Raleigh? Warto?

Data: 2011-06-04 22:14:24
Autor: GJ
Raleigh? Warto?
Co sądzicie nt. sprzętu tej marki? Kwestia jakości, trwałosci podzespołów  etc.

http://allegro.pl/rower-meski-raleigh-everest-nowosc-warszawa-i1614716359.html

Data: 2011-06-05 08:17:56
Autor: Yogi\(n\)
Raleigh? Warto?
Użytkownik "GJ" <jag68@op.pl> napisał w wiadomości news:op.vwkiiac464wh4bbig-laptok...
Co sądzicie nt. sprzętu tej marki? Kwestia jakości, trwałosci podzespołów
etc.

To bardzo znana i z tradycjami firma, która słynęła z dobrych rurek i trwałych rowerów.
Ale teraz pewnie robi aluminiowe ramy w Chinach. Patrząc na osprzęt, to rower z allegro będzie służył głównie do lansu ;-) to znaczy pojeździć z pewnością się da, ale to tak jak SUV do miasta - po bulwarach i żeby się odpowiednio pokazać.
Jeśli Ci się podoba i pasuje (przymierz przed zakupem!) to bierz, zakładając że to rower kupowany na raty, czyli co jakiś czas dokładasz. (Moje córki jeżdża na tourneyach, ale one mają o parę lat i do wyczynu im daleko.)
Albo po prostu poszukaj roweru tej samej firmy z alivio przynajmniej.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-06-05 10:13:44
Autor: GJ
Raleigh? Warto?
Dnia 05-06-2011 o 08:17:56 Yogi(n) <yogi_n@tlen.pl> napisał(a):

[...]

Nie zależy mi na lansie, a jedynie na dość przyzwoitej jakości i trwałości  za w miarę przystępną cenę (dość mam już "makrokesza"), a wyczynowcem też  nie jestem - głównie jazda rekreacyjna po bardziej lub mniej utwardzonych  nawierzchniach. Przymiarkę już robiłem - pasuje. Dzięki za opinię.
--
Pozdrawiam - GJ

Data: 2011-06-05 13:40:30
Autor: Yogi\(n\)
Raleigh? Warto?
Użytkownik "GJ" <jag68@op.pl> napisał w wiadomości news:op.vwlfs6fc64wh4bbig-laptok...
Dnia 05-06-2011 o 08:17:56 Yogi(n) <yogi_n@tlen.pl> napisał(a):

Nie zależy mi na lansie, a jedynie na dość przyzwoitej jakości i

To poszukaj raczej czegoś innego ale na osprzęcie alivio, zapłacisz mniej za markę, osprzęt będzie trwalszy. Albo załóż - tak jak pisałem, ze kupujesz ten (jeżeli Ci pasuje), a po jakimś czasie, być może całkiem niedługo, wymieniasz przerzutki, klamki, korby etc. - nie musisz pakowac się od razu w jakieś super wypasione, moim zdaniem trwałość alivio jest porównywalna z droższymi, tylko waży trochę więcej. Nie jest to zły pomysł, zwłaszcza jeżeli nie jeździsz "wyczynowo" - ja kupiłem rower trekkingowy w ramach wyprzedaży za 1200, przez cztery lata dołożyłem do niego ok. 400 zł, ale mam wreszcie taki, jaki spełnia moje wszelkie oczekiwania, bez problemu robi trasy rzędu 100 km, nic się nie psuje itd.

Data: 2011-06-05 15:01:01
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Raleigh? Warto?
Yogi(n), Sun, 5 Jun 2011 13:40:30 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

Sęk tylko w tym, że przy omawianym rowerze trzeba będzie jeszcze zmienić
piastę tylną, co nie jest (stosunkowo) dużym wydatkiem, ale czasochłonnym
pod względem serwisowym.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-05 15:41:38
Autor: atm
Raleigh? Warto?

Sęk tylko w tym, że przy omawianym rowerze trzeba będzie jeszcze zmienić
piastę tylną, co nie jest (stosunkowo) dużym wydatkiem, ale czasochłonnym
pod względem serwisowym.

To juz bedzie zalezalo od watkotworcy, byc moze taka konfiguracja spelni jego oczekiwania i nie bedzie chcial nic zmieniac.
Mialem podobna sytuacje z Trekiem. Kupilem za 1250zl kilka lat temu.
Z tylu oczywiscie wolnobieg 7-mio biegowy. Apetyt rosl w miare jezdzenia. Zeby zmienic ilosc biegow musialem wynienic klamki, piaste,
wolnobieg na kasete itd. Chcialem zrobic ogolny upgrade wiec kupilem karton czesci i z pierwotnego roweru pozostala rama, wspornik siodla, i mostek.

Data: 2011-06-05 15:48:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Raleigh? Warto?
atm, Sun, 05 Jun 2011 15:41:38 +0200, pl.rec.rowery:

[...]

Póki nie złamie się ośka.

[...]

Przeszedłem to samo, tyle że u mnie zostały: rama, błotniki, obręcze, część
szprych, tylna lampka, tylny hamulec, stopka ;-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-05 19:51:43
Autor: Yogi\(n\)
Raleigh? Warto?
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:lkmrvv7itczp.dlgpedaluje.ile.moze...

Przeszedłem to samo, tyle że u mnie zostały: rama, błotniki, obręcze, część
szprych, tylna lampka, tylny hamulec, stopka ;-)

Ja ważę sporo (120 kg), ale przez prawie cztery lata wymieniłem tylko mostek, sztycę, opony, oba hamulce, przednią przerzutkę i pedały - plus dokupienie paru pierdółek - licznik, bidon, oświetlenie i sporadycznie montowane błotniki,torba na kierownicę i bagażnik. Robię mniej więcej 2 tys. km w sezonie, więc rower ma w tej chwili ok. 7 tys. przejechane, napęd będzie wymieniony w najbliższym czasie. Ale generalnie jest pancerny, byłem nastawiony na wymianę szprych a może i całych kół - ale znoszą dzielnie niemałe obciążenia.

Data: 2011-06-06 01:45:51
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Raleigh? Warto?
Yogi(n), Sun, 5 Jun 2011 19:51:43 +0200, pl.rec.rowery:
Ale generalnie jest pancerny, byłem nastawiony na wymianę szprych a może i całych kół - ale znoszą dzielnie niemałe obciążenia.

Moje koła przeszły jazdę po Bałkanach, 3500km z obciążeniem: 40kg sakw, ja
(70kg) i rower (15-17kg mniej-więcej). Szprychy marki krzak, obręcze
Alexrims X2100. W tej chwili mają 22 000 km i obie są do wymiany, dlatego
staram się nie hamować tylnym hamulcem, a z przodu mam tarczę. I wszystko
śmiga.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-06-06 07:12:24
Autor: Ryszard Mikke
Raleigh? Warto?
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
> [...]

Przeszedłem to samo, tyle że u mnie zostały: rama, błotniki, obręcze, część
szprych, tylna lampka, tylny hamulec, stopka ;-)

Przebijam. U mnie z oryginalnego roweru nie ma już NIC. :D

Ramę też pękłem i mi ją wymienili, razem z nią poszły ostatnie oryginalne
kawałki roweru (przerzutka przednia i klamkomanetka do niej, mostek).

rmikke

Data: 2011-06-07 01:56:09
Autor: harman/kardon
Raleigh? Warto?
On 5 Cze, 08:17, "Yogi\(n\)" <yog...@tlen.pl> wrote:
Użytkownik "GJ" <ja...@op.pl> napisał w wiadomościnews:op.vwkiiac464wh4bbig-laptok...> Co sądzicie nt. sprzętu tej marki? Kwestia jakości, trwałosci podzespołów

etc.

To bardzo znana i z tradycjami firma, która słynęła z dobrych rurek i
trwałych rowerów.

3/4 tańszych szos i turystyków było zbudowanych na wodociągach, tzw..
high tensile. Zmiana na manganowego Peugeota okazała się jednak trafną
inwestycją.
Poza tym był i Reynolds 501, a nawet 531 w wyższych modelach, jednak u
nas jeszcze ich nie jeździ wiele pod znakiem Raleigh.
Czyli nic szczególnego na tamte lata.

Data: 2011-06-08 21:27:16
Autor: Titus Atomicus
Raleigh? Warto?
In article <4deb1fa7$0$2441$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Yogi\(n\)" <yogi_n@tlen.pl> wrote:

> [...]
etc.

To bardzo znana i z tradycjami firma, która słynęła z dobrych rurek i trwałych rowerów.

To bylo kiedys.
Jak zasiegalem jezyka kilka lat temu w UK, to mnie uswiadomili, ze to juz tylko legenda...

TA

Data: 2011-06-09 09:13:46
Autor: Tomasz Minkiewicz
Raleigh? Warto?
On Wed, 08 Jun 2011 21:27:16 +0200

 "Yogi\(n\)" <yogi_n@tlen.pl> wrote:

> etc.

To bylo kiedys.
Jak zasiegalem jezyka kilka lat temu w UK, to mnie uswiadomili, ze to juz tylko legenda...

W UK chyba już w ogóle nie ma Raleigha. To co teraz idzie pod marką, to
produkty RaleighUSA, przy czym ZTCW to nie jest amerykański oddział
firmy który się usamodzielnił, tylko po upadku brytyjskiego prawdziwego
Raleigha wykupiono prawa do marki. Czyli w zasadzie – podróba.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-06-09 14:47:54
Autor: Titus Atomicus
Raleigh? Warto?
In article <20110609091346.65ca2954@sultan>,
 Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:

> [...]

firmy który się usamodzielnił, tylko po upadku brytyjskiego prawdziwego
Raleigha wykupiono prawa do marki. Czyli w zasadzie - podróba.

Mhm.
Tak chyba wlasnie jest.
Ale fajne kiedys trekkingi na stalowych ramach robili.
Z dobrych angielskich marek to chyba tylko Dawes zostal...

TA

Data: 2011-06-09 15:59:34
Autor: Coaster
Raleigh? Warto?

  "Yogi\(n\)"<yogi_n@tlen.pl>  wrote:

[...]

Raleigh jako firma w UK wciaz funkcjonuje: http://www.raleigh.co.uk/
Niestety w rok po sprzedazy Sturmey-Archer i Brooksa wlasciciel Raleigha przestal nim byc.

W 2003 hmm, 'ulepszono' system produkcji: "By 2003, assembly of bicycles had ended in the UK with 280 assembly and factory staff made redundant, and bicycles were to come "from Vietnam and other centres of 'low-cost, high-quality' production."

Z dobrych angielskich marek to chyba tylko Dawes zostal...

Ee, choc wiele pieknych marek poleglo jeszcze kilka procz Dawesa sie znajdzie:
http://www.pashley.co.uk/
Pashey sprzedaje rowery rowniez w Polsce: http://pashley.pl/
http://www.hetchins.org/504mo-14.htm
http://www.brompton.co.uk/
http://www.merciancycles.com/
http://www.moultonbicycles.co.uk/

No i jak na kraj, ktory ma tylko 1.6 raza wieksza liczbe ludnosci, pod wzgledem liczby producentow bicyckli bija nas na glowe.
Sa jeszcze chocby i takie firmy:
http://customframebuilding.ellisbriggscycles.co.uk/
http://www.enigmabikes.com/
http://www.falconcycles.co.uk/CORP/ROAD/index.html
http://www.boardmanbikes.com/road/index.html
http://www.a-bike.co.uk/store/home.php
http://www.24sevenbikes.com/product/2010slacker.aspx?&id=8
http://www.muddyfox.com/roadbikes_2008.html
http://www.orangebikes.com/bikes/
http://www.planet-x-bikes.co.uk/bikes
http://www.ridgeback.co.uk/
http://www.robertscycles.com/
http://www.saracen.co.uk/
http://www.strida.com/
http://www.thorncycles.co.uk/index.html

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-13 19:03:10
Autor: Titus Atomicus
Raleigh? Warto?
In article <isqimn$5p9$1@news.supermedia.pl>,
 Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

> [...]

W 2003 hmm, 'ulepszono' system produkcji: "By 2003, assembly of bicycles had ended in the UK with 280 assembly and factory staff made redundant, and bicycles were to come "from Vietnam and other centres of 'low-cost, high-quality' production."

Hm, rzeczywiscie.
Ale AFAIR juz przed 2003 mowiono mi ze ten Raleigh to juz nie jest ten sam co kiedys...

> [...]

No i jak na kraj, ktory ma tylko 1.6 raza wieksza liczbe ludnosci, pod wzgledem liczby producentow bicyckli bija nas na glowe.

No tak. Imponujace.
Nawet nie wiedzialem ze Strida czy Ridgeback sa angielskie...

TA

Data: 2011-06-14 11:45:54
Autor: Ryszard Mikke
Raleigh? Warto?
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
> [...]

> http://www.thorncycles.co.uk/index.html

No tak. Imponujace.
Nawet nie wiedzialem ze Strida czy Ridgeback sa angielskie...

Mi tez cos nie gralo, bylem przekonany, ze to tajwanskie.

I rzeczywiscie:
2007 STRiDA Version 5 is launched. It is the recipient of the TBEA Award.
Ming Cycle bought the STRiDA brand & now 100% own the IP rights. For more
information please check out www.mingcycle.com.tw Tym niemniej, pochodzi z UK...

rmikke

Data: 2011-06-14 16:57:20
Autor: Titus Atomicus
Raleigh? Warto?
In article <it7hli$nq7$1@inews.gazeta.pl>,
 "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisa"(a):

> [...]

Ming Cycle bought the STRiDA brand & now 100% own the IP rights. For more

:-(
Teraz juz wszystko chinskie.
PRZERAZAJACE.

TA

Data: 2011-06-14 17:06:44
Autor: Yogi\(n\)
Raleigh? Warto?
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-4DFB3A.16572014062011newsfeed.onet.pl...
Teraz juz wszystko chinskie.
PRZERAZAJACE.

Nooo, autostrady jeszcze nie ;-)))

Data: 2011-06-14 21:48:52
Autor: Titus Atomicus
Raleigh? Warto?
In article <4df77903$0$2495$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Yogi\(n\)" <yogi_n@tlen.pl> wrote:

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-4DFB3A.16572014062011newsfeed.onet.pl...
> [...]

U nas - nie.
Ale w Afryce to pewnie z kilkanascie tysiecy km wybudowali.
TA

Data: 2011-06-15 20:19:57
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Raleigh? Warto?
Coaster wrote:
[...]

Kilka dni temu w UK odbyło się "Handbuilt & Boutique Bicycle
Show". Polecam strony podlinkowane w tym wpisie na blogu Velo Orange;
jest co oglądać:

<http://velo-orange.blogspot.com/2011/06/bespoked-bristol-uk-handbuilt-boutique.html>

Oficjalna strona: <http://www.bespokedbristol.co.uk/>

Ech, Ĺźeby tak w Polsce...

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-06-05 12:25:00
Autor: piotrpo
Raleigh? Warto?
GJ <jag68@op.pl> napisał(a):
http://allegro.pl/rower-meski-raleigh-everest-nowosc-warszawa-i161471635=
9.html
--
Nakręcany wolnobieg to coś czego bym nie kupił. Wszelkie próby poprawienia klasy osprzętu będą się wiązały z wymianą tylnego koła (lub wymianą samej piasty, co jest nieopłacalne).

Data: 2011-06-05 23:39:59
Autor: GJ
Raleigh? Warto?
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i rzeczowe porady, po  przeanalizowaniu i zaznajomieniu się troszkę z tematem chyba poszukam coś  innego. Wiem już mniej więcej - dzięki Wam - na co zwracać uwagę przy  zakupie.

--
Pozdrawiam - GJ

Data: 2011-06-08 21:28:42
Autor: Titus Atomicus
Raleigh? Warto?
In article <op.vwkiiac464wh4b@big-laptok>, GJ <jag68@op.pl> wrote:

Co sądzicie nt. sprzętu tej marki? Kwestia jakości, trwałosci podzespołów  etc.

http://allegro.pl/rower-meski-raleigh-everest-nowosc-warszawa-i1614716359.html
--

Po staremu.
http://www.unibike.pl