膮 argumenty poni偶ej pewnego poziomu, godne niewykszta艂conego z 艂awki pod sklepem. Mo偶e jednak zacznij od lektury konwencji, o kt贸rych kto艣 pisa艂 w tym w膮tku, albo nawet cho膰by samej konstytucji.

to juz jest zupelnei inna kwestia, jak dla mnie, ktos kto swiadomie wylamuje sie poza nawias spoleczenstwa, rowniez swiadomie rezygnuje z przywilejow jakie te spoleczenstwo mu gwarantuje, dla mnie czlowiek czlowiekowi nie jest rowny, zycie jednego, nie jest rowne zyciu drugiego itd

mozesz uwazac, ze to poglady niewyksztalconego z lawki pod sklepem, ale dla mnie oni swiadomie z rezygnowali z praw, wiec nie powinny uch zadne konwencje czy konstytucje dotyczyc, bo po prostu ich nie chca

dokonuja przestepstw i wtedy jakos konstytucja ich nie interesuje, za to zaczyna ich interesowac jak zostana zlapani i osadzeni, takze kilkugodzinne chodzenie w kieraci by im nie zaszkodzilo

Data: 2010-10-22 13:59:28
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 12:16, szerszen pisze:

[...]

Ale偶 oczywi艣cie, ze nie ma mowy o r贸wno艣ci.

mozesz uwazac, ze to poglady niewyksztalconego z lawki pod sklepem, ale
dla mnie oni swiadomie z rezygnowali z praw, wiec nie powinny uch zadne
konwencje czy konstytucje dotyczyc, bo po prostu ich nie chca

OK, ale to my, cywilizowane spo艂ecze艅stwa uchwalili艣my te prawa, kt贸re m.in. z wielu uzasadnionych historycznie wzgl臋d贸w chroni膮 ka偶dego. Je艣li nie chcemy by膰 r贸wni tym, kt贸rzy w wiezieniach siedz膮 za z艂amanie prawa, nie mo偶emy prawa 艂ama膰.

dokonuja przestepstw i wtedy jakos konstytucja ich nie interesuje, za to
zaczyna ich interesowac jak zostana zlapani i osadzeni, takze
kilkugodzinne chodzenie w kieraci by im nie zaszkodzilo

Moze by i nie zaszkodzi艂o, ale nie o to chodzi.
ATSD - co zrobisz jak nie b臋d膮 chcieli chodzi膰? Nie dasz im je艣膰, czy ka偶esz bato偶y膰?

Data: 2010-10-22 14:38:46
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i9rub4$d87$1@news.onet.pl...

Ale偶 oczywi艣cie, ze nie ma mowy o r贸wno艣ci.

ciesze sie ze sie zgadzamy, bo przyda sie dalej

[...]

ale kto mowi o lamaniu prawa???

mowimy o jego "stopniowaniu" czy tez zroznicowaniu

inne prawo dla ludzi przestrzegajacych prawa, inne dla ludzi swiadomie czy w recz z premedytacja je lamiacych, proste i nieskomplikowane

sam jak pisales wyzej, nie mam mowy o rownosci

Moze by i nie zaszkodzi艂o, ale nie o to chodzi.

jak komu ;)

ATSD - co zrobisz jak nie b臋d膮 chcieli chodzi膰? Nie dasz im je艣膰, czy ka偶esz bato偶y膰?

dostana zryc byle co i w ilosci pozwalajacej utrzymac funkcje zyciowe, dostana nieogrzewana cele, bede mieli tylko zimna wode itd, wiele osob przestrzegajacych prawa ma podobne warunki i musi tak zyc, wiec i oni moga

Data: 2010-10-22 15:22:17
Autor: Roman Rumpel
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
W dniu 2010-10-22 14:38, szerszen pisze:

ale kto mowi o lamaniu prawa???

Ty, bo konsekwencj膮 Twojego pogl膮dy by艂oby z艂amanie przez w艂adze RP wia偶膮cego RP prawa, w tym praw cz艂owieka

mowimy o jego "stopniowaniu" czy tez zroznicowaniu

inne prawo dla ludzi przestrzegajacych prawa, inne dla ludzi swiadomie
czy w recz z premedytacja je lamiacych, proste i nieskomplikowane

Proste jest jednakowe prawo dla wszystkich. Je偶eli prawo "stopniowane" jest dla Ciebie mniej skomplikowane ni偶 prawo niestopniowane, to mamy inny uzus semiotyczny :)

[...]

No to we藕 przeczytaj na pocz膮tek art 3 i 4 EKPCz

  wiele osob
przestrzegajacych prawa ma podobne warunki i musi tak zyc, wiec i oni moga

I niestety tu jest r贸偶nica. Ci na wolno艣ci mog膮 i艣膰 gdzie i kiedy chc膮, mog膮 wybiera膰 co i gdzie jedz膮, mog膮 podejmowa膰 prac臋, chodzi膰 na spacery itd. Ci w wi臋zieniach nie mog膮.

Zaniedbania redystrybucji d贸br nie uzasadniaj膮 tego, by dowala膰 osadzonym.

\Zreszt膮 temat nie jest na te grup臋, bo tu za du偶o zacietrzewienia ideologicznego od razu si臋 wkradnie, a to s膮 powa偶ne sprawy.

Data: 2010-10-22 15:49:36
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i9s36d$rdg$1@news.onet.pl...

Ty, bo konsekwencj膮 Twojego pogl膮dy by艂oby z艂amanie przez w艂adze RP wia偶膮cego RP prawa, w tym praw cz艂owieka

niestety tak to wyglada na chwile obecna

Proste jest jednakowe prawo dla wszystkich. Je偶eli prawo "stopniowane" jest dla Ciebie mniej skomplikowane ni偶 prawo niestopniowane, to mamy inny uzus semiotyczny :)

najwyrazniej tak ;)

No to we藕 przeczytaj na pocz膮tek art 3 i 4 EKPCz

chyba juz sie jasno wyrazilem, ze sie z tym nie zgadzam ;)

I niestety tu jest r贸偶nica. Ci na wolno艣ci mog膮 i艣膰 gdzie i kiedy chc膮, mog膮 wybiera膰 co i gdzie jedz膮, mog膮 podejmowa膰 prac臋, chodzi膰 na spacery itd. Ci w wi臋zieniach nie mog膮.

ale to jest ich problem, gdyby zyli zgodnie z prawem, tez mogliby chodzic gdzie by chcieli, chyba caly czas zapominasz, ze to ze sie znalezli za kratami, to w wiekszosci przypadkow, byl ich swiadomy wybor

Zaniedbania redystrybucji d贸br nie uzasadniaj膮 tego, by dowala膰 osadzonym.

ale co dowalac, po prostu nie dawac za darmo, jak sobie zapracuja, beda mieli lepiej

Data: 2010-10-22 11:36:44
Autor: krys
Adam K硂bukowski wrote:

[...]

Praca wi昙ni體 jest nieop砤calna, bo trzeba ich przy tym pilnowa, wozi
itp. Ponadto nikt zmuszany do pracy nie b阣zie pracowa tak wydajnie jak
niezmuszany, przez to cokolwiek co mogliby zrobi wi昙niowie, szybciej
taniej i lepiej zrobi normalnie zatrudnieni ludzie.

No, ale jak dostan czarny chleb i czarn kaw plus wyrko jako standard do odsiadki, to mo縠 b阣zie si im op砤ca硂 i舵 do pracy za dodatkowy koc, mase砶o do chleba i cukier do kawy? W ko馽u wi陑ienie powinno odstrasza, a nie konkurowa z kurortem, nie? Mi tam si pomys szerszenia podoba:-)
J.

Data: 2010-10-22 11:53:23
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 11:36, krys pisze:

[...]

Ale oni mniej wi阠ej tak maja. O tyle lepiej, ze wy縴wienie bardziej wymy秎nie skomplikowane, ale za 4.50 na ch硂pa na dzie nie poszalejesz tak, czy inaczej. A o konkurencji z kurortem, to ju tylko kto ca砶iem nie秝iadomy rzeczywistosci moze pisa.

Co nie oznacza, 縠 niekt髍zy z nich nie maj lepiej w wi陑ieniu, ni na wolno禼i, zw砤szcza Ci, kt髍zy s bezdomni.

--
Jak kogo pozywasz, to oskar縪ny nie sk砤da odpowiedzi na wniosek,
tylko przedstawia apelacj. Apelacja musi by wniesiona przez

Data: 2010-10-22 09:33:04
Autor: Alek
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
U偶ytkownik "Micha艂 Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisa艂

prawda jest taka ze dieta dziecka w domu dziecka jest DUZO NIZSZA niz dieta wi臋藕nia. To paranoja.

A konkretnie ile wynosi jedna i druga?

IMO wykorzystywanie wi臋藕ni贸w do prac przymusowych korzystnych spo艂ecznie (ale tak偶e komercyjnych, cho膰 to rodzi ryzyko korupcji, dla pozyskania finansowania dla zak艂ad贸w karnych) b臋dzie du偶o efektywniejsze.

Populistyczne brednie. Po pierwsze z niewolnika nie ma pracownika. Po drugie wi臋藕niowie zwykle maj膮 marne kwalifikacje. Ponadto organizuj膮c prac臋 ca艂y czas trzeba miec na wzgl臋dzie kwestie bezpiecze艅stwa itp. W efekcie jest to du偶o ambarasu i marny efekt ekonomiczny. Praca wi臋藕ni贸w ewentualnie ma warto艣膰 dla nich samych, ale raczej nie jako biznes dla ZK i jego klient贸w z zewn膮trz.

Ile偶 to miejsc mo偶na by uporz膮dkowa膰 z tak膮 ilo艣ci膮 si艂y fizycznej. Zarobili by z nawi膮zk膮 na pilnuj膮cych ich stra偶nik贸w.

Koszt pracy wi臋藕nia wcale nie jest niski. Nawet najprostsze prace fizyczne lepiej i taniej mo偶na wykona膰 wolnymi lud藕mi.

Zrobi膰 solidny nadz贸r i b臋dzie dobrze!

Za darmo?

Data: 2010-10-22 15:31:47
Autor: Micha艂 Gut
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
prawda jest taka ze dieta dziecka w domu dziecka jest DUZO NIZSZA niz dieta wi臋藕nia. To paranoja.

A konkretnie ile wynosi jedna i druga?

w jednymz postow przytoczylem linka.

[...]

populistyczne a i owszem

[...]

ale mozna wiezniow wykorzystac do tego celu.
zarcie, schronienie, cieplo i straznikow i tak sie juz oplaca. Trzeba by bylo jedynie zatrudnic wiecej straznikow z wyposazeniem i tyle. Nie chodzi mi o zrobienie z zk preznych firm. niech one nie przynosza zysku - z pewnoscia natpomiast pomniejsza koszt utrzymania wieznia. Jako nagrode moglby on otrzymywac symboliczna kwote w gotowce ktora moglby wykorzystac w kantynie.

Zrobi膰 solidny nadz贸r i b臋dzie dobrze!

Za darmo?

nie - zarobili by na to swoja praca

Data: 2010-10-22 22:02:32
Autor: Alek
[...]

Bezwarto艣ciowego. Nawet je艣li dane s膮 prawdziwe (sorry, ale artykulik na jakim艣 portalu to nie jest rzetelne 藕r贸d艂o) to zestawianie kosztu utrzymania wi臋藕nia ze stawk膮 偶ywieniow膮 dziecka nie ma sensu.

[...]

I m.in. te koszty k艂ad膮 ca艂膮 ide臋.

Data: 2010-10-22 14:58:13
Autor: Arturro
Rak tocz眂y wymiar sprawiedliwo禼i - co o tym s眃zicie?

U縴tkownik "Micha Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisa w wiadomo禼i news:i9r8hq$fh1$1portraits.wsisiz.edu.pl...
wykorzystywanie wi昙ni體 do prac przymusowych korzystnych spo砮cznie (ale tak縠 komercyjnych, cho to rodzi ryzyko korupcji, dla pozyskania finansowania dla zak砤d體 karnych) b阣zie du縪 efektywniejsze. Ile to miejsc mo縩a by uporz眃kowa z tak ilo禼i si硑 fizycznej. Zarobili by z nawi眤k na pilnuj眂ych ich stra縩ik體.
Zrobi solidny nadz髍 i b阣zie dobrze!

Nie do ko馽a sie zgodz. Owszem by硂 by fajnie gdyby wszyscy wi昙niowie pracowali ale...
rodzi to problem konkurencyjno禼i. Praca wi昙nia poza ZK jest kosztowna ze wzgl阣u na konieczno舵 jego pilnowania przez stra縩ik體 czyli w warunkach wolnego rynku przegrywaj na stracie z firmami prywatnymi. Nie mamy niestety Syberii sk眃 ucieczka jest utrudniona. Z drugiej strony, gdyby ich praca by砤 by dotowana wykosili by konkurencj i podnios硂 by si larum.
Nie wiem na jakich zasadach ale cz甓 wi昙ni體 pracuje odbywaj眂 wyrok. Firma w kt髍ej pracuj zamawia specjalistyczne wyroby ze sk髍y wytwarzane przez wi昙ni體, nie wiem jednak na jakich warunkach i kt髍zy s zatrudniani.

--
Arturro

Data: 2010-10-22 15:34:25
Autor: Micha Gut
Rak tocz眂y wymiar sprawiedliwo禼i - co o tym s眃zicie?
Nie do ko馽a sie zgodz. Owszem by硂 by fajnie gdyby wszyscy wi昙niowie pracowali ale...
rodzi to problem konkurencyjno禼i. Praca wi昙nia poza ZK jest kosztowna ze

nikt nie powiedzial ze to bedzie banalne do wprowadzenia. trzebaby bylo po prostu posiedziec nad takim prjektemustawy, ustalic mechanizmy itd. To z cala pewnoscia da sie wymyslec.

Data: 2010-10-22 08:29:23
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i9r3mj$8fq$1@news.onet.pl...

troche prawdy w tym jest, zostal zlapany na goracym uczynku, nalezy teraz stwierdzic jedynie dwie rzeczy, poczytalnosc i to czy to byla samowolka, jesli swir, to do wariatkowa, na oddzial zamkniety, jesli robota na zlecenie, ustalic zleceniodawcow, a jemu tylko przyklepac dozywocie albo czape i fajrant

Data: 2010-10-22 08:51:51
Autor: Micha艂 Gut
[...]

polowa postu ok zakonczenie tragiczne:)
musi byc stopniowanie:)

za nieumyslne spowodowanie wypadku ze skutkiem smiertelnym tez czapa?

Data: 2010-10-22 09:10:39
Autor: szerszen
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?

U偶ytkownik "Micha艂 Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i9rc9v$g06$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

polowa postu ok zakonczenie tragiczne:)

nie, po prostu ja pisze o konkretnym tym przypadku, tutaj jest dzialanie z premedytacja, nie rozwazam innych przypadkow

Data: 2010-10-22 08:44:45
Autor: Roman Rumpel
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
W dniu 2010-10-22 06:24, Liwiusz pisze:

C贸偶 - dlatego w艂a艣nie JKM nigdy nie zdob臋dzie 偶adnej licz膮cej si臋 liczby g艂os贸w. Ciekaw jestem, jak kraj on uwa偶a za normalny. Bo w tym modelu, to chyba tylko Czerwoni Khmerzy si臋 艂api膮, a i to mam w膮tpliwo艣ci.
Ciekawe jest te偶 dodawanie 艣p. przy nazwisku mordercy. Czy napisa艂by 艣p. Kuba Rozpruwacz?

Reszt臋 bzdur mo偶na pomin膮膰, bo to felietonista, choc mo偶na by si臋 pastwi膰 nad prawie ka偶dym s艂owem. Ot napisa艂 szybciej, ni偶 pomy艣la艂.

Data: 2010-10-22 15:23:20
Autor: Icek
[...]

Rak zjadaj膮cy polski wymiar niesprawiedliwo艣ci ma ju偶 przerzuty. Potrzebna
jest konsekwentna praca u podstaw aby:

1. wyeliminowac s艂abe jednostki z grona s臋dziowskiego

2. przyk艂adnie kara膰 wszystkich sedziow, prokuratorow, policjantow ktorzy
艂ami膮 prawo (przyk艂膮dowo kara kodeksowa x 2 + brak mo偶liwo艣ci zawieszenia
je偶eli zajmowa艂 stanowisko i pope艂ni艂 przest臋pstwo)

3. Sprawdzac jako艣膰 pracy s臋dzi贸w poprzez cho膰by statystyczn膮 kontrol臋
ilo艣ci apelacji

4. zmienia膰 powoli ale systematycznie bzdurne przepisy

Icek

Data: 2010-10-22 15:25:59
Autor: Adam K艂obukowski
On 22.10.2010 15:23, Icek wrote:
[...]

S艂abe? T znaczy wydaj膮ce wyroki kt贸re Ci si臋 nie podobaj膮? S臋dzia nie
jest od tego aby kogokolwiek zadowoli膰 tylko wyda膰 wyrok w ramach
obowi膮zuj膮cego prawa.

2. przyk艂adnie kara膰 wszystkich sedziow, prokuratorow, policjantow ktorzy
艂ami膮 prawo (przyk艂膮dowo kara kodeksowa x 2 + brak mo偶liwo艣ci zawieszenia
je偶eli zajmowa艂 stanowisko i pope艂ni艂 przest臋pstwo)

Ju偶 s膮 karani, wyrzuceniem z zawodu.

3. Sprawdzac jako艣膰 pracy s臋dzi贸w poprzez cho膰by statystyczn膮 kontrol臋
ilo艣ci apelacji

Miara jako艣ci zupe艂nie nietrafiona - wniesienie apelacji jest niezale偶ne
od wyroku.

4. zmienia膰 powoli ale systematycznie bzdurne przepisy

A to i owszem.

Adam K艂obukowski

Data: 2010-10-22 21:08:50
Autor: Johnson
Rak tocz眂y wymiar sprawiedliwo禼i - co o tym s眃zicie?
Adam K硂bukowski pisze:

1. wyeliminowac s砤be jednostki z grona s阣ziowskiego

S砤be? T znaczy wydaj眂e wyroki kt髍e Ci si nie podobaj? S阣zia nie
jest od tego aby kogokolwiek zadowoli tylko wyda wyrok w ramach
obowi眤uj眂ego prawa.

Tzn. zapewne wyroki niezgodne z wol ludu.

3. Sprawdzac jako舵 pracy s阣zi體 poprzez cho鎎y statystyczn kontrol
ilo禼i apelacji

Miara jako禼i zupe硁ie nietrafiona - wniesienie apelacji jest niezale縩e
od wyroku.

Je縠li wyroki b阣 zgodne z wola ludu to nie b阣zie apelacji.

--
@2010 Johnson
Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

Data: 2010-10-22 16:46:45
Autor: Kr贸l Dopalaczy
[...]

debil (autor tekstu)chcial tworzyc getta dla osob chorych na aids

--
http://nowedopalacze.eu/

Data: 2010-10-22 22:28:29
Autor: Jacek_P
Kr贸l Dopalaczy napisal:
debil (autor tekstu)chcial tworzyc getta dla osob chorych na aids

Powiedz to kobietom, kt贸re zarazi艂 NIEIZOLOWANY, ale zara偶ony os艂awiony Kameru艅czyk.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-23 02:58:06
Autor: animka
W dniu 2010-10-23 00:28, Jacek_P pisze:
Kr贸l Dopalaczy napisal:
debil (autor tekstu)chcial tworzyc getta dla osob chorych na aids

Powiedz to kobietom, kt贸re zarazi艂 NIEIZOLOWANY, ale zara偶ony
os艂awiony Kameru艅czyk.

Mog艂y si臋 prostytutki nie gzi膰 z czarnuchem. Pewnie du偶o forsy im naobiecywa艂.

--
animka

Data: 2010-10-23 11:18:17
Autor: Kr贸l Dopalaczy
Kr贸l Dopalaczy napisal:
debil (autor tekstu)chcial tworzyc getta dla osob chorych na aids

Powiedz to kobietom, kt贸re zarazi艂 NIEIZOLOWANY, ale zara偶ony
os艂awiony Kameru艅czyk.

powiedz to swojemu dziecku czy zonie jak sie zarazi

--
http://nowedopalacze.eu/

Data: 2010-10-23 12:43:37
Autor: PlaMa
Liwiusz pisze:

[...]

.... zdefiniuj normalny kraj? Chiny ludowe?

Zreszt膮 id膮c tym tokiem my艣lenia to po co przes艂uchanie i rozprawa? Po co w艂膮cza膰 do dzia艂ania i op艂aca膰 policjant贸w, prokurator贸w i s臋dziego? Zastrzeli膰 od razu...

Data: 2010-10-23 12:50:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-23 12:43, PlaMa pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   Dlaczego zak艂adasz, 偶e przes艂uchanie i rozprawa nie mog膮 si臋 odby膰 w 2 dni?

--
Liwiusz

Data: 2010-10-23 21:12:16
Autor: PlaMa
Liwiusz pisze:

  Dlaczego zak艂adasz, 偶e przes艂uchanie i rozprawa nie mog膮 si臋 odby膰 w 2 dni?

Naprawd臋 skaza艂by艣 kogo艣 na 艣mier膰 w wyniku czynno艣ci 艣ledczych, zbierania dowod贸w, ustalania poczytalno艣ci i motyw贸w oraz rozprawy, kt贸re w ca艂o艣ci trwa艂y 2 dni?!

Pot臋piam sprawy tocz膮ce si臋 latami  ale z tego co wyczyta艂em o jako艣ci dzia艂ania s膮d贸w 24 godzinnych to ba艂bym si臋 takich 2dniowych wyrok贸w... bardzo...

Data: 2010-10-23 12:54:58
Autor: SQLwiel
Liwiusz pisze:

[...]

W sytuacji z 艁odzi? - Oczywi艣cie!
Gdyby normalni ludzie mieli dost臋p do broni, to zanim R.C. poder偶n膮艂by gard艂o temu drugiemu, to ju偶 by le偶a艂 z kulk膮 w g艂owie, a jego zab贸jca by艂by bohaterem i to z nim przeprowadzano by wywiady.

--
Dzi臋kuj臋.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-23 21:09:18
Autor: PlaMa
SQLwiel pisze:

[...]

Gdyby normalni ludzie mieli dost臋p do broni to prawdopodobnie RC wpad艂by tam z kumplem ew. dwoma i wystrzela艂a wszystkich, ewentualnie zacze艂a by si臋 strzelanina w wyniku kt贸ej zgin臋艂oby kliku przechodni贸w... Bo偶e bro艅 ten kraj przed powszechnym dost臋pem do broni.

Nie rozumiem troch臋 tego zamieszania wok贸艂 tego morderstwa. To jedyne morderstwo jakie zdarzy艂o si臋 w tym roku? Niby nowo艣ci膮 jest podekst polityczny, z drugiej strony go艣膰 nie dzia艂a艂 raczej na zlecenie ani ni by艂 cz艂onkiem konkurencyjnej partii... ot brutalne morderstwo. Sk膮d to oburzenie w ca艂ym kraju? Do zastrzelono PiSowca i Jarek znowu robi wok贸艂 tego komedi臋?

Data: 2010-10-27 11:24:58
Autor: Micha艂 Gut
Rak tocz膮cy wymiar sprawiedliwo艣ci - co o tym s膮dzicie?
si臋 strzelanina w wyniku kt贸ej zgin臋艂oby kliku przechodni贸w... Bo偶e bro艅 ten kraj przed powszechnym dost臋pem do broni.

niestety zgodze sie (choc mialem inne zdanie kiedys). jak w ciagu swojego zycia zaczalem dostrzegac jacy ludzie potencjalnie mogliby miec dostep do broni.... strach sie bac.
Mysle ze selektywny dost臋p do broni - dla osob ktore jej naprawd臋 potrzebuj膮 - jest dobry.
A ew ustawa jaka jest ostatnio proponowana...od 21 lat... od 31 to ok....
Zamiast dost臋pu do broni - zwiekszenie uprawnien obrony koniecznej. Nadal kazdy sie boi bronic zeby przypadkiem nie zrobic za duzej krzywdy albo co gorsza trwale okaleczyc... jeszcze napastnikowi zafundowac dozywotnia rente.

sir

Data: 2010-10-27 12:09:34
Autor: SQLwiel
Micha艂 Gut pisze:
[...]

Po cz臋艣ci si臋 zgodz臋, po cz臋艣ci nie.

Bandyci dost臋p do broni b臋d膮 mieli zawsze.
Ograniczanie "normalnym ludziom" dost臋pu do broni, to wydanie ich
bezbronnymi na pastw臋 bandyt贸w.
Pomys艂y SLD o likwidacji dost臋pu do broni, to powr贸t do komuny. W艂adza
zaczyna ba膰 si臋 spo艂ecze艅stwa, bo wie ile nazbrodniczy艂a.

[...]

Nie "zamiast". Obok.
Prawo ma by膰 bezwzgl臋dnie egzekwowane. Cz艂owiek ma by膰 wolny i
odpowiada膰 za swoje czyny. Za nadu偶ycie broni - jak za
zab贸jstwo/okaleczenie.

Nadal kazdy sie boi bronic zeby przypadkiem nie zrobic za duzej krzywdy
albo co gorsza trwale okaleczyc... jeszcze napastnikowi zafundowac
dozywotnia rente.

Przypadek sprzed paru dni, z Katowic:
Znajoma zosta艂a napadni臋ta i okradziona. Po opisie sprawcy policja
przywioz艂a znanego im podejrzanego, "zawodowego bandyt臋". Ona go
rozpozna艂a. Nic z tego, bo nie znaleziono u niego fant贸w. (To wi臋ksza,
znana policji banda).
Znajoma pyta "To dlaczego kto艣 tam nie p贸jdzie i nie sprowokuje napadu,
a wy ich nie zgarniecie?"
- A kto ma p贸j艣膰?
- No to ja p贸jd臋! (ta znajoma)
- Nie, tak nie wolno.

Mamy pa艅stwo s艂u偶膮ce bandytom.

Poprawka: Nie, nie mamy pa艅stwa. Mamy band臋 z艂odziei na wysokich sto艂kach.

... gdybym m贸g艂 kupi膰 granat, to wsadzi艂bym do torby od laptopa,
opakowa艂 kilogramem gwo藕dzi, a zawleczk臋 przywi膮za艂 偶y艂k膮 do nadgarstka

--

Dzi臋kuj臋.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-27 12:27:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-27 12:09, SQLwiel pisze:

Bandyci dost臋p do broni b臋d膮 mieli zawsze.

   Warto przeczyta膰 wpis na blogu Olgierda

http://olgierd.bblog.pl/wpis,obluda;pana;napieralskiego,46359.html

w szczeg贸lno艣ci:

"we藕cie pod uwag臋, 偶e zar贸wno w Polsce, i nawet w os艂awionych Stanach niezmiernie rzadko u偶ywa si臋 legalnie posiadanej broni do pope艂nienia przest臋pstw: "na 812 przest臋pstw og贸艂em pope艂nionych przy u偶yciu broni palnej w 1993 r. jedynie w 19 przypadkach sprawca posiada艂 bro艅 na podstawie pozwolenia")."

--
Liwiusz

Data: 2010-10-27 12:36:39
Autor: Maddy
W dniu 27-10-2010 12:09, SQLwiel pisze:
Micha艂 Gut pisze:
[...]

Nie bandyta = normalny cz艂owiek?

Znam paru nie bandyt贸w, tzw. porz膮dnych obywateli, kt贸rym ba艂abym si臋 da膰 do reki proc臋.
Np. takiemu kt贸ry "szkoli" swojego psa kopniakami. Zreszt膮 kiedy艣 wychowywa艂 tak swoje dzieci. Ale to akurat nikogo nie rusza, mo偶na mu da膰 spluw臋, bo "nie bandyta" a smarkaczom pewnie si臋 nale偶a艂o.

Albo niewinne wygl膮daj膮cy rowerzysta, kt贸ry prawie wjecha艂 mi pod ko艂a prosto z chodnika. Kiedy na niego zatr膮bi艂am, zszed艂 z roweru i z ca艂ym rozmachem uderzy w szyb臋 po mojej stronie. Wygl膮da艂 na studenta, nawet mia艂 okulary.
I nic nie zrobi艂 szybie bo nie mia艂 do艣膰 masy. Ale tylko mu spluw臋 da膰 o 艂apki...

Pomys艂y SLD o likwidacji dost臋pu do broni, to powr贸t do komuny. W艂adza
zaczyna ba膰 si臋 spo艂ecze艅stwa, bo wie ile nazbrodniczy艂a.

Zak艂adaj膮c, 偶e 偶yjemy w Twoim r贸wnoleg艂ym 艣wiecie, gdzie ludzie chc膮 mie膰 bro艅, 偶eby strzela膰 do polityk贸w, dziwisz si臋 偶e politycy nie chc膮, by do nich strzela膰?

Przypisujesz im niesamowite zdolno艣ci analityczne (艣wiatowy spisek tego wymaga) a odmawiasz prostego instynktu samozachowawczego?

Mamy pa艅stwo s艂u偶膮ce bandytom.

Poprawka: Nie, nie mamy pa艅stwa. Mamy band臋 z艂odziei na wysokich sto艂kach.

Rusz d.. i zr贸b co艣. Masz genialne pomys艂y, charyzm臋, i kup臋 wolnego czasu (s膮dz膮c po aktywno艣ci na listach).
Ludzie za Tob膮 na pewno p贸jda, zdob臋dziecie Belweder i zostaniesz kr贸lem. I od razu wszystkim b臋dzie lepiej.

... gdybym m贸g艂 kupi膰 granat, to wsadzi艂bym do torby od laptopa,
opakowa艂 kilogramem gwo藕dzi, a zawleczk臋 przywi膮za艂 偶y艂k膮 do nadgarstka

I Ty si臋 dziwisz, 偶e nie chc膮 Ci da膰 broni, mimo 偶e "nie bandyta"?

Data: 2010-10-27 13:52:34
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-10-27 12:36, Maddy pisze:

Nie bandyta = normalny cz艂owiek?

Nie.
Normalny cz艂owiek, czyli "przeci臋tny", to w 80% przyg艂up. Spo艂ecze艅stwo sk艂ada si臋 w 80% z mot艂ochu i w 20% z elity. (Liczby z sufitu).

W moim powy偶szym zdaniu "normalny cz艂owiek" => (implikacja, a nie r贸wnowa偶no艣膰) "nie-bandyta".

Znam paru nie bandyt贸w, tzw. porz膮dnych obywateli, kt贸rym ba艂abym si臋
da膰 do reki proc臋.

Owszem. Znam to. Tobie ba艂bym si臋 da膰 jakiekolwiek uprawnienie do decydowania o kimkolwiek z wyj膮tkiem Twoich dzieci. My艣lisz lewicowo, a to jest niebezpieczne dla otoczenia.

Np. takiemu kt贸ry "szkoli" swojego psa kopniakami. Zreszt膮 kiedy艣
wychowywa艂 tak swoje dzieci. Ale to akurat nikogo nie rusza, mo偶na mu
da膰 spluw臋, bo "nie bandyta" a smarkaczom pewnie si臋 nale偶a艂o.

Gdzie widzisz granic臋 swojego uprawnienia do ingerowania w post臋powanie innych? Odpowiedz na to pytanie.
Przypomn臋, 偶e do艣膰 powszechnie uznawan膮 definicj膮 wolno艣ci jest granica krzywdy innych.

Albo niewinne wygl膮daj膮cy rowerzysta, kt贸ry prawie wjecha艂 mi pod ko艂a
prosto z chodnika.

Ty by艣 go kaza艂a zamkn膮膰, czy zastrzeli膰?

[...]

A Tobie, w tej sytuacji?

Powtarzam: pozbawianie ludzi mo偶liwo艣ci dzia艂ania (jakiegokolwiek), to robienie z nich niewolnik贸w, byd艂a. Tobie to odpowiada, wi臋c polecam emigracj臋 na Kub臋, do Korei Pn, ew. do Wenezueli.

Cz艂owiek rozumny ma by膰 wolny i odpowiedzialny. Homo sovieticus chce by膰 byd艂em. Karmionym i trzymanym na postronku.

[...]

Politycy maj膮 si臋 z tym liczy膰. Latarni w kraju jest do艣膰. W latach '90 Polacy wybrali sobie na prezydent贸w i premier贸w ubek贸w i by艂ych aparatczyk贸w PZPR zamiast przystroi膰 nimi latarnie. Teraz mamy efekty.

Gdybym wiedzia艂, 偶e zosta艂o mi p贸艂 roku 偶ycia, to postara艂bym si臋 (skuteczniej, ni偶 Ryszard C.) wyeliminowa膰 paru sqr...n贸w i nie spowiada艂bym si臋 z tego.

... gdybym m贸g艂 kupi膰 granat, to wsadzi艂bym do torby od laptopa,
opakowa艂 kilogramem gwo藕dzi, a zawleczk臋 przywi膮za艂 偶y艂k膮 do nadgarstka

I Ty si臋 dziwisz, 偶e nie chc膮 Ci da膰 broni, mimo 偶e "nie bandyta"?

.... przecie偶 taka "konstrukcja" nikomu nie zagra偶a, dop贸ki mi tego z r臋ki gwa艂tem nie wyrwie.
Poza tym - zadba艂bym, 偶eby nie zostawi膰 odcisk贸w palc贸w.

Kolejny przyk艂ad, zbli偶ony:
Znajomy-znajomego zabezpiecza艂 samoch贸d w prosty spos贸b: na siedzeniu kierowcy pod pokrowcem k艂ad艂 desk臋 z kilkoma stercz膮cymi gwo藕d藕mi. Efekt: p艂aci rent臋 z艂odziejowi.

--
Dzi臋kuj臋.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-25 09:34:10
Autor: Maddy
W dniu 22-10-2010 06:24, Liwiusz pisze:

[...]

Jak to 艂adnie kto艣 uja艂 (chyba Fukuyama, ale g艂owy nie dam) - proste rozwi膮zania ka偶dego problemu maj膮 tylko ludzie prymitywni i dyktatorzy.

JKM nie ma potencja艂u na dyktatora, zreszt膮 tych pierwszych jest przewa偶aj膮ca wi臋kszo艣膰. Dyktatorzy to elita.