Rakiety śnieżne- wybór

Data: 2016-03-12 13:14:20
Autor: Tomek
Rakiety śnieżne- wybór
Witam,
Mam pytanie do tych z Was, którzy chodzili po Tatrach w rakietach śnieżnych. Przeglądaąc ogłoszenia zauważyłem zasadniczo dzwie "szkoły"- jedna to rakietoa wykonana całkowicie z tworzywa, druga to duralowa rurka i materiał w środku.
Chciałbym użyć ich w Tatrach, jeśłi chodzi o stromość podejścia to aby można było z Dol. Roztoki wejść do Pięciu Stawów i okoliczne szczyty.
Miał ktos z Was może doświadczenie z jednymi lub drugimi rakietami? Jakie różnice? Co jest najistotniejsze? Raki CT mam, czekan też.
Są rakiety na www.olx.pl - jełśi moglibyście mi doradzić coś z ofert http://olx.pl/oferty/q-rakiety-%C5%9Bnie%C5%BCne/
to byłbym wdzięczny.
But mam 47, wzrost 188, waga 85 kg.
Tomek.

Data: 2016-03-12 18:02:28
Autor: Henek Dąbrowski
Rakiety śnieżne- wybór
W dniu 12.03.2016 o 13:14, Tomek pisze:

> But mam 47,
Yyyy to po co ci rakiety ???
;-)

Pzdr Henek

Data: 2016-03-13 12:00:49
Autor: atm
Rakiety śnieżne- wybór
On 2016-03-12 13:14, Tomek wrote:
Witam,
[...]

Wez pod uwage ich wypornosc (do swojej wagi dodaj odziez i plecak) i maksymalna wielkosc obslugiwanych butow - czesc pozycji z listy odpadnie. Mam TSL 438, ten myk umozliwiajacy przejscie piety przez rakiete przy schodzeniu jest bardzo dobry.
W tym roku bylem w Zachodnich i z premedytacja zostawilem rakiety w samochodzie, szkoda bylo mi dorzucac sobie tak na wszelki wypadek dodatkowe 2 kg do 17kg plecaka. Dobrze zreszta zrobilem, odcinki gdzie rakiety by sie przydaly byly na tyle krotkie, ze dluzej trwaloby ich zakladanie/zdejmowanie niz chwilowe zapadanie sie po kolana.
Jeszcze jedna rzecz, w wielu miejscach mozesz wypozyczyc rakiety, chocby w schronisku na Chocholowskiej nie wspominajac juz o Zakopcu.

Rakiety śnieżne- wybór