Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?

Data: 2010-10-22 07:47:45
Autor: Michał Gut
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
jkm klasycznie juz przegina pale ALE

uproszczenie modelu byloby korzystne. za duza precyzja wydawania wyrokow powoduje wlasnie zaangazowanie pincet chlopa w celu zalatwienia sprawy jednej osoby. za wszystko placimy my wszyscy.

kara smierci choc mysle ze korzystna w pewnym bardzo ograniczonym zakresie (osoby totalnie zdegenerowane, wielokrotni recydywisci za przestepstwa ciezkie) to lepiej jest zamienić ją na dozywocie jak jest teraz połączone z pracami przymusowymi. wiem - zalatuje tu wschodem. prawda jest taka ze dieta dziecka w domu dziecka jest DUZO NIZSZA niz dieta więźnia. To paranoja. IMO wykorzystywanie więźniów do prac przymusowych korzystnych społecznie (ale także komercyjnych, choć to rodzi ryzyko korupcji, dla pozyskania finansowania dla zakładów karnych) będzie dużo efektywniejsze. Ileż to miejsc można by uporządkować z taką ilością siły fizycznej. Zarobili by z nawiązką na pilnujących ich strażników.
Zrobić solidny nadzór i będzie dobrze!

Data: 2010-10-22 00:52:34
Autor: witek
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
On 10/22/2010 12:47 AM, Michał Gut wrote:
pracami przymusowymi
nie da sie
to zaraz bedzie łamanie praw człowieka

Data: 2010-10-22 07:59:02
Autor: Michał Gut

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i9r8mq$pp9$1inews.gazeta.pl...
On 10/22/2010 12:47 AM, Michał Gut wrote:
pracami przymusowymi
nie da sie
to zaraz bedzie łamanie praw człowieka

niestety mam swiadomosc tego ze nagle larum by sie podnioslo ze tak nie mozna, ze wiezniowie to tez ludzie itd
aczkolwiek zaryzykowalbym:) nie wiem czy gdzies nie ma haczyka zabraniajÄ…cego formalnie prac przymusowych (w prawie polskim lub w jakims traktacie miedzynarodowym jaki podpisalismy) ale na miejscu rzadzacych bym sprobowal.

to haslo populistyczne - swietnie podniosloby ich ratingi wsrod bardziej tępej części społeczeństwa, podatnej na tanie populistyczne teksty.

Data: 2010-10-22 08:16:25
Autor: pwz
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
W dniu 2010-10-22 07:59, Michał Gut pisze:
(...)
> nie wiem czy gdzies nie ma haczyka
zabraniajÄ…cego formalnie prac przymusowych (w prawie polskim lub w
jakims traktacie miedzynarodowym jaki podpisalismy)
(...)

Powszechna Deklaracja Praw Człowieka (ONZ), Konwencja o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności (Rada Europy), Karta Praw Podstawowych (UE)...
pwz

Data: 2010-10-22 08:50:09
Autor: Michał Gut
[...]

słowem klops

Data: 2010-10-22 16:07:57
Autor: pwz
W dniu 2010-10-22 08:50, Michał Gut pisze:
[...]

Ano klops. Jeżeli ktokolwiek poważny twierdzi, że wprowadzi/ przywróci/ przegłosuje etc. orzekanie/ wykonywanie kary śmierci (albo np. kastrowanie (nawet chemiczne) itp. historie), czyni to najprawdopodobniej z powodów czysto populistycznych.
pwz

Data: 2010-10-22 08:22:47
Autor: Danusia
Rak tocz±cy wymiar sprawiedliwo¶ci - co o tym s±dzicie?

U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:i9r8mq$pp9$1inews.gazeta.pl...
On 10/22/2010 12:47 AM, Micha³ Gut wrote:
pracami przymusowymi
nie da sie
to zaraz bedzie ³amanie praw cz³owieka

Jest chyba co¶ takiego jak s±dowe pozbawienie praw.

Data: 2010-10-22 08:32:01
Autor: spp
Rak tocz�cy wymiar sprawiedliwo�ci - co o tym s�dzicie?
W dniu 2010-10-22 08:22, Danusia pisze:

pracami przymusowymi
nie da sie
to zaraz bedzie �amanie praw cz�owieka

Jest chyba co� takiego jak s�dowe pozbawienie praw.

Taaak?????

--
spp

Data: 2010-10-22 15:33:54
Autor: Icek
Rak tocz�cy wymiar sprawiedliwo�ci - co o tym s�dzicie?

> Jest chyba co� takiego jak s�dowe pozbawienie praw.

Taaak?????

to byłoby dobre. Sądowe pozbawienie prawa do oddychania ;P

Icek

Data: 2010-10-22 08:24:42
Autor: szerszen

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9r8mq$pp9$1@inews.gazeta.pl...

nie da sie
to zaraz bedzie łamanie praw człowieka

ale mozna zrobic co innego, zapewnic im totalne minimum socjalne, takie jakie mozna osiagnac za najnizsza krajowa, na wszystko powyzej, ksiazki, lepsze jedzenie, tv itd, musza zarobic ciezka praca za niska place, w przypadku lzejszych przestwpest od pracy mozna uzalezniac np skrocenie wyroku czy cos w ten desen, sposoby sie znajda, tylko nikomu sie nie chce

Data: 2010-10-22 08:50:54
Autor: Michał Gut
[...]

jakis pomysl to jest:) ba! nawet bardzo resocjalizujacy imho

Data: 2010-10-22 11:24:22
Autor: mvoicem
(10/22/2010 08:50 AM), Michał Gut wrote:
[...]

Ale to żaden problem. Jak się w więzieniu zapytasz kto chce do roboty to będzie mnóstwo ochotników.

Problemem jest to, że ich praca jest, podobno, o wiele droższa niż praca kogoś "z ulicy" komu trzeba płacić pensję.

p. m.

Data: 2010-10-22 08:57:11
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 08:24, szerszen pisze:

ale mozna zrobic co innego, zapewnic im totalne minimum socjalne, takie
jakie mozna osiagnac za najnizsza krajowa,

MajÄ… mniej, zapewniam CiÄ™. Poszukaj sobie takiego aktu prawnego:

Dz.U.2003.186.1820 Rozporządzenie: Warunki bytowe osób osadzonych w zakładach karnych i aresztach śledczych.Pouczajaca jest zwłaszcza lektura załączników. Tam są wyliczone ilości typu 100 g mydła, jedna tubka kremu do golenia, 200 g proszku do prania na miesiąc.

Stawka dzienna diety podstawowej to 4.50 (to już w innym rozporządzeniu).

Razem spokojnie poniżej minimalnej

na wszystko powyzej, ksiazki,
lepsze jedzenie, tv itd,

Nie am lepszego jedzenia, nie ma bezpłatnych telewizorów. Rodzina im to przynosi, dostają paczki w określonych terminach, albo kupują za własne pieniądze (prawie żaden typowy więzień ich nie ma) w kantynie.

muszÄ… zarobic ciezka praca za niska place,

co do zasady nie ma pracy dla więźniów, a jak któryś ZK ja moze załatwić, to jest to super nagroda.
przypadku lzejszych przestwpest od pracy mozna uzalezniac np skrocenie
wyroku czy cos w ten desen, sposoby sie znajda, tylko nikomu sie nie chce
jw
--
Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

Data: 2010-10-22 09:08:16
Autor: szerszen

Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9rckb$qno$1@news.onet.pl...

MajÄ… mniej, zapewniam CiÄ™. Poszukaj sobie takiego aktu prawnego:

i slusznie

Nie am lepszego jedzenia, nie ma bezpłatnych telewizorów. Rodzina im to przynosi, dostają paczki w określonych terminach,

zakazac, uzaleznic od pracy itd

co do zasady nie ma pracy dla więźniów, a jak któryś ZK ja moze załatwić, to jest to super nagroda.

a co za problem, urzadzic przy wiezieniu sortownie smieci, czy tez zaklady uslugowe typu warsztat samochodowy, szewc, piekarnie, cokolwiek co nie bedzie sie wiazalo z opuszczeniem przez nich murow, wiekszosc wiezniow ma jakis fach w reku, niektorzy maja telenty artystyczne, mozna urzadzic wystawy i sprzedaz tego co stworza itd, mozna wiele, pod warunkiem ze sie chce i mysli

Data: 2010-10-22 10:58:11
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 09:08, szerszen pisze:

[...]

zakazac,

To jest jedna z kar dyscyplinarnych w więzieniu. Takie oddziaływanie się przydaje. Czemu niby mielibyśmy zakazać w ogóle wszystkim?

  uzaleznic od pracy itd

Pisałem Ci - pracy, co do zasady nie ma.

[...]

Zapewniam Cię - duży problem. Znam dość dobrze pewnego przedsiębiorcę, który w wyniku długoletniej współpracy (najpierw czysto humanitarnej) wybudował fabrykę przy ZK, ale jemu się chciało pokonać wszystkie problemy, większość pracodawców nie wytrzyma mitręgi. W sumie jest jakby lekkie bezrobocie, taniej i prościej jest znaleźć nisko kwalifikowanych pracowników z wolności, niż tworzyć i płacić za systemy zabezpieczeń, żeby np. więźniowie narzędzi nie wynosili.

wiekszosc
wiezniow ma jakis fach w reku,

No i? Poszukaj gdzieś danych ogólnokrajowych o zapotrzebowaniu na niskokwalifikowanych fizycznych. Potem pomyśl, jak im zorganizowac pracę, jak ich jest dajmy na to w ZK 3 tysiace.

niektorzy maja telenty artystyczne, mozna
urzadzic wystawy i sprzedaz tego co stworza itd,

Chyba żartujesz? Pogadaj z plastykami jakie kokosy z łatwością zbijają na wystawach swoich prac, ile miesięcznie przeciętny plastyk zarobi na rzeźbie?
A co do zasady - jak najbardzie urzadza sie takie wystawy i sprzedaje te prace. PO 10, czasem 15 złotych. A większość więźniów ma komornika na głowie, bo przecież maja najczęściej obowiązek naprawienia szkody, maja alimenty itp, itd.

mozna wiele, pod
warunkiem ze sie chce i mysli

Dobrze jeszcze oprócz chęci i pomysłów mieć wiedzę (no offence) bo samymi dobrymi chęciami to wiadomo, co jest wybrukowane. System penitencjarny jest nieco bardzie skomplikowany, niż wydaje się komuś, za kim nigdy tych kliku kolejnych krat i drzwi nie zatrzaśnięto.

Co nie znaczy, ze nic nie można zmienić, ale nie jest to takie proste.

Zajmuję sie trochę tymi sprawami, wiec Ci jeszce dorzucę, że mamy najnizsze normy powierzchni na więźnia w Europie, a i to większość osadzonych przez większość czasu w ostatnich latach nie miała zapewnionego tego minimum. Wyobraź sobie 6 facetów odsiadujących kilka lat w celi 11,80 m2. W tej celi jest 6 łózek, stolik, sześć taboretów, kibel za przepierzeniem nie sięgajacym sufitu, dobrze jeśli zasłonięty czymś innym niż szmatą. To nie są luksusy, o jakich wypisują bzdury pismacy.

Data: 2010-10-22 09:08:28
Autor: Michał Gut
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
pouczajace - az ciekaw jestem jak jest z tego stosowaniem.
gadalem niedawno z jednym kierownikiem adm pewnego domu dziecka ktry wlasnie stwierdzil ze wiezniowie maja duzo lepsze diety niz dzieci w domach dziecka.

Data: 2010-10-22 09:10:38
Autor: Michał Gut
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
niestety nie ma rozbicia na koszt zarcia a samego utrzymania
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/121768.html

Data: 2010-10-22 10:40:09
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 09:10, Michał Gut pisze:
niestety nie ma rozbicia na koszt zarcia a samego utrzymania
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/121768.html

No bo pisał to pismak, któremu nie chciało się sprawdzić, ze jest rozporządzenie dokładnie określające te stawki i są one takie jak podałem. A koszt utrzymania policzyli pewnie dzieląc ogólne wydatki na więziennictwo przez liczbę więźniów, co jest jakby czymś innym, bo te mury trzeba wybudować,remontować,utrzymywać,ogrzewać,oświetlać itp, a odo tego jeszcze trzeba płacić strażnikom.

Data: 2010-10-22 10:49:07
Autor: szerszen

Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9rilc$8rv$1@news.onet.pl...

[...]

no wiesz, to wszystko, wlacznie z pensja straznika, to jest wlasnie koszt utrzymania wieznia, a nie tylko jego zarcie

Data: 2010-10-22 11:00:28
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 10:49, szerszen pisze:

[...]

Ale to co proponujesz - więcej KS orzekać i wykonywać, to wtedy mnie więzień będzie potrzeba? Czy może mniej płacić strażnikom? A moze oszczędzać na amunicji, na ogrodzeniu, na środkach bezpieczeństwa? To po co wiezienia?

Data: 2010-10-22 12:22:53
Autor: szerszen

Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9rjrg$dri$2@news.onet.pl...

[...]

ks, w takim przypadku jak dzisiaj opisany, pod warunkiem poczytalnosci nie jest zly, oszczedzi pieniadze podatnikow i nie ma mowy o pomylce

Data: 2010-10-22 13:55:45
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 12:22, szerszen pisze:

[...]

Sorry, wiem, ze większość ma inne zdanie, ale KS jest niedopuszczalna. Flejmować dalej nie będę, ale zdania nie zmienię.

Data: 2010-10-22 14:14:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-22 13:55, Roman Rumpel pisze:

Sorry, wiem, ze większość ma inne zdanie, ale KS jest niedopuszczalna.
Flejmować dalej nie będę, ale zdania nie zmienię.

   Potrafisz podać choć jeden logiczny argument przeciwko karze Å›mierci?

--
Liwiusz

Data: 2010-10-22 14:36:51
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 14:14, Liwiusz pisze:
W dniu 2010-10-22 13:55, Roman Rumpel pisze:

Sorry, wiem, ze większość ma inne zdanie, ale KS jest niedopuszczalna.
Flejmować dalej nie będę, ale zdania nie zmienię.

Potrafisz podać choć jeden logiczny argument przeciwko karze śmierci?

Emocjonalny:
Co wybierasz
Lepiej darować jednemu winnemu, niż zabić niewinnego,
czy
Lepiej zabić jednego niewinnego, niż żeby winny uniknął kary?

Zanim zdecydujesz się na ostateczny wybór odpowiedzi, rzuć okiem na statystyki ostatnio ponownie zbadanych spraw w USA, gdzie orzeczono, wykonano KS,a teraz ponownie zbadano dowody m.in przy pomocy DNA.

Data: 2010-10-22 14:44:48
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-22 14:36, Roman Rumpel pisze:

[...]

   ProsiÅ‚em o argumenty logiczne, a nie emocjonalne. Emocjonalnie to można dowolnÄ… bzdurÄ™ uzasadnić.

Zanim zdecydujesz się na ostateczny wybór odpowiedzi, rzuć okiem na
statystyki ostatnio ponownie zbadanych spraw w USA, gdzie orzeczono,
wykonano KS,a teraz ponownie zbadano dowody m.in przy pomocy DNA.

  Ale to nie jest argument przeciwko karze Å›mierci.

  Po pierwsze: dziÄ™ki badaniom DNA wyroki bÄ™dÄ… rzadziej bÅ‚Ä™dne -> argument ZA ks.

  Po drugie: Z faktu, że rocznie ginie X ludzi w wyniku zastosowania jakiegoÅ› dziaÅ‚ania nie oznacza, że samo dziaÅ‚anie powinno być zabronione. PrzykÅ‚ad wypadków drogowych jest już oklepany, można by jeszcze podać przykÅ‚ad wszelkich budów, kopalÅ„, stosowania leków itp.

--
Liwiusz

Data: 2010-10-22 14:56:43
Autor: Adam KÅ‚obukowski
On 22.10.2010 14:44, Liwiusz wrote:
[...]

można dowolną bzdurę uzasadnić.

[...]

jakiegoś działania nie oznacza, że samo działanie powinno być
zabronione. Przykład wypadków drogowych jest już oklepany, można by
jeszcze podać przykład wszelkich budów, kopalń, stosowania leków itp.

Argument logiczny 1: kara nie ma być zadośćuczynieniem (bo jest to
niemożliwe), ale sposobem na wychowanie. Kara śmierci nie daje szans na
wychowanie.

Argument logiczny 2: kara śmierci czyni z karzącego mordercę.

Argument logiczny 3: kara śmierci jest niehumanitarna.

Adam KÅ‚obukowski

Data: 2010-10-22 15:01:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-22 14:56, Adam KÅ‚obukowski pisze:

Argument logiczny 1: kara nie ma być zadośćuczynieniem (bo jest to
niemożliwe), ale sposobem na wychowanie. Kara śmierci nie daje szans na
wychowanie.

  SkÄ…d pomysÅ‚, że kara musi być wychowaniem? Kara ma być po prostu karÄ…. Nieraz na wychowywanie jest już za późno.

Argument logiczny 2: kara śmierci czyni z karzącego mordercę.

I co z tego?

Mogę wymyślić tego więcej, np.:
Kara więzienia czyni ze strażnika pozbawiacza wolności.

Argument logiczny 3: kara śmierci jest niehumanitarna.

A konkretnie co w niej niehumanitarnego?

--
Liwiusz

Data: 2010-10-22 15:21:40
Autor: Adam KÅ‚obukowski
On 22.10.2010 15:01, Liwiusz wrote:
[...]

Chciałeś logicznych argumentów, no to je masz.

Argument logiczny 3: kara śmierci jest niehumanitarna.

A konkretnie co w niej niehumanitarnego?

Zadawanie śmierci.

Adam KÅ‚obukowski

Data: 2010-10-22 15:43:08
Autor: szerszen

Użytkownik "Adam Kłobukowski" <adam@klobukowski.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9s1mb$eq6$1@node1.news.atman.pl...

Argument logiczny 1: kara nie ma być zadośćuczynieniem (bo jest to
niemożliwe), ale sposobem na wychowanie. Kara śmierci nie daje szans na
wychowanie.

i wcale nie ma dawac, ma uwolnic spoleczenstwo od szkodnika

Argument logiczny 2: kara śmierci czyni z karzącego mordercę.

nieprawda jest jakoby, spokojnie moze ja zadac autoamt, lub wrecz czynnosc zainicjowana przez skazanego

Argument logiczny 3: kara śmierci jest niehumanitarna.

 to dozywocie jest niehumanitarne, bo zmusza poszkodowanych do utrzymywania bandyty

Data: 2010-10-22 14:34:14
Autor: januszek
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
szerszen napisa?(a):

nieprawda jest jakoby, spokojnie moze ja zadac autoamt, lub wrecz czynnosc zainicjowana przez skazanego

Wyrok na podstawie dowodow tez moze wydac automat?

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2010-10-25 08:29:02
Autor: szerszen

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnic3895.14to.januszek@gimli.mierzwiak.com...

Wyrok na podstawie dowodow tez moze wydac automat?

szczerze powiedziawszy to nawet nie automat, wyrok bylby juz zapisany w prawie, sedzia w takim wypadku jedynie to potwierdza

Data: 2010-10-25 07:05:08
Autor: januszek
[...]

Ok, wiec automat pisze prawo a drugi robi za bieglego?

j.

Data: 2010-10-25 11:32:47
Autor: szerszen

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnicab35.24q4.januszek@gimli.mierzwiak.com...

Ok, wiec automat pisze prawo a drugi robi za bieglego?

i jak dlugo zamierzasz sie tak cofac, i o co sie martisz, o sumienie piszacego prawo, czy wykonujacego wyrok?
zapewniam cie ze nie masz sie o co martwic

Data: 2010-10-23 12:57:08
Autor: PlaMa
szerszen pisze:

[...]

przy aktualnym poziomie "trafności" i "sprawiedliwości" polskiego wymiaru sprawiedliwości? Pozabijałbyś masę ludzi, którzy na śmierć nie zasłużyli

Zresztą co to za system wartości? Zabił to zabić? Okradł to okraść? Zgwałcił to zgwałcić? Ani to sprawiedliwe, ani wychowujące, ani nie przynoszące korzyści społeczeństwo - tępa zemsta dla tępych ludzi.

to dozywocie jest niehumanitarne, bo zmusza poszkodowanych do utrzymywania bandyty

jak bardzo trzeba być zdegenerowanym by przeliczać ludzkie życie na złotówki? Nawet jakiegoś zwyrodnialca?

Przymusowa eutanazja dla osób po 60tce, zmusza dzieci, wnuki i społeczeństwo do łożenia na zazwyczaj nieproduktywne osoby. Zrobić limit kosztów leczenia powyżej którego eutanazja - nie zmuszać społeczeństwa na leczenia ludzi, z których wielu sami doprowadziło się do takiego stanu.

sorry ale Twój sposób widzenia świata jest nie do przyjęcia.

Data: 2010-10-23 13:25:37
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-10-23 12:57, PlaMa pisze:
[...]

Wybacz, ale komuna chyba Ci rozum wyżarła.
To nie społeczeństwo łoży na leczenie nieproduktywnych osób, to oni sami sobie za to z góry zapłacili przez 40 lat płacenia składki zdrowotnej. Tylko odbierają co im należne.
A to, ze "społeczeństwo" (dokładniej: motłoch) wybrało sobie na zarządców złodziei, którzy tę kasę rozkradli, to już zupełnie insza inszość.

Jak doprowadzisz do zniesienia obowiązku ubezp. zdrow., to wtedy będziesz mógł wywijać w imieniu społeczeństwa.

sorry ale Twój sposób widzenia świata jest nie do przyjęcia.

j.w.
--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-23 13:53:35
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-23 13:25, SQLwiel pisze:

A to, ze "społeczeństwo" (dokładniej: motłoch) wybrało sobie na
zarządców złodziei, którzy tę kasę rozkradli, to już zupełnie insza
inszość.

Komunistów nikt nie wybierał. Oni sami siebie wybrali i w ladzy raz zdobytej nie chcieli oddawać.

Data: 2010-10-23 20:56:29
Autor: PlaMa
SQLwiel pisze:

Wybacz, ale komuna chyba Ci rozum wyżarła.

nawet nie chcę mi się ripostować :/

Jak doprowadzisz do zniesienia obowiązku ubezp. zdrow., to wtedy będziesz mógł wywijać w imieniu społeczeństwa.

Czytałeś o czym ja pisałem? Bo wyjeżdżasz ni z gruchy ni z pietruchy o służbie zdrowia.

Data: 2010-10-25 08:34:46
Autor: szerszen

Użytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9uf2f$f1h$1@inews.gazeta.pl...

przy aktualnym poziomie "trafności" i "sprawiedliwości" polskiego wymiaru sprawiedliwości?

nie rozmawiamy o aktualnym stanie prawny, polski w szczegolnosci

Zresztą co to za system wartości? Zabił to zabić?

sa przypadki, kiedy jest to sluszne, co to za system wartosci, kiedy spoleczenstwo karze sie przymusowym oplacaniem wiktu i opierunku seryjnemu mordercy dzieci, przy jednoczsnym sprzeciwie do wykonania np lobotomii czy kastracji bo niechumanitarne

jak bardzo trzeba być zdegenerowanym by przeliczać ludzkie życie na złotówki? Nawet jakiegoś zwyrodnialca?

no coz, juz pisalem, zycie zyciu nierowne, jak bardzo trzeba byc slepym, aby stawiac na rowni zycie dziecka z zyciem glwaciciela tego dziecka

Przymusowa eutanazja dla osób po 60tce, zmusza dzieci, wnuki i społeczeństwo do łożenia na zazwyczaj nieproduktywne osoby.

juz ci sqlwiel napisal ci ludzie poprzedz dziesiatki lat swojej pracy, oplacili sobie emeryture, bo panstwo znaczna czesc ich pensji im zabieralo

sorry ale Twój sposób widzenia świata jest nie do przyjęcia.

punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, mi sie twoj tez nie podoba

Data: 2010-10-22 15:15:01
Autor: Roman Rumpel
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
W dniu 2010-10-22 14:44, Liwiusz pisze:

Prosiłem o argumenty logiczne, a nie emocjonalne. Emocjonalnie to można
dowolną bzdurę uzasadnić.

A ja nie obiecałem, ze podam logiczne. Mogłm zresztą podać to co napisałem jako logiczny.

Zanim zdecydujesz się na ostateczny wybór odpowiedzi, rzuć okiem na
statystyki ostatnio ponownie zbadanych spraw w USA, gdzie orzeczono,
wykonano KS,a teraz ponownie zbadano dowody m.in przy pomocy DNA.

Ale to nie jest argument przeciwko karze śmierci.

Po pierwsze: dzięki badaniom DNA wyroki będą rzadziej błędne -> argument
ZA ks.

Rzadziej nie zmienia pytania. To nie jest argument za. Pytanie było o jednego.

[...]

Co za bzdura, to po co jest 148 kk?
Ale nawet nie tzreba szukać tak daleko - po co zakazy wchodzenia na rusztowania bez zabezpieczenia, po co zakaz jazdy powyżej pewnych prędkości? Całe prawo karne opiera sie na konstrukcji zakazu.

A poza tym oczywiÅ›cie, że należy zabronić dziaÅ‚ania bezpoÅ›rednio ukierunkowanego na pozbawianie życia, jeżeli w wyniku tego dziaÅ‚ania, podjÄ™tego przez organy paÅ„stwa,  może zostać pozbawiona życia osoba niewinna, (to ostatnie jest bezsporne)

A poza tym mówiłem, że nie mam czasu na flejma, w robocie siedzę ;)

Data: 2010-10-22 15:24:29
Autor: Michał Gut
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?

A poza tym mówiłem, że nie mam czasu na flejma, w robocie siedzę ;)

nie bede flejmowal ale mam pytanie
jestem zwolennikiem kary smierci a ty jej przeciwnikiem.
nie chodzi mi o wychwalanie wyzszosci swiat wielkanocy nad bozym nardozeniem
jestem ciekaw twojego zdania bo dales bardzo dobry argument podwazajacy moje stanowisko proks - mozliwosc ukatrupienia niewinnego.
Do tego nie mozna oczywiscie dopuscic - ale co ze sprawami ewidentnymi, nie opartymi na poszlakach ale twardych dowodach: zabil z zimna krwia i szczególnym okrucieństwem, mamy caly wachlarz dowodow przeciw zwyrodnialcowi.
Jest absolutna pewnosć ze to on jest winien zbrodni: zgodzilbys sie na ks?
Jeśli nie to dlaczego?
Osobiście uważam, że tak zdegenerowane jednostki należy eliminować trwale ze społeczeństwa bo stanowią zagrożenie dla innych jednostek.

A co z dożywociem. Tak jak w ks z cala pewnoscia sa przypadki dozywocia orzeczonego blednie, dla niewlasciwej osoby. Zabronic dozywocia?
wypuscic wielokrotnego morderce po 25 latach?

Data: 2010-10-22 15:33:27
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 15:24, Michał Gut pisze:

[...]

Bo nie można tego zapisać w prawie inaczej niż tak, ze jak są absolutnie pewne niepodważalne dowody, to można orzec i wykonać KS. No i co z tego? Zawsze tak przecież było, ze musiały być takie dowody i zawsze były, i będą omyłki sądowe. W systemie, który dopuszcza sama możliwosć wykonania KS siedzi immanentnie nieunikniona możliwość zgładzenia niewinnego.
Osobiście uważam, że tak zdegenerowane jednostki należy eliminować
trwale ze społeczeństwa bo stanowią zagrożenie dla innych jednostek.

Od tego jest kara dożywotniego pozbawienia wolności.

A co z dożywociem. Tak jak w ks z cala pewnoscia sa przypadki dozywocia
orzeczonego blednie, dla niewlasciwej osoby. Zabronic dozywocia?
wypuscic wielokrotnego morderce po 25 latach?

Właśnie. Jak się okaże, że sie pomyliło, to są instytucje wznowienia postępowania. Można mu jakoś próbować naprawić, choćby finansowo. Martwemu już nic nie naprawisz.

Data: 2010-10-22 16:57:22
Autor: Michał Gut
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
no coz.... chyba zrewiduje swoje poglady na ten temat.

a jestem ciekaw - jeśli czyto hipotetycznie bylaby absolutnie 100% pewnosc ze dany delikwent dopuscil sie np. mordu to bys zaakceptowal ks czy po prostu uwazasz ze nie mozna odebrac przestepcy zycia niezaleznie od tego co zrobil i ile osob zabil czy skrzywdzil?

Data: 2010-10-22 17:44:36
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 16:57, Michał Gut pisze:
[...]

Michał, to nie o to chodzi. Ja też byłem kiedyś za karą śmierci, ale zrozumiałem kiedyś, że jej nie może być z podanych przeze mnie powodów. I nic nie ma do tego to, ze tak prywatnie sam bym paru sqrwysynów bez specjalnego żalu wyprawił za Styx. Po prostu nie rozważam tego w ramach kary wymierzanej przez Państwo, bo tej być nie może,a skoro tak to nie ma pytania o dopuszczenie pojedynczych przypadków.

To jest tylko i wyłącznie kwestia logiki - skoro wiadomo, że każdy system dopuszczający karę śmierci może spowodować śmierć niewinnego, to dla mnie oznacza to, że każdy taki system jest niedopuszczalny, a zatem nawet najbardziej winnego skazać na karę śmierci nie można. Trzeba sie z tym pogodzić, w imię ochrony wyższego dobra, jakim jest dla mnie gwarancja, że nie zostanie w moim imieniu (jako obywatela Państwa) zabity niewinny.

Uff, teraz naprawdę koniec, bo mi się piątek nie zacznie - robota nie skończona :)

Data: 2010-10-22 15:42:21
Autor: Adam KÅ‚obukowski
On 22.10.2010 15:24, Michał Gut wrote:

[...]

Dowody mogą być spreparowane.

[...]

Kara dożywocia powinna być stosowana w przypadku ciężkich przestępstw
wobec przestępców nie rokujących na poprawę. Przy czym osoba taka
powinna być okresowo sprawdzana, czy jednak nie doszło do
resocjalizacji. Każdy ma prawo na drugą szansę.

Adam KÅ‚obukowski

Data: 2010-10-22 14:57:06
Autor: szerszen
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?

Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9ru45$ce3$1@news.onet.pl...

KS jest niedopuszczalna.

ks wogole, czy w postaci obecnie stosowanej, to znaczy czy sprzeciwiasz sie karaniu smiercia bez wyjatku, czy tylko dlatego ze obecny system prawny "umozliwia" skazanie niewinnego?

Data: 2010-10-22 15:00:46
Autor: mvoicem
(10/22/2010 02:57 PM), szerszen wrote:

[...]

A jaki system prawny uniemożliwi skazanie niewinnego?

p. m.

Data: 2010-10-22 15:45:36
Autor: szerszen

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cc18afe$0$22806$65785112@news.neostrada.pl...

A jaki system prawny uniemożliwi skazanie niewinnego?

taki w ktorym orzekanie takiej kary ograniczymy do szczegolnych przypadkow, kiedy wina niepodlega zadnej dyskusji, np tak jak tutaj, czyli zlapanie na goracym uczynku

Data: 2010-10-22 17:21:53
Autor: mvoicem
(10/22/2010 03:45 PM), szerszen wrote:

[...]

Taki system nie uniemożliwi, tylko zminimalizuje. I to przy założeniu że nie ma żadnego "robienia" dowodów, nieuczciwego/niesolidnego sędziego itd...

p. m.

Data: 2010-10-25 08:36:12
Autor: szerszen

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cc1ac11$0$27032$65785112@news.neostrada.pl...

Taki system nie uniemożliwi, tylko zminimalizuje. I to przy założeniu że nie ma żadnego "robienia" dowodów, nieuczciwego/niesolidnego sędziego itd...

wiesz przyjmujac taki punkt widzenia, to wogole powinnismy zrezygnowac z systemu karnego :)

Data: 2010-10-25 10:00:35
Autor: mvoicem
(10/25/2010 08:36 AM), szerszen wrote:

[...]

Tylko tych części których nie da się choćby częściowo "odkręcić" kiedy okaże się że pomyłka.

Uwięzionego da się uwolnić i wypłacić godziwe zadośćuczynienie+odszkodowanie. Zabitego nie da się wskrzesić.

p. m.

Data: 2010-10-25 11:35:58
Autor: szerszen

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cc53923$0$27044$65785112@news.neostrada.pl...

Tylko tych części których nie da się choćby częściowo "odkręcić" kiedy okaże się że pomyłka.

no wiec wlasnie, niczego w systemie karnym nie dasz rady cofnac

Uwięzionego da się uwolnić i wypłacić godziwe zadośćuczynienie+odszkodowanie. Zabitego nie da się wskrzesić.

godziwe?
to znaczy jakie, czasu nie cofniesz, jak zamierzasz zrekompensowac czlowiekowi lata spedzone w pierdlu, utrate rodziny, nieobecnosc podczas wychowania i dorastania dzieci itd?
ile to bedzie godziwe, 1000 miesiecznie czy 1000000 miesiecznie?
i kto bedzie ustala ta godziwosc, ci co obecnie, co twierdza, ze nie moga zasadzac wyszych odszkodowan, bo do tej pory sie to u nas niepraktykowalo?

Data: 2010-10-22 09:15:37
Autor: Adam KÅ‚obukowski
On 22.10.2010 08:24, szerszen wrote:

[...]

Praca więźniów jest nieopłacalna, bo trzeba ich przy tym pilnować, wozić
itp. Ponadto nikt zmuszany do pracy nie będzie pracował tak wydajnie jak
niezmuszany, przez to cokolwiek co mogliby zrobić więźniowie, szybciej
taniej i lepiej zrobiÄ… normalnie zatrudnieni ludzie.

Adam KÅ‚obukowski

Data: 2010-10-22 09:33:57
Autor: Michał Gut
[...]

oczywiscie ze nie zarobia na tym kokosów
ale zwroci sie czesc kosztow utrzymania a praca - jak wiadomo - uszlachetnia. wieksze ma szanse imho na resocjalizacje (a poniekad po to siedzi dany czlowiek w pierdlu) jak bedzie pracowal a nie op...ł się całymi dniami.

Data: 2010-10-22 11:29:01
Autor: Adam KÅ‚obukowski
On 22.10.2010 09:33, Michał Gut wrote:
[...]

siedzi dany czlowiek w pierdlu) jak bedzie pracowal a nie op...Å‚ siÄ™
całymi dniami.

Praca dobrowolna, owszem uszlachetnia. Praca przymusowa upadla.

Adam KÅ‚obukowski

Data: 2010-10-22 21:50:06
Autor: Alek
[...]

Więźniowie chcą pracować, to przywilej dla wybranych. Tyle że nie da sie tego zrobić tak żeby było opłacalne i obroniło sie na rynku. To ma rację bytu tylko w specyficznych i niewielkich niszach rynku.

Data: 2010-10-25 08:37:31
Autor: szerszen
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?

Użytkownik "Adam Kłobukowski" <adam@klobukowski.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9rlgt$c63$1@node1.news.atman.pl...

Praca przymusowa upadla.

a co to za argument?
oni siedza w pierdlu, a nie sa na wczasach

Data: 2010-10-25 12:08:38
Autor: SQLwiel
szerszen pisze:

[...]

Wiesz... znam takich (mógłbym podać imię, nazwisko i adres, bo i owszem
- nawet posiada taki gospodarstwo rolne), którzy na zimę chętnie idą do
pierdla na pół roku. Dla nich czysta oszczędność. A co gorsza "on się
więzienia nie boi, bo mu tam było dobrze".

Tylko roboty przymusowe.
Więzień ma zarobić na swój czynsz, wikt i rumserwis.
Ew. do wyboru może mieć opcjonalnie sprzedaż narządów.

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-25 19:45:45
Autor: Alek
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
Użytkownik "SQLwiel" <null@onet.pl> napisał

Tylko roboty przymusowe.
Więzień ma zarobić na swój czynsz, wikt i rumserwis.
Ew. do wyboru może mieć opcjonalnie sprzedaż narządów.

Wiele sobie nie obiecuj, mózgów się nie przeszczepia.

Data: 2010-10-25 12:46:42
Autor: Adam KÅ‚obukowski
On 25.10.2010 08:37, szerszen wrote:

[...]

Bo widzisz, ludzie nie stają się lepsi pod wpływem upadlania, a chyba o
to w tym chodzi.

Adam KÅ‚obukowski

Data: 2010-10-26 08:52:25
Autor: szerszen
Użytkownik "Adam Kłobukowski" <adam@klobukowski.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ia3n6i$tkc$1@node1.news.atman.pl...

Bo widzisz, ludzie nie stają się lepsi pod wpływem upadlania, a chyba o
to w tym chodzi.

w karze chodzi o wiele rzeczy, skoro resocjalizacja w wiezieniu to mit, to wiezienie powinno ich tak upodlic, aby nawet nie mysleli o powrocie do niego, jak marchewka nie dziala, to trzeba znalezc solidny kij

Data: 2010-10-27 10:09:26
Autor: Maddy
W dniu 26-10-2010 08:52, szerszen pisze:
[...]

Wieki doświadczeń z upadlającymi więzieniami (cieple cele z oknami i trzy posiłki dziennie dla więźnia to jest stosunkowo nowy wynalazek) jakoś dziwnie przeczą Twoim teoriom.

Takie rozwiązania jak Twoje proponują ludzie, których wiedza historyczna ogranicza się do wykutych w szkole dat bitew, paru nazwisk i ogólnej wiedzy o przebiegu II wojny światowej.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-10-27 10:13:49
Autor: szerszen
Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cc7de36$0$22814$65785112@news.neostrada.pl...

Takie rozwiązania jak Twoje proponują ludzie, których wiedza historyczna ogranicza się do wykutych w szkole dat bitew, paru nazwisk i ogólnej wiedzy o przebiegu II wojny światowej.

zbyt daleko posunieta nadinterpretacja, moje rozwiazania sprowadzaja sie do tego, ze ci ktorzy tam sa, sa tam na wlasne rzyczenie i swiadomie zrezygnowali z praw, jake przysluguja ludziom poza kratami

Data: 2010-10-27 10:35:17
Autor: Maddy
W dniu 27-10-2010 10:13, szerszen pisze:
Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości grup

Takie rozwiązania jak Twoje proponują ludzie, których wiedza
historyczna ogranicza siÄ™ do wykutych w szkole dat bitew, paru nazwisk
[...]

Ty czasem wychodzisz na ulicę, stykasz się z realnym światem?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-10-27 10:53:45
Autor: szerszen

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cc7e446$0$21008$65785112@news.neostrada.pl...

Ty czasem wychodzisz na ulicę, stykasz się z realnym światem?

codziennie i jakos poza drobnymi wykroczeniami drogowymi nie udalo mi sie nikogo okras, zabic, zgwalcic itd, dziwne prawda

Data: 2010-10-27 11:44:53
Autor: Maddy
W dniu 27-10-2010 10:53, szerszen pisze:

[...]

Nie za bardzo rozumiesz świat dookoła, prawda?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-10-27 13:41:14
Autor: szerszen
Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cc7f495$0$22801$65785112@news.neostrada.pl...

Nie za bardzo rozumiesz świat dookoła, prawda?

malo ze rozumiem, to jeszcze mam swoj na niego poglad, a to ze niezgodny z twoim, no coz, trudno sie mowi

Data: 2010-10-22 10:51:08
Autor: szerszen

Użytkownik "Adam Kłobukowski" <adam@klobukowski.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9rdmp$afu$1@node1.news.atman.pl...

Praca więźniów jest nieopłacalna, bo trzeba ich przy tym pilnować, wozić
itp.

wiesz to wszystko kwestia odpowiedniej motywacji, pozatym mi chodzi bardziej o prace sama w sobie, o to aby cos robili zamiast siedziec bezproduktywnie na dupie, jak dla mnie to moga im nawet kierat zafundowac i produkowac energie elektryczna, albo zborze mielic na make

Data: 2010-10-22 11:02:34
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 10:51, szerszen pisze:

[...]

To już są argumenty poniżej pewnego poziomu, godne niewykształconego z ławki pod sklepem. Może jednak zacznij od lektury konwencji, o których ktoś pisał w tym wątku, albo nawet choćby samej konstytucji.

Data: 2010-10-22 12:16:43
Autor: szerszen

Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9rjvd$dri$3@news.onet.pl...

To już są argumenty poniżej pewnego poziomu, godne niewykształconego z ławki pod sklepem. Może jednak zacznij od lektury konwencji, o których ktoś pisał w tym wątku, albo nawet choćby samej konstytucji.

to juz jest zupelnei inna kwestia, jak dla mnie, ktos kto swiadomie wylamuje sie poza nawias spoleczenstwa, rowniez swiadomie rezygnuje z przywilejow jakie te spoleczenstwo mu gwarantuje, dla mnie czlowiek czlowiekowi nie jest rowny, zycie jednego, nie jest rowne zyciu drugiego itd

mozesz uwazac, ze to poglady niewyksztalconego z lawki pod sklepem, ale dla mnie oni swiadomie z rezygnowali z praw, wiec nie powinny uch zadne konwencje czy konstytucje dotyczyc, bo po prostu ich nie chca

dokonuja przestepstw i wtedy jakos konstytucja ich nie interesuje, za to zaczyna ich interesowac jak zostana zlapani i osadzeni, takze kilkugodzinne chodzenie w kieraci by im nie zaszkodzilo

Data: 2010-10-22 13:59:28
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 12:16, szerszen pisze:

[...]

Ależ oczywiście, ze nie ma mowy o równości.

mozesz uwazac, ze to poglady niewyksztalconego z lawki pod sklepem, ale
dla mnie oni swiadomie z rezygnowali z praw, wiec nie powinny uch zadne
konwencje czy konstytucje dotyczyc, bo po prostu ich nie chca

OK, ale to my, cywilizowane społeczeństwa uchwaliliśmy te prawa, które m.in. z wielu uzasadnionych historycznie względów chronią każdego. Jeśli nie chcemy być równi tym, którzy w wiezieniach siedzą za złamanie prawa, nie możemy prawa łamać.

dokonuja przestepstw i wtedy jakos konstytucja ich nie interesuje, za to
zaczyna ich interesowac jak zostana zlapani i osadzeni, takze
kilkugodzinne chodzenie w kieraci by im nie zaszkodzilo

Moze by i nie zaszkodziło, ale nie o to chodzi.
ATSD - co zrobisz jak nie będą chcieli chodzić? Nie dasz im jeść, czy każesz batożyć?

Data: 2010-10-22 14:38:46
Autor: szerszen

Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9rub4$d87$1@news.onet.pl...

Ależ oczywiście, ze nie ma mowy o równości.

ciesze sie ze sie zgadzamy, bo przyda sie dalej

[...]

ale kto mowi o lamaniu prawa???

mowimy o jego "stopniowaniu" czy tez zroznicowaniu

inne prawo dla ludzi przestrzegajacych prawa, inne dla ludzi swiadomie czy w recz z premedytacja je lamiacych, proste i nieskomplikowane

sam jak pisales wyzej, nie mam mowy o rownosci

Moze by i nie zaszkodziło, ale nie o to chodzi.

jak komu ;)

ATSD - co zrobisz jak nie będą chcieli chodzić? Nie dasz im jeść, czy każesz batożyć?

dostana zryc byle co i w ilosci pozwalajacej utrzymac funkcje zyciowe, dostana nieogrzewana cele, bede mieli tylko zimna wode itd, wiele osob przestrzegajacych prawa ma podobne warunki i musi tak zyc, wiec i oni moga

Data: 2010-10-22 15:22:17
Autor: Roman Rumpel
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
W dniu 2010-10-22 14:38, szerszen pisze:

ale kto mowi o lamaniu prawa???

Ty, bo konsekwencją Twojego poglądy byłoby złamanie przez władze RP wiażącego RP prawa, w tym praw człowieka

mowimy o jego "stopniowaniu" czy tez zroznicowaniu

inne prawo dla ludzi przestrzegajacych prawa, inne dla ludzi swiadomie
czy w recz z premedytacja je lamiacych, proste i nieskomplikowane

Proste jest jednakowe prawo dla wszystkich. Jeżeli prawo "stopniowane" jest dla Ciebie mniej skomplikowane niż prawo niestopniowane, to mamy inny uzus semiotyczny :)

[...]

No to weź przeczytaj na początek art 3 i 4 EKPCz

  wiele osob
przestrzegajacych prawa ma podobne warunki i musi tak zyc, wiec i oni moga

I niestety tu jest różnica. Ci na wolności mogą iść gdzie i kiedy chcą, mogą wybierać co i gdzie jedzą, mogą podejmować pracę, chodzić na spacery itd. Ci w więzieniach nie mogą.

Zaniedbania redystrybucji dóbr nie uzasadniają tego, by dowalać osadzonym.

\Zresztą temat nie jest na te grupę, bo tu za dużo zacietrzewienia ideologicznego od razu się wkradnie, a to są poważne sprawy.

Data: 2010-10-22 15:49:36
Autor: szerszen

Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9s36d$rdg$1@news.onet.pl...

Ty, bo konsekwencją Twojego poglądy byłoby złamanie przez władze RP wiażącego RP prawa, w tym praw człowieka

niestety tak to wyglada na chwile obecna

Proste jest jednakowe prawo dla wszystkich. Jeżeli prawo "stopniowane" jest dla Ciebie mniej skomplikowane niż prawo niestopniowane, to mamy inny uzus semiotyczny :)

najwyrazniej tak ;)

No to weź przeczytaj na początek art 3 i 4 EKPCz

chyba juz sie jasno wyrazilem, ze sie z tym nie zgadzam ;)

I niestety tu jest różnica. Ci na wolności mogą iść gdzie i kiedy chcą, mogą wybierać co i gdzie jedzą, mogą podejmować pracę, chodzić na spacery itd. Ci w więzieniach nie mogą.

ale to jest ich problem, gdyby zyli zgodnie z prawem, tez mogliby chodzic gdzie by chcieli, chyba caly czas zapominasz, ze to ze sie znalezli za kratami, to w wiekszosci przypadkow, byl ich swiadomy wybor

Zaniedbania redystrybucji dóbr nie uzasadniają tego, by dowalać osadzonym.

ale co dowalac, po prostu nie dawac za darmo, jak sobie zapracuja, beda mieli lepiej

Data: 2010-10-22 11:36:44
Autor: krys
Adam K³obukowski wrote:

[...]

Praca wiê¼niów jest nieop³acalna, bo trzeba ich przy tym pilnowaæ, woziæ
itp. Ponadto nikt zmuszany do pracy nie bêdzie pracowa³ tak wydajnie jak
niezmuszany, przez to cokolwiek co mogliby zrobiæ wiê¼niowie, szybciej
taniej i lepiej zrobi± normalnie zatrudnieni ludzie.

No, ale jak dostan± czarny chleb i czarn± kawê plus wyrko jako standard do odsiadki, to mo¿e bêdzie siê im op³aca³o i¶æ do pracy za dodatkowy koc, mase³ko do chleba i cukier do kawy? W koñcu wiêzienie powinno odstraszaæ, a nie konkurowaæ z kurortem, nie? Mi tam siê pomys³ szerszenia podoba:-)
J.

Data: 2010-10-22 11:53:23
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-22 11:36, krys pisze:

[...]

Ale oni mniej wiêcej tak maja. O tyle lepiej, ze wy¿ywienie bardziej wymy¶lnie skomplikowane, ale za 4.50 na ch³opa na dzieñ nie poszalejesz tak, czy inaczej. A o konkurencji z kurortem, to ju¿ tylko kto¶ ca³kiem nie¶wiadomy rzeczywistosci moze pisaæ.

Co nie oznacza, ¿e niektórzy z nich nie maj± lepiej w wiêzieniu, ni¿ na wolno¶ci, zw³aszcza Ci, którzy s± bezdomni.

--
Jak kogo¶ pozywasz, to oskar¿ony nie sk³ada odpowiedzi na wniosek,
tylko przedstawia apelacjê. Apelacja musi byæ wniesiona przez

Data: 2010-10-22 09:33:04
Autor: Alek
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał

prawda jest taka ze dieta dziecka w domu dziecka jest DUZO NIZSZA niz dieta więźnia. To paranoja.

A konkretnie ile wynosi jedna i druga?

IMO wykorzystywanie więźniów do prac przymusowych korzystnych społecznie (ale także komercyjnych, choć to rodzi ryzyko korupcji, dla pozyskania finansowania dla zakładów karnych) będzie dużo efektywniejsze.

Populistyczne brednie. Po pierwsze z niewolnika nie ma pracownika. Po drugie więźniowie zwykle mają marne kwalifikacje. Ponadto organizując pracę cały czas trzeba miec na względzie kwestie bezpieczeństwa itp. W efekcie jest to dużo ambarasu i marny efekt ekonomiczny. Praca więźniów ewentualnie ma wartość dla nich samych, ale raczej nie jako biznes dla ZK i jego klientów z zewnątrz.

Ileż to miejsc można by uporządkować z taką ilością siły fizycznej. Zarobili by z nawiązką na pilnujących ich strażników.

Koszt pracy więźnia wcale nie jest niski. Nawet najprostsze prace fizyczne lepiej i taniej można wykonać wolnymi ludźmi.

Zrobić solidny nadzór i będzie dobrze!

Za darmo?

Data: 2010-10-22 15:31:47
Autor: Michał Gut
Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
prawda jest taka ze dieta dziecka w domu dziecka jest DUZO NIZSZA niz dieta więźnia. To paranoja.

A konkretnie ile wynosi jedna i druga?

w jednymz postow przytoczylem linka.

[...]

populistyczne a i owszem

[...]

ale mozna wiezniow wykorzystac do tego celu.
zarcie, schronienie, cieplo i straznikow i tak sie juz oplaca. Trzeba by bylo jedynie zatrudnic wiecej straznikow z wyposazeniem i tyle. Nie chodzi mi o zrobienie z zk preznych firm. niech one nie przynosza zysku - z pewnoscia natpomiast pomniejsza koszt utrzymania wieznia. Jako nagrode moglby on otrzymywac symboliczna kwote w gotowce ktora moglby wykorzystac w kantynie.

Zrobić solidny nadzór i będzie dobrze!

Za darmo?

nie - zarobili by na to swoja praca

Data: 2010-10-22 22:02:32
Autor: Alek
[...]

Bezwartościowego. Nawet jeśli dane są prawdziwe (sorry, ale artykulik na jakimś portalu to nie jest rzetelne źródło) to zestawianie kosztu utrzymania więźnia ze stawką żywieniową dziecka nie ma sensu.

[...]

I m.in. te koszty kładą całą ideę.

Data: 2010-10-22 14:58:13
Autor: Arturro
Rak tocz±cy wymiar sprawiedliwo¶ci - co o tym s±dzicie?

U¿ytkownik "Micha³ Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i9r8hq$fh1$1portraits.wsisiz.edu.pl...
wykorzystywanie wiê¼niów do prac przymusowych korzystnych spo³ecznie (ale tak¿e komercyjnych, choæ to rodzi ryzyko korupcji, dla pozyskania finansowania dla zak³adów karnych) bêdzie du¿o efektywniejsze. Ile¿ to miejsc mo¿na by uporz±dkowaæ z tak± ilo¶ci± si³y fizycznej. Zarobili by z nawi±zk± na pilnuj±cych ich stra¿ników.
Zrobiæ solidny nadzór i bêdzie dobrze!

Nie do koñca sie zgodzê. Owszem by³o by fajnie gdyby wszyscy wiê¼niowie pracowali ale...
rodzi to problem konkurencyjno¶ci. Praca wiê¼nia poza ZK jest kosztowna ze wzglêdu na konieczno¶æ jego pilnowania przez stra¿ników czyli w warunkach wolnego rynku przegrywaj± na stracie z firmami prywatnymi. Nie mamy niestety Syberii sk±d ucieczka jest utrudniona. Z drugiej strony, gdyby ich praca by³a by dotowana wykosili by konkurencjê i podnios³o by siê larum.
Nie wiem na jakich zasadach ale czê¶æ wiê¼niów pracuje odbywaj±c wyrok. Firma w której pracujê zamawia specjalistyczne wyroby ze skóry wytwarzane przez wiê¼niów, nie wiem jednak na jakich warunkach i którzy s± zatrudniani.

--
Arturro

Data: 2010-10-22 15:34:25
Autor: Micha³ Gut
[...]

nikt nie powiedzial ze to bedzie banalne do wprowadzenia. trzebaby bylo po prostu posiedziec nad takim prjektemustawy, ustalic mechanizmy itd. To z cala pewnoscia da sie wymyslec.

Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?